КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 553 від 05 жовтня 2000 року
м. Київ

Про затвердження Положення про управління
освіти і науки Київської обласної державної
адміністрації та складу колегії управління

Відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Указу Президента України від 15.12.99 N 1573/99 "Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади", постанов Кабінету Міністрів України від 18.05.2000 N 821 "Про упорядкування структури місцевих державних адміністрацій", від 22.08.2000 N 1326 "Про затвердження Типового положення про Головне управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації, управління освіти і науки обласної, Севастопольської міської державної адміністрації", розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 20.06.2000 N 290 "Про упорядкування структури Київської обласної та районних державних адміністрацій":

1. Затвердити Положення про управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (додаток 1) та склад колегії управління (додаток 2).

2. Визнати такими, що втратили чинність:

2.1. Пункт 1 розпорядження голови облдержадміністрації від 20.07.2000 N 370 "Про затвердження Тимчасового положення про управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації".

2.2. Пункт 1 розпорядження голови облдержадміністрації від 17.12.99 N 688 "Про новий склад колегії управління освіти Київської облдержадміністрації".

Голова адміністрації А.А.Засуха

Додаток 1
до розпорядження голови адміністрації
від 05.10.2000 N 553

Положення
про управління освіти і науки Київської
обласної державної адміністрації

1. Управління освіти і науки Київської обласної держадміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації, підзвітним і підконтрольним голові облдержадміністрації та Міністерству освіти і науки України (далі - МОН).

2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.

У межах своїх повноважень управління організовує виконання актів законодавства у сфері освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, а також з питань мовної політики та здійснює контроль за їх реалізацією.

3. Основними завданнями управління є:

участь у забезпеченні реалізації державної політики у сфері освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності;

забезпечення розвитку системи освіти області з метою формування гармонійно розвиненої, соціально активної, творчої особистості;

створення в межах своїх повноважень умов для реалізації рівних прав населення області на освіту, соціального захисту дітей дошкільного та шкільного віку, студентської молоді, педагогічних, наукових, інших працівників закладів та установ освіти і науки області;

створення умов для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти відповідно до освітніх потреб особистості та її індивідуальних здібностей і можливостей, реалізації їх права відповідно до законів України на здобуття вищої освіти;

забезпечення розвитку освітнього, наукового та науково-технічного потенціалу з урахуванням національно-культурних, соціально-економічних, екологічних, демографічних та інших особливостей області;

здійснення контролю за дотриманням актів законодавства з питань освіти і науки, виконанням навчальними закладами усіх форм власності області державних вимог щодо змісту, рівня та обсягу дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійно-технічної освіти;

координація діяльності навчальних закладів та наукових установ, що належать до сфери управління облдержадміністрації, організація роботи з їх кадрового, матеріально-технічного і науково-методичного забезпечення;

забезпечення моніторингу рішень у сфері освіти, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в області, захисту інтелектуальної власності;

формування обласної наукової та науково-технічної політики, впровадження інноваційних заходів, спрямованих на соціально-економічний розвиток області;

сприяння функціонуванню системи науково-технічної інформації області;

сприяння інтеграції вітчизняної освіти і науки у світову систему із збереженням і захистом національних інтересів.

4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:

1) здійснює керівництво і контролює діяльність відділів освіти райдержадміністрацій;

2) координує роботу відділів освіти райдержадміністрацій, а також підприємств, установ та організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності з питань навчання і виховання дітей дошкільного та шкільного віку, студентської молоді;

3) аналізує стан освіти і науки в області, розробляє обласні програми їх розвитку, а також науково-технічної та інноваційної діяльності, організовує і контролює виконання цих програм на місці;

4) прогнозує потребу області у фахівцях різних спеціальностей для системи освіти і науки, формує обласне замовлення на їх підготовку, координує роботу з укладення між професійно-технічними навчальними закладами та підприємствами, установами, організаціями договорів про підготовку кадрів;

5) організовує і контролює роботу державних і комунальних вищих навчальних закладів відповідно до делегованих МОН повноважень, а також закладів післядипломної освіти, що перебувають у його підпорядкуванні; керує в установленому порядку роботою з організації підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників;

6) сприяє розвитку мережі навчальних закладів в області, утворює в межах своїх повноважень навчальні заклади або вносить в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення, реорганізації та ліквідації;

7) вносить МОН пропозиції щодо впорядкування мережі навчальних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів;

8) організовує роботу з ліцензування та атестації навчальних закладів, їх державного інспектування, проведення атестації педагогічних працівників і керівних кадрів навчальних закладів усіх форм власності, ведення обліку і складання звітів з цих питань у межах своєї компетенції;

9) співпрацює з керівниками науково-дослідних установ та науково-дослідних підрозділів вищих навчальних закладів, готує у межах своїх повноважень пропозиції щодо призначення їх на посади та звільнення з посад:

10) бере в установленому порядку участь в укладанні та припиненні дії контрактів з керівниками навчальних закладів, що перебувають у підпорядкуванні місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, в проведенні конкурсів на заміщення вакантних посад керівників вищих навчальних закладів I - II рівня акредитації, професійно-технічних навчальних закладів, що підпорядковані МОН і перебувають у державній власності, і подає МОН відповідні матеріали;

11) аналізує стан виконання керівниками вищих навчальних закладів 1 - II рівня акредитації, професійно-технічних навчальних закладів, що підпорядковані МОН, умов контрактів і вносить пропозиції щодо встановлення (скорочення, продовження) терміну дії або розірвання (припинення дії) укладених контрактів;

12) вживає заходів для забезпечення навчальними закладами належного рівня дошкільної, позашкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти, організовує їх навчально-методичне й інформаційне забезпечення, сприяє підвищенню кваліфікації і розвитку творчості педагогічних працівників;

13) забезпечує в межах своїх повноважень виконання актів законодавства щодо всебічного розвитку та функціонування української мови як державної та мов національних меншин, створення належних умов для розвитку національної освіти, зокрема освіти національних меншин; впроваджує в практику освітні та наукові програми відродження і розвитку національної культури, національних традицій Українського народу і національних меншин України;

14) впроваджує в практику рекомендовані МОН нові освітні програми та інші педагогічні розробки, визначає місцевий компонент у змісті освіти;

15) вносить на розгляд МОН пропозиції щодо запровадження експериментальних навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, нових освітніх програм, педагогічних новацій і технологій та надання навчальним закладам статусу експериментальних;

16) формує замовлення на навчально-методичну літературу, бланки звітності та документів про освіту;

17) організовує доставку підручників для забезпечення ними учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів;

18) залучає до реалізації освітніх програм творчі спілки, національно-культурні товариства, громадські організації (зокрема дитячі і молодіжні), що зареєстровані у порядку, визначеному законодавством;

19) проводить роботу, спрямовану на виявлення, підтримку і розвиток обдарованих дітей, організовує проведення серед учнів таких заходів, як олімпіади, змагання, конкурси тощо;

20) разом з управлінням охорони здоров'я облдержадміністрації здійснює загальний контроль за охороною здоров'я дітей і проведенням оздоровчих заходів, створенням безпечних умов для навчання і праці учасників навчально-виховного процесу;

21) вживає заходів до захисту прав та інтересів неповнолітніх, у тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що виховуються в сім'ях опікунів, школах-інтернатах, дитячих будинках незалежно від форм власності (зокрема сімейного типу), інших закладах;

22) сприяє Головному управлінню МВС України в Київській області та соціальним службам у запобіганні дитячій бездоглядності та правопорушенням серед неповнолітніх;

23) організовує діяльність психологічної служби та педагогічного патронажу в системі освіти;

24) розробляє пропозиції щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання навчальних і наукових закладів комунальної форми власності та соціальний захист учасників навчально-виховного та наукового процесу;

25) контролює використання капітальних вкладень і сприяє раціональному розміщенню нового будівництва об'єктів освіти, погоджує проекти будівництва навчальних закладів та наукових установ;

26) сприяє активізації винахідницької діяльності, охороні об'єктів інтелектуальної та промислової власності;

27) сприяє розвитку діючих та створенню нових форм науково-технічної, науково-технологічної та інноваційної діяльності - науково-технологічних парків, інноваційних центрів, бізнес-інкубаторів тощо;

28) бере участь за дорученням МОН у проведенні експертизи інноваційних пропозицій для включення їх до національних, державних та регіональних програм;

29) бере участь у визначенні доцільності виконання і фінансування інноваційних проектів у складі обласних наукових і науково-технічних програм;

30) контролює роботу з усунення недоліків у науковій (науково-технічній) діяльності науково-дослідних установ області, які повністю або частково фінансуються за рахунок державного бюджету, виявлених під час комплексних перевірок, проведених відповідними органами державної влади;

31) вживає у межах своєї компетенції заходів до поліпшення матеріальних та житлових умов студентів, працівників освіти і науки, організації їх медичного та побутового обслуговування;

32) розглядає питання та вносить МОН в установленому порядку пропозиції щодо відзначення працівників освіти і науки державними нагородами, запроваджує інші форми морального і матеріального стимулювання їх праці;

33) забезпечує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, у разі потреби вживає заходів до усунення причин, що зумовили їх появу;

34) готує та в установленому порядку подає статистичну звітність про стан і розвиток освіти і науки в області;

35) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.

5. Управління має право: одержувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також від підприємств, установ та організацій інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

вносити до МОН пропозиції з питань удосконалення законодавства та змісту освіти, організації навчально-виховного процесу, поліпшення навчально-методичного забезпечення навчальних закладів;

за дорученням голови облдержадміністрації утворювати координаційні комісії, експертні та робочі групи для науково-організаційного супроводу виконання державних програм і проектів, залучати (з укладенням контрактів, договорів) спеціалістів до роботи в цих комісіях (групах), а також для надання консультацій, проведення аналізу стану і складання прогнозів розвитку освітнього, наукового і науково-технічного потенціалу області, міста;

створювати авторські колективи для підготовки обласних посібників і за погодженням з МОН впроваджувати їх у практику;

організовувати випуск видань інформаційного та науково-методичного характеру;

залучати працівників інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

укладати в установленому порядку угоди про співпрацю, встановлювати прямі зв'язки з навчальними закладами і науковими установами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами тощо;

організовувати і проводити в установленому порядку конференції, семінари, наради тощо з питань, що належать до його компетенції.

6. Управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян.

7. Управління в межах своїх повноважень на основі та на виконання наказів МОН, розпоряджень голови облдержадміністрації видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Управління проводить в разі потреби спільні заходи з органами місцевого самоврядування та видає відповідні акти.

Рішення управління, прийняті в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання районними, міськими, відділами освіти області.

8. Управління очолює начальник, якого призначає на посаду та звільняє з посади голова облдержадміністрації за погодженням з МОН.

Начальник управління має заступників, яких призначає на посаду та звільняє з посади голова облдержадміністрації за погодженням з МОН.

9. Начальник управління повинен мати повну вищу педагогічну освіту і стаж керівної роботи у навчальних закладах та місцевих органах управління освіти або наукових установах не менш як 5 років.

10. Начальник управління:

здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність перед головою облдержадміністрації за виконання покладених на управління завдань;

спрямовує і координує діяльність підпорядкованих управлінню відділів освіти райдержадміністрацій з питань, що належать до його відання;

особисто відповідає за виконання покладених на управління завдань з реалізації державної політики у сфері освіти і науки;

затверджує положення про структурні підрозділи управління і посадові обов'язки працівників управління;

розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат;

подає на затвердження голови облдержадміністрації кошториси доходів і видатків та штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

призначає на посади та звільняє з посад працівників управління;

погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів освіти райдержадміністрацій інституту вдосконалення вчителів (післядипломної педагогічної освіти), навчальних закладів;

розподіляє обов'язки між його заступниками, визначає ступінь відповідальності заступників та керівників структурних підрозділів управління.

11. Для узгодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління, в управлінні утворюється колегія у складі начальника управління (голова колегії), заступників начальника (за посадою), а також інших відповідальних працівників управління, керівників відділів освіти райдержадміністрацій, наукових установ, інституту вдосконалення вчителів (післядипломної педагогічної освіти), навчальних закладів.

До складу колегії можуть входити керівники інших місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління облдержадміністрації, а також вчені і висококваліфіковані спеціалісти.

Склад колегії затверджується головою облдержадміністрації за поданням начальника управління.

Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника управління.

12. Виходячи з потреб забезпечення належного функціонування закладів та установ науки і освіти при управлінні можуть утворюватися підрозділи (творчі лабораторії, видавничі центри, інші підрозділи, які функціонують у тому числі на госпрозрахунковій основі).

13. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо визначення реалізації основних напрямів діяльності управління, обговорення найважливіших програм і вирішення інших питань при управлінні можуть утворюватися наукова рада та комісії у складі учених і висококваліфікованих спеціалістів.

Склад ради і комісій та положення про них затверджує голова облдержадміністрації за поданням начальника управління.

14. Управління утримується за рахунок коштів Державного бюджету.

Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління та видатки на їх утримання визначає голова облдержадміністрації в межах виділених асигнувань та затвердженої для облдержадміністрації граничної чисельності працівників.

Кошторис доходів і видатків, штатний розпис управління затверджує голова облдержадміністрації після проведення їх експертизи головним фінансовим управлінням облдержадміністрації.

15. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Керівник апарату адміністрації В.В.Сем'янівський

Додаток 2
до розпорядження голови адміністрації
від 05.10.2000 N 553

Склад
колегії управління освіти і науки Київської
обласної державної адміністрації

Лікарчук
Ігор Леонідович
 
- начальник управління освіти і
науки облдержадміністрації,
голова колегії 
Грисюк
Марія Онуфріївна


 
- головний спеціаліст відділу
кадрів та організаційної роботи
управління освіти і науки
облдержадміністрації, секретар
колегії 

 
Члени колегії:  
Гончар
Ольга Мефодіївна
 
- заступник голови Кагарлицької
районної державної
адміністрації 
Клокар
Наталія Іванівна
 
- ректор Київського обласного
інституту післядипломної освіти
педагогічних кадрів 
Ліщук
Василь Васильович


 
- заступник начальника управління
освіти і науки
облдержадміністрації, начальник
відділу організаційної та
кадрової роботи 
Лукашенко
Петро Трохимович


 
- голова ради директорів вищих
навчальних закладів I-II рівнів
акредитації Київської області,
директор Ірпінського
економічного коледжу 
Микитчик
Микола Артемович 
- директор Катюжанської ЗОШ I-III
ступеня Вишгородського району 
Нестерук
Тамара Василівна 
- директор Будинку художньої
творчості 
Ничкало
Нелля Григорівна
 
- академік АПН України, професор,
доктор педагогічних наук (за
згодою) 
Олійник
Олександр Борисович 
- завідуючий відділом освіти
міськвиконкому м.Біла Церква 
Пузирей
Микола Миколайович
 
- заступник начальника управління
освіти і науки
облдержадміністрації 
Ситніков
Олександр Пантелійович
 
- перший заступник начальника
управління освіти і науки
облдержадміністрації 
Скирта
Микола Миколайович
 
- завідуючий відділом освіти
Броварської районної державної
адміністрації 
Снігур
Віталій Васильович 
- голова обласного спортивного
клубу "Гарт" 
Степура
Алла Олегівна 
- директор професійно-технічного
училища N 12 м.Біла Церква 
Ткачук
Віталій Володимирович
 
- директор Броварського навчально
виробничого центру творчості
молоді 
Тюріна
Ліна Георгіївна 
- директор центру позашкільної
роботи м.Ірпеня 
Цикалюк
Анатолій Данилович
 
- голова Київської обласної ради
профспілки працівників освіти і
науки (за згодою) 
Ющенко
Віталій Іванович
 
- заступник начальника управління
освіти і науки
облдержадміністрації 
Яременко
Михайло Григорович
 
- директор Білоцерківського
державного економічно-правового
ліцею 

Керівник апарату адміністрації В.В.Сем'янівський