Документ втратив чиннiсть!

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 27 липня 1995 р. N 563
Київ

( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 86 від 28.01.20
04
)

Про затвердження Положення про порядок контролю за
експортом, імпортом та транзитом виробів ракетної техніки,
а також обладнання, матеріалів і технологій, що
використовуються у створенні ракетної зброї

Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Положення про порядок контролю за експортом, імпортом та транзитом виробів ракетної техніки, а також обладнання, матеріалів і технологій, що використовуються у створенні ракетної зброї.

2. Урядовій комісії з експортного контролю забезпечити організацію контролю за експортом, імпортом та транзитом виробів ракетної техніки, а також обладнання, матеріалів і технологій, що використовуються у створенні ракетної зброї.

3. Визнати таким, що втратив чинність, розділ "Ракетні технології та обладнання" Переліку видів сировини, матеріалів, обладнання і технологій, які можуть використовуватися для створення зброї, військової і спеціальної техніки, вивезення яких за межі України може здійснюватися лише за спеціальним дозволом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 1993 р. N 159.

Прем'єр-міністр України Є.МАРЧУК

Міністр Кабінету Міністрів України В.ПУСТОВОЙТЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 липня 1995 р. N 563

Положення
про порядок контролю за експортом,
імпортом та транзитом виробів
ракетної техніки, а також обладнання,
матеріалів і технологій, що використовуються
у створенні ракетної зброї

Загальні положення

1. Це Положення визначає комплекс заходів щодо контролю за експортом з України, імпортом в Україну та транзитом через територію України (далі експорт, імпорт та транзит) закінчених ракетних систем (балістичних ракет, ракет-носіїв космічних апаратів та дослідницьких ракет), безпілотних літальних апаратів (крилатих ракет, радіокерованих літаків-мішеней та радіокерованих розвідувальних літаків), що здатні доставляти корисне навантаження на дальність від 300 км і більше, а також обладнання, матеріалів і технологій, що можуть бути використані у їх створенні, та спеціального обладнання, призначеного для підготовки та пуску зазначених ракет та безпілотних літальних апаратів (далі - товари (послуги), що використовуються у створенні ракет).

2. Контроль за експортом, імпортом та транзитом товарів (послуг), що використовуються у створенні ракет, здійснюється в Україні з метою запобігання розповсюдженню ракетного обладнання та технологій, які можуть сприяти створенню або придбанню ракетних систем, здатних доставляти зброю масового знищення, а також створенню або придбанню виробничих потужностей для виготовлення таких систем.

3. Положення не має на меті чинити перешкоди здійсненню національних космічних програм або міжнародному співробітництву за цими програмами, якщо їх реалізація не сприятиме створенню систем доставки зброї масового знищення.

4. Дія цього Положення поширюється на всі суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють експорт, імпорт, транзит та будь-які інші види зовнішньоекономічної діяльності, включаючи виробничі та науково-технічні зв'язки, демонстрацію експонатів на міжнародних виставках та ярмарках, прибережну і прикордонну торгівлю та товарообмінні операції з виробами ракетної техніки, а також обладнанням, матеріалами і технологіями, що використовуються у створенні ракетної зброї.

5. Товари (послуги), що використовуються у створенні ракет, перелічено в Списку виробів ракетної техніки, а також обладнання, матеріалів та технологій, які використовуються у створенні ракетної зброї (далі-Список), що додається.

Список складається з двох частин: до частини першої (категорія I) відносяться закінчені ракетні системи, здатні доставляти корисне навантаження вагою не менше 500 кГ на дальність від 300 км і більше, обладнання та технології, що мають найбільше значення у створенні ракетної зброї, експорт яких, як правило, не допускається; до частини другої (категорія II) включено закінчені ракетні системи, здатні доставляти корисне навантаження на дальність від 300 км і більше і не зараховані до систем, віднесених до категорії I, а також обладанання, матеріали та технології, що використовуються у створенні ракетної зброї, експорт яких здійснюється за разовим дозволом Урядової комісії з експортного контролю.

Найменування, технічні характеристики та коди товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності товарів, що містяться у Списку, можуть уточнюватися Експортно-технічним комітетом при Кабінеті Міністрів України за поданням заінтересованих міністерств і відомств та за погодженням з Урядовою комісією з експортного контролю.

6. Експорт закінчених ракетних систем та товарів, включених до Списку, а також будь-яких ракет або безпілотних літальних апаратів не допускається, якщо є підстави вважати, що вони призначені для використання в якості засобу доставки зброї масового знищення.

7. Вивезення за митний кордон України матеріалів, обладнання (виробів) та технологій, які включені до Списку та які містять відомості, що становлять державну таємницю, здійснюється з урахуванням вимог діючого порядку захисту відомостей, щодо яких встановлено відповідний режим таємності.

8. Особи, які порушують порядок здійснення експорту, імпорту та транзиту, встановлений цим Положенням, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

Порядок експорту з України товарів (послуг),
що використовуються у створенні ракет

9. Експорт товарів (послуг), використовуваних у створенні ракет та включених до Списку, здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності за умови одержання разового дозволу Урядової комісії з експортного контролю.

10. Для одержання дозволу на експорт суб'єкт підприємницької діяльності (далі-експортер) надсилає до Урядової комісії з експортного контролю лист із стислим викладом мети звернення, до якого додає такі документи:

заяву за типовою формою на отримання дозволу;

завірену в установленому порядку копію зовнішньоекономічного договору (контракту) на передачу предметів експорту до країни призначення (включаючи завірену копію договору комісії, доручення, тощо, якщо експортером є організація-посередник);

сертифікат кінцевого споживача товару (послуги);

міжнародний (національний) імпортний сертифікат країни-імпортера товару або його аналог.

11. Суб'єкти підприємницької діяльності, укладаючи контракти (договори) на експорт товарів (послуг), включених до Списку, обов'язково мають у ньому зазначити:

кінцевого споживача товарів; кінцеву мету та місце використання товарів; зобов'язання (гарантії) імпортера про те, що ці товари (предмети) будуть використані тільки для заявлених цілей, без будь-яких відхилень, та не будуть видозмінені, модернізовані або скопійовані без письмової згоди на це експортера та органів експортного контролю України;

зобов'язання (гарантії) імпортера про те, що ні самі імпортовані товари (предмети), ні їх копії або виготовлені на їх основі вироби не будуть передані будь-кому (крім кінцевого споживача) і реекспортовані без письмової згоди на це експортера і органів експортного контролю України;

положення про право експортера на здійснення перевірок ( за участю компетентних органів України та країни-імпортера) щодо використання експортованих товарів згідно із заявленими у контракті цілями.

12. Зобов'язання (гарантії) та відомості, наведені у пункті 11 цього Положення, крім внесення їх до тексту контракту (договору), мають бути спеціально визначені у таких документах:

сертифікаті кінцевого споживача - споживачем товару (послуги);

міжнародному (національному) імпортному сертифікаті (або його аналозі) імпортером у державному органі країни-імпортера, який має на це відповідні повноваження.

У разі відсутності в країні-імпортері процедури оформлення імпортного сертифіката або відсутності в цьому документі зобов'язань (гарантій) та відомостей, передбачених пунктом 11 цього Положення, в державному органі країни-імпортера, що має відповідні повноваження, імпортером оформлюється його аналог-документ, що містить у собі зазначені зобов'язання (гарантії) та відомості.

Зазначені в цьому пункті документи оформлюються у кожному конкретному випадку поставки на експорт кожного об'єкта, включеного до Списку.

13. Контроль за виконанням іноземними імпортерами зобов'язань щодо використання імпортованих з України товарів (послуг), включених до Списку, на території інших країн здійснюється за погодженням з відповідними державними органами країн-імпортерів.

14. Під час розгляду заяв щодо надання дозволів на експорт товарів (послуг), які використовуються у створенні ракет та включені до Списку, враховуються такі фактори: вимоги щодо запобігання розповсюдженню зброї масового знищення; можливості та цілі ракетних і космічних програм країни, що отримує товар; значущість поставки з точки зору можливості створення систем доставки зброї масового знищення (крім пілотованих літальних апаратів); оцінка кінцевого використання переданих технічних засобів; можливість застосування відповідних багатосторонніх домовленостей.

У разі експорту закінчених ракетних систем та безпілотних літальних апаратів, віднесених до категорії II Списку, а також обладнання, матеріалів та технологій, які використовуються в зазначених системах, враховується можливість розміну дальності за вагу корисного навантаження, в результаті чого вони будуть віднесені до категорії I Списку.

У випадках якщо обладнання (виріб), віднесене до категорії I Списку, є частиною будь-якої системи ракетного комплексу, така система також має бути віднесена до категорії I Списку, крім випадків, коли вмонтоване в неї обладнання (виріб) не може бути відокремлене, вилучене або замінене.

Експорт спеціально спроектованих виробничих потужностей, призначених для розробки та виробництва закінчених ракетних систем та обладнання (виробів), зазначених у категорії I Списку, як правило, не допускається, за винятком випадків, які не обмежуються вимогами міжнародного режиму контролю за ракетними технологіями.

Схвалення експорту будь-якого виробу із Списку означає також дозвіл на експорт тому ж самому кінцевому споживачеві мінімуму технології, необхідної для налагодження, функціонування, утримання і ремонту виробу.

15. Реекспорт товарів, включених до Списку, здійснюється згідно з порядком, передбаченим цим Положенням для експорту таких товарів. При цьому, крім документів, зазначених у пункті 10 цього Положення, експортером подаються документи, які підтверджують відсутність обмежень на реекспорт з боку постачальника цих товарів в Україну.

16. Тимчасове вивезення за межі України товарів, включених до Списку, для їх демонстрації на виставках, ярмарках, з метою реклами та іншими подібними цілями здійснюється за наявності позитивного висновку Експертно-технічного комітету при Кабінеті Міністрів України.

Для одержання зазначеного висновку заявник повинен подати до Експертно-технічного комітету при Кабінеті МІністрів України заяву з відомостями про найменування виставки (ярмарку), місце і термін експонування об'єктів, що вивозяться, а також зобов'язання (гарантії) щодо зворотного ввезення експонатів без змін їх кількосних і якісних характеристик. До заяви мають бути додані завірені копії документів, згідно з якими здійснюється вивезення об'єктів (запрошення для участі у виставці, контракт або угода із закордонним партнером тощо).

17. До заяв щодо отримання дозволу на експорт або висновку щодо можливості тимчасового вивезення товарів, включених до Списку, крім вищезазначених документів, додаються:

технічні довідки, які містять повне найменування, стислий опис, призначення та технічні характеристики кожного об'єкта, що експортується (тимчасово вивозиться);

висновки міністерств (відомств) України, які здійснюють контроль за діяльністю по товарах, що експортуються (тимчасово вивозяться), щодо можливості експорту або вивезення (на вимогу Експертно-технічного комітету при Кабінеті Міністрів України).

До документів, укладених іноземною мовою, заявником додаються їх офіційні переклади.

18. Розгляд поданих до Урядової комісії з експортного контролю документів здійснюється Експертно-технічним комітетом при Кабінеті Міністрів України із залученням у разі потреби інших компетентних органів та організацій.

Крім зазначених у цьому розділі документів, Експертно-технічний комітет може вимагати від заявника додаткових відомостей, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення щодо заяви.

Термін прийняття рішення про надання дозволу на експорт або висновок щодо тимчасового вивезення не може перевищувати 30 днів від часу надання заявником повного комплекту документів. Термін розгляду заяви може бути подовжено за рішенням Урядової комісії з експортного контролю.

У разі прийняття Урядовою комісією з експортного контролю рішення про відмову в наданні дозволу або прийняття Експертно-технічним комітетом при Кабінеті Міністрів України негативного висновку щодо тимчасового вивезення заявникові надсилається лист з викладенням відповідного рішення та підстави відмови.

19. Товари, включені до Списку, у разі їх переміщення за митний кордон України підлягають обов'язковому митному оформленню у порядку, встановленому чинним законодавством.

При митному оформленні товару експортер зобов'язаний надати до митних органів дозвіл Урядової комісії з експортного контролю, який є підставою для прийняття цих товарів до митного оформлення.

У разі тимчасового вивезення за межі України експонатів та експозиційних матеріалів, включених до Списку, для демонстрації на виставках, ярмарках, з метою реклами та з іншими подібними цілями, до митних органів подається висновок Експертно-технічного комітету при Кабінеті Міністрів України, який є підставою для митного оформлення цих предметів.

Порядок імпорту в Україну товарів (послуг),
що використовуються у створенні ракет

20. Імпорт (ввезення) на митну територію України товарів, включених до Списку, здійснюється без дозволу Урядової комісії з експортного контролю в порядку, встановленому чинним законодавством України.

21. У випадках якщо умовою поставки товарів (послуг) в Україну є оформлення українською стороною зобов'язань (гарантій), пов'язаних з кінцевим використанням імпортованих в Україну товарів (послуг), порядок надання таких зобов'язань (гарантій) визначається Кабінетом Міністрів України.

Порядок транзиту через територію України товарів,
що використовуються у створенні ракет

22. Транзит через територію України озброєнь, військової техніки та їх складових частин, а також ракетного палива та його компонентів, відмічених позначкою "*" у Списку, здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності за умови одержання разового дозволу Урядової комісії з експортного контролю.

23. Для одержання дозволів на транзит суб'єкт підприємницької діяльності повинен подати Урядовій комісії з експортного контролю заяву за типовою формою на отримання дозволу та перелік сформованих груп товарів, що перевозяться, за кодами товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності.

Розгляд поданих до Урядової комісії з експортного контролю документів для одержання дозволу на транзит здійснюється у такому ж порядку, як це передбачено для експорту в пункті 18 цього Положення.