МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ЦІНОВА ІНСПЕКЦІЯ МІНЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
N 33-22/315 від 13.11.2000
м.Київ
Щодо розподілу функцій окремих контролюючих
органів центральної виконавчої влади
На виконання доручення першого заступника Міністра економіки України Кальника В.М. від 13.10.2000 N 31/1958 Держцінінспекція Мінекономіки України розглянула лист юридичної фірми "АНК" щодо дублювання повноважень Держцінінспекції та Інспекції з контролю за визначенням вартості будівництва об'єктів, що споруджуються.
Статтею 116 Конституції України та статтею 4 Закону України "Про ціни і ціноутворення" ( 507-12 ) встановлена виключна компетенція Кабінету Міністрів України щодо забезпечення проведення цінової політики.
Статтею 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" ( 507-12 ) встановлено, що контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом. Відповідно до цього, постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.91 N 353 функції контролю за дотриманням державної дисципліни цін покладено на Держцінінспекцію.
Перелік вказаних функцій, які визначені статтею 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" ( 507-12 ) та Положенням про Держцінінспекцію, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.91 N 353, є вичерпним, не передбачає контроль за обчисленням вартості будівництва і не підлягає розширеному тлумаченню.
Одночасно, статтею 12 Закону України "Про ціни і ціноутворення" (507-12) контроль за дотриманням нормативів обчислення вартості будівництва покладений на Держбуд України. Відповідно до цього, постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.98 N 1210 затверджений Порядок здійснення контролю за визначенням вартості будівництва об'єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, відповідно до якого функції контролю покладені на Держцінбудінспекцію у складі Держбуду України. Перелік вказаних функцій також є вичерпним. Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України (254к/96-ВР ) органи державної влади та місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, висновки аналізу юридичної фірми "АНК" щодо дублювання функцій Держцінінспекції та Держцінбудінспекції є необгрунтованими, її посилання при цьому на постанову Кабінету Міністрів України від 03.08.98 N 1210 є грубим перекрученням вказаного нормативного акту, оскільки він не регламентує діяльність Держцінінспекції, а даний аналіз є розширеним тлумаченням законодавства, що не припустимо.
Необгрунтованими є і висновки фірми щодо дублювання функцій Держцінінспекції і органів державної контрольно-ревізійної служби в Україні.
Завдання і функції контрольно-ревізійної служби визначені статтями 2, 8 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (2939-12), перелік яких є вичерпним, не передбачає здійснення контролю за додержанням державної дисципліни цін і не підлягає розширеному тлумаченню.
Виходячи з наведеного, Держцінінспекція Мінекономіки України вважає висновки юридичної фірми "АНК" такими, що не грунтуються на чинному законодавстві України.
Перший заступник начальника Держцінінспекції
Мінекономіки України О.Савицький
