Документ втратив чиннiсть!

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
від 18.10.99,N 1965/12/284/294
м.Київ

( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду
державного майн
а
N 1855/12/263/414 від 07.09.2000 )

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
5 листопада 1999 р. за N 766/4059

Про затвердження Положення про порядок проведення
конкурсів з продажу пакетів акцій енергетичних компаній

На виконання Указу Президента України від 2 серпня 1999 року N 944/99 "Про деякі питання приватизації об'єктів електроенергетичного комплексу" та з метою створення сприятливих умов для залучення інвестицій в енергетичну галузь НАКАЗУЄМО:

1. Затвердити Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій енергетичних компаній, що додається.

2. Фонду державного майна України в п'ятиденний термін з дня затвердження цього наказу забезпечити подання Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій енергетичних компаній на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Фонду державного майна України в десятиденний термін з дня державної реєстрації цього наказу забезпечити публікацію Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій енергетичних компаній у "Державному інформаційному бюлетені про приватизацію".

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Фонду державного майна України О.Бондаря, Голову Антимонопольного комітету України О.Заваду, Голову Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку О.Мозгового та Міністра енергетики України I.Плачкова.

Голова Фонду О.Бондар

Голова Комітету О.Завада

Голова Комісії О.Мозговий

Міністр енергетики I.Плачков

Затверджено
Наказ Фонду державного майна України,
Антимонопольного комітету України,
Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і
Міністерства енергетики України
18.10.99 N 1965/12/284/294

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
5 листопада 1999 р. за N 766/4059

Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів
акцій енергетичних компаній

Загальні положення

1. Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій енергетичних компаній (далі - Положення) розроблено відповідно до Указу Президента України "Про деякі питання приватизації об'єктів електроенергетичного комплексу" від 2 серпня 1999 року N 944/99 та вимог чинного законодавства України.

2. Положення встановлює порядок продажу пакетів акцій енергетичних компаній розміром більше 25% статутного фонду за конкурсом.

3. З метою залучення стратегічних інвесторів в електроенергетичну галузь та забезпечення відкритості конкурсний продаж пакетів акцій енергетичних компаній проводиться на підставі оцінки досвідченості й професіоналізму учасників, а також оцінки наданих ними пропозицій щодо програми розвитку об'єкта та її фінансування.

4. З метою підвищення ефективності продажу до конкурсу з продажу пакетів акцій енергетичних компаній за рішенням органу приватизації, згідно з діючою процедурою, може залучатися радник, який обирається на конкурентних засадах.

5. У конкурсах можуть брати участь юридичні особи, визнані покупцями відповідно до законодавства України, крім радника та його афілійованих осіб, а саме:

юридичні особи, які безпосередньо або опосередковано володіють (або мають право за договором на придбання) 10 або більше відсотками акцій (паїв, часток) радника;

юридичні особи, в статутному фонді (капіталі) яких радник безпосередньо або опосередковано володіє (або має право за договором на придбання) 10 або більше відсотками акцій (паїв, часток);

юридичні особи, які безпосередньо чи опосередковано мають спільно з радником компанію, яка є їх учасником.

Визначення термінів конкурсу

6. Наведені нижче терміни вживаються в Положенні в такому значенні:

граничний термін - кінцева дата, що встановлюється конкурсною комісією і вказується в інформаційному повідомленні для подання претендентами пакетів з підтвердними документами та конкурсною пропозицією;

енергетична компанія - енергопостачальна чи енергогенеруюча компанія, визначена відповідно до додатка до Указу Президента України від 02.08.99 N 944/99, яка приватизується згідно з чинним законодавством;

конкурс з продажу пакетів акцій енергетичних компаній (далі - конкурс) спосіб конкурентного продажу акцій енергетичних компаній, за яким переможцем визнається учасник конкурсу згідно з цим Положенням;

конкурсна гарантія - грошовий внесок у розмірі, визначеному умовами конкурсу, затвердженими Кабінетом Міністрів України, який вноситься претендентом на рахунок органу приватизації як засіб забезпечення добросовісного дотримання ним своїх пропозицій на період, установлений умовами конкурсу;

потенційний покупець - юридична особа, яка підписала договір про конфіденційність наданої йому інформації щодо діяльності енергокомпанії;

претендент - потенційний покупець, у якого орган приватизації прийняв заяву про участь у конкурсі, зареєстрував підтвердну документацію та конкурсну пропозицію;

правила конкурсу - обов'язковий порядок проведення конкурсу та перелік обов'язкових вимог для всіх учасників конкурсу;

учасник - претендент, підтвердні документи якого визнані такими, що відповідають вимогам конкурсу згідно з цим Положенням;

радник - юридична особа, яка на підставі відповідної угоди з органом приватизації надає послуги в процесі підготовки, організації та проведення конкурсу;

конкурсна документація - пакет документів, який надається потенційному покупцеві для підготовки підтвердних документів та конкурсної пропозиції;

підтвердна документація - пакет документів, на підставі яких приймається рішення щодо визнання претендента учасником конкурсу;

конкурсна пропозиція - пакет документів, який готує потенційний покупець і на підставі якого приймається рішення про визначення переможця конкурсу;

суб'єкт електроенергетики - суб'єкт підприємницької діяльності, резидент або нерезидент України, що займається виробництвом, передачею та (або) постачанням електричної енергії й виступає по відношенню до енергетичних компаній в якості стратегічного інвестора;

інформаційний меморандум - документ, що створюється радником з метою ознайомлення потенційного інвестора з емітентом цінних паперів та проектом угоди з їх продажу, на підставі фактичних даних щодо майнового стану, фінансово-економічних показників господарської діяльності емітента, і містить відомості про технічні характеристики виробництва, ринки збуту й організаційну структуру підприємства.

Правила проведення конкурсу

7. Конкурсний продаж акцій енергетичних компаній здійснюється єдиним пакетом акцій відповідно до плану їх розміщення.

8. На кожний конкурс може виставлятися тільки один пакет акцій.

9. Конкурс проводиться у два етапи. На першому етапі розглядається досвід роботи й управління об'єктами електроенергетичного комплексу учасників конкурсу, на другому етапі проводиться оцінка програм розвитку й ефективного функціонування об'єкта приватизації, наданих учасниками, а також фінансових пропозицій щодо їх виконання та цінова пропозиція щодо придбання пакета акцій.

10. Засобом платежу за пакет акцій, що продається за конкурсом, є національна валюта України.

11. Обсяги інвестиційних зобов'язань можуть визначатися в договорі купівлі-продажу в євро, але вносяться переможцями конкурсу в національній грошовій одиниці України.

12. У разі, коли в конкурсі бере участь лише один претендент, йому може бути проданий пакет акцій, запропонований на продаж, якщо ним виконані всі умови конкурсу.

13. Усі документи до конкурсу готуються державною мовою України.

Орган приватизації

14. Конкурс проводиться виключно центральним апаратом Фонду державного майна України (далі - орган приватизації).

15. Орган приватизації утворює конкурсну комісію (далі - комісія), що проводить конкурс, а також організовує роботу з потенційними покупцями, претендентами, учасниками та переможцем конкурсу в період його підготовки та проведення.

16. Орган приватизації:

приймає рішення про проведення конкурсу;

проводить консультації стосовно планів діяльності енергетичної компанії, конкурентного середовища й визначення потенційних інвесторів;

приймає рішення про залучення радника в процесі проведення конкурсу;

затверджує склад комісії;

надає комісії рекомендації щодо інвестиційної вартості пакета акцій та вимог до конкурсної пропозиції;

готує проект рішення Кабінету Міністрів України про затвердження умов конкурсу та інвестиційної вартості пакета акцій;

включає затверджені Кабінетом Міністрів України умови конкурсу до інформаційного повідомлення про конкурс та забезпечує його публікацію;

забезпечує підписання потенційними покупцями договору про конфіденційність отриманої ним інформації про об'єкт приватизації;

готує та надає комісії вимоги стосовно підтвердних документів;

готує та видає потенційним покупцям конкурсну документацію;

відповідає на запити щодо відомостей, які містяться в інформаційному повідомленні про проведення конкурсу та в конкурсній документації;

сприяє забезпеченню рівноправного доступу всіх претендентів до інформації про об'єкт приватизації;

організовує приймання, реєстрацію та забезпечення конфіденційного режиму зберігання конвертів із підтвердними документами та конкурсними пропозиціями;

розпечатує конверти з підтвердними документами та за участю Антимонопольного комітету України й Національної комісії регулювання електроенергетики здійснює їх перевірку на відповідність вимогам чинного законодавства і на цій підставі приймає рішення про допуск претендентів до участі в конкурсі;

передає комісії пакети з конкурсними пропозиціями претендентів;

приймає та реєструє заяви учасників та претендентів конкурсу про відкликання конкурсних пропозицій;

вносить відомості про учасників до книги реєстрації;

складає перелік претендентів, яких не включено до числа учасників на етапі експертизи підтвердних документів, та в триденний термін повідомляє їх про причини відмови;

розглядає та затверджує в установленому цим Положенням порядку документи, підготовлені комісією;

звертається до державних органів управління та Кабінету Міністрів України у випадках, що стосуються виконання державою умов конкурсу;

проводить переговори з переможцем конкурсу щодо визначення зобов'язань сторін за договором купівлі-продажу акцій;

публікує інформаційне повідомлення про підсумки конкурсу;

у випадку, коли за умовами конкурсу переможцю передається в управління державний пакет акцій, проводить переговори з переможцем конкурсу щодо умов відповідного договору доручення та його укладання;

контролює виконання інвестиційних зобов'язань, визначених договором купівлі-продажу;

складає акт приймання-передачі пакета акцій;

видає розпорядження про внесення змін до реєстру акціонерів;

виконує інші функції, передбачені чинним законодавством України.

17. Окремі функції, наведені в цьому розділі, можуть бути покладені на радника за договором про надання послуг.

Комісія

18. Для проведення конкурсу органом приватизації створюється комісія, статус, права і обов'язки якої визначаються Положенням про конкурсну комісію (наказ Фонду державного майна України від 11 серпня 1997 року N 857, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 серпня 1997 року за N 327/2131) з урахуванням особливостей, наведених у цьому Положенні.

19. Комісія призначається на термін проведення конкурсу в складі не менше ніж 9 осіб, а саме:

представника органу приватизації (на рівні заступника Голови) - голова комісії;

представника органу приватизації - відповідальний секретар комісії;

членів комісії:

представника Міністерства енергетики України (на рівні заступника Міністра);

представника Міністерства енергетики України (фахівець);

представника Національної комісії регулювання електроенергетики (на рівні члена комісії);

представника об'єкта, що приватизується (на рівні заступника голови правління);

представника органу місцевого самоврядування (на рівні заступника Голови обласної ради народних депутатів) за місцем знаходження об'єкта приватизації;

представника Кабінету Міністрів України (за згодою);

представника Антимонопольного комітету України;

представника Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

До складу комісії з правом дорадчого голосу можуть бути включені представники Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Служби безпеки України, в якості радників. Члени комісії з правом дорадчого голосу у визначенні переможця конкурсу участі не беруть.

20. Комісія:

визначає на підставі рекомендацій органу приватизації чи радника інвестиційну вартість пакета акцій і подає її на затвердження до органу приватизації;

розробляє або розглядає за поданням радника й подає на затвердження до органу приватизації вимоги до конкурсної пропозиції;

розробляє або розглядає за поданням радника критерії та методику оцінки конкурсних пропозицій учасників конкурсу та подає на затвердження до органу приватизації;

встановлює або розглядає за поданням радника умови конкурсу й подає на затвердження до органу приватизації;

складає або розглядає за поданням радника проект інформаційного повідомлення про проведення конкурсу відповідно до цього Положення, направляє органу приватизації на затвердження і для публікації;

розпечатує пакети з конкурсними пропозиціями учасників конкурсу;

розглядає конкурсні пропозиції учасників конкурсу;

приймає рішення, при потребі, щодо надання претендентами роз'яснень у письмовій формі у визначений комісією термін, у межах своєї компетенції;

визначає перелік учасників конкурсу, які підтвердили кваліфікацію для участі в другому етапі конкурсу;

визначає переможця конкурсу за бальною системою.

21. Членом комісії не може бути особа, яка не підписала заяви про відсутність конфлікту інтересів (її особистої зацікавленості) щодо результатів конкурсу, якою вона засвідчує відсутність власної зацікавленості в результатах конкурсу чи особистих або ділових зв'язків, які, в разі їх оприлюднення, можуть викликати сумнів щодо неупередженості відповідного члена комісії в процесі прийняття рішень у процедурі проведення конкурсу та обрання переможця.

22. Засідання комісії є закритими. Розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями може проводитись комісією в присутності учасника конкурсу.

Радник

23. Рішення про залучення радника в процесі проведення конкурсу приймається органом приватизації. Залучення радника здійснюється відповідно до чинної процедури конкурсного відбору радників.

24. Учасник конкурсу з відбору радників для підготовки та проведення конкурсу (конкурсів) з продажу пакетів акцій енергетичних компаній повинен мати досвід продажу об'єктів електроенергетичного комплексу на міжнародних ринках, на ринках, що розвиваються, у країнах Східної Європи, СНД та залучати в процесі надання послуг вітчизняні консультаційні установи.

25. У процесі підготовки та проведення конкурсу радник у відповідності до укладеного договору з органом приватизації може залучатися до опрацювання питань, визначених договором, у тому числі:

розробка конкурсної документації;

підготовка проекту інформаційного повідомлення про конкурс;

аналіз економічного, фінансового та правового стану енергокомпанії й на цій основі підготовка інформаційного меморандуму;

надання рекомендацій щодо інвестиційної вартості пакета акцій, що підлягає продажу за конкурсом, з урахуванням вимог Методики оцінки вартості майна під час приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 1998 року N 1114;

розробка проекту вимог до конкурсної пропозиції;

розробка проекту умов конкурсу;

розробка проекту додаткових критеріїв та методики оцінки конкурсних пропозицій учасників конкурсу;

розробка проектів договорів та угод, які переможець конкурсу має укласти з відповідними державними органами згідно з умовами конкурсу;

організація рекламної компанії з приводу проведення конкурсу в Україні та за кордоном;

залучення потенційних інвесторів;

проведення переговорів з потенційними інвесторами та їх консультаційне обслуговування;

експертиза документів, наданих претендентами та учасниками конкурсу;

інші питання, передбачені укладеним договором.

У разі відсутності в радника угоди з Фондом державного майна України про проведення експертної оцінки майна радник залучає юридичну особу (експерта), який має таку угоду, для проведення експертної оцінки.

26. Гонорар за послуги радника та порядок його сплати визначаються в договорі про надання послуг радника в обсягах відповідно до Державної програми приватизації на поточний рік.

Підготовка конкурсу

27. Рішення про конкурсний продаж пакета акцій енергетичної компанії приймається органом приватизації на підставі плану розміщення акцій. Якщо форма випуску цінних паперів є бездокументарною, то підготовка пакетів акцій енергокомпаній до продажу проводиться відповідно до вимог чинного законодавства про Національну депозитарну систему.

28. На підставі прийнятого рішення про продаж пакета акцій на конкурсі орган приватизації або радник розпочинає підготовку конкурсної документації, рекомендацій щодо ціни пакета акцій, умов конкурсу, вимог до підтвердних документів та конкурсної пропозиції, які розробляються з урахуванням особливостей, визначених цим Положенням.

29. Протягом 2 робочих днів з моменту створення конкурсної комісії орган приватизації повідомляє Міністерство енергетики України, Антимонопольний комітет України та Національну комісію регулювання електроенергетики про його проведення.

30. Протягом 14 робочих днів з моменту створення комісії, Міністерство енергетики України, Антимонопольний комітет України та Національна комісія регулювання електроенергетики надсилають до органу приватизації пропозиції в межах своїх повноважень щодо вимог до конкурсних пропозицій та підтвердних документів.

31. Протягом 30 робочих днів з моменту створення комісії орган приватизації узагальнює пропозиції щодо вимог до конкурсної пропозиції та підтвердних документів і надає комісії рекомендації щодо інвестиційної вартості пакета акцій, умов конкурсу, вимог до конкурсної пропозиції та підтвердних документів.

32. Протягом 40 робочих днів з моменту створення комісія визначає інвестиційну вартість пакета акцій, умови конкурсу, вимоги до конкурсної пропозиції та підтвердних документів, зміст інформаційного повідомлення, граничний термін прийняття конкурсних пропозицій. Порядок розгляду питань визначається порядком денним засідань, рішення з прийнятих питань оформлюються протоколами комісії й направляються органу приватизації на затвердження.

33. Протягом 5 робочих днів з моменту отримання протоколів комісії орган приватизації затверджує їх, готує проект розпорядження Кабінету Міністрів України й направляє умови конкурсу та інвестиційну вартість пакета акцій на затвердження до Кабінету Міністрів України.

34. Протягом 10 днів після затвердження умов конкурсу Кабінетом Міністрів України орган приватизації включає їх до інформаційного повідомлення про проведення конкурсу та забезпечує його публікацію у "Відомостях приватизації", що є додатком до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію".

35. Інформаційне повідомлення про конкурси, які відбуваються за участю радників, публікуються не пізніше ніж за 120, а про конкурси, що проводяться безпосередньо органом приватизації, не пізніше ніж за 90 календарних днів до дати проведення конкурсу.

36. Інформаційне повідомлення містить вимоги до конкурсної пропозиції, підтвердних документів та умови конкурсу, іншу потрібну інформацію.

Конкурсна документація

37. Конкурсна документація розробляється органом приватизації або радником і призначена для використання потенційними покупцями, які для її отримання повинні підписати договір про конфіденційність інформації з органом приватизації.

38. Конкурсна документація містить:

оголошення про конкурс;

договір про конфіденційність;

основні положення вимог до плану розвитку енергокомпанії;

копію статуту енергокомпанії;

фінансову звітність енергокомпанії за останні три роки та останній звітний період;

правила конкурсу;

опис основних функцій та адресу радника;

форму заяви про відвідування та ознайомлення з енергокомпанією;

план приватизації енергокомпанії та довідку про хід його реалізації на момент оголошення конкурсу;

документи та відомості, потрібні для подання заяви претендентом до Антимонопольного комітету України про придбання пакета акцій;

рекламні проспекти та іншу рекламну інформацію;

проекти договору купівлі-продажу пакета акцій та інших угод, склад яких визначається умовами конкурсу;

інших документів.

Коли до підготовки та проведення конкурсу залучено радника, крім конкурсної документації, потенційні покупці можуть отримати інформаційний меморандум про об'єкт та процедуру його приватизації, що складається у формі, визначеній радником. Інформаційний меморандум розповсюджується радником за окрему оплату, розмір якої визначається радником за погодженням з органом приватизації.

39. Дозвіл на відвідання енергокомпанії надається органом приватизації за письмовим запитом потенційного покупця. Термін та час відвідування погоджується з керівництвом енергокомпанії.

Умови конкурсу

40. Умови конкурсу готуються комісією для затвердження Кабінетом Міністрів України та складаються з двох частин: зобов'язань переможця конкурсу та зобов'язань держави в особі державних органів управління та органів місцевого самоврядування.

41. Зобов'язання учасника конкурсу визначаються комісією згідно з рекомендаціями органу приватизації або радника щодо умов конкурсу, і включають перелік зобов'язань учасників щодо:

1) здійснення програми технічного переозброєння та модернізації виробництва, впровадження прогресивних технологій;

2) збереження та раціонального використання робочих місць;

3) збереження профілю діяльності;

4) виконання встановлених державою мобілізаційних завдань для енергокомпанії;

5) виконання вимог антимонопольного законодавства України;

6) створення безпечних або нешкідливих умов праці;

7) утримання об'єктів соціально-культурного призначення до передачі їх територіальним громадам згідно з чинним законодавством;

8) здійснення заходів щодо захисту навколишнього природного середовища, дотримання екологічних норм чи досягнення найкращих екологічних наслідків експлуатації об'єкта;

9) повного або часткового погашення простроченої кредиторської заборгованості енергетичної компанії, протягом терміну, що визначається комісією;

10) поповнення оборотних коштів енергокомпанії;

11) володіння або управління генеруючими об'єктами сумарною потужністю не менше ніж половина потужності енергогенеруючої компанії, акції якої виставляються на конкурс;

12) підтвердження, що в їх власності або управлінні перебувають енергопостачальні компанії, які сумарно обслуговують таку кількість споживачів електричної енергії, що не може бути менше ніж кількість споживачів енергопостачальної компанії, акції якої виставляються на конкурс;

13) наявності довідки про володіння або управління генеруючими об'єктами або енергопостачальною компанією.

Перелік умов, окрім зазначених у підпунктах 1), 2), 3), 4), 5), 6), 7), 8), не є обов'язковим для кожного конкурсу і може бути скорочений або доповнений іншими умовами залежно від специфіки діяльності та фінансово-економічного стану енергокомпанії, пакет акцій якої пропонується до продажу.

42. Зобов'язання держави визначаються з урахуванням значення об'єкта приватизації для діяльності електроенергетичної галузі та регіону, технічного та фінансово-економічного стану енергокомпанії, відповідно до чинного законодавства України.

43. Зобов'язання держави можуть стосуватися:

передачі в управління переможцю конкурсу пакета акцій у статутному фонді енергетичної компанії, закріпленого за державою;

реструктуризації заборгованості перед Державним бюджетом України та іншої;

визначення окремих складових тарифної політики енергетичних компаній;

інших зобов'язань, які дозволяють підвищити ефективність діяльності енергетичних компаній та спрямовані на досягнення соціального ефекту.

44. В умовах конкурсу повинні бути передбачені всі види договорів (угод), які забезпечують виконання обов'язків переможця конкурсу і держави.

Вимоги до конкурсної пропозиції

45. Конкурсна пропозиція складається претендентом у 3 примірниках і повинна включати такі розділи:

досвід роботи і управління об'єктами електроенергетичного комплексу претендента;

програма розвитку енергетичної компанії;

фінансова пропозиція;

проекти договору купівлі-продажу пакета акцій та інших договорів (угод), передбачених умовами конкурсу;

цінова пропозиція щодо пакета акцій, який виставляється на конкурс.

46. Розділ "Досвід роботи і управління об'єктами електроенергетичного комплексу претендента" конкурсної пропозиції розглядається комісією на першому етапі конкурсу. Комісія визначає перелік учасників, які підтвердили кваліфікацію для участі в другому етапі конкурсу.

47. Учасником конкурсу може бути об'єднання юридичних осіб, до складу якого входять суб'єкти електроенергетики. До конкурсної пропозиції в обов'язковому порядку додаються документи, на підставі яких створене та діє об'єднання (договір, статут тощо).

48. Учасники конкурсу з продажу пакета акцій енергогенеруючих компаній повинні підтвердити досвід управління тепловими електростанціями.

49. Розділ "Програма розвитку енергетичної компанії" конкурсної пропозиції складається учасником конкурсу на період у 5 років і розглядається комісією на другому етапі конкурсу. У ній повинні найти відображення:

заходи щодо забезпечення ефективного функціонування та комплексного розвитку об'єкта з урахуванням умов конкурсу;

розрахунки обсягів інвестиційних ресурсів, потрібних для виконання заходів щодо забезпечення ефективного функціонування та комплексного розвитку об'єкта, з визначенням термінів їх внеску по півріччях.

50. Обсяги ресурсів, потрібних для реалізації основних положень програми, визначаються в євро.

51. Розділ "Фінансова пропозиція" розглядається комісією на другому етапі конкурсу і включає розшифровку кожного інвестиційного внеску, зазначеного в "Програмі розвитку енергетичної компанії", за такими напрямками:

термін внеску;

вид інвестиційних ресурсів;

форма внеску;

умови, на яких будуть залучатися інвестиційні ресурси;

джерела покриття позикових коштів.

52. Розділ "Проекти договорів купівлі-продажу пакета акцій та інших договорів (угод), передбачених умовами конкурсу" включає тексти відповідних проектів договорів (угод) та розглядається комісією на другому етапі конкурсу.

53. Розділ "Цінова пропозиція щодо пакета акцій, який виставляється на конкурс" містить ціну пакета акцій, що пропонується учасником конкурсу, та розглядається комісією на другому етапі конкурсу.

54. Конкурсна пропозиція не може ставитися в залежність від настання чи ненастання будь-яких умов, визначених претендентом.

Загальні умови участі у конкурсі

55. Участь у конкурсі можуть брати особи, які можуть бути покупцями акцій та майна в процесі приватизації згідно зі статтею 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" (2163-12).

56. Для участі в конкурсі потенційні покупці подають конкурсні пропозиції та підтвердні документи.

57. Конкурсні пропозиції та підтвердні документи учасників конкурсу подаються уповноваженими особами та реєструються органом приватизації в момент їх подання з присвоєнням номеру, із зазначенням дати та часу їх реєстрації, ім'ям, прізвищем та по батькові особи, яка здійснила реєстрацію, а також із зазначенням наявних пошкоджень пакетів з документами. Учасникам конкурсу видається довідка встановленого зразка про реєстрацію.

58. Подання учасником конкурсу конкурсних пропозицій та підтвердних документів розглядається як визнання ним того, що він вивчив усі аспекти організації та діяльності відповідної енергокомпанії й надалі не матиме претензій до органу приватизації або радника щодо повноти та дійсності відомостей, наданих йому в процесі проведення конкурсу.

Підтвердні документи

59. Для участі в конкурсі претенденти повинні подати до органу приватизації підтвердні документи та конкурсну пропозицію, а також сплатити реєстраційний внесок та конкурсну гарантію.

60. Підтвердні документи претендента - нерезидента України повинні бути подані в перекладі українською мовою та легалізовані в консульській установі України, якщо міжнародними договорами, в яких бере участь Україна, не передбачено інше. Зазначені документи можуть бути також засвідчені в посольстві відповідної іноземної держави та легалізовані в Міністерстві закордонних справ України.

61. Підтвердні документи складаються в чотирьох примірниках і містять:

1) підписану й скріплену печаткою заяву про участь у конкурсі за вільною формою;

2) документи, які підтверджують внесення конкурсної гарантії в установленому Положенням розмірі й реєстраційного внеску за подання заяви про участь у конкурсі у встановленому законодавством розмірі на вказаний в інформаційному повідомленні розрахунковий рахунок;

3) належним чином оформлені документи, що містять:

прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи та його повноваження;

для юридичних осіб, у тому числі об'єднань підприємств (асоціацій, корпорацій, консорціумів, концернів тощо) - нотаріально засвідчені копії установчих документів і документи, які підтверджують розмір частки державної власності України в їх статутному фонді;

4) для учасників конкурсу, з якими раніше були укладені договори купівлі-продажу пакетів акцій енергокомпаній з органами приватизації, за якими покупцем не виконані у визначені терміни зобов'язання, передбачені договором, - банківську гарантію щодо взятих на себе фінансових зобов'язань з оплати за пакет акцій;

5) лист про платоспроможність (довідка основного обслуговуючого банку претендента, яка підтверджує, що за даними банку учасник конкурсу виконує свої фінансові зобов'язання за договорами і проти нього не порушено справу про банкрутство);

6) відомості про відносини контролю, якими пов'язаний претендент (особа, яку він представляє), а також відомості про особу, що здійснює контроль за діяльністю групи осіб, пов'язаних відносинами контролю з претендентом;

7) відомості щодо дотримання умов і правил здійснення ліцензованої підприємницької діяльності з виробництва, передачі та постачання електроенергії;

8) інші потрібні додаткові документи, визначені умовами конкурсу.

62. Якщо претендентом на участь у конкурсі є об'єднання, то до складу підтвердних документів, крім документів, указаних в пункті 61, які засвідчують кожну юридичну особу, що включена до об'єднання, додається інформація, яка підтверджує склад об'єднання, та копії установчих документів членів об'єднання.

63. До участі в конкурсі не допускаються претенденти, що мають на меті придбання пакета акцій на користь третіх осіб.

Порядок подання документації для участі в конкурсі

64. Підтвердні документи та конкурсні пропозиції, які надаються претендентом для участі в конкурсі, повинні бути підписані уповноваженим представником претендента (юридичної особи), від імені якого вони подаються. Якщо підтвердні документи чи конкурсні пропозиції підписані іншою особою за довіреністю, то додається довіреність, завірена в нотаріальному порядку, що засвідчує передачу відповідних повноважень такій особі. Усі підтвердні документи та конкурсні пропозиції підписуються чорнилом у встановлених місцях. Підчищення та виправлені місця помічаються чорнилом і скріплюються підписом особи, що має право підписувати ці документи.

65. Кожний примірник підтвердних документів і конкурсної пропозиції запечатуються в окремі конверти.

Усі конверти з підтвердними документами запечатуються в окремий непрозорий пакет з написом "Підтвердні документи".

Усі конверти з конкурсною пропозицією запечатуються в окремий непрозорий пакет з написом "Конкурсна пропозиція".

На кожному з пакетів зазначається тільки адреса органу приватизації та назва конкурсу. На пакетах не повинна міститися інформація, за допомогою якої можна було б ідентифікувати претендента.

Документи, оформлені та подані з порушенням вимог, зазначених у цьому пункті, органом приватизації до розгляду не приймаються.

66. Прийняття органом приватизації документів для участі у конкурсі починається з дня опублікування інформаційного повідомлення й закінчується граничним терміном, указаним в інформаційному повідомленні.

67. У момент подання уповноваженим представником документів органом приватизації здійснюється їх реєстрація шляхом запису до книги реєстрації встановленої форми, що ведеться органом приватизації, та написання на пакетах реєстраційного номера, дати та часу реєстрації, а також імені, прізвища та по батькові особи, що здійснила реєстрацію, і видається довідка встановленого зразка. Відповідальність за форму доставки й подання конкурсних пропозицій та підтвердних документів, та пов'язаний з цим ризик несе претендент.

68. Документи, що надаються для участі в конкурсі, можуть бути відкликані претендентом не пізніше терміну приймання зазначених документів, установленого цим Положенням.

Для відкликання своєї пропозиції претендент подає до органу приватизації заяву за вільною формою. Дійсність підпису на заяві засвідчується печаткою претендента. З моменту реєстрації органом приватизації такої заяви претендент виключається із складу учасників конкурсу і в 10-денний термін після отримання заяви йому повертається конкурсна гарантія та нерозпечатана конкурсна пропозиція.

69. Наступного робочого дня після граничного терміну орган приватизації в присутності претендентів розпечатує конверти з підтвердними документами, складає їх опис і надсилає по одному комплекту підтвердних документів до Антимонопольного комітету України та Національної комісії регулювання електроенергетики для розгляду в межах їхніх повноважень та надання пропозицій щодо реєстрації (нереєстрації) претендентів учасниками конкурсу.

70. Антимонопольний комітет України та Національна комісія регулювання електроенергетики протягом 15 робочих днів розглядають підтвердні документи претендентів і надають органу приватизації свої пропозиції.

71. Протягом 20 робочих днів з дня розкриття конвертів з підтвердними документами орган приватизації розглядає інформацію, яка міститься в підтвердних документах, нормативно обгрунтовані пропозиції Антимонопольного комітету та Національної комісії регулювання електроенергетики і надає комісії затверджений перелік учасників конкурсу та їх конкурсні пропозиції.

72. Якщо в установлені терміни від Антимонопольного комітету та Національної комісії регулювання електроенергетики пропозиції не надходять, то вважається, що претендент не приховує відносин контролю й дотримується умов і правил здійснення ліцензованої підприємницької діяльності з виробництва, передачі та постачання електроенергії.

73. Претендент не реєструється органом приватизації як учасник конкурсу якщо:

він не може бути визнаний покупцем згідно зі статтею 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" ( 2163-12);

не надані (або надані недостовірні) документи, передбачені пунктом 61 цього Положення;

у випадку, передбаченому абзацом п'ятим пункту 67 цього Положення;

не дотримані терміни подання конкурсної пропозиції та підтвердних документів, передбачені цим Положенням;

Антимонопольний комітет або Національна комісія регулювання електроенергетики дали органу приватизації нормативно обгрунтовані пропозиції щодо прийняття рішення про нереєстрацію претендента учасником конкурсу.

74. Якщо претендента не зареєстровано як учасника конкурсу, то орган приватизації протягом 10 робочих днів з дня розкриття пакета з підтвердними документами повертає такому претенденту нерозпечатану конкурсну пропозицію та конкурсну гарантію.

75. Після граничного терміну приймання конкурсних пропозицій та підтвердних документів конкурс вважається таким, що не відбувся, якщо не зареєстровано жодного претендента.

Голова комісії повідомляє орган приватизації про відсутність претендентів, передає органу приватизації пакет документів для підготовки наказу про підсумки конкурсу.

Проведення конкурсу

76. Датою початку конкурсу є дата публікації інформаційного повідомлення про проведення конкурсу; датою закінчення є дата затвердження наказу про підсумки конкурсу або наказу про припинення конкурсу на підставах, передбачених цим Положенням.

77. Протягом 5 робочих днів після отримання затвердженого переліку учасників конкурсу та їхніх конкурсних пропозицій комісія розглядає конкурсні пропозиції учасників конкурсу, які наведені в розділі "Досвід роботи та управління об'єктами електроенергетичного комплексу", при потребі пропонує претендентам надати протягом 3 робочих днів роз'яснення в письмовій формі з питань їх пропозицій; визначає перелік учасників конкурсу, які мають досвід роботи й управління об'єктами електроенергетичного комплексу, і протягом 2 робочих днів надсилає протокол засідання на затвердження до органу приватизації.

78. Кількість засідань комісії не регламентується. Усі протоколи засідань направляються до органу приватизації на затвердження.

79. Критеріями вибору переможця конкурсу на другому етапі є:

модернізація виробництва та його технічне переозброєння;

підвищення ефективності управління;

здійснення заходів щодо захисту навколишнього середовища, дотримання екологічних норм чи досягнення найкращих екологічних наслідків експлуатації об'єкта;

створення безпечних умов праці;

умови погашення кредиторської заборгованості;

обсяги поповнення обігових коштів;

обсяги, види, форми та умови залучення інвестиційних ресурсів;

запропонована ціна пакета акцій;

умови обслуговування низькорентабельних споживачів;

відповідність проектів договорів та угод чинному законодавству та умовам конкурсу;

інші критерії, що встановлюються комісією.

80. Пріоритетність критеріїв визначається комісією й публікується в інформаційному повідомленні про проведення конкурсу. Оцінка конкурсних пропозицій здійснюється за методикою, яка розробляється комісією за участю радника (в разі його наявності), та затверджується органом приватизації. Радник має право розробити та подати на розгляд комісії додаткові критерії оцінки конкурсної пропозиції учасника.

81. У разі потреби комісія пропонує учасникам надати протягом 5 робочих днів роз'яснення в письмовій формі щодо технічних та економічних показників, програми розвитку та ефективного функціонування енергетичної компанії, обсягів та умов внесення інвестиційних ресурсів інших фінансових пропозицій, визначає переможця конкурсу й протягом 2 робочих днів надсилає протокол засідання на затвердження до органу приватизації.

82. Рішенням комісії переможцем конкурсу визначається той учасник, який набрав найбільшу кількість балів.

83. Орган приватизації протягом 5 робочих днів з моменту отримання протоколу про визначення переможця затверджує його та видає наказ про підсумки конкурсу, а також інформує про це переможця, Антимонопольний комітет України, Національну комісію регулювання електроенергетики та інші державні установи, з якими за умовами конкурсу переможець конкурсу зобов'язаний укласти угоди.

84. Підсумки конкурсу не затверджуються в таких випадках:

при одержанні документальних доказів того, що переможець не може бути покупцем згідно з чинним законодавством або надав свідомо сфальсифіковані документи та інформацію, які завадили б іншому учаснику стати переможцем;

при набутті законної сили рішенням суду щодо порушень чинного законодавства стосовно інвентаризації та оцінки статутного фонду енергокомпанії, акції якої продаються згідно з цим Положенням;

при порушенні правил підготовки та проведення конкурсу, визначених у законодавчих та нормативних актах України, які призвели до суттєвих помилок у процесі проведення конкурсу.

85. Переможець конкурсу протягом 3 робочих днів після затвердження наказу про підсумки конкурсу зобов'язаний звернутися до органів Антимонопольного комітету України із заявою про надання згоди на придбання пакета акцій, якщо він не звертався з такою заявою заздалегідь.

86. Протягом 30 робочих днів переможець конкурсу подає до органу приватизації угоди, підписані державними установами, які передбачені умовами конкурсу, копію згоди органів Антимонопольного комітету України на придбання пакета акцій і орган приватизації проводить з переможцем конкурсу узгодження тексту договору купівлі-продажу акцій.

87. Якщо протягом установленого терміну переговорів між органом приватизації та переможцем останній не подав угоди, укладеної з державними установами, копію згоди Антимонопольного комітету на придбання пакета акцій або сторони не досягли остаточної згоди щодо тексту договору купівлі-продажу або якщо до органу приватизації звернувся переможець з повідомленням щодо неможливості підписання договору (угоди) з будь-якою державною установою стосовно зобов'язань держави згідно з умовами конкурсу, то орган приватизації має право продовжити термін переговорів з переможцем на строк до 20 робочих днів за наказом керівника органу приватизації.

88. Якщо протягом додатково встановленого терміну переговорів (згідно з пунктом 87 цього Положення) відповідні угоди не підписані, то орган приватизації за своїм рішенням або за зверненням переможця може скасувати рішення (наказ) про визначення переможця конкурсу й розпочати переговори з учасником, який за рішенням комісії посів друге місце за кількістю балів. При цьому завершення процедури підписання відповідних угод повинно відбутися протягом 30 робочих днів з дня початку переговорів, при цьому цей претендент зобов'язаний протягом 30 робочих днів з дня початку переговорів одержати згоду органів Антмонопольного комітету на придбання пакета акцій.

89. Протягом 10 робочих днів з моменту підписання договору купівлі-продажу й договору-доручення орган приватизації публікує інформаційне повідомлення про підсумки конкурсу в газеті "Відомості приватизації".

Оформлення прав власності на акції

90. Право власності на пакет акцій переходить до переможця конкурсу з моменту нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу і підтверджується внесенням відповідних змін до реєстру акціонерів.

91. Відчуження придбаного за підсумками конкурсу пакета акцій на користь третіх осіб може бути здійснено переможцем згідно з чинним законодавством України лише за умови обов'язкового погодження договору Фондом державного майна України та надання висновків Антимонопольним комітетом України та Національною комісією регулювання електроенергетики щодо питань, які відносяться до їх компетенції, згідно з якими здійснюється зазначене відчуження. При цьому треті особи, на користь яких здійснюється відчуження відповідного пакета акцій, мають відповідати вимогам, які пред'являються до претендентів цим Положенням.

92. Якщо переможець не сплатив повну вартість пакета акцій, то до нього застосовуються санкції відповідно до чинного законодавства.

93. Сума конкурсної гарантії, яка внесена учасником, визначеним переможцем конкурсу, зараховується йому в рахунок остаточної оплати пакета акцій.

94. Не пізніше ніж через 7 робочих днів після повної сплати переможцем вартості пакета акцій орган приватизації підписує з ним акт приймання-передачі акцій і видає розпорядження щодо внесення відповідних змін до реєстру акціонерів.

95. Протягом 10 робочих днів з моменту затвердження протоколу про визначення остаточного переможця орган приватизації повертає суми коштів у національній валюті, внесені в якості конкурсної гарантії учасникам, що не стали переможцями конкурсу.

Повторний продаж пакета акцій на конкурсі

96. Пакет акцій може бути запропонований до продажу на конкурсі не більше ніж 2 рази.

97. Якщо пакет акцій енергетичної компанії не продано повторно, то орган приватизації приймає рішення про перенесення конкурсу на наступний рік.

Припинення конкурсу

98. Конкурс може бути призупинений, якщо засідання комісії або її рішення щодо визначення переможця визнається органом приватизації неправочинним, про що голова комісії повідомляє всіх претендентів протягом 3 робочих днів. Датою призупинення конкурсу вважається дата видання відповідного наказу органу приватизації.

У цьому випадку претенденти можуть відкликати конкурсну пропозицію за умови письмової заяви про це органу приватизації. Конкурсна гарантія повертається претенденту протягом 10 календарних днів з моменту реєстрації органом приватизації такої заяви.

Конкурс може бути продовжений після видання відповідного наказу органу приватизації.

99. Конкурс припиняється відповідним наказом органу приватизації, а об'єкт знімається з конкурсного продажу на вимогу будь-якого з претендентів або органу приватизації у випадках, коли:

об'єкт включено до переліків приватизації з порушенням законодавства;

покупець не визнається як такий згідно з законодавством про приватизацію;

істотно порушено інші правила оголошення та проведення конкурсу, передбачені цим Положенням.

Прикінцеві положення

100. Орган приватизації має право скасувати рішення комісії в разі порушення вимог цього Положення та з інших підстав, передбачених чинним законодавством про приватизацію.

101. Спори, що виникають з приводу проведення конкурсів, вирішуються судом або арбітражним судом України в установленому порядку, відповідно до їх компетенції.

Директор департаменту підготовки та проведення конкурсів I.Білоцерковець