ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
від 04.08.2000, N 211
м.Київ

Про затвердження Положення про оцінку та конкурсний
відбір інвестиційних проектів галузей промисловості, які передбачають залучення коштів державного бюджету

Для забезпечення ефективного та цільового використання коштів державного бюджету, створення конкурентного середовища під час відбору і впровадження інвестиційних проектів та визначення механізмів фінансування цих проектів НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів галузей промисловості, що передбачають залучення коштів державного бюджету (додається).

2. Створити конкурсну комісію з питань відбору пріоритетних інвестиційних проектів, які потребують державної підтримки та залучення іноземних інвестицій.

Склад комісії додається.

3. Галузевим управлінням довести Положення до відома підвідомчих підприємств.

4. Відділу інвестиційної діяльності, проектних робіт та капітального будівництва разом з галузевими управліннями організувати розгляд та конкурсний відбір інвестиційних проектів, що передбачають залучення державних коштів згідно з затвердженим Положенням.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Комітету Падалка В. Г.

Голова Комітету В.С.Новицький

Затверджено
наказом Державного комітету промислової політики України
від 4 серпня 2000 р. N 211

Положення
про оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів
галузей промисловості, які передбачають залучення
коштів державного бюджету

1. Загальна частина

1.1. Це Положення визначає процедуру розгляду, оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів підприємств всіх форм власності для визначення можливості їх фінансування за рахунок державних коштів.

Положення розроблено на виконання і з урахуванням рішень постанови Кабінету Міністрів України від 25.11.99 р. N 2145.

1.2. Метою впровадження Положення про оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів є сприяння розвитку галузей промисловості, визначення пріоритетного спрямування державних коштів та включення проектів до інвестиційного розділу Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний період.

1.3. До участі у конкурсі не допускаються суб'єкти господарської діяльності, або їх участь у подальшому в конкурсі може бути припинена у разі, коли вони:

- визнані банкрутами або стосовно них порушено справу про банкрутство;

- перебувають у стані ліквідації;

- перебувають у стані реорганізації, що веде за собою ключові зміни власника та форми господарського управління;

- подали необ'єктивну інформацію щодо інвестиційних проектів або свого фінансово-економічного стану.

1.4. Рішення конкурсної комісії Державного комітету промислової політики щодо доцільності реалізації інвестиційного проекту із залученням коштів державного бюджету оскарженню не підлягає.

2. Порядок проведення оцінки та конкурсного відбору
інвестиційних проектів

2.1. Підприємства галузей промисловості, які мають намір отримати бюджетні кошти для реалізації інвестиційних проектів подають на розгляд, не пізніше I кварталу, що передує бюджетному року, Державному комітету промислової політики пакет документів згідно додатка, які висвітлюють наступні питання:

- показники фінансово-економічного стану підприємств за попередні 2 роки і за останній звітний період;

- мета проекту, відповідність пріоритетним напрямкам розвитку галузі;

- техніко-економічні та фінансові показники проекту (вартість проекту, рентабельність, окупність, відрахування, що буде мати держава, технічний рівень проекту);

- характеристика продукції, обсяги її реалізації, ринки збуту, потенційні споживачі продукції;

- термін дії проекту;

- ступінь готовності проекту;

- наявність умов для реалізації проекту;

- обсяг необхідних інвестицій та розподіл їх по основним напрямкам;

- попередній графік залучення і використання інвестицій та основні заходи, що передбачені інвестиційним проектом;

- джерела фінансування інвестиційного проекту, у тому числі за рахунок державних коштів.

2.2. На першому етапі розглядається: пріоритетність інвестиційних проектів, наявність ринків збуту продукції, потреба в інвестиціях, можливість підприємства в інвестуванні проекту з різних джерел фінансування, підготовка підприємства до випуску продукції та інші галузеві фактори.

2.3. На другому етапі оцінюється фінансово-економічна ефективність проекту:

- товарні запаси продукції до обсягу її товарного випуску на кінець року (звітного періоду) не повинні перевищувати 10 %;

- коефіцієнт ліквідності не повинен бути меншим 0,2;

- коефіцієнт покриття не повинен бути менше 1;

співвідношення різниці між кредиторською та дебіторською заборгованістю до обсягу річного товарного випуску не повинно перевищувати 1.

2.4. Рішення про залучення державних коштів на реалізацію пріоритетних інвестиційних проектів приймається на засіданні конкурсної комісії Державного комітету промислової політики.

3. Основні умови та критерії відбору інвестиційних проектів

3.1. Пріоритетність при оцінці та відбору інвестиційних проектів, що передбачають залучення бюджетних коштів надається тим проектам, які відповідають умовам і критеріям ефективності їх реалізації.

3.2. Пропозиції щодо включення інвестиційних проектів до інвестиційного розділу Державної програми соціально-економічного розвитку України на відповідні роки формуються з урахуванням відповідності інвестиційних проектів наступним умовам:

- відповідність проекту стратегії економічного і соціального розвитку та пріоритетним напрямкам структурної перебудови економіки та галузей промисловості;

- наявність умов фінансування інвестиційного проекту у визначений період також за рахунок власних коштів підприємств;

- при надані бюджетних позичок наявність реальної застави (продукції, майна, активів) на випадок неможливості повернення кредиту у встановлені строки;

- відповідність інвестиційного проекту вимогам санітарно-гігієнічних, радіаційних, економічних, будівельних та інших норм, встановлених законодавчими і нормативними актами;

- перевага надається тим проектам, які досягають проектних показників не пізніше ніж через 1 - 2 роки після початку їх реалізації (термін окупності не перевищує 3 - 4 роки);

- бюджетна ефективність проекту, надходження до бюджету в процесі реалізації проекту повинні перевищувати бюджетні витрати на нього.

4. Заключні положення

4.1. Державний комітет промислової політики повідомляє підприємство про результати проведення етапів конкурсного відбору інвестиційного проекту протягом тижня після їх завершення.

4.2. Після відбору пріоритетних проектів, що отримали позитивні висновки конкурсної комісії формується інвестиційний розділ Державної програми соціально-економічного розвитку і не пізніше, ніж за місяць до початку розроблення проекту Державного бюджету України на відповідний рік він подається Держпромполітики до Мінекономіки України.

Крім переліку пріоритетних проектів, до Мінекономіки України направляються: документи, що були подані суб'єктами господарської діяльності (відповідно до додатка до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1999 року N 2145; висновки конкурсної комісії та комплексної державної експертизи щодо інвестиційних проектів і документи про їх затвердження відповідно до Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 1998 року N 1308.

4.3. Після того, як Мінекономіки повідомляє Держкомітет промислової політики про результат проведених (згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України N 2145 етапів конкурсного відбору інвестиційних проектів, підприємствам надається інформація про проекти, які включені до інвестиційного розділу проекту Державної програми соціально-економічного розвитку України на відповідний період.

Додаток до Положення

Перелік документів, які подаються суб'єктом господарської
діяльності для участі у конкурсному відборі запропонованого ним інвестиційного проекту, що передбачає
залучення коштів державного бюджету

1. Відомості про суб'єкт господарської діяльності:

назва, адреса, місце реєстрації, ідентифікаційний код, телефон, телекс, телефакс;

керівництво (прізвище, ім'я та по батькові);

чисельність працівників;

виробничі потужності та площа;

організаційна форма;

виробнича спеціалізація;

відомості про обсяги найбільших експортних замовлень за останні два роки із зазначенням контрагентів;

оборот за групами товарів чи послуг за останні два роки;

обслуговуючі банки (назва, адреса) та довідки від них про наявність коштів на розрахункових і валютних рахунках;

форми фінансової звітності (N 1, 2, 3) за останні два роки та поточний звітний період;

рівень кредиторської та дебіторської заборгованості;

матеріально-технічне забезпечення;

нотаріально завірені копії установчих документів.

2. Бізнес-план (фінансово-економічне обгрунтування проекту), який повинен містити інформацію про:

назву, мету, вартість проекту, соціальні та екологічні наслідки його впровадження;

відповідність проекту стратегії економічного і соціального розвитку та пріоритетним напрямкам структурної перебудови економіки;

фінансово-економічні показники ефективності проекту (чиста теперішня вартість, індекс дохідності, внутрішня норма рентабельності, термін окупності);

обгрунтування необхідності отримання бюджетних коштів;

умови отримання бюджетних коштів суб'єктами господарської діяльності недержавної форми власності - у кредит або шляхом передачі у власність держави частки (паїв, акцій) свого статутного фонду, джерела і термін повернення позики;

наявність затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації;

показники ліквідності проекту;

виробничу потужність та структуру майбутнього виробництва, асортимент та обсяги ресурсів, що будуть для нього використані;

результати маркетингових досліджень;

оцінку фінансових ризиків проекту;

технічні основи організації майбутнього виробництва (технологія та устаткування);

наявність кадрів та організацію трудової діяльності виробничого і управлінського персоналу, в тому числі питання оплати праці;

рівень використання місцевих матеріальних та трудових ресурсів.

Додаток
до наказу Державного комітету промислової політики України
від 4 серпня 2000 р. N 211

Склад конкурсної комісії з питань відбору пріоритетних
інвестиційних проектів

1. Падалко Віктор Григорович - голова конкурсної комісії, перший заступник Голови Держпромполітики

2. Іващенко Володимир Кирилович - заступник голови конкурсної комісії, начальник Відділу інвестиційної діяльності, проектних робіт та капітального будівництва

3. Кондрашов Микола Миколайович - член конкурсної комісії, начальник Управління прогнозування розвитку та економічного забезпечення галузей промисловості

4. Повшедний Володимир Васильович - член конкурсної комісії, начальник Управління розвитку експортного потенціалу промисловості

5. Ноговіцин Олексій Володимирович - член конкурсної комісії, начальник Управління науково-технічного інноваційного забезпечення, стандартизації, метрології та стандартизації

6. Чорна Раїса Іванівна- секретар конкурсної комісії

Тимчасові члени комісії*

7. Заступник Голови комітету за напрямками

8. Начальники галузевих управлінь.

____________

* Беруть участь в роботі комісії при розгляді матеріалів підвідомчих підприємств.