Документ втратив чиннiсть!

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
від 18.05.2000, N 25
м.Київ

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 травня 2000 р. за N 318/4539

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Головного управління державної служби України
N 116 від 29.04.20
11)

Про затвердження Положення
про порядок проведення Головдержслужбою перевірок

З метою вдосконалення організації роботи щодо виконання покладених на Головдержслужбу завдань при здійсненні перевірок у державних органах та органах місцевого самоврядування додержання вимог Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ) та інших актів законодавства з питань державної служби НАКАЗУЮ :

1. Затвердити Положення про порядок проведення Головдержслужбою перевірок (додається).

2. Контрольно-інспекційному управлінню Головдержслужби (Алмазов Е.О.) забезпечити в установленому порядку реєстрацію Положення про порядок проведення Головдержслужбою перевірок у Міністерстві юстиції України.

3. Науково-аналітичному управлінню Головдержслужби (Сороко В.М.) після реєстрації в Міністерстві юстиції України наказу Головдержслужби та Положення, забезпечити опублікування їх у "Віснику державної служби України" та розміщення на Web-сторінці Головдержслужби.

4. Контроль за виконанням цього наказу покладаю на заступників Начальника Головдержслужби за розподілом обов'язків.

Начальник Головдержслужби Г.Леліков

Затверджено
Наказ Головдержслужби
18.05.2000 N 25

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
29 травня 2000 р. за N 318/4539

Положення
про порядок проведення Головдержслужбою перевірок

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок проведення перевірок, розроблене у відповідності до Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ), Указу Президента України від 02.10.99 N 1272 "Про Положення про Головне управління державної служби України", визначає завдання і порядок проведення Головдержслужбою перевірок додержання вимог Законів України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ) та інших актів законодавства з питань державної служби в державних органах та органах місцевого самоврядування.

1.2. Дія цього Положення поширюється на відносини, що виникають у зв'язку з виконанням Головним управлінням державної служби України (далі Головдержслужба) завдань та функцій, передбачених Законом України "Про державну службу" ( 3723-12 ), Указом Президента України від 02.10.99 N 1272 "Про Положення про Головне управління державної служби України", іншими актами чинного законодавства.

2. Предмет, об'єкти та суб'єкти перевірок

2.1. Предметом перевірок є:

нормативно-правові, адміністративні, розпорядчі, інші документи (постанови, рішення, розпорядження, накази, положення, порядки, стандарти, інструкції, вказівки, інструктивні листи тощо), що охоплюють діяльність державних органів та органів місцевого самоврядування щодо створення правових, організаційних, економічних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування, а також з питань організації дотримання вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ).

2.2. Об'єктами перевірок є:

державні органи;

органи місцевого самоврядування.

2.3. Суб'єктами перевірок є:

посадові особи Головдержслужби, особи, залучені Головдержслужбою до проведення перевірки як спеціалісти або експерти з інших установ та організацій, у тому числі контрольних, податкових, митних чи правоохоронних органів.

2.4. Права, обов'язки та відповідальність суб'єктів перевірок:

2.4.1. Права, обов'язки та відповідальність посадових осіб Головдержслужби, уповноважених проводити перевірку і залучених до перевірки вчених, спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій, випливають з Конституції України ( 254к/96-ВР ), Законів України "Про державну службу" ( 3723/12 ), "Про боротьбу з корупцією" (356/95-ВР), інших актів чинного законодавства України.

Посадові особи Головдержслужби, уповноважені проводити перевірку, мають право:

а) отримувати та ознайомлюватися в установленому порядку з інформацією та документацією щодо правових, організаційно-розпорядчих, фінансово-економічних підстав та обгрунтувань підготовки, розгляду, прийняття та видання нормативно-правових, адміністративних, розпорядчих, інших актів та документів (постанов, рішень, розпоряджень, наказів, положень, інструкцій, стандартів, порядків, вказівок, інструктивних листів тощо) щодо дотримання Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), інших актів законодавства з питань державної служби;

б) отримувати від посадових осіб об'єкта, на якому проводиться перевірка, необхідні довідки, інформацію, статистичні дані, іншу інформацію;

в) вимагати й отримувати від посадових осіб об'єкта перевірки усні та письмові пояснення з питань, що стосуються предмета перевірки;

г) ставити перед керівником, іншими посадовими особами об'єкта перевірки вимоги щодо невідкладного усунення виявлених порушень, які потребують негайного реагування, окремо зазначати про це в акті перевірки;

і) у разі потреби дослідити питання, які вимагають спеціальних знань, ставити перед керівництвом Головдержслужби питання щодо залучення до перевірки на будь-якій стадії спеціалістів чи експертів;

2.4.2. Посадові особи, уповноважені проводити перевірки від імені Головдержслужби, зобов'язані:

а) суворо дотримуватися вимог Конституції України ( 254к/96-ВР ), Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), інших актів чинного законодавства;

б) проводити перевірку відповідно до затвердженої програми та планів проведення названого заходу;

в) суворо дотримуватися принципів законності, повноти, об'єктивності, достовірності та доказовості результатів перевірки;

г) не втручатися в оперативну діяльність об'єкта перевірки, без потреби не оприлюднювати своїх висновків до завершення перевірки;

|) виявлені під час перевірки факти порушень, обставини та причини їх скоєння відображати в довідці (акті) перевірки з наведенням відповідних документів, письмових та усних пояснень посадових осіб та інших обгрунтувань виявлених фактів; долучати документи, пояснення та інші обгрунтування до довідок (актів) перевірок;

д) у всіх випадках виявлених підробок, зловживань та інших правопорушень отримувати від посадових осіб об'єкта перевірки детальні письмові пояснення щодо обставин, мотивів, причин та умов учинення порушень, долучати їх до матеріалів перевірки;

е) на будь-якій стадії перевірки приймати від посадових осіб об'єкта перевірки подані за їх ініціативою усні та письмові заяви, зауваження, пояснення щодо предмета перевірки та при потребі проводити перевірку порушених у зазначених зверненнях питань;

є) за результатами перевірки складати довідку (акт) перевірки, ознайомлювати керівництво об'єкта про встановлені факти порушення та доповідати керівництву Головдержслужби;

ж) у разі відмови від підписання керівником або іншою відповідальною особою довідки (акта) перевірки робити в довідці (акті) перевірки спеціальний запис про це з обов'язковим зазначенням дати, часу, обставин звернення до керівника чи іншої посадової особи з пропозицією ознайомитися і підписати довідку (акт) перевірки, а також дати, часу і обставин отримання відмови чи періоду, протягом якого не отримано відповіді від посадової особи;

з) у разі незгоди керівника чи іншої посадової особи об'єкта перевірки з фактами, викладеними в довідці (акті) перевірки, запропонувати подати протягом трьох робочих днів письмові зауваження, які додати до довідки (акта) перевірки;

і) у всіх випадках відмови посадових осіб об'єкта перевірки допустити осіб, які здійснюють перевірку, до проведення перевірки, надання їм необхідної інформації, документації чи можливості проведення перевірки складати акт про відмову виконувати вказані вимоги із зазначенням дати, часу, місця, даних посадової особи, яка допустила протиправні дії. Невідкладно доповідати про це керівництву Головдержслужби, вжити заходів щодо усунення перешкод для здійснення перевірки.

2.4.3. У разі невиконання або неналежного виконання обов'язків, необ'єктивного, недбалого, упередженого, поверхового проведення перевірки, викладення в довідці (акті) перевірки недостовірних або недоведених фактів та обгрунтувань їх скоєння посадова особа, яка проводила перевірку, притягується до відповідальності на підставі, у межах та в спосіб, що передбачені чинним законодавством.

2.5. Права, обов'язки і відповідальність посадових осіб об'єктів перевірки випливають з вимог Конституції України ( 254к/96-ВР ), Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ), інших актів чинного законодавства України.

2.5.1. Посадові особи об'єкта перевірки мають право:

а) вимагати від посадових осіб, уповноважених проводити перевірку, пред'являти доручення на проведення перевірки;

б) на будь-якій стадії перевірки подавати особам, які здійснюють перевірку, усні та письмові заяви, зауваження, пояснення з питань щодо предмета перевірки;

в) відмовлятися від надання пояснень особі, яка проводить перевірку, якщо питання, на які пропонується відповісти, торкаються державної таємниці, розголошувати яку посадова особа об'єкта перевірки не уповноважена;

г) вимагати від осіб, які здійснювали перевірку, після закінчення перевірки надати змогу ознайомитись з результатами перевірки;

|) подавати письмові зауваження до результатів перевірки в разі незгоди з викладеними фактами та вимагати їх розгляду особами, які здійснювали перевірку, по суті з доданням їх у вигляді додатка як невід'ємної частини довідки;

д) оскаржувати дії осіб, що здійснювали перевірку, безпосередньо у керівника робочої групи, відповідального за проведення перевірки, чи керівництва Головдержслужби і вимагати отримання від них офіційної письмової відповіді;

е) мають інші права, передбачені Конституцією України ( 254к/96-ВР ) та чинним законодавством України.

2.5.2. Посадові особи об'єкта перевірки зобов'язані:

а) допускати посадових осіб, уповноважених проводити перевірку, до перевірки за наявності відповідного доручення на її проведення;

б) забезпечувати особам, які здійснюють перевірку, умови, потрібні для ефективного проведення перевірки;

в) надавати з дотриманням вимог законодавства про державну таємницю на вимогу осіб, які здійснюють перевірку, всю без винятку інформацію, документи та матеріали, у тому числі архівні, щодо діяльності посадових осіб та колегіальних органів об'єкта перевірки про підготовку, розгляд, прийняття нормативно-правових документів, адміністративних, розпорядчих та інших актів (постанов, рішень, розпоряджень, наказів, положень, інструкцій, стандартів, порядків тощо) щодо дотримання Законів України "Про державну службу" (3723-12), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), інших актів законодавства з питань державної служби;

г) надавати інші інформаційні матеріали щодо предмета перевірки (довідки, інформаційні бюлетені, статистичні дані, декларації тощо);

є) надавати копії та виписки з документів, завіряти своїм підписом їх достовірність;

д) сприяти особам, які здійснюють перевірку, у проведенні ними в разі потреби обстежень та огляду документів, матеріалів, підписувати за результатами перевірки довідку (акт);

е) давати усні та письмові пояснення з питань щодо предмета перевірки, підтверджувати довідку (акт) перевірки. У разі незгоди з викладеними в ньому фактами та доказами окремо про це зазначати;

є) уживати невідкладних заходів щодо усунення виявлених в ході перевірки правопорушень, відшкодування завданої шкоди та притягнення до відповідальності осіб, винних у скоєнні правопорушень.

2.5.3. Посадові особи об'єкта перевірки притягуються до відповідальності на підставі, у межах та в спосіб, що передбачені чинним законодавством.

3. Мета та основні завдання перевірок

3.1. Метою перевірки є:

установлення на об'єкті перевірки фактичного стану справ щодо дотримання єдиної державної політики у сфері державної служби, підвищення її ефективності, дотримання державними органами та органами місцевого самоврядування правових, організаційних, економічних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу та участь у місцевому самоврядуванні;

установлення на об'єкті перевірки фактичного стану справ щодо виконання законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань боротьби з корупцією та запобігання її проявам в органах державної влади та місцевого самоврядування;

вироблення та надання об'єкту перевірки на підставі аналізу матеріалів перевірки практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності з питань, що перевірялися, усунення виявлених недоліків та запобігання їм у майбутньому.

3.2. Основними завданнями при проведенні перевірок є:

перевірка дотримання державними органами та органами місцевого самоврядування Конституції України ( 254к/96-ВР ), вимог актів законодавства з питань державної служби та місцевого самоврядування;

перевірка виконання вимог антикорупційного законодавства України органами виконавчої влади та місцевого самоврядування;

перевірка результативності та ефективності вжитих заходів щодо виконання вимог Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), інших нормативно-правових актів на виконання зазначених законів.

4. Планування та порядок проведення перевірок

4.1. Перевірки Головдержслужбою проводяться планово та позапланово.

4.2. Планові перевірки проводяться на підставі планів роботи Головдержслужби. Позапланові перевірки проводяться за окремим рішенням Начальника Головдержслужби.

4.3. Підготовка до проведення перевірки:

4.3.1. Обов'язковою умовою проведення перевірки є наявність затвердженої програми перевірки. Проект програми розробляється у підрозділі, відповідальному за проведення перевірки, на підставі планів робіт або відповідного рішення Начальника Головдержслужби про проведення позапланових контрольних заходів.

4.3.2. Перед складанням програми перевірки підрозділ, відповідальний за її проведення, аналізує:

нормативно-правову базу, що стосується об'єкта перевірки;

інформаційно-аналітичні дані, що надходили до Головдержслужби від органу, у якому передбачено проведення перевірки;

інформацію, отриману від контрольних та правоохоронних органів щодо раніше проведених перевірок в органі, у якому передбачено проведення перевірки.

4.3.3. Програма перевірки складається у відповідності з чинним законодавством з урахуванням внутрішніх нормативних документів Головдержслужби та визначає:

мету проведення перевірки;

її предмет;

перелік об'єктів перевірки;

перелік питань, що підлягають перевірці, з урахуванням особливостей предмета;

терміни проведення перевірки;

перелік базових нормативно-правових актів, що регулюють предмет перевірки та питання, на які слід звернути увагу в ході проведення перевірки;

склад контрольної групи.

Термін перевірки, склад контрольної групи визначається з урахуванням обсягу та особливостей проведення перевірки, але, як правило, не більше 10 днів (цільова перевірка - до п'яти днів). Термін перевірки може бути продовжений Начальником Головдержслужби на підставі доповідної записки керівника відповідного структурного підрозділу Головдержслужби, відповідального за проведення перевірки.

У разі потреби до складу контрольної групи можуть бути залучені вчені, спеціалісти центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до їх компетенції.

4.3.4. Програма перевірки затверджується Начальником Головдержслужби або заступником Начальника, який за функціональними обов'язками здійснює кураторство підрозділу, відповідального за проведення перевірки.

4.3.5. Перед початком перевірки керівником групи перевіряльників оформляється доручення на проведення перевірки, у якому зазначається прізвище, ім'я, по батькові керівника контрольної групи та посадових осіб, які здійснюють перевірку, підстава проведення перевірки, об'єкт перевірки, термін проведення перевірки.

4.4. Проведення перевірки.

4.4.1. Перед початком перевірки заступник начальника Головдержслужби або за його дорученням начальник управління (відділу) проводить інструктаж з працівниками, які здійснюють перевірку, та заздалегідь попереджає керівника державного органу про дату та мету перевірки, погоджує порядок підбиття підсумків перевірки.

4.4.2. Керівник контрольної групи забезпечує збір необхідної інформації про об'єкт перевірки, вивчає умови роботи та особливості діяльності об'єкта перевірки, здійснює інші дії щодо організації та створення умов для проведення перевірки.

4.4.3. Заступник Начальника Головдержслужби або начальник управління, які відповідають за перевірку, контролюють хід її проведення і в разі потреби дають керівнику групи перевіряльників доручення, обов'язкові для виконання.

4.5. Оформлення результатів проведення перевірок.

4.5.1. Про попередні підсумки перевірки державного органу його керівників інформує керівник групи перевіряльників або інша посадова особа, визначена Начальником Головдержслужби. За результатами перевірки складається довідка (акт) перевірки, яка підписується всіма членами контрольної групи.

4.5.2. Довідка (акт) перевірки опрацьовується працівниками Головдержслужби, протягом трьох-п'яти робочих днів після закінчення терміну перевірки. Вона має розкривати визначені програмою перевірки питання, містити перелік усіх без винятку встановлених фактів порушень чинного законодавства з питань дотримання вимог Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), прізвища та посади конкретних осіб, відповідальних за скоєння правопорушення, висновки та пропозиції. У разі потреби заступник Начальника Головдержслужби за погодженням з Начальником Головдержслужби може подовжити термін опрацювання довідки (акта) перевірки, але не більше двох тижнів.

4.5.3. При оформленні результатів перевірки повинна додержуватися об'єктивність, достовірність, обгрунтованість, ясність і вичерпність опису виявлених фактів і даних.

4.5.4. Якщо в ході проведення перевірки виявлені порушення, що безпосередньо пов'язані з порушеннями вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), то керівник групи повідомляє про це керівництво Головдержслужби та органи, які ведуть боротьбу з корупцією.

5. Реалізація матеріалів перевірок, контроль за усуненням
виявлених у ході перевірок порушень

5.1. Рішення про реалізацію матеріалів перевірки в залежності від установлених порушень приймає Начальник Головдержслужби.

5.2. У разі виявлення під час проведення перевірок фактів порушення Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), інших законодавчих та нормативно-правових актів з питань державної служби, місцевого самоврядування та боротьби з корупцією і запобігання її проявам Головдержслужба вносить в установленому порядку пропозиції про скасування рішень, прийнятих усупереч законодавству, а також пропозиції щодо усунення виявлених недоліків та притягнення до відповідальності винних посадових осіб.

5.3. Реалізацію прийнятих рішень та рекомендацій щодо усунення виявлених порушень та недоліків здійснює і контролює управління (відділ), яке було відповідальним за перевірку, якщо інше не передбачено постановою колегії Головдержслужби, дорученням Начальника (заступника Начальника) Головдержслужби.

5.4. На підставі аналізу інформації (лист-повідомлення до Головдержслужби про усунення недоліків тощо), що надійшла з об'єкта перевірки щодо усунення виявлених під час перевірки порушень керівник відповідного структурного підрозділу, який здійснював перевірку, готує доповідну записку з пропозиціями щодо зняття питання з контролю (якщо вжито вичерпних заходів).

5.5. У разі невиконання об'єктом перевірки в установлені терміни заходів до усунення виявлених в процесі перевірки порушень (лист-повідомлення до Головдержслужби про усунення недоліків), підрозділ, який здійснював перевірку, може внести пропозицію щодо проведення повторної перевірки органу, що перевірявся.

5.6. У разі здійснення повторної перевірки готуються і подаються керівництву Головдержслужби на розгляд доповідна записка з висновками щодо стану справ в органі, у якому проведено таку перевірку.

5.7. Матеріали перевірок використовуються при підготовці відповідної інформації Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, керівництву Головдержслужби, при підготовці річних звітів та при наступній перевірці.

5.8. Оформлені матеріали перевірок та додатки до них зберігаються у підрозділі, що здійснював перевірку.

5.9. Контроль за реалізацією рішень Головдержслужби щодо проведення контрольних заходів здійснює заступник Начальника Головдержслужби, на якого відповідно до розподілу обов'язків покладено питання контролю за роботою контрольно-інспекційного управління.

Заступник начальника контрольно-інспекційного управління - начальник відділу А.В.Яцун