ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
N 09/1-4182-ЕП від 30.12.99
м.Київ
Начальникам регіональних митниць
Начальникам митниць
Начальнику ІАМУ Копосову С.А.
(Лист відкликано на підставі Листа
Державної митної служби України
N 11.1/2-12.4/2374-ЕП від 14.03.2013)
Про деякі питання введення другого етапу
системи контролю за доставкою вантажів
( На доповнення додатково див.
Лист Державної митної служби
N 09/1-015-ЕП від 05.01.2000 )
( Із змінами, внесеними згідно з
Листом Державної митної служби
N 09/4-1785-ЕП від 18.05.2000 )
I. Згідно з рішенням керівництва Держмитслужби з 03.01.2000 починається другий етап впровадження системи контролю за доставкою вантажів, передбаченої Положенням про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення, затвердженим наказом Держмитслужби від 08.12.98 N 771 (далі - Положення).
У зв'язку з цим надаємо роз'яснення щодо окремих аспектів реалізації зазначеного Положення.
( Пункт 1 розділу I втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 09/4-1785-ЕП від 18.05.2000 )
( Пункт 2 розділу I втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 09/4-1785-ЕП від 18.05.2000 )
( Пункт 3 розділу I втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 09/4-1785-ЕП від 18.05.2000 )
4. За виключенням випадків, зазначених у п. 4.17 Положення, при ввезенні на митну територію України автомобільним транспортом консолідованих вантажів з будь-якою метою, крім транзиту, на кожну окрему частину такого вантажу згідно з установленими правилами одержувачі подають відповідну АД, ПД або ПП (контрольний документ), і вантаж у звичайному порядку пропускається на митну територію України.
Залежно від обраного перевізником маршруту прямування митниця відправлення встановлює строк доставки вантажу у найближчу митницю за першим контрольним документом відповідно до розділу 2 Положення (як правило, до 5 діб).
Строк доставки інших частин консолідованого вантажу у кожну подальшу митницю за іншими контрольними документами встановлюється митницею відправлення залежно від обраного перевізником оптимального маршруту шляхом додавання до строку доставки у попередню митницю окремого строку від 1 до 5 діб з урахуванням можливостей транспортного засобу, відстані до кожної митниці призначення, властивостей товарів та інших умов. При цьому треба враховувати, що у вихідні та святкові дні у багатьох митницях митне оформлення вантажів не здійснюється.
Максимальний сумарний строк доставки таких товарів у митниці призначення не може перевищувати 20 діб.
По надходженні конкретної частини консолідованого вантажу у митницю призначення ця митниця здійснює митне оформлення і вносить до ЦБД Держмитслужби інформацію про умовне завершення її переміщення. Після вивантаження своєї частини консолідованого вантажу з транспортного засобу митниця вносить до товаросупровідних документів відповідні позначки згідно з загальним порядком і дає дозвіл на відправлення залишку вантажу у подальші митниці згідно з оформленими контрольними документами (АД, ПД або ПП). (Пункт 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Листом Державної митної служби N 09/4-1785-ЕП від 18.05.2000 )
5. При надходженні у митницю призначення вантажу, що переміщується транзитом через митну територію України за ВМД ТР 80, у випадках, коли у цій митниці здійснюється перевантаження товарів на інший вид транспорту (морський, річковий тощо), митниця призначення одразу після надходження вантажу здійснює відмітку у ЦБД Держмитслужби про прибуття у митницю призначення вантажу за цією ВМД ТР 80. Відмітка про повне завершення переміщення вноситься до електронної копії ВМД у ЦБД Держмитслужби після вивезення вантажу за межі митної території України.
II. У зв'язку з надходженням запитів митниць з окремими питаннями щодо порядку здійснення контролю за доставкою, додатково роз'яснюємо.
1. Наказ Держмитслужби від 15.11.99 N 721 "Про визначення Переліку місць прибуття автотранспорту" зорієнтовано головним чином на організацію таких місць у внутрішніх митницях, до яких направлятимуться вантажі на адресу суб'єктів ЗЕД, що перебувають на обліку у цих митницях.
Організація місць прибуття у пунктах пропуску на митному кордоні, де і без того розташовані підрозділи митниць, що здійснюють митне оформлення вантажів, недоцільна.
2. Реєстри документів, що складаються черговим інспектором у місці прибуття, на початку матимуть довільну форму. Головна мета цих реєстрів фіксація переліку і кількості товаросупровідних документів, прийнятих митницею від перевізника на зберігання до моменту митного оформлення згідно з обраним режимом. Якщо митниці на місцях за наслідками практичної роботи матимуть пропозиції щодо єдиної форми цього документа, яку можна буде встановити для усієї митної системи України, такі пропозиції слід направити до Управління організації митного контролю Держмитслужби.
Заступник Голови Служби I.Соболь