Документ втратив чиннiсть!

МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ БУДІВНИЦТВА I АРХІТЕКТУРИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ

НАКАЗ
від 24.09.93 р., N 158/61
м.Київ

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
11 жовтня 1993 р. за N 152

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства регіонального розвитку
та будівництва України,
Державного комітету України із земельних ресурсів
N 136/166 від 01.04.20
09)

(Наказ втратив чиність на підставі Наказу
Міністерства регіонального розвитку
та будівництва України
N 374 від 20.08.20
08)

Про затвердження Порядку складання плану земельно господарського устрою населеного
пункту

Згідно з дорученням Кабінету Міністрів України від 07.07.93 N 8176/1, НАКАЗУЄМО:

1. Затвердити Порядок складання плану земельно-господарського устрою населеного пункту, що додається.

2. Довести до відома місцевих державних адміністрацій, виконавчих комітетів сільських, селищних і міських Рад народних депутатів, підвідомчих проектних організацій вказаний порядок.

3. Контроль за дотриманням Порядку покласти на місцеві органи містобудування і архітектури та місцеві органи Держкомзему.

Міністр України у справах будівництва і архітектури В.С.Сербін

Голова Державного комітету України по земельних ресурсах В.М.Чепков

Затверджено
наказом мінбудархітектури та держкомзему України
від 24.09.1993 р. N 158/61

Порядок
складання плану земельно-господарського
устрою населеного пункту

1. План земельно-господарського устрою населеного пункту складається на основі генерального плану цього населеного пункту і затверджується відповідною місцевою Радою народних депутатів. План земельно-господарського устрою може виконуватись як розділ генерального плану населеного пункту і затверджуватись в його складі.

План земельно-господарського устрою може використовуватись для обгрунтування, розробки і подальшої на землях населеного пункту необхідного обсягу організаційних та інженерно-технічних заходів по освоєнню, поліпшенню якості земель, їх раціональному використанню, охороні та захисту від руйнівних процесів тощо.

2. План земельно-господарського устрою складається з:

- графічних, інженерно-економічних матеріалів по структурі території і стану земель населеного пункту на час складання плану та на кінець розрахункового періоду (періоду часу, протягом якого намічено здійснення запланованих заходів);

- переліку заходів по забезпеченню земельно-господарського устрою і їх обгрунтування;

- тематичних схем щодо конкретних заходів, передбачених планом;

- економічної, фінансової та іншої інформації. План земельно-господарського устрою розробляється на період і з етапністю, які визначені для генерального плану населеного пункту.

3. План земельно-господарського устрою містить дані про:

- поділ земель за використання відповідно до цільового призначення;

- поділ земель за формами власності і користування;

- організаційні, правові, фінансові та інші заходи по вдосконаленню структури територій, освоєнню земель, покращенню їх якості, рекультивації і консервації, інженерному захисту;

- необхідність і обсяги економічного стимулювання щодо раціонального використання і охорони земель;

- вихідні дані для обчислення розмірів земельного податку і орендної плати, надання пільг по земельному оподаткуванню, обгрунтування і визначення загального обсягу земельного податку;

- заходи щодо забезпечення режиму використання земель в охоронних і захисних зонах, відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам внаслідок встановлення таких зон;

напрямки природоохоронної діяльності.

Для забезпечення перспективної містобудівної діяльності в плані земельно-господарського устрою обгрунтовуються напрямки тимчасового використання земель зони перспективної забудови.

4. В плані земельно-господарського устрою у відповідності з призначенням територій населеного пункту, визначених його генеральним планом, здійснюється здійснюється розподіл земельних ділянок на:

- землі житлової та громадської забудови;

- землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення;

- землі природоохоронних, оздоровчих, рекреаційних, історикокультурних об'єктів;

- землі об'єктів комунального господарства;

- землі водногосподарського, лісогосподарського використання;

- землі сільськогосподарського використання;

- землі загального користування.

5. Планом земельно-господарського устрою у відповідності з законодавчими та іншими нормативними актами передбачається особливий режим використання земель у:

- санітарно-захисних зонах шкідливих і небезпечних промислових, складських і комунальних підприємств;

- зонах і округах санітарної охорони курортів;

- зонах санітарної охорони джерел водопостачання, водоочисних споруд;

- водоохоронних зонах водоймищ і річок, узбережжя водосховищ, Чорного і Азовського морів;

- зонах охорони ландшафту, пам'яток історії і культури, зонах регулювання забудови;

- охоронних зонах заповідників, заказників, природних національних парків, ботанічних садів;

- зонах залягання корисних копалин (крім загально поширених);

- сейсмічних зонах та зонах руйнування земної поверхні, зсувів, затоплення і підтоплення, тектонічних розломів та інших небезпечних природних і антропогенних процесів.

Межі таких зон на території населеного пункту визначаються його генеральним планом та спеціальними проектами і затверджуються відповідною Радою народних депутатів, а також органами, які приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого значення.

6. В плані земельно-господарського устрою відображаються інженерно-технічні заходи, пов'язані з будівництвом захисних споруд, вертикальною планіровкою, регулюванням рівня грунтових вод та режиму стоку поверхневих вод, інженерним обладнанням територій тощо. Для виконання вказаних заходів плану земельно-господарського устрою надалі складаються відповідні інженерні схеми і проекти.

7. Для відновлення ландшафту і територій, порушених внаслідок господарської діяльності і природних процесів, збереження і відновлення родючості грунтів, припинення шкідливого впливу порушених земель на навколишнє середовище і таке інше в плані земельногосподарського устрою передбачаються заходи по поліпшенню, рекультивації і консервації земель. Для виконання цих заходів складаються спеціальні схеми і проекти.

8. Замовником на складання плану земельно-господарського устрою населеного пункту виступає відповідна місцева Рада народних депутатів або за її дорученням - відповідний виконавчий комітет, міська державна адміністрація міст Києва, Севастополя.

Фінансування робіт по складанню плану земельно-господарського устрою, а також зв'язаних з розробкою цього плану топографо-геодезичних, вишукувальних та дослідницьких робіт здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.

9. План земельно-господарського устрою населеного пункту складається проектними організаціями, колективами спеціалістів, окремими фахівцями, які мають ліцензії на виконання відповідних проектних робіт, що видаються згідно з Положенням про порядок видачі учасникам інвестиційної діяльності ліцензій на виконання спеціальних видів робіт у проектуванні та будівництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. N 569.

Норми проектування та методичні вимоги щодо складання плану земельно-господарського устрою населеного пункту встановлюються Міністерством України у справах будівництва і архітектури.

Зміни та уточнення до плану земельно-господарського устрою вносяться в порядку, встановленому для складання планів, за рішенням органу, який його затвердив.

10. План земельно-господарського устрою населеного пункту є обов'язковим для виконання органами державного управління і виконавчої влади, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.