КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 31 грудня 1996 р. N 1591
м.Київ

Про Програму зайнятості
населення
на 1997 - 2000 роки

З метою створення соціально-економічних і організаційних умов для запобігання різкому зростанню безробіття, регулювання ринку праці та соціального захисту безробітних Кабінет Міністрів України постановляї:

1. Схвалити Програму зайнятості населення на 1997 - 2000 роки та заходи щодо її реалізації, що додаються.

Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям раз на рік (до 10 березня) інформувати Міністерство праці про стан виконання зазначеної Програми.

2. Міністерству праці, Міністерству економіки, Фонду державного майна, Міністерству статистики, Міністерству фінансів щорічно починаючи з 1997 року одночасно з розробленням Державного бюджету України та Державної програми економічного і соціального розвитку подавати Кабінетові Міністрів України план дій та обсяги фінансування заходів Програми зайнятості населення на 1997 - 2000 роки на наступний рік.

3. Міністерству праці та Міністерству статистики раз на рік (до 10 квітня) інформувати Кабінет Міністрів України про хід реалізації заходів Програми і щоквартально - про стан ринку праці і використання коштів державного фонду сприяння зайнятості населення.

Прем'єр-міністр України П. ЛАЗАРЕНКО

Схвалено
постановою Кабінету Міністрів України
від 31 грудня 1996 р. N 1591

Програма
зайнятості населення на 1997 - 2000 роки

Загальні положення

Програма зайнятості населення на 1997 - 2000 роки (далі - Програма)

спрямована на виконання середньострокових завдань розвитку ринку праці в Україні, реалізацію державної політики зайнятості населення (далі - політика зайнятості) виходячи з визначених Верховною Радою України основних принципів економічної та соціальної політики та Програми діяльності Кабінету Міністрів України ( 412/96-ВР ).

У Програмі враховано досвід формування та реалізації державних і територіальних програм зайнятості населення (далі - територіальні програми) в 1991 - 1995 роках, сучасний стан зайнятості населення та ринку праці, законодавчі та нормативно-правові акти з питань реформування ринку праці. Програму розроблено на 1997 - 2000 роки - другий етап перехідного періоду, основними завданнями якого є подальше реформування ринку праці, удосконалення механізмів управління в умовах посилення конкуренції робочої сили та безробіття.

На кожний наступний прогнозний рік передбачається розроблення відповідних заходів та кількісних показників як доповнення до цієї Програми або підготовка окремого розділу до Державної програми економічного і соціального розвитку України на черговий рік виходячи з економічного становища держави і ринку праці.

Мета Програми - здійснення конкретних заходів, спрямованих на реформування ринку праці, забезпечення продуктивної зайнятості населення, сприяння поверненню незайнятих громадян до економічно доцільної діяльності, запобігання масовому безробіттю внаслідок структурних змін в економіці, посилення соціального захисту неконкурентоспроможних верств населення. Досягнення зазначеної мети вимагає забезпечення на всіх рівнях державного управління ефективної співпраці місцевих органів виконавчої влади, об'єднань роботодавців і профспілок, проведення комплексної політики зайнятості, яка враховувала б взаємозалежність завдань економічного і соціального розвитку, а також пріоритети в розвитку окремих територій, галузей народного господарства. Реалізація Програми передбачає підвищення функціональної ролі та рівня роботи державної служби зайнятості (далі - служба зайнятості).

Розвиток ринку праці в Україні

Ринок праці в Україні формувався у процесі перебудови механізму господарювання, здійснення інвестиційної політики, роздержавлення і приватизації власності, демократизації виробництва.

Для цього періоду характерні такі тенденції:

зменшення чисельності працюючих у суспільному виробництві та зростання нерегламентованої зайнятості;

зменшення чисельності та питомої ваги зайнятих у промисловості та будівництві, в галузях, що виробляють товари народного споживання та надають послуги населенню, зростання зайнятості в сільському господарстві;

повільне зростання зареєстрованого безробіття на фоні вимушеної неповної зайнятості населення (відпустки без збереження заробітної плати, неповний робочий день, тиждень);

подальша диференціація безробіття, утворення регіонів з підвищеним рівнем зареєстрованого безробіття, осередків часткового безробіття в окремих галузях тощо.

За останні чотири роки чисельність зайнятих у суспільному виробництві (крім особистого підсобного господарства) скоротилася на 3,4 млн. чоловік, або на 14,5 відсотка, чисельність робітників та службовців - на 2,7 млн. чоловік, або на 15,1 відсотка.

Повільними темпами йде вивільнення кадрів внаслідок змін у виробництві. Найінтенсивніше воно відбувалося в 1992 році, коли було вивільнено 454 тис. чоловік. Надалі цей процес дещо уповільнився, що зумовило збільшення часткового безробіття та зменшення реальної заробітної плати.

Підприємства і організації штучно стримують процес вивільнення, надаючи працівникам безоплатні відпустки та запроваджуючи неповні робочі дні, тижні. Протягом 1995 року в безоплатних відпустках різної тривалості перебувало близько 2,7 млн. чоловік (17,7 відсотка від середньоспискової чисельності працюючих), ще близько 0,9 млн. чоловік працювали неповний робочий день (5,6 відсотка).

Сучасні тенденції у сфері зайнятості впливають як на кількість звернень незайнятих громадян до служби зайнятості, так і на ефективність управління ринком праці.

Кількість осіб, що реєструються в службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стабілізувалась на рівні близько 20 відсотків від загального ринку праці зі значною диференціацією по областях: від 8 - 10 відсотків в м. Києві, Чернівецькій, Харківській областях, до 30 - 40 відсотків у Волинській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Полтавській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій, Черкаській і Чернігівській областях.

Діяльність підрозділів служби зайнятості дала змогу запобігти суттєвому загостренню стану зареєстрованого безробіття. Майже 49,9 відсотка незайнятих громадян, які перебували на обліку в центрах зайнятості, було охоплено активними формами сприяння зайнятості. З них 229,7 тис. чоловік було працевлаштовано, 22,8 тис. чоловік залучено до тимчасових громадських робіт. Подальшого розвитку набуло професійне навчання та перепідготовка незайнятого населення. В 1995 році забезпечено навчання і перенавчання 67,2 тис. чоловік за 205 професіями і спеціальностями.

Проте через незначний розвиток сфери докладання праці та структурну невідповідність попиту і пропонування робочої сили зареєстроване безробіття в Україні поступово зростає. Чисельність зареєстрованих безробітних зросла з 70,5 тис. чоловік на початок 1993 року до 308,4 тис. чоловік на 1 грудня 1996 року, а рівень безробіття з 0,04 до 1,12 відсотка працездатного населення у працездатному віці. Станом на 1 грудня 1996 року найвищий рівень безробіття був у Волинській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Чернігівській та Львівській областях, де показник зареєстрованого безробіття в 2 - 3 рази перевищує середній по Україні.

У 1997 - 2000 роках передбачається, що з урахуванням прискореного створення належного правового та інструктивно-методичного забезпечення вже у 1997 році здійснюватиметься комплекс заходів щодо санації та стимулювання реструктуризації промислових підприємств. У разі диференційованого підходу до збереження зайнятості у кожному окремому випадку це призведе до стрімкого вивільнення кадрів, зменшення часткового та зростання зареєстрованого безробіття. Потреби структурної перебудови економіки обумовлять зменшення чисельності працюючих у базових галузях промисловості, що загострюватиме регіональні проблеми безробіття.

За розрахунками територіальних і базових програм зайнятості, внаслідок скорочення підприємствами працівників, які перебувають у стані часткового безробіття, та запровадження порядку виплати вивільнюваним працівникам двомісячної компенсації середньої заробітної плати з фонду зайнятості, фіксований ринок праці в 1997 році може становити 1612,1 тис. чоловік, з них 504,4 тис. вивільнених працівників. Чисельність зареєстрованих безробітних на кінець 1997 року становитиме 661,1 тис. чоловік, або 2,4 відсотка працездатного населення у працездатному віці (додатки 3, 4, 6).

Прогноз ринку праці на 1997 рік не виключає можливості різкого зростання безробіття, масштаби якого можуть вийти за межі, визначені у Програмі. У цьому разі, крім організації постійного моніторингу ринку праці, передбачається розроблення та здійснення заходів надзвичайного характеру.

На кінець 2000 року в Україні може бути 1,6 - 1,7 млн. чоловік зареєстрованих безробітних, або 5 - 6 відсотків працездатного населення у працездатному віці. Ринок праці передбачається мобільним, безробіття матиме переважно структурний та фрикційний характер.

З урахуванням змін у структурі виробництва, демографічних та інших особливостей, їх впливу на чисельність незайнятих громадян у Програмі виділено регіони, де склався підвищений потенціал безробіття та існує реальна небезпека його особливо стрімкого зростання. Ці регіони віднесено до територій пріоритетного розвитку, перспективних для створення нових робочих місць (додаток N 9).

При загальному зростанні рівня безробіття складними залишатимуться проблеми працевлаштування молоді, яка шукає перше робоче місце, а також інших категорій населення з обмеженою конкурентоспроможністю на ринку праці.

Серед громадян, які звертатимуться до служби зайнятості, та зареєстрованих безробітних поступово зростатиме питома вага кваліфікованих робітників і спеціалістів, осіб чоловічої статі, що вивільняються з підприємств. Зростатиме тривалість безробіття.

Головні напрями реалізації державної політики
зайнятості населення на 1997 - 2000 роки

Основними напрямами реалізації політики зайнятості на середньострокову перспективу є:

створення сприятливих умов, у тому числі механізмів заохочення підприємців, для збільшення кількості нових робочих місць, розвитку сфери докладання праці, забезпечення продуктивної, вільнообраної діяльності;

здійснення ефективної галузевої та регіональної політики зайнятості шляхом швидкого реагування на зміни, що відбуваються на ринку праці, і впровадження на територіальному та базовому рівнях конкретних заходів селективної підтримки окремих підприємств і запобігання формуванню регіональних осередків довготривалого безробіття;

надання керованого характеру та забезпечення диференційованого підходу до вивільнення кадрів, забезпечення попереджувальної роботи з працівниками, яким загрожує вивільнення внаслідок реструктуризації підприємств, здійснення приватизації та роздержавлення, санації державних підприємств, банкрутства, ліквідації підприємств;

відродження мотивації до праці, стимулюючої, регулюючої та відтворювальної функцій заробітної плати, забезпечення регулювання доходів населення;

створення нормативно-правового та інструктивно-методичного забезпечення соціально-трудових відносин;

створення умов для найширшого залучення безробітних, незайнятих громадян і вивільнюваних працівників до оплачуваних громадських робіт і тимчасової зайнятості;

сприяння мобільності робочої сили на ринку праці шляхом посилення державного регулювання трудової міграції, ліцензування діяльності недержавних центрів зайнятості, що здійснюють працевлаштування, зокрема за кордоном;

підвищення конкурентоспроможності, професійно-ділового, кваліфікаційного рівня працюючих, вивільнюваних працівників та незайнятих громадян шляхом їх перенавчання та професійної підготовки, проведення профорієнтаційних заходів; підтримка самозайнятості безробітних, незайнятих громадян і вивільнюваних працівників шляхом надання їм у межах законодавства і з урахуванням фінансових можливостей економічної допомоги, послуг, пов'язаних з професійним навчанням тощо;

удосконалення системи соціального захисту і матеріальної підтримки безробітних, незайнятих громадян і вивільнюваних працівників, що забезпечуватиме належний рівень споживання, заохочуватиме до активних пошуків роботи;

поглиблення міжнародних зв'язків з проблем зайнятості населення, розвитку інфраструктури ринку праці шляхом співробітництва з міністерствами праці і службами зайнятості зарубіжних країн та міжнародними організаціями, обміну досвідом роботи тощо.

Визначені напрями реалізації політики зайнятості мають бути забезпечені як на державному, так і на регіональному рівнях шляхом скоординованої співпраці місцевих органів виконавчої влади, підприємств, організацій та установ, профспілкових об'єднань, служби зайнятості.

Механізм реалізації програми та вдосконалення
інфраструктури ринку праці

Для виконання Програми необхідно створити та запровадити систему нормативно-правового, організаційного, фінансового, матеріально-технічного, науково-методичного та інформаційного забезпечення, яка функціонуватиме в межах інфраструктури ринку праці.

Відповідальність за реалізацію Програми покладається на міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, службу зайнятості, які визначені виконавцями кожного її заходу. Організаційне і науково-методичне супроводження та контроль за реалізацією заходів Програми як на національному, так і на територіальному рівнях здійснюється Мінпраці, Державним центром зайнятості та їх органами на місцях, Науково-дослідним центром з проблем зайнятості населення та ринку праці Національної академії наук і Мінпраці.

Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного фонду сприяння зайнятості населення, коштів підприємств для створення нових робочих місць, бюджетних коштів для проведення наукових досліджень з проблем зайнятості, а також за рахунок технічної допомоги Ради Європи (програма "TACIS") для створення ефективної системи управління зайнятістю з урахуванням напрямів і обсягів витрат, передбачених територіальними програмами.

За попередніми розрахунками в 1997 році витрати державного фонду сприяння зайнятості населення становитимуть 497,28 млн. гривень.

Передбачається, що комплекс заходів фінансового, організаційного, інформаційного та інших видів забезпечення сприятиме нормальному функціонуванню механізму реалізації Програми та досягненню відповідності її фактичних і прогнозних кількісних показників.

Додатки

Кількісні показники програми

Додаток N 1

Розподіл
трудових ресурсів України за сферами
зайнятості в 1994 - 2000 роках

(млн. чоловік)

     ------------------------- ---------- --------- --------- ----------
| | |1996 рік |2000 рік
| 1994 рік | 1995 рік|---------|---------
| | |очікуване|прогноз
------------------------- ---------- --------- --------- ---------
Трудові ресурси 29,5 30,1 30,0 29,8
з них:

Працездатне населення у
працездатному віці 27,9 27,6 27,7 27,8

Зайняті в економіці 23,0 23,7 23,7 23,1
з них:

У народному господарстві 21,2 21,9 21,6 20,6

В особистому підсобному
господарстві 1,0 1,7 1,1 0,9

В інших сферах економічної
діяльності (підприємці та
інші) 0,8 1,7 2,1 2,5

Працездатне населення,
зайняте в домашньому
господарстві 4,5 4,4 4,7 3,4

Безробітні (на кінець року) 0,08 0,1 0,4 1,6

Учні у працездатному
віці, що навчаються з
відривом від виробництва 1,9 1,9 1,8 1,9
---------------------------------------------------------------------

Додаток N 2

Розподіл
зайнятих в економіці України
за галузями в 1994 - 2000 роках

(млн. чоловік)

     ------------------------- ---------- --------- --------- --------
| | |1996 рік |2000 рік
| 1994 рік | 1995 рік|---------|--------
| | |очікуване|прогноз
------------------------- ---------- --------- --------- --------
Зайнято в економіці -
всього 23,0 23,7 23,7 23,1
у тому числі:

Промисловість 6,2 5,8 5,4 5,0

Сільське господарство 4,8 5,2 5,3 5,3

Будівництво 1,7 1,5 1,4 1,3

Транспорт і зв'язок 1,5 0,9 1,4 1,4

Торгівля, громадське
харчування, матеріально-
технічне постачання та
збут, заготівлі 1,6 1,6 1,7 1,7

Житлово-комунальне
господарство і невироб-
ничі види побутового
обслуговування населення 0,8 0,8 0,8 0,7

Охорона здоров'я,
фізкультура і соціальне
забезпечення 1,5 1,5 1,5 1,5

Освіта і культура,
мистецтво, наука і наукове
обслуговування 2,7 2,7 2,7 2,5

Фінансування, кредитування,
страхування і пенсійне
забезпечення 0,2 0,2 0,2 0,2

Апарат органів державного
і господарського управління,
кооперативних і громадських
організацій 0,7 0,7 0,7 0,5

Інші галузі 0,5 0,2 0,5 0,5

В інших сферах діяльності 0,8 1,7 2,1 2,5
---------------------------------------------------------------------

Додаток N 3

Розрахунковий баланс
ринку праці в Україні
в 1995 - 2000 роках

(тис. чоловік)

      --------------- ------- ------- --------------------------------
| | | | Прогноз |
| |1995 рік|1996 рік|------- ------- ------- --------|
| | звіт |очіку- | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 |
| | |ване | рік | рік | рік | рік |
--------------- ------- ------- ------- ------- ------- --------
1. Пропозиції
робочої сили
- всього 640,1 995,0 1612,1 2600 3960 4580

2. Кількість
незайнятих
осіб, для
яких вирішу-
ється питання
працевлашту-
вання, на
початок року 113,2 161,3 417,6 795 1440 1680

3. Надійде на
ринок праці
протягом року
- всього 526,9 833,7 1194,5 1805 2520 2900
в тому числі:
вивільнені з
галузей народного
господарства 106,1 224,1 504,4 1000 1600 1900
звільнені з
причин плин-
ності кадрів 249,3 362,1 375,7 400 400 400
випускники
навчальних
закладів 54,9 70,2 101,8 100 100 100
раніше зайняті
у домашньому
господарстві 25,6 59,8 72,5 110 150 170
інші категорії
незайнятого
працездатного
населення 91,0 117,5 140,1 195 270 330

4. Попит на 229,7 244,4 331,2 520 680 780
робочу силу

5. Знімаються з
обліку для
самостійного
вирішення участі
у трудовій діяль-
ності та з інших
причин 249,1 333,0 486,1 780 1180 1370

6. Кількість
незайнятих осіб,
для яких вирішує-
ться питання
працевлаштування,
на кінець року 161,3 417,6 794,8 1440 1680 1930
з них:
безробітні 126,9 342,8 661,1 1200 1400 1600

7. Рівень зареєс-
трованого безро-
біття (у відсотках
до працездатного
населення у праце-
здатному віці) 0,46 1,24 2,4 4,6 5,0 5,7
-------------------------------------------------------------------------

Додаток N 4

Формування ринку праці України
(згідно з розрахунками територіальних програм на 1997 рік)

(тис. чоловік)

      ---------- ------- ----------------------------------------------
| | | У тому числі
| | |------- ------- ------- ------- ------- ------
| Регіон |Прогноз|незай- |вивіль-|звіль- |випуск-|раніше |інших
| |-кіль- |нятих, |нюваних|нених з|ників |зайняті|кате-
| |кість |які пе-|з галу-|причин |навча- |у до- |горій
| |незай- |ребува-|зей на-|плинно-|льних |машньо-|незай-
| |нятих |ють на |родного|сті |закла- |му гос-|нятого
| |на рин-|обліку |госпо- |кадрів |дів |подарс-|насе-
| |ку пра-|в служ-|дарства| | |тві |лення
| |ці, |бі зай-| | | | |
| |всього |нятості| | | | |
| | |на по- | | | | |
| | |чаток | | | | |
| | |року | | | | |
---------- ------- ------- ------- ------- ------- ------- ------
Автономна
Республіка
Крим 70.7 15.7 19.3 20.9 4.9 4.2 5.7
Області:
Вінницька 40.6 10.5 11.3 9.9 3.8 2.4 2.7
Волинська 42.4 17.8 7.2 5.1 3.6 3.0 5.7
Дніпропет-
ровська 95.5 11.0 31.6 34.9 5.3 4.2 8.5
Донецька 148.1 33.2 63.9 25.9 10.0 5.4 9.7
Житомирська 58.0 16.7 14.2 15.9 3.1 2.0 6.1
Закарпатська 55.2 18.4 15.4 8.5 3.5 5.6 3.8
Запорізька 60.6 11.7 25.4 15.4 2.7 1.2 4.2
Івано-Фран-
ківська 80.6 29.6 12.3 17.6 4.5 7.1 9.5
Київська 57.4 15.8 12.2 15.6 3.7 3.9 6.2
Кіровоград-
ська 41.0 13.0 11.8 9.1 2.6 1.2 3.3
Луганська 83.3 19.3 29.7 22.4 3.8 3.5 4.6
Львівська 150.0 48.5 53.4 28.2 7.1 1.8 11.0
Миколаївська 36.6 7.8 7.8 12.0 2.7 2.0 4.3
Одеська 45.7 6.5 20.4 8.4 3.0 2.6 4.8
Полтавська 53.5 11.9 17.0 15.0 2.8 2.7 4.1
Рівненська 45.3 15.5 9.4 9.7 3.8 1.7 5.2
Сумська 49.0 13.8 14.0 12.9 2.2 1.3 4.8
Тернопільська 38.0 12.0 9.0 6.3 5.0 1.2 4.5
Харківська 92.5 18.5 40.5 18.7 4.3 5.1 5.4
Херсонська 29.4 6.9 9.2 8.1 1.6 0.5 3.1
Хмельницька 64.4 20.3 11.4 15.9 4.9 3.1 8.8
Черкаська 46.0 9.8 14.3 14.0 3.6 1.1 3.2
Чернівецька 18.1 6.2 4.5 4.2 0.8 0.4 2.0
Чернігівська 46.8 15.9 11.1 9.7 2.9 3.3 3.9
м.Київ 48.6 9.6 23.1 6.9 4.3 0.8 3.9
м.Севастополь 14.8 1.7 5.0 4.5 1.3 1.2 1.1
---------------------------------------------------------------------
Усього 1612.1 417.6 504.4 375.7 101.8 72.5 140.1

Додаток N 5

Соціально-демографічна структура
пропозиції робочої сили в областях України в 1997 році

(тис. чоловік)

     --------------------------------- -------- -----------------------
|Незайня-| з них
|те насе-|------ -------- -------
|лення на|Жінки | |особи
Регіон |обліку | |Молодь |перед-
|в службі| |до 28 |пенсій-
|зайнято-| |років |ного
|сті | | |віку
-------------------------------- -------- ------ -------- -------
Автономна Республіка Крим 70,7 41,5 24,3 3,8
Області:
Вінницька 40,6 22,2 18,8 2,0
Волинська 42,4 23,5 16,2 0,7
Дніпропетровська 95,5 55,3 41,1 5,8
Донецька 148,1 87,9 54,2 7,2
Житомирська 58,0 30,8 23,6 1,4
Закарпатська 55,2 33,4 19,0 2,9
Запорізька 60,6 33,9 27,2 4,3
Івано-Франківська 80,6 47,0 34,4 2,6
Київська 57,4 34,9 24,3 1,4
Кіровоградська 41,0 23,1 15,9 2,6
Луганська 83,3 54,0 26,0 2,3
Львівська 150,0 84,6 50,4 10,4
Миколаївська 36,6 20,6 14,3 2,1
Одеська 45,7 26,9 17,3 4,2
Полтавська 53,5 30,8 20,6 2,4
Рівненська 45,3 25,4 22,0 2,0
Сумська 49,0 27,9 19,1 0,5
Тернопільська 38,0 20,5 15,3 1,3
Харківська 92,5 60,0 54,3 10,8
Херсонська 29,4 17,6 11,2 0,6
Хмельницька 64,4 32,8 23,6 0,7
Черкаська 46,0 24,3 15,1 2,0
Чернівецька 18,1 11,8 4,8 0,6
Чернігівська 46,8 26,4 17,9 1,1
м.Київ 48,6 28,8 12,5 5,7
м.Севастополь 14,8 9,2 6,5 1,2
-----------------------------------------------------------------
Усього 1612,1 935,1 629,9 82,6

Додаток N 6

Кількість безробітних та рівні безробіття
в областях України

    ------------------------ -------------------- --------------------
|Кількість безробіт- | Рівень безробіття
|них протягом року, | на кінець року у
|тис. чоловік | відсотках
Регіон |------ ------ ------|------ ------ ------
| 1995 | 1996 | 1997 | 1995 | 1996 | 1997
| рік | рік | рік | рік | рік | рік
| звіт |очіку-| прог-| звіт |очіку-| прог-
| |ване | ноз | |ване | ноз
------------------------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
Автономна Республіка
Крим 7,0 19,1 39,7 0,27 1,06 1,96
Області:
Вінницька 6,5 16,6 27,4 0,31 0,93 1,35
Волинська 11,2 20,7 34,9 1,03 2,83 5,16
Дніпропетровська 6,3 16,0 43,0 0,14 0,42 1,24
Донецька 16,4 40,4 87,9 0,30 0,94 2,40
Житомирська 14,3 24,9 43,1 0,79 1,92 3,60
Закарпатська 11,3 20,1 39,6 0,91 2,14 4,19
Запорізька 5,9 17,9 37,1 0,24 0,88 1,71
Івано-Франківська 19,9 37,3 61,2 1,50 3,30 5,70
Київська 10,3 23,6 38,6 0,59 1,42 2,99
Кіровоградська 8,0 17,1 28,9 0,55 1,71 3,0
Луганська 15,1 31,5 60,0 0,46 1,13 2,11
Львівська 27,9 55,5 123,2 1,03 2,98 4,91
Миколаївська 5,7 11,6 20,0 0,32 0,83 1,38
Одеська 5,4 8,5 24,8 0,13 0,30 0,56
Полтавська 8,0 18,2 40,4 0,42 1,17 2,41
Рівненська 11,8 20,4 33,6 0,90 2,08 3,37
Сумська 6,9 18,2 34,7 0,45 1,44 2,71
Тернопільська 10,0 18,1 24,8 0,79 1,59 2,99
Харківська 9,3 25,6 65,4 0,28 0,93 2,12
Херсонська 6,7 13,0 18,7 0,44 0,81 1,23
Хмельницька 9,5 20,6 37,0 0,57 1,92 3,86
Черкаська 6,1 13,0 20,9 0,38 0,82 1,76
Чернівецька 4,3 8,1 12,8 0,45 0,96 1,70
Чернігівська 10,7 23,8 38,6 0,77 2,15 3,84
м.Київ 2,6 7,9 30,4 0,06 0,26 0,56
м.Севастополь 0,6 1,5 6,4 0,16 0,71 2,06
------------------------------------------------------------------
Усього 257,7 549,2 1073,1 0,46 1,24 2,39

Додаток N 7

Основні напрями сприяння зайнятості
населення, передбачені проектами
територіальних програм зайнятості
у 1997 році

(тис. чоловік)

     -------------------- ------ ------------------------------- ------
| | З них по напрямах |
| |------------- ----- ----- -----|
|Прог- |працевлашту- |під- |учас-|вип- |Пито-
|ноз |вання протя- |гот- |ть у |лата |ма ва-
|кіль- |гом року |овка,|гро- |допо-|га за-
|кості |------ ------|пере-|мад- |моги |ходів
|зайня-|всього|в тому|під- |ських| у |актив-
Регіон |тих на| |числі |гото-|робо-|зв'я-|ної
|ринку | |на ро-|вка |тах |зку з|полі-
|праці | |бочі | | |без- |тики
| | |місця,| | |ро- |зайня-
| | |ство- | | |біт- |тості
| | |рені | | |тям |насе-
| | |за ра-| | | |лення
| | |хунок | | | |( у
| | |фонду | | | |від-
| | |зайня-| | | |сот-
| | |тості | | | |ках)
| | |(чоло-| | | |
| | | вік) | | | |
-------------------- ------ ------ ------ ----- ----- ----- ------
Автономна Республіка
Крим 70,7 14,3 897 3,0 2,0 33,0 27,3
Області:
Вінницька 40,6 10,0 80 3,0 2,7 22,9 38,7
Волинська 42,4 4,4 121 2,1 1,1 27,7 17,9
Дніпропетровська 95,5 30,8 565 6,0 2,4 37,8 41,0
Донецька 148,1 27,2 1044 6,1 5,5 74,2 26,2
Житомирська 58,0 13,3 335 3,6 1,1 39,1 31,0
Закарпатська 55,2 8,9 258 2,5 3,6 35,7 27,2
Запорізька 60,6 23,9 838 3,8 2,4 33,8 49,7
Івано-Франківська 80,6 6,8 - 3,6 1,5 40,4 14,8
Київська 57,4 8,3 537 3,5 2,1 32,7 24,2
Кіровоградська 41,0 10,3 290 4,1 3,8 21,8 44,4
Луганська 83,3 16,3 236 3,8 2,3 48,4 26,9
Львівська 150,0 10,0 - 5,0 1,3 108,7 10,9
Миколаївська 36,6 9,9 160 2,4 1,2 18,0 36,9
Одеська 45,7 16,9 1607 6,1 4,1 21,7 59,3
Полтавська 53,5 14,2 3 3,3 1,2 37,7 35,0
Рівненська 45,3 5,3 301 3,3 1,4 28,6 22,1
Сумська 49,0 6,1 19 4,0 0,8 29,4 22,2
Тернопільська 38,0 7,0 75 2,0 0,8 22,0 25,8
Харківська 92,5 20,3 310 7,7 8,5 51,9 39,5
Херсонська 29,4 9,7 113 2,6 0,9 15,7 44,9
Хмельницька 64,4 15,6 - 3,1 2,3 29,7 32,6
Черкаська 46,0 13,5 - 3,2 2,4 17,4 41,5
Чернівецька 18,1 1,4 27 0,9 0,9 8,4 17,7
Чернігівська 46,8 7,6 195 3,5 1,3 32,4 26,5
м.Київ 48,6 16,3 397 6,1 3,0 29,1 52,3
м.Севастополь 14,8 2,9 30 1,2 0,2 5,9 29,1
------------------------------------------------------------------
Усього 1612,1 331,2 8438 99,5 60,8 904,1 30,5

Додаток N 8

Витрати
державного фонду сприяння зайнятості
населення на реалізацію Програми на 1997 рік

(тис. гривень)

I. Статті першочергового фінансування:   
1.1. Виплата допомоги у зв'язку
з безробіттям 
339837,4
 
1.2. Професійна підготовка та
перепідготовка незайнятого
населення і безробітних 
50000,0

 
1.3. Утримання державної служби
зайнятості 
60438,0
 
1.4. Послуги ощадбанку за
виплати безробітним 
5337,6
 
II. Статті фінансування в межах
наявних коштів: 

 
2.1. Працевлаштування окремих
категорій громадян, які
потребують соціального захисту і
нездатні на рівних конкурувати
на ринку праці (стаття 5 Закону
України "Про зайнятість населення"
( 803-12 ) 
3136,6





 
2.2. Організація громадських
робіт 
7196,0
 
2.3. Надання фінансової допомоги
на переселення сімей в сільську
місцевість 
20,4

 
2.4. Забезпечення підрозділів
державної служби зайнятості
службовими приміщеннями 
18000,0

 
2.5. Проведення
науково-дослідних робіт з
проблем зайнятості населення 
600,0

 
2.6. Забезпечення міжнародного
співробітництва з проблем
зайнятості населення 
300,0

 
2.7. Інформаційно-довідкова,
рекламна робота та інші витрати,
пов'язані з реалізацією програм
зайнятості 
5212,0


 
2.8. Створення автоматизованої
інформаційно-довідкової системи 
6500,0
 
2.9. Підвищення кваліфікації
працівників державної служби
зайнятості 
700,0

 
Усього видатки на реалізацію
заходів Програми 
497278,0
 

Додаток N 9

Перелік
територій пріоритетного розвитку (районів і населених
пунктів України), перспективних для створення нових
робочих місць в 1997 - 2000 роках

    -------------------- -------------- -------------- -----------------
Район, населений |Чисельність | Необхідна | Кількість
пункт |населення, для| кількість | робочих
|працевлашту- | робочих місць| місць, які пе-
|вання якого | | редбачається
|необхідно | | ввести в дію в
|створити нові | | 1997 році
|робочі місця, | |
|чоловік | |
-------------------- -------------- -------------- ---------------
1. Сільські та гірські райони (населені пункти)
з надлишками трудових ресурсів

Закарпатська область
Райони:
Берегівський 5430 4875 555
Великоберезнянський 2330 2190 140
Виноградівський 9540 9240 300
Воловецький 1790 1655 135
Іршавський 16990 16740 250
Міжгірський 10930 10884 46
Мукачівський 7300 6880 420
Перечинський 2190 2113 77
Рахівський 11080 10885 195
Свалявський 5490 5410 80
Тячівський 34150 34055 95
Ужгородський 3200 2688 512
Хустський 20870 20795 75
м. Мукачеве 1220 1000 800

Івано-Франківська область
Райони:
Богородчанський 640 490 60
Косівський 1300 960 15
Надвірнянський 5140 3720 80
Рожнятівський 2195 1680 85

Львівська область
Райони:
Миколаївський 3440 3440 2
Мостиський 920 920 -
Перемишлянський 800 800 36
Самбірський 1204 1204 19
Сколівський 1250 1250 20
Старосамбірський 2400 2400 50
Стрийський 708 708 41
Турківський 1680 1680 85
Яворівський 4420 4420 2490

Одеська область
Райони:
Арцизький 805 652 350
Балтський 570 395 120
Березівський 900 680 70
Болградський 1380 940 420
Кілійський 2028 1537 332
Ренійський 1280 690 84
Саратський 750 560 170

Рівненська область
Березнівський район
смт Соснове 280 280 -
с. Балашівка 214 214 -
с. Бистричі 280 280 -
с. Прислуч 167 167 -

Володимирецький район
с. Великий Жолудськ 269 269 -
с. Красносілля 150 150 -
с. Луко 280 280 -
с. Озерці 210 210 -

Дубровицький район
м. Дубровиця 420 390 45

Корецький район
м. Корець 1200 1200 113
с. Великі Межирічі 192 192 4
с. Гвіздів 80 80 -
с. Жадківка 70 70 -
с. Новий Корець 160 160 3

Костопільський район
с. Деражне 381 381 30

Млинівський район
Малівська сільська Рада 405 405 7
Млинівська селищна Рада 1723 1723 3

Острозький район
с. Оженин 332 332 18

Радивилівський район
с. Козин 133 133 23
с. Крупець 120 120 90

Рівненський район
Шпанівська сільська Рада 1000 1000 -

Рокитнівський район
смт Рокитне 229 229 4
с. Більськ 184 184 -

Сумська область
Краснопільський район
с. Велика Рибиця 123 123 12
с. Самотоївка 65 65 10

Тернопільська область
Райони:
Бережанський 935 780 60
Монастириський 1085 880 50
Підгаєцький 494 420 40

Чернівецька область
Райони:
Вижницький 2670 2225 260
Герцаївський 3600 3000 114
Глибоцький 1990 1658 90
Заставнівський 2800 2330 60
Кельменецький 2125 1771 280
Кіцманський 2025 1688 440
Новоселицький 4350 3625 400
Путильський 890 742 190
Сокирянський 4215 3512 75
Сторожинецький 3150 2625 380
Хотинський 4285 3571 80

Чернігівська область
Райони:
Бахмацький 400 300 32
Городнянський 1300 700 10
Ічнянський 800 500 11
Корюківський 400 300 34
Менський 570 400 97
Щорський 1500 800 92

2. Райони (населені пункти), де передбачається скорочення
обсягів виробництва у зв'язку з вичерпанням
сировинних ресурсів, закриттям (ліквідацією)
народногосподарських об'єктів, структурними
змінами у виробництві

Донецька область
Волноваський район 1190 1000 -
смт Донське
м. Горлівка 1500 1000 95
м. Краматорськ 920 700 90

Запорізька область
Василівський район 12000 8000 95
м. Енергодар 3000 2000 220

Львівська область
Жидачівський район 1030 1030 13

Миколаївська область
Райони:
Єланецький 220 220 20
Новобузький 470 420 15
Очаківський район
і м. Очаків 360 330 10
м. Первомайськ 1320 1000 15

Харківська область
м. Куп'янськ 760 760 120

Чернігівська область
м. Чернігів 4000 2200 200
Райони:
Ріпкинський 1200 700 46
Чернігівський 1500 800 5

Дніпропетровська область
Апостолівський район 1200 1080 240

3. Райони (населені пункти) з переважним розвитком
однієї - двох галузей, де існує диспропорція
у сфері докладання чоловічої і жіночої праці

Дніпропетровська область
м. Жовті Води 2850 2560 570
м. Кривий Ріг 52000 45000 10090
м. Марганець 1500 1350 300
м. Орджонікідзе 3500 3150 700
м. Павлоград 2500 2250 500
м. Першотравенськ 150 140 30
м. Тернівка 2250 1670 370

Донецька область
м. Артемівськ 1550 1000 360
м. Вугледар 980 500 60
м. Дзержинськ 3230 2000 -
м. Добропілля 1180 800 309
м. Донецьк
(адміністративне
селище Донецького
заводу гумотехнічних
виробів) 1080 900 600

м. Донецьк
(с-ще Вертикальний) 150 100 -
м. Кіровське 2200 2000 -
м. Селидове 1500 1000 40
м. Сніжне 550 300 89
м. Торез 1500 1000 100
м. Харцизьк 1100 1000 60
м. Шахтарськ 1500 1000 270
смт Світлодарське 600 600 -
смт Кринична (Макіївська
міськрада) 600 500 125

Кіровоградська область
м. Долинська 430 430 20
смт Завалля 335 335 10
смт Побузьке 798 399 30
м. Помічна 130 130 25
смт Смоліне 287 287 25

Луганська область
м. Антрацит 1200 1000 800
м. Брянка 2200 1900 600
м. Кіровськ 600 550 470
м. Первомайськ 800 700 500
м. Сєверодонецьк 1800 1450 1045

Попаснянський район 400 350 350

Львівська область
м. Борислав 1600 1600 40
м. Стрий 1652 1652 104
м. Червоноград 2110 2110 10

Пустомитівський район 1400 1400 100

Миколаївська область
м. Южноукраїнськ 500 450 100

Одеська область
м. Іллічівськ 1600 930 240
смт Теплодар 989 689 90
м. Южне 1,295 720 165

Рівненська область
м. Кузнецовськ 1800 1800 50

Харківська область
м. Первомайський 690 690 500

Чернігівська область
Райони:
Бобровицький 3400 2000 10
Носівський 5000 3000 57

4. Райони (населені пункти), визначені для
розміщення населення, яке відселяється
з районів, що зазнали радіоактивного забруднення
внаслідок аварії на Чорнобильській
АЕС, та депортованих народів

Республіка Крим
Райони:
Бахчисарайський 250 200 36
Джанкойський 310 250 3
Кіровський 530 440 10
Красногвардійський 230 190 -
Нижньогірський 200 170 18
Совєтський 320 320 2
Чорноморський 132 110 6

Житомирська область
Брусилівський район 628 628 235

Запорізька область
с. Роза Бердянського
району 105 25 -
с. Купріянівка
Вільнянського району 150 30 -
НВО Еліта
Запорізького району 50 10 -
с. Верховина
Мелітопольського району 100 25 -

Київська область
смт Баришівка 144 105 34
м. Березань 62 45 -
смт Згурівка 166 140 35
смт Макарів 235 210 21

Миколаївська область
с. Новофедорівка
Березанського району 70 70 -

Веселинівський район
с. Варюшине 80 80 -
с. Миколаївка 70 70 -

Харківська область
м. Вовчанськ (с-ще Вільча) 560 560 159

5. Райони (населені пункти) розташування
військових гарнізонів

Житомирська область
м. Новоград-Волинський 3400 1600 100

Львівська область
Городоцький район 2650 2650 52

Тернопільська область
м. Чортків 955 645 110

Чернігівська область
Козелецький район 1400 800 4
-----------------------------------------------------------------
Усього 372,534 322,685 33,289

Схвалено
постановою Кабінету Міністрів України
від 31 грудня 1996 р. N 1591

Заходи щодо реалізації
Програми зайнятості населення на 1997-2000 роки

     --------------------------- -------------------- -----------------
Зміст заходу | Виконавці |Термін виконання
--------------------------- -------------------- -----------------
Сприяння підприємництву, розвитку гнучких
форм зайнятості, створенню нових і
додаткових робочих місць

1. Забезпечити прискорену Мінекономіки, 1997-2000 роки
модернізацію застарілих Фонд державного
і створення нових майна, галузеві
високопродуктивних центральні
робочих місць з метою органи виконавчої
стабілізації і створення влади, Рада
умов для зайнятості, міністрів
перекваліфікації та Автономної
перерозподілу Республіки Крим,
працівників обласні,
Київська та
Севастопольська
міські державні
адміністрації

2. Сприяти залученню Мінекономіки, 1997-2000 роки
іноземних інвестицій, Мінфін, Фонд
валютних коштів для державного майна,
розвитку підприємництва галузеві центральні
у виробничій сфері органи виконавчої
влади, Рада
міністрів
Автономної
Республіки Крим,
обласні, Київська
та Севастопольська
міські державні
адміністрації

3. Забезпечити використання Рада міністрів 1997-2000 роки
на тимчасових роботах Автономної
незайнятих, безробітних, Республіки Крим,
учнів, студентів, а обласні, Київська
також працівників, які та Севастопольська
перебувають у стані міські державні
вимушеної неповної адміністрації,
зайнятості державна служба
зайнятості

4. Створити в одному із Мінпраці, Мінфін, 1997-1998 роки
регіонів України в Мінекономіки,
порядку експерименту Мінсім'ямолодь,
центр тренінгу і Фонд сприяння
консалтингу для розвитку молодіжному
підприємництва серед будівництву,
молоді та підготовки Український фонд
менеджерів малого підтримки
бізнесу підприємництва

5. Сприяти розвитку Мінпраці, 1997-2000 роки
підприємництва шляхом Мінекономіки,
організації професійної Мінфін, Міносвіти,
підготовки незайнятого Рада міністрів
населення для зайняття Автономної
підприємницькою Республіки Крим,
діяльністю обласні, Київська
та Севастопольська
міські державні
адміністрації,
державна служба
зайнятості

Сприяння поверненню населення до праці,
запобігання формуванню регіональних
осередків масового безробіття

6. Щорічно уточнювати Рада міністрів 1997-2000 роки
перелік споруджуваних і Автономної
розширюваних об'єктів, Республіки Крим,
визначати кількість обласні, Київська
новостворюваних робочих та Севастопольська
місць на підприємствах міські державні
усіх форм власності, адміністрації,
потребу в кадрах, державна служба
джерела комплектування зайнятості
робочих місць, у тому
числі ступінь участі
державної служби
зайнятості у
комплектуванні робочою
силою

7. Проводити семінари для Державна служба 1997-2000 роки
незайнятих, безробітних зайнятості
та вивільнюваних
працівників з питань
самостійного пошуку
роботи

8. Систематично проводити в Рада міністрів 1997-2000 роки
регіонах як загальні, Автономної
так і цільові (для Республіки Крим,
молоді, спеціалістів, обласні, Київська
жінок, інвалідів та та Севастопольська
інших) ярмарки вакансій міські державні
адміністрації,
державна служба
зайнятості

9. Вивчати причини Рада міністрів 1997-2000 роки
виникнення осередків Автономної
довготривалого Республіки Крим,
безробіття в окремих обласні, Київська
населених пунктах, та Севастопольська
районах, що входять до міські державні
територій пріоритетного адміністрації,
розвитку, розробляти та державна служба
здійснювати заходи щодо зайнятості
сприяння поверненню
незайнятого населення до
праці

10. Забезпечити розроблення Галузеві центральні 1997-2000 роки
програм подальшого органи виконавчої
розвитку підприємств, а влади, Рада
також заходів щодо міністрів
вирішення питань Автономної
вивільнення, Республіки Крим,
перекваліфікації, обласні, Київська
перерозподілу та Севастопольська
працівників міські державні
адміністрації,
державна служба
зайнятості

11. Сприяти розширенню Мінсільгосппрод, 1997-2000 роки
сфери застосування праці Мінекономіки,
в сільській місцевості, Мінфін, Мінпраці,
зокрема впровадженню Рада міністрів
нових форм Автономної
господарювання, Республіки Крим,
створенню сприятливих обласні, Київська
умов життя і праці для та Севастопольська
осіб, які повертаються з міські державні
міст до сільської адміністрації
місцевості

12. Завершити створення в Рада міністрів 1997 рік
регіонах експертних рад Автономної
з оцінки фінансового Республіки Крим,
стану та соціальних обласні, Київська
планів підприємств, що та Севастопольська
вивільнюють працівників міські державні
адміністрації

13. Розробити і здійснювати Мінвуглепром, 1997-2000 роки
комплекс заходів щодо Мінекономіки,
сприяння працевлаштуванню Міносвіти,
вивільнюваних працівників Донецька,
в районах закриття Луганська,
вугільних шахт, Волинська,
включаючи їх Кіровоградська,
перепідготовку та Львівська обласні
перерозподіл в інші державні
галузі адміністрації,
державна служба
зайнятості, разом з
Координаційним
комітетом з питань
переорієнтації
трудових ресурсів
при Президентові
України

Забезпечення додаткових гарантій зайнятості для
окремих категорій громадян

14. Здійснювати бронювання Рада міністрів 1997-2000 роки
на підприємствах, в Автономної
установах і в Республіки Крим,
організаціях робочих обласні, Київська
місць для осіб, які та Севастопольська
потребують соціального міські державні
захисту і не здатні на адміністрації
рівних конкурувати на
ринку праці

15. Забезпечувати сприятливі Мінпраці, 1997-2000 роки
умови для навчання Міносвіти,
робітничим професіям і Мінсім'ямолодь,
наступного Рада міністрів
працевлаштування на Автономної
заброньовані робочі Республіки Крим,
місця неповнолітніх; обласні, Київська
розробити перелік та Севастопольська
робочих спеціальностей, міські державні
яким можна навчати адміністрації,
молодь з 15 років державна служба
зайнятості

16. Розробити та Мінпраці, 1997-2000 роки
реалізувати в регіонах Мінсім'ямолодь,
(зокрема з високим Міносвіти, Рада
рівнем безробіття) міністрів
заходи щодо забезпечення Автономної
зайнятості молоді шляхом Республіки Крим,
її переорієнтації та обласні, Київська
перепідготовки та Севастопольська
міські державні
адміністрації,
державна служба
зайнятості

17. Залучати випускників Державна служба 1997-2000 роки
загальноосвітніх шкіл, зайнятості
які звертаються до
служби зайнятості, до
різних форм професійного
навчання для подальшого
працевлаштування

18. З метою поліпшення умов Міносвіти, 1997 рік
для працевлаштування Рада міністрів
випускників Автономної
вузькопрофільних Республіки Крим,
професійних навчальних обласні, Київська
закладів сприяти їх та Севастопольська
реорганізації на міські державні
багатопрофільні з адміністрації
запровадженням
підготовки робітників за
суміжними професіями

19. Провести міжнародну Мінпраці, 1998 рік
науково-практичну Мінсім'ямолодь,
конференцію-семінар з Міносвіти
проблем узагальнення
досвіду молодіжної
політики сприяння
зайнятості

20. Забезпечити широке Мінінформ, 1997-2000 роки
висвітлення в засобах Держтелерадіо,
масової інформації галузеві
перспектив, завдань, центральні
напрямів, конкретних органи виконавчої
термінів влади, Рада
реструктуризації міністрів
підприємств, включаючи Автономної
питання соціального Республіки Крим,
захисту вивільнюваних обласні, Київська
працівників та Севастопольська
міські державні
адміністрації

21. Здійснювати контроль за Міносвіти 1997-2000 роки
працевлаштуванням
молодих
спеціалістів-випускників
державних навчальних
закладів, потреба в яких
раніше була заявлена
підприємствами,
установами,
організаціями

Організація громадських робіт

22. Розробити пропозиції Мінпраці, 1997 рік
щодо вдосконалення Мінекономіки,
фінансування громадських Мінфін, Рада
робіт, організації та міністрів
оплати праці на Автономної
тимчасових робочих Республіки Крим,
місцях, зокрема для обласні,
жінок, молоді, Київська та
випускників Севастопольска
загальноосвітніх шкіл, міські державні
неповнолітніх, інвалідів адміністрації

23. Надавати необхідну Рада міністрів 1997-2000 роки
організаційну і Автономної
фінансову допомогу Республіки Крим,
підприємствам, що обласні, Київська
залучають до громадських та Севастопольська
робіт працівників, які міські державні
перебувають у стані адміністрації,
вимушеної неповної державна служба
зайнятості, а також зайнятості
незайнятих і безробітних

24. Залучати до оплачуваних Рада міністрів 1997-2000 роки
громадських робіт Автономної
незайнятих, безробітних, Республіки Крим,
учнівську і студентську обласні, Київська
молодь у вільний від та Севастопольська
навчання час, міські державні
пенсіонерів та адміністрації,
інвалідів, осіб, що державна служба
потребують вторинної зайнятості
зайнятості

25. Вивчити можливість МВС, Рада 1997 рік
використання на міністрів
громадських роботах Автономної
праці умовно засуджених Республіки Крим,
і осіб, що утримуються в обласні, Київська
лікувально-трудових та Севастопольська
профілакторіях міські державні
адміністрації

26. Провести науково-практич- Мінпраці, 1997 рік
ну конференцію з проблем Науково-дослідний
організації громадських центр з проблем
робіт зайнятості
населення та ринку
праці Національної
академії наук і
Мінпраці

Професійна орієнтація, підготовка та
перепідготовка незайнятого населення

27. Забезпечити високий Державна служба 1997-2000 роки
рівень інформованості зайнятості
незайнятих громадян та
вивільнюваних
працівників щодо
можливостей отримання в
службі зайнятості
різноманітних
профорієнтаційних послуг
та психологічної
підтримки

28. Здійснювати експертизу Мінпраці, 1997-2000 роки
найпоширеніших Міносвіти
профорієнтаційних та
психодіагностичних
методик, сформувати
загальнонаціональний
банк профорієнтаційних
методик

29. Забезпечити надання Міносвіти, 1997-2000 роки
профорієнтаційних послуг Мінсім'ямолодь,
учням спеціалізованих державна служба
шкіл-інтернатів з метою зайнятості
правильного вибору ними
професії та сфери
трудової діяльності

30. Проводити Мінсім'ямолодь, 1997-2000 роки
профорієнтаційну роботу Міносвіти,
серед дітей-інвалідів з Мінсоцзахист, МОЗ
метою їх залучення до
навчання у
спеціалізованих центрах
реабілітації молодих
інвалідів

31. Здійснити Державний центр 1997 рік
організаційно-методичні зайнятості
заходи щодо
запровадження модульної
системи навчання
незайнятого населення з
робітничих професій

32. Продовжити створення Міносвіти, 1997-2000 роки
банків Державний центр
інформаційно-методичних зайнятості
матеріалів та типових
програм навчання
незайнятих громадян за
найактуальнішими
спеціальностями і
професіями

33. Розробити Мінпраці, 1997-2000 роки
інструктивно-методичне Міносвіти,
обгрунтування, Мінсім'ямолодь
доповнення до
законодавства,
організаційні механізми
створення в Україні
ефективної системи
професійної підготовки
та перепідготовки
незайнятого населення

Розширення міжнародних зв'язків з проблем зайнятості

34. Співпрацювати з Мінпраці, разом 1997-2000 роки
міжнародними орга- з Координаційним
нізаціями з питань комітетом з питань
розроблення спільних переорієнтації
підходів до вирішення трудових ресурсів
існуючих проблем у сфері при Президентові
зайнятості населення України

35. Продовжити роботу з Мінпраці 1997-2000 роки
підготовки та реалізації
міжвідомчих угод з
відповідними
міністерствами
зарубіжних країн про
співробітництво у сфері
зайнятості населення

36. Співпрацювати з місією Мінпраці 1997 рік
"TACIS" у сфері
розроблення законодавчих
актів з питань
соціального страхування
населення, навчання
спеціалістів служби
зайнятості

37. Продовжити роботу з Мінпраці, МЗС, 1997-2000 роки
укладання міжурядових разом з
угод про трудову Координаційним
діяльність та соціальний комітетом з
захист громадян, які питань
працюють за межами своїх переорієнтації
держав трудових ресурсів
при Президентові
України

38. Продовжувати Мінпраці 1997-2000 роки
співробітництво з
міністерствами праці та
соціального захисту ФРН,
США, Франції,
Великобританії, Швеції,
Словенії, В'єтнаму,
Чехії, Польщі з питань,
що належать до
компетенції зазначених
міністерств та
Міністерства праці
України

39. Вивчати та Мінпраці 1997-2000 роки
впроваджувати досвід
Франції щодо створення
та налагодження роботи
інспекції праці,
розвитку системи
інформаційного
забезпечення служби
зайнятості, вивчення
нерегульованої
зайнятості і
нелегального
використання праці та
надання допомоги
Луганському і Донецькому
центрам зайнятості в
проведенні
перепрофілювання
виробництва і
вивільнюваних
працівників в умовах
реструктуризації
вугільної промисловості

40. Розвивати взаємозв'язки Мінпраці 1997-2000 роки
з службою зайнятості
Великобританії з питань
удосконалення структури
служби зайнятості
України, підготовки
кадрів, розвитку малого
бізнесу та вивчення
досвіду вирішення
проблем зайнятості в
регіонах розміщення
підприємств вугільної і
металургійної
промисловості

Організаційне, науково-методичне та фінансове
забезпечення Програми

41. Підготувати (за Мінпраці, 1997-2000 роки
необхідності) перелік Мінекономіки,
надзвичайних заходів для Мінфін, Мінюст,
їх здійснення у разі Мінстат, Фонд
різкого зростання державного майна,
безробіття, якщо його а також
обсяги і рівень вийдуть профспілкові
за межі, визначені об'єднання
Програмою (за згодою)

42. Забезпечувати своєчасне Мінпраці, Мінфін, 1997-2000 роки
надходження та Мінекономіки, Рада
використання коштів міністрів Автономної
державного фонду Республіки Крим,
сприяння зайнятості обласні, Київська та
населення для Севастопольська
фінансування заходів міські державні
Програми адміністрації

43. Вдосконалювати Мінпраці, Мінстат 1997-2000 роки
статистику про стан
ринку праці, зайнятість
економічно активного
населення, напрями
діяльності служби
зайнятості згідно з
вимогами міжнародних
правових норм

44. Провести підготовчу Мінстат 1997 рік
роботу та запровадити в
1998 році систему
періодичного обстеження
домогосподарств з питань
зайнятості населення

45. Широко інформувати Державний центр 1997-2000 роки
населення та зайнятості,
роботодавців про стан Мінінформ,
ринку праці через засоби Держтелерадіо
масової інформації,
спеціалізовані видання
служби зайнятості,
видання листівок,
плакатів, пам'яток, що
розповсюджуються на
підприємствах, ярмарках
вакансій

46. Широко висвітлювати в Мінпраці, Мінінформ, 1997-2000 роки
засобах масової Держтелерадіо,
інформації зміст і хід державна служба
реалізації Програми, зайнятості
пропагувати її
загальнонаціональне
значення

47. Завершити проведення Мінпраці I квартал 1997
атестації та року
паспортизації центрів
зайнятості, центрів
профорієнтації та
навчальних центрів щодо
рівня їх відповідності
вимогам роботи в умовах
структурних змін в
економіці, зростання
чисельності безробітних
громадян

48. Розробити програму Мінпраці, Міносвіти I квартал 1997
підготовки кадрів для року
державної служби
зайнятості

49. Здійснювати підбір, Мінпраці 1997-2000 роки
спеціальну підготовку,
перепідготовку та
підвищення кваліфікації
працівників державної
служби зайнятості

50. Завершити створення та Мінпраці до 2000 року
ввести в дію Українську
інформаційно-довідкову
систему зайнятості
населення