Документ втратив чиннiсть!

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ
від 9 серпня 1996 р. N 903

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 вересня 1996 р. за N 494/1519

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Фонду державного майна України
N 787 від 07.06.20
13)

Про затвердження положень
з питань приватизації майна
в агропромисловому комплексі

На виконання постанови Верховної Ради України "Про Порядок введення в дію Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" та постанови Кабінету міністрів України від 15 листопада 1995 р. N 911 "Про першочергові заходи щодо реалізації Програми діяльності Кабінету міністрів України на 1995 - 1996 роки" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про порядок приватизації несільськогосподарських підприємств і організацій агропромислового комплексу (додається).

2. Затвердити Положення про типовий план приватизації несільськогосподарських підприємств і організацій агропромислового комплексу додається).

3. Затвердити Положення про порядок приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також заснованих на їх базі орендних підприємств (додається).

4. Директору Департаменту з питань реформування власності в агропромисловому комплексі Чорноіванову В.В. забезпечити державну реєстрацію Положень в Міністерстві юстиції України. Після державної реєстрації Положень забезпечити публікацію документів в Державному інформаційному бюлетені "Про приватизацію".

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Ковтюха В.М.

Голова Фонду Ю.Єхануров

Затверджено
наказом ФДМУ
від 09.08.96 N 903

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
3 вересня 1996 р. за N 494/1519

Положення
про порядок приватизації
несільськогосподарських підприємств
і організацій агропромислового комплексу

Розділ 1. Загальні положення

1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України від 10.07.96 N 290/96-ВР "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", постанови Кабінету міністрів України від 15 листопада 1995 р. N 911 "Про першочергові заходи щодо реалізації Програми діяльності Кабінету міністрів України на 1995 - 1996 роки" і визначає порядок приватизації майна переробних, агросервісних, будівельних та інших несільськогосподарських підприємстві організацій агропромислового комплексу, що перебуває у загальнодержавній, республіканській (Автономної Республіки Крим) та комунальній власності.

2. Приватизації відповідно до цього Положення підлягають підприємства, які переробляють сільськогосподарську сировину, борошномельно-круп'яної та комбікормової промисловості, а також сервісних, будівельних, фірмових торговельних, інших несільськогосподарських підприємств і організацій агропромислового комплексу, які виконують роботи і надають послуги сільськогосподарським товаровиробникам, зазначені у додатку до постанови Кабінету міністрів України від 12 червня 1996 р. N 638 "Про підприємства, що приватизуються, з урахуванням особливостей, визначених законодавством для агропромислового комплексу" (далі - несільськогосподарські підприємства АПК).

3. Приватизація несільськогосподарських підприємств АПК незалежно від їх балансової вартості (яка повинна бути не меншою від необхідної для створення статутного фонду акціонерного товариства згідно з законодавством України) здійснюється шляхом перетворення їх у відкриті акціонерні товариства.

Якщо вартість майна несільськогосподарського підприємства АПК недостатня для створення акціонерного товариства, то його майно, що приватизується, викуповується товариством покупців, створеним працівниками цього підприємства та прирівняними до них особами.

4. Недержавним сільськогосподарським підприємствам (колективні сільськогосподарські підприємства, спілки селян, колгоспи, спілки кооперативів, акціонерні товариства, селянські (фермерські) господарства та інші суб'єкти сільськогосподарських підприємств недержавних форм власності) передається безоплатно 51 відсоток акцій підприємств, що приватизуються, включаючи розміщення приватизаційних майнових сертифікатів, а також власних коштів та компенсаційних сертифікатів працівників відповідних сільськогосподарських підприємств і прирівняних до них осіб.

Це обмеження щодо розміру квоти акцій для сільськогосподарських підприємств, не стосується несільськогосподарських підприємств АПК, які не мають договірних зв'язків з сільськогосподарськими підприємствами.

5. До таких, що мають договірні зв'язки з сільськогосподарськими товаровиробниками, відносяться підприємства та організації, які за основним видом діяльності мають договори на постачання продукції зазначеними товаровиробниками або одержання ними послуг (виконання робіт).

Наявність таких зв'язків підтверджується відповідною довідки обласного (районного) управління сільського господарства та продовольства.

6. Радгоспи та інші державні сільськогосподарські підприємства можуть реалізувати своє право на придбання зазначених акцій акціонерного товариства тільки після їх приватизації.

7. Сільськогосподарськими підприємствами (радгоспами, іншими державними, колективними сільськогосподарськими підприємствами, спілками селян, колгоспами, спілками кооперативів, акціонерними товариствами, селянськими (фермерськими) господарствами та іншими суб'єктами сільськогосподарських підприємств) вважаються суб'єкти господарювання, які згідно з загальним класифікатором галузей народного господарства України (ЗКГНГ) мають коди з 21000 до 21260 включно.

8. Право на пільгове придбання акцій за номінальною вартістю (за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти і компенсаційні сертифікати - у розмірі, що не перевищує половини вартості приватизаційних майнових сертифікатів) мають працівники підприємства, що приватизується.

До працівників підприємства, що приватизується, прирівнюються особи, які вийшли з цього підприємства на пенсію, звільнені у зв'язку із скороченням штатів і не працюють з моменту звільнення на інших підприємствах, особи, які мають право відповідно до законодавства України повернутися на попереднє місце роботи на цьому підприємстві, та інваліди, які звільнені за станом здоров'я у зв'язку з каліцтвом або професійним захворюванням.

9. Працівники сільськогосподарських підприємств мають право на пільгове придбання акцій (за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти і компенсаційні сертифікати у розмірі, що не перевищує половини вартості приватизаційних майнових сертифікатів) в межах відповідних квот, встановлених для їх підприємств у плані приватизації.

Розділ 2. Порядок створення відкритих
акціонерних товариств

1. Відкриті акціонерні товариства створюються в процесі приватизації на базі несільськогосподарських підприємств АПК у порядку, що визначається Кабінетом міністрів України.

2. Розміщення акцій акціонерного товариства, що створюється на базі несільськогосподарського підприємства АПК, визначає в проекті плану приватизації комісія по приватизації, яка формується та діє відповідно до Положення про комісії з приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 8 вересня 1992 року N 371.

З. Комісія по приватизації розробляє план приватизації відповідно до Положення про типовий план приватизації несільськогосподарських підприємств і організацій агропромислового комплексу, що затверджується Фондом державного майна України.

Розділ 3. Порядок розміщення акцій

1. Орган приватизації в 7-денний термін з дня затвердження ним плану приватизації інформує про це в письмовій формі державний орган, до сфери управління якого належало підприємство, що приватизується, відповідний орган управління сільського господарства і продовольства, сільськогосподарські підприємства, яким згідно з планом розміщення акцій надано право на пільгове придбання акцій, районні (міські) державні адміністрації за місцезнаходженням підприємств та підприємство, що приватизується (додаток 1).

2. Розміщення акцій підприємства, що приватизується, здійснює комісія з продажу акцій, яка утворюється у порядку, встановленому Положенням про застосування способів приватизації майна державних підприємств, затвердженим наказом Фонду державного майна від 4 лютого 1993 р. N 56.

3. Комісія з продажу акцій здійснює:

пільговий продаж акцій працівникам підприємства, що приватизується, та прирівняним до них особам;

пільговий продаж акцій працівникам сільськогосподарських підприємств та прирівняним до них особам;

безоплатну передачу акцій недержавним сільськогосподарським підприємствам.

4. Пільговий продаж акцій працівникам підприємства, що приватизується, та прирівняним до них особам здійснюється відповідно до Положення про застосування способів приватизації майна державних підприємств.

5. Працівники сільськогосподарських підприємств та прирівняні до них особи реалізують своє право на пільгове придбання акцій протягом трьох місяців з початку пільгового продажу шляхом подання комісії з продажу акцій заяв на придбання акцій за формою, встановленою Положенням про застосування способів приватизації майна державних підприємств, або безпосередньо (в тому числі шляхом створення ними товариств покупців), або через довірчі товариства, що утворюються їхніми сільськогосподарськими підприємствами для здійснення представницької діяльності з цінними паперами відповідно до законодавства України.

Заяви на придбання акцій, подані працівниками сільськогосподарських підприємств (створеними ними товариствами покупців) безпосередньо або через довірчі товариства завіряються кадровою службою сільськогосподарського підприємства, головою селянського (фермерського) господарства та посвідчуються печаткою.

6. Всі одержані комісією з продажу акцій заяви на придбання акцій обов'язково реєструються у відповідній книзі реєстрації, в якій також фіксуються паспортні дані (для юридичних осіб - юридична адреса) кожного учасника підписки та відомості щодо заявленої кількості акцій безоплатно, за приватизаційні папери та власні кошти.

7. Комісія з продажу акцій на підставі заяв та відповідних списків виписує три примірники доручень заявникам (якщо акції не підлягають безоплатній передачі згідно з планом розміщення акцій) у межах одного міста або чотири примірники, якщо банк платника і банк одержувача, розташовані у різних містах, та повідомляє заявникам про необхідність з'явитися до комісії з продажу акцій для отримання цих доручень.

8. Задоволення заяв на придбання акцій здійснюється в межах визначених квот для працівників кожного сільськогосподарського підприємства.

Якщо працівниками сільськогосподарських підприємств було заявлено акцій більше, ніж для них передбачено за відповідною квотою, то комісія з продажу акцій не задовольняє ті заяви, що надійшли останніми.

9. Після закінчення встановленого рішенням органу приватизації терміну пільгового продажу акцій працівникам сільськогосподарських підприємств комісія з продажу акцій у двотижневий термін:

аналізує заяви на придбання акцій, що надійшли від покупців, за квотами для кожного сільськогосподарського підприємства;

аналізує рівень використання встановлених для працівників сільськогосподарських підприємств квот і про результати повідомляє відповідні органи управління сільського господарства та продовольства, та ці сільськогосподарські підприємства;

за результатами продажу акцій працівникам сільськогосподарських підприємств приймає рішення про:

безоплатну передачу акцій цим сільськогосподарським підприємствам в межах встановлених для них квот.

10. Результати пільгового продажу акцій працівникам кожного сільськогосподарського підприємства відповідає до встановлено квоти оформлюються окремим протоколом комісії з продажу акцій У ньому вказуються квота на пільговий продаж акцій, загальні кількість реалізованих акцій, у тому числі за приватизаційні майнові сертифікати, компенсаційні сертифікати та кошти.

До протоколу додаються складені комісією з продажу акцій відомості про видачу акцій працівникам сільськогосподарських підприємств у ході пільгового продажу акцій, які зберігаються у регіональному відділенні протягом п'яти років (додаток 2).

11. Комісія з продажу акцій безоплатно передає недержавним сільськогосподарським підприємствам акції для їх подальшого розподілу серед працівників цих підприємств та прирівняних до них осіб згідно зі слідуючим принципом: безоплатна передача акцій працівникам недержавних сільськогосподарських підприємств та прирівняним до них особам пропорційно до вартості акцій, які кожен з них придбав за рахунок приватизаційних сертифікатів, власних коштів та компенсаційних сертифікатів згідно положень статті 5 цього розділу, в межах квот, передбачених для безоплатної передачі недержавним сільськогосподарським підприємствам.

Безоплатна передача акцій недержавним сільськогосподарським підприємствам здійснюється протягом одного місяця з моменту їх повідомлення про це комісією з продажу акцій.

На підставі поданих недержавними сільськогосподарськими підприємствами заяв на придбання акцій за формою, встановленою Положенням про застосування способів приватизації майна державних підприємств, комісія з продажу акцій укладає з цими підприємствами договори про безоплатну передачу акцій за формою, що додається (додаток 3).

Результати безоплатної передачі акцій сільськогосподарським підприємствам оформлюються комісією з продажу акцій окремим протоколом (додаток 4).

12. У разі, якщо працівники сільськогосподарських підприємств та працівники підприємств, що приватизуються не придбали акцій в межах установлених квот, то недержавні сільськогосподарські підприємства можуть придбати, в межах зазначених квот залишок акцій за номінальною вартістю для подальшого розміщення акцій серед своїх працівників на платній або безоплатній основі пропорційно до вартості акцій, які кожний із них придбав за рахунок приватизаційних майнових сертифікатів, власних коштів та компенсаційних сертифікатів.

13. Загальний термін продажу на пільгових умовах акцій працівникам підприємства, що приватизуються,сільськогосподарським підприємствам та їх працівникам не може перевищувати 12 місяців.

Невикуплені на пільгових умовах протягом зазначеного терміну акції в межах встановлених в плані приватизації квот підлягають відкритому продажу на загальних підставах.

14. Відкритий продаж акцій проводиться у порядку, встановленому Положенням про застосування способів приватизації майна державних підприємств.

Затверджено
наказом Фонду державного майна України
від 9 серпня 1996 р. N 903.

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
З вересня 1996 р. за N 495/1520

( Положення втратило чинність на підставі Наказу Фонду
державного майна
N 1718 від 17.08.20
00)

Положення
про типовий план приватизації
несільськогосподарських підприємств
і організацій агропромислового комплексу

Розділ 1. Загальні положення

1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України від 10.07.96 N 290/96-ВР "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", постанови Кабінету міністрів України від 15 листопада 1995 р. N 911 "Про першочергові заходи щодо реалізації Програми діяльності Кабінету міністрів України на 1995 - 1996 роки", інших законодавчих і нормативних актів.

2. Цим Положенням визначається порядок розроблення типового плану приватизації (далі - план) підприємств (додаток 1), які переробляють сільськогосподарську сировину, борошномельнокруп'яної та комбікормової промисловості, а також сервісних, будівельних, фірмових торговельних, інших несільськогосподарських підприємств і організацій агропромислового комплексу, які виконують роботи і надають послуги сільськогосподарським товаровиробникам, зазначені у додатку до постанови Кабінету міністрів України від 12 червня 1996 р. N 638 "Про підприємства, що приватизуються з урахуванням особливостей, визначених законодавством для агропромислового комплексу" (далі - підприємства), вартість майна яких достатня для формування статутного фонду акціонерного товариства.

3. У разі, якщо вартість майна підприємства недостатня для формування статутного фонду акціонерного товариства, то план розробляється відповідно до Положення про план приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10 листопада 1992 р. N 475.

4. План розробляється комісією по приватизації (далі - комісія), яка формується та діє відповідно до Положення про комісії з приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 8 вересня 1992 року N 371.

5. При приватизації міжгосподарських підприємств комісія розробляє план з урахування особливостей, зазначених у Положенні про приватизацію державних часток (паїв, акцій) у майні міжгосподарських підприємств, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 7 лютого 1996 р. N 124.

Розділ 2. Структура плану приватизації

План складається з таких основних розділів:

1. Реквізити підприємства, на базі якого створюється акціонерне товариство.

2. Характеристика господарської діяльності підприємства.

3. Характеристика статутного фонду акціонерного товариства.

4. Розміщення акцій.

5. Додаткові документи

1. Реквізити підприємства, на базі якого створюється акціонерне товариство

Наводяться відомості про повну і скорочену назви підприємства, його підпорядкованість, юридична адреса, код єДРПОУ, ЗКГНГ, номери розрахункового (поточного) та інших рахунків підприємства, найменування і реквізити обслуговуючих банківських установ.

2. Характеристика господарської діяльності підприємства

Наводяться відомості, які характеризують основні види діяльності, продукції (послуг), що виробляється підприємством. Подається характеристика фінансового стану та чисельність працівників спискового складу

Для характеристики основних фондів вказується залишкова вартість основних фондів та процент їх зносу.

Фінансовий стан підприємства характеризується такими показниками:

балансовий прибуток;

розрахунковий прибуток (після розрахунків з бюджетом та внесення інших обов'язкових платежів);

дебіторська та кредиторська заборгованість.

Основні види продукції (послуг), що виробляються, наводяться в грошовому та натуральному виразі та вказується їх частка в загальному обсязі продукції (послуг) підприємства.

Наводяться основні ринки збуту, в тому числі - за межами України.

Дається характеристика монопольного становища:

частка основних видів продукції, що виробляється підприємством, на відповідному товарному ринку;

наявність конкурентів на товарних ринках, включаючи міждержавні.

Наводяться відомості про розмір земельного податку, дані про межі, розмір і місце розташування земельної ділянки підприємства, характеристика екологічного стану.

Дані нагодяться за станом підприємства на час складання балансу, на підставі якого визначається розмір статутного фонду акціонерного товариства;

3. Характеристика статутного фонду акціонерного товариства, що створюється на базі підприємства

Статутний фонд акціонерного товариства визначається згідно з Методикою оцінки вартості об'єктів приватизації, що затверджена постановою Кабінету міністрів України та діє на час складання акта оцінки вартості об'єкта приватизації.

Наводяться відомості про розмір статутного фонду акціонерного товариства, номінальну вартість та кількість акцій. Кількість акцій повинна бути цілим числом та дорівнювати частці від ділення розміру статутного фонду на номінальну вартість акції.

Для акціонерних товариств, що створюються на базі орендних підприємств, вказується окремо вартість внеску організації орендарів і держави до статутного фонду акціонерного товариства. Окремо вказується кількість акцій, що припадає на внесок організації орендарів, та кількість акцій, що припадає на внесок держави.

Для акціонерних товариств, що створюються на базі міжгосподарських підприємств, вказується окремо вартість внеску держави в статутний фонд акціонерного товариства та вартість внесків недержавних засновників.

Для характеристики відносин власності наводяться дані щодо:

акцій, часток, паїв, внесених підприємством, що приватизується, до статутних фондів інших юридичних осіб;

об'єктів, що були у складі майна підприємства, що приватизується, залишкова вартість яких не включена до статутного фонду акціонерного товариства;

переліку об'єктів, що були на балансі підприємства, яке приватизується, до його перетворення в акціонерне товариство та підлягають особливому режиму приватизації;

переліку об'єктів, що були на балансі підприємства, що приватизується до його перетворення в акціонерне товариство, та не підлягають приватизації;

державного житлового фонду, який приватизується відповідно до Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду". Для цих об'єктів вказуються умови подальшої експлуатації, джерела покриття витрат на утримання.

4. Розміщення акцій

В цьому розділі наводиться інформація про терміни розміміщення акцій, а також про кількість акцій, що підлягають;

пільговому продажу працівникам підприємства, що приватизується, та прирівняним до них особам. До працівників підприємства, що приватизується, прирівнюються особи, які вийшли з цього підприємства на пенсію, звільнені у зв'язку із скороченням штатів і не працюють з моменту звільнення на інших підприємствах, особи, які мають право відповідно до законодавства України повернутися на попереднє місце роботи на цьому підприємстві, та інваліди, які звільнені за станом здоров'я, у зв'язку з каліцтвом або професійним захворюванням;

пільговому продажу працівникам (членам) сільськогосподарських підприємств та прирівняним до них особам. До працівників сільськогосподарських підприємств прирівнюються особи, зазначені в абзаці другому пункту 4 цього розділу;

безоплатній передачі сільськогосподарським підприємствам. Сільськогосподарськими підприємствами (радгоспами, іншими державними, колективними сільськогосподарськими підприємствами, спілками селян, колгоспами, спілками кооперативів, акціонерними товариствами, селянськими (фермерськими) господарствами та іншими суб'єктами сільськогосподарських підприємств) вважаються суб'єкти господарювання, які згідно з загальним класифікатором галузей народного господарства України (ЗКГНГ) мають коди з 21000 до 21260 включно;

пільговому продажу керівництву підприємства з розстрочкою платежу згідно з законодавством;

продажу за приватизаційні майнові сертифікати на сертифікатних аукціонах;

продажу за компенсаційні сертифікати на спеціалізованих аукціонах;

При розміщенні акцій акціонерних товариств, створених на базі підприємств, умови приватизації яких підлягають погодженню з Кабінетом Міністрів України, наводяться також дані про кількість акцій, що тимчасово залишаються у державній власності.

При розміщенні акцій акціонерних товариств, створених на базі орендних підприємств, також наводяться дані про кількість акцій, що належать організації орендарів відповідно до розміру й внеску до статутного фонду акціонерних товариств.

При розміщенні акцій акціонерних товариств, створених на базі міжгосподарських підприємств, також наводяться дані про кількість акцій, що належать недержавним засновникам міжгосподарського підприємства відповідно до їх внесків до статутних фондів зазначених акціонерних товариств.

Розділ 3. Порядок розміщення акцій

1. Комісія визначає в проекті плану розподіл акцій (пакетів акцій) акціонерного товариства, що створюється в процесі приватизації, у такій послідовності:

визначає розмір пакета акцій, що тимчасово залишається у державній власності (для підприємств, що приватизуються за погодженням з Кабінетом міністрів України);

визначає пакети акцій, що передаються недержавним засновникам акціонерного товариства відповідно до розміру їх внесків до статутного фонду цього товариства, (для акціонерних товариств, створених на базі орендних та міжгосподарських підприємств);

встановлює квоту акцій, що підлягають безоплатній передачі сільськогосподарським підприємством та продажу їх орацівникам і прирівняним до них скобам за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти та компенсаційні сертифікати;

визначає в цій квоті кількість акцій, що піддягають продажу працівникам сільськогосподарських підприємств і прирівяявим до і них особам за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти та компенсаційні сертифікати;

розраховує кількість акцій, що підлягають пільговому продажу працівникам підприємства, що приватизується, та прирівняним до них особам за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти та компенсаційні сертифікати.

2. Для підприємств, що приватизуються за погодженням з Кабінетом міністрів України, пакет акцій, що тимчасово залишається у державній власності, визначається комісією в першу чергу за пропозиціями відповідних центральних органів державної виконавчої влади.

3. Комісія визначає в проекті плану пакети акцій, що безоплатно передаються недержавним засновникам акціонерного товариства відповідно до їх внесків до статутного фонду цього товариства ( для акціонерних товариств, створених на базі орендних та міжгосподарських підприємств) відповідно до Положення про приватизацію державних часток (паїв, акцій) у майні міжгосподарських підприємств.

4. Кількість акцій, що підлягають безоплатній передачі недернедержавним сільськогосподарським підприємствам та продажу їх працівникам і прирівняним до них особам, комісія встановлює відповідно до статті 3 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".

При розробці плану для несільськогосподарських підприємств із змішаною формою власності до зазначених акцій відносяться також акції, що передаються сільськогосподарським підприємствам - засновникам зазначених підприємств.

5. Розмір пакета акцій для кожного сільськогосподарського підприємства розраховується як добуток загальної кількості акцій, що підлягають безоплатній передачі сільськогеснодарським підприємствам та продажу їх працівникам і прирівняним до них особам, і визначеної для зазначеного підприємства частки.

Пакети акцій, що визначено для радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, тимчасово залишаються у державній власності. Планом передбачається безоплатна передача цих пакетів акцій зазначеним господарствам (підприємствам) після завершення їх приватизації.

Продаж акцій працівникам таких підприємств та прирівняним до них особам здійснюється у терміни, визначені для продажу акцій працівникам недержавних сільськогосподарських підприємств відповідно до Положення про порядок приватизації несільськогосподарських підприємств і організацій агропромислового комплексу.

6. Частки сільськогосподарських підприємств у загальній кількості акцій, що підлягають безоплатній передачі сільськогосподарським підприємствам та продажу їх працівникам і прирівняним до них особам (далі - частки), розраховуються комісією пропорційно до обсягів сировини, зданої сільськогосподарськими підприємствами на об'єкт приватизації, або робіт і наданих послуг в середньому за 5 років, що передують року приватизації, для сільськогосподарських підприємств, що існують менше 5 років - за період їх існування.

7. Розрахунки здійснюються комісією на підставі пропозицій підприємства, що приватизується.

Ці пропозиції підприємство, що приватизується, погоджує з відповідним органом управління сільського господарства і продовольства у 10-денний термін з дня їх подання. Якщо з боку цього органу державного удравління протягом зазначеного терміну не надійшло до органу приватизації зауважень щодо розподілу акцій між сільськогосподарськими підприємствами, то зазначені пропозиції вважаються погодженими.

8. Пропозиції підприємства, що приватизується, щодо визначення розміру часток погоджують обласні (Автономної Республіки Крим) та районні органи управління сільського господарства і продовольства залежно від сфери обслуговування підприємства (додаток 2), що приватизується, або його сировинної зони, а саме:

Міністерство сільського господарства і продовольства Автономної Республіки Крим, обласні управління сільського господарства і продовольства - за місцем розташування підприємства, що приватузується, у випадку, якщо підприємство, яке приватизується одержує сировину, обслуговує сільськогосподарські підприємства поза межами одного району;

районні управління сільського господарства і продовольства - у випадку, якщо підприємство, яке приватизується, одержує сировину, обслуговує сільськогосподарські підприємства в межах одного району.

9. Кількість акцій, що підлягають продажу, працівникам сільськогосподарських підприємств і прирівнямм до них особам за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти та компенсаційні сертифікати, визначається комісією по кожному сільськогосподарському підприємству в межах встановленої для нього квоти.

10. Кількість акцій, що підлягають пільговому продажу працівникам підприємства та прирівняним до них особам розраховується комісією виходячи з кількості працівників підприємства, що приватизується, та осіб, які до них прирівнюються.

11. Комісія визначає пакет акцій, що продається на пільгових умовах керівництву підприємства, що приватизується, відповідно до законодавства.

12. Комісія може передбачити в проекті плану відкритий продаж акцій, які залишилися нерозміщеними відповідно до пункту 1 цього розділу, за приватизаційні майнові сертифікати та компенсаційні сертифікати.

13. Комісія приймає рішення про відповідну дооцінку цілісного майнового комплексу підприємства, що приватизується, за рахунок збільшення вартості його нематеріальних активів, не відображених в балансі, якщо вартість цього підприємства не дозволяє забезпечити виконання всіх умов статей 3, 20 та 25 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" щодо:

визначення розміру пакета акцій, що тимчасово залишається у державній власності (для підприємств, що приватизуються за погодженням з Кабінетом Міністрів України);

визначення пакетів акцій, що передаються недержавним засновникам акціонерного товариства відповідно до розміру їх внесків до статутного фонду цього товариства (для акціонерних товариств, створених на базі орендних та міжгосподарських підприємств);

встановлення квоти акцій, що підлягають безоплатній передачі сільськогосподарським підприємствам та продажу їх працівникам і прирівняним до них особам за приватизаційні майнові сертифікати, а також за власні кошти та компенсаційні сертифікати;

визначення кількості акцій, що підлягають пільговому продажу працівникам підприємства, що приватизується, та прирівняним до них особам.

Розділ 4. Заключні положення

1. Орган приватизації має право змінити план у випадках, коли у варіанті, запропонованому комісією, він суперечить чинному законодавству.

2. Разом з планом комісія подає:

акт оцінки цілісного майнового комплексу та вихідні дані з додатками;

ситуаційний план розташування земельної ділянки підприємства;

дані про заборгованість кредиторам (із зазначенням простроченої дебіторської заборгованості);

рішення державних органів про виділення для підприємства земельних ділянок;

дані щодо голови комісії з підготовки до приватизації;

дані щодо членів комісії з підготовки до приватизації.

3. При приватизації орендних та міжгосподарських підприємств комісії разом з іншими документами подається проект рішення про створення акціонерного товариства на базі орендного підприємства або проект установчого договору для міжгосподарських підприємств, відповідно до Положення про приватизацію державних часток (паїв, акцій) у майні міжгосподарських підприємств.

Затверджено
наказом Фонду державного майна України
від 9 серпня 1996 р. N 903.

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
З вересня 1996 р. за N 496/1521

Положення
про порядок приватизації майна
радгоспів та інших державних
сільськогосподарських підприємств, а також
заснованих на їх базі орендних підприємств

Розділ 1. Загальні положення

1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі", постанови Кабінету міністрів України від 15 листопада 1995 р. N 911 "Про першочергові заходи щодо реалізації Програми діяльності Кабінету міністрів України на 1995 - 1996 роки" і визначає порядок приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств і організацій, а також заснованих на їх базі орендних підприємств.

2. Відповідно до цього Положення приватизації підлягає майно радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств і організацій (надалі - радгоспи), а також створених на їх базі орендних підприємств, які за основним напрямком своєї господарської діяльності здійснюють виробництво сільськогосподарської продукції та згідно із загальним класифікатором галузей народного господарства України (ЗКГНГ) мають коди від 21000 до 21260.

3. Радгоспи підлягають приватизації шляхом їх перетворення у колективні сільськогосподарські підприємства або відкриті акціонерні товариства.

Радгоспи, що приватизуються за погодженням з Кабінетом міністрів України або створені на базі міжгосподарських підприємств, заснованих колгоспами та іншими недержавними сільськогосподарськими підприємствами, а також орендні підприємства, створені на базі радгосіцв, підлягають приватизації шляхом їх перетворення у відкриті акціонерні товариства.

4. Об'єктом приватизації майна радгоспів є їх цілісні майнові комплекси. До складу цілісних майнових комплексів не входять державний житловий фонд, інші об'єкти, що не підлягають приватизації відповідно до умов приватизації майна радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, визначених Законом України "Про особливості приватизації майніа в агропромисловому комплексі".

Об'єктом при приватизації майна орендних підприємств, створених на базі радгоспів, є цілісні майнові комплекси цих радгоспів.

5. Покупцями об'єктів приватизації при перетворенні радгоспів у колективні сільськогосподарські підприємства можуть бути товариства покупців, створені працівниками радгоспу та прирівняними до них особами (далі - товариства покупців).

6. До працівників радгоспу, що приватизується, прирівнюються особи, які вийшли з цього підприємства на пенсію, звільнені у зв'язку зі скороченням штатів і не працюють з моменту звільнення на інших підприємствах, особи, які мають право відповідно до законодавства України повернутися на попереднє місце роботи на цьому підприємстві, та інваліди, які звільнені у зв'язку з каліцтвом або професійним захворюванням за станом здоров'я.

7. При розміщенні акцій відкритих акціонерних товариств, створених на базі радгоспів, право на їх пільгове придбання з використанням приватизаційних майнових сертифікатів, а також власних коштів і компенсаційних сертифікатів мають працівники радгоспу, прирівняні до них особи, а також члени сімей працівників радгоспу, які проживають разом з ними, та особи, зайняті в соціальній сфері на селі, визначені частиною восьмою статті 6 Земельного кодексу України, а саме працівники освіти, охорони здоров'я, культури, побутового обслуговування населення, зв'язку, торгівлі та громадського харчування, правоохоронних органів. Рад народних депутатів та їх виконавчих комітетів, а також пенсіонери з числа цих осіб.

Акції, що залишилися нереалізованими працівникам радгоспу та особам, зазначеним у частині першій цього пункту, можуть бути придбані іншими покупцями, визнаними такими відповідно до статті 8 Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств", на загальних підставах.

8. Колгоспи, інші сільськогосподарські підприємства, що були засновниками міжгосподарських підприємств, на базі якого був створений радгосп, що приватизується, мають право на безоплатие одержання пакета акцій акціонерного товариства, що створюється в процесі приватизації на базі цього радгоспу, пропорційно до розмірів своїх внесків до статутних фондів зазначених міжгосподарських підприємств.

Радгоспи та інші державні сільськогосподарські підприємства реалізують це право після приватизації їх майна.

Розділ 2. Порядок прийняття рішення
про приватизацію

1. Приватизація майна радгоспу здійснюється покупцями шляхом подання ними до органу приватизації заяви про приватизацію згідно з Порядком подання та розгляду заяви на приватизацію, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 26 серпня 1992 р. N345.

2. Якщо товариство покупців або інший покупець претендує на приватизацію майна радгоспу на безоплатній основі за прискореною процедурою відповідно до статті 23 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" за винятком ст. 6 цього Закону, то до заяви про приватизацію додаються документи, які підтверджують таке право.

3. Підставою для прийняття органом приватизації рішення про приватизацію майна радгоспу на безоплатній основі за прискореного процедурою відповідно до статті 23 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" є:

рішення (постанова, розпорядження) виконкому обласної (районної, міської) Ради народних депутатів трудящих, прийнятих окремо чи спільно з відповідними органами КПРС, про створення цього радгоспу на базі майна колгоспів та заснованих ними міжгосподарських підприємств без викупу державою майна цих господарств (підприємств), а також відомості про те, що держава не витрачала бюджетних коштів для придбання основних фондів і будівництва в зазначеному радгоспі. З цією метою покупець (товариство покупців (організація орендарів), створене працівниками радгоспу, що приватизується, та особами, які до них прирівнюються, або колгоспи та інші недержавні сільськогосподарські підприємства - засновники міжгосподарського-підприємства на базі якого створено цей радгосп) подає разом із заявою на приватизацію майна радгоспу копію зазначеного рішення, крім того, подається довідка видана відповідним органом (органами, яким радгосп був підпорядкований), що здійснює (здійснювали) управління державним майном, або об'єднанням (управлінням), якому доручив зазначений орган видавати такі довідки, про відсутність витрачених бюджетних коштів для придбання (введення в дію) основних фондів;

включення населених пунктів радгоспу до відповідних переліків зони гарантованого добровільного відселення внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, затверджених постановою Кабінету Міністрів УРСР від 23 липня 1991 р. N 106 і розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 січня 1993 р. N 17, або зон відселення у зв'язку з державними і громадськими потребами за рішенням Уряду або місцевих органів державної виконавчої влади. З цією метою покупець (товариство покупців (організація орендарів), створене працівниками радгоспу, що приватизується, та особами, які до них прирівнюються), подає разом із заявою на приватизацію майна радгоспу копію зазначеного рішення.

4. За результатами розгляду заяви про приватизацію та документів, що до неї додаються стосовно права покупця на пільги в процесі приватизації, орган приватизації протягом одного місяця приймає рішення про приватизацію цього радгоспу та вибір процедури приватизації.

У разі подання разом із заявою про приватизацію документів, які засвідчують право покупця на приватизацію його майна на безоплатній основі, орган приватизації приймає рішення про приватизацію майна радгоспу за прискореною процедурою відповідно до статті 23 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".

Якщо таких документів не було подано органу приватизації разом із заявою про приватизацію, то приватизація майна радгоспу здійснюється у порядку, викладеному у розділах 3 і 4 цього Положення.

Якщо зазначені документи були подані після прийняття органом приватизації рішення щодо процедури приватизації, то вони розглядаються комісією з приватизації як підстава для проведення приватизації на безоплатній основі за умови подання цих документів під час роботи комісії з приватизації.

Розділ 3. Порядок проведення приватизації

1. Про прийняте рішення щодо приватизації об'єкта орган приватизації у 3-денний термін повідомляє районну (міську) Раду народних депутатів, державну адміністрацію, відповідний державний орган управління сільського господарства і продовольства, фінансовий орган, покупців, які подали заяви про приватизацію.

2. Після прийняття рішення про приватизацію радгоспу органом приватизації протягом 30 днів утворюється комісія з приватиЯЙЗДї підприємства.

3. До складу комісії з приватизації входять на паритетних засадах представники покупців, які подали заяви про приватизацію, органу приватизації та державного органу управління сільського господарства і продовольства, відповідних Рад, фінансового органу.

За рішенням комісії до її роботи можуть залучатися представники землевпорядного та інших державних органів, експерти, консультанти та інші спеціалісти, яким на засіданнях комісії з приватизації надається право дорадчого голосу.

Головою комісії з приватизації призначається представник органу приватизації або уповноважена ним особа.

4. Проекти плану приватизації та документів, що до нього додаються, розроблені комісією з приватизації, розглядаються і затверджуються відповідним органом приватизації протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів цьому державному органу на затвердження.

Трудовий колектив, у разі його незгоди з проектом плану приватизації, підготовленим комісією з приватизації, подає органу приватизації свій альтернативний проект плану приватизації у двотижневий термін з дня одержання ним для розгляду проекту плану приватизації, розробленого комісією з приватизації.

5. На підставі затвердженого плану приватизації орган приватизації у разі прийняття ним рішення про перетворення радгоспу:

у колективне сільськогосподарське підприємство - укладає з покупцем (товариством покупців) договір купівлі-продажу (безоплатної передачі) майна радгоспу;

у відкрите акціонерне товариство - затверджує статут відкритого акціонерного товариства у 10-денний термін з дня затвердження плану приватизації радгоспу і після державної реєстрації статуту, акцій та інформації про випуск акцій здійснює розміщення акцій відповідно до Положення про застосування способів приватизації майна державних підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 4 лютого 1993 р. N 56.

Розділ 4. Порядок роботи комісії з приватизації

1. Комісія з приватизації здійснює свою роботу протягом двох місяців відповідно до Положення про комісії з приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 8 вересня 1992 р. N371.

2. Комісія з приватизації розробляє проект плану приватизації відповідно до Положення про план приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 10 листопада 1992 р. N 475. З цією метою комісія по приватизації:

організує проведення повної інвентаризації майна радгоспу;

організує складання передаточного бухгалтерського балансу;

здійснює оцінку вартості майна об'єкта приватизації;

визначає розмір платежів, які повинні здійснити покупці в процесі приватизації;

визначає форму платежів за об'єкт приватизації та спосіб його приватизації;

розробляє проекти документів, що додаються до проекту плану приватизації.

3. За рішенням органу приватизації може проводитися повна інвентаризація майна радгоспу.

Інвентаризація здійснюється інвентаризаційною комісією відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються, а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 2 березня 1993 р. N 158.

4. Передаточний бухгалтерський баланс складається на перше число того місяця, в якому здійснюється оцінка вартості майна радгоспу, що приватизується, на основі даних інвентаризаційних відомостей та протоколу про загальні результати інвентаризації і підписується головним бухгалтером та керівником радгоспу.

5. Оцінка вартості майна радгоспу, як цілісного майнового комплексу, здійснюється комісією з приватизації відповідно до Методики оцінки вартості об'єктів приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня N 961 в 10-денний строк з дня одержання нею матеріалів про результати інвентаризації та передаточного бухгалтерського балансу.

Якщо радгосп був створений на базі колгоспів без викупу державою їх майна, то комісія з приватизації здійснює оцінку вартості основних фондів цього радгоспу, придбаних (введених у дію) за рахунок бюджетних коштів, відповідно до Методики оцінки вартості основних фондів, придбаних (введених у дію) за рахунок бюджетних коштів у радгоспах та інших державних сільськогосподарських підприємствах, організованих на базі колгоспів та заснованих ними міжгосподарських сільськогосподарських підприємств без викупу державою їх майна, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 21 червня 1995 р. N 447.

6. Розмір платежів за об'єкт приватизації визначається комісією з приватизації як різниця між вартістю майна радгоспу згідно з актом оцінки вартості цілісного майнового комплексу та розміром зменшення платежів відповідно до статті 6 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".

Комісія з приватизації використовує відомості про вартість майна, що припадає в середньому на одного члена колективного сільськогосподарського підприємства по області (Автономній Республіці Крим), які згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 1994 р. N 19 подає до органу приватизації відповідний орган державного управління сільського господарства і продовольства у 20-денний термін з моменту повідомлення цих органів державного управління органом приватизації про прийняте рішення щодо приватизації радгоспу.

Розмір вказаного зменшення платежів розраховується як добуток середньої частки майна, що припадає на одного члена колективного сільськогосподарського підприємства по області (Автономної Республіки Крим), на кількість працівників радгоспу, що приватизується, та прирівняних до них осіб.

Якщо за результатами розрахунків виявляється, що товариство покупців (організація орендарів) має право на пільги на зменшення платежів, розмір яких дорівнює вартості майна радгоспу, що приватизується, то планом приватизації передбачається приватизація цього майна на безоплатній основі.

Якщо товариство покупців (організація орендарів) має право на зазначені пільги, розмір яких перевищує вартість майна радгоспу, що приватизується, то в плані приватизації не передбачається виплата цьому товариству (організації) відповідної компенсації за таке перевищення.

7. На підставі визначеного розміру платежів за майно радгоспу, що приватизується, комісія з приватизації пропонує на розгляд загальним зборам (зборам уповноважених) можливі форми платежів за об'єкт приватизації та способи його приватизації.

За результатами цього розгляду комісія з приватизації визначає в проекті плану приватизації спосіб приватизації радгоспу та форми платежів за об'єкт приватизації.

8. При перетворенні радгоспу у колективне сільськогосподарпідприємство платежі за його майно, що приватизується, товариство покупців здійснює приватизаційними майновими та компенсаційними сертифікатами, а також житловими чеками. При цьому в першу чергу використовуються приватизаційні майнові сертифікати, а також житлові чеки працівників радгоспу та осіб, що до них прирівнюються.

У разі, якщо товариство покупців не має достатньої кількості приватизаційних майнових сертифікатів, а також житлових чеків для розрахунків за об'єкт приватизації, то воно може здійснити частину платежів за власні кошти з використанням компенсаційних сертифікатів. При цьому товариству покупців надається право на розстрочку платежів до 5 років.

9. При перетворенні радгоспу у відкрите акціонерне товариство працівники радгоспу та прирівняні до них особи одержують право на:

безоплатне придбання акцій цього товариства, сумарна номінальна вартість яких дорівнює вартості майна радгоспу, що безоплатно передається відповідно до статті 6 Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі". Розподіл акцій, що безоплатно передаються працівникам радгоспу та прирівняним до них особам, здійснюється за дорученням органу приватизації товариством покупців (організацією орендарів) відповідно до затвердженого загальними зборами (зборами уповноважених) працівників радгоспу Положення про порядок розподілу акцій, що безоплатно передаються працівникам радгоспу та прирівняним до них особам;

придбання акцій за їх номінальною вартістю за приватизаційні майнові сертифікати, а також житлові чеки;

придбання акцій за їх номінальною вартістю за компенсаційні сертифікати та готівку з розстрочкою платежів до 5 років.

10. Комісія з приватизації складає та подає органу приватизації на затвердження, у разі приватизації радгоспу шляхом перетворення:

у колективне сільськогосподарське підприємство - проекти плану приватизації, акта оцінки об'єкта приватизації, договору купівлі-продажу (безоплатної передачі) майна радгоспу, акта приймання-передачі майна радгоспу;

у відкрите акціонерне товариство - проекти плану приватизації, акта оцінки об'єкта приватизації, статуту відкритого акціонерного товариства.

Розділ 5. Прискорена процедура приватизації

1. Приватизація радгоспу здійснюється за прискореною процедурою у разі прийняття органом приватизації такого рішення відповідно до пункту 4 розділу 2 цього Положення.

2. Орган приватизації протягом 15 днів з дня прийняття рішення про приватизацію майна за прискореною процедурою створює комісію по підготовці до приватизації у складі керівника (голова комісії) та головного бухгалтера радгоспу, що приватизується, а також представників органу приватизації та відповідного органу, уповноваженого управляти державним майном.

3. Комісія по підготовці до приватизації у місячний термін з дня затвердження її складу розробляє проект плану приватизації.

При розробці проекту плану приватизації комісія:

здійснює оцінку вартості об'єкта приватизації на підставі даних балансу на початок відповідного року та за результатами останньої повної інвентаризації майна радгоспу;

розробляє проекти необхідних документів відповідно до пункту 10 розділу 4 цього Положення залежно від обраного нею способу приватизації.

4. Проекти плану приватизації та документів, які до нього додаються, розроблені комісією по підготовці до приватизації, розглядаються і затверджуються відповідним органом приватизації у терміни, зазначені у пункті 4 розділу 3 цього Положення.

Розділ 6. Укладання договору купівлі-продажу
(безоплатної передачі) майна радгоспу

1. Зміст договору купівлі-продажу залежите від встановленої у плані приватизації форми розрахунків за об'єкт приватизації.

У разі, якщо планом приватизації визначена безоплатна передача всього майна товариству покупців, створеному працівниками радгоспу та прирівняними до них особами, то укладається договір про безоплатну передачу державного майна. Цей договір має містити такі дані:

назву об'єкта приватизації та його адресу;

відомості про сторони, що домовляються (орган приватизації та товариство покупців);

взаємні зобов'язання сторін;

інші умови, передбачені планом приватизації.

Якщо затвердженим планом приватизації передбачено внесення платежів за майно радгоспу, то до договору купівлі-продажу частково включаються відомості про:

розмір викупу;

номери розрахункових рахунків продавця та покупця;

назви і адреси банківських установ;

умови внесення платежів.

2. До договору купівлі-продажу (безоплатної передачі) майна радгоспу можуть також включатися передбачені планом приватизації зобов'язання покупця щодо:

збереження досягнутих на момент угоди номенклатури та обсягу виробництва зазначених видів продукції (послуг);

відшкодування боргів державного підприємства;

утримання об'єктів соціально-побутового призначення;

виконання заходів щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці та охорони навколишнього середовища, інші зобов'язання покупця і продавця.

3. У разі, якщо планом приватизації передбачені здійснення товариством покупців частини платежів з їх розстрочкою, то в договір купівлі-продажу додатково включаються умови і зобов'язання сторін щодо:

умов переходу до покупця прав власності на майно радгоспу, що приватизується;

порядку здійснення платежів та плати за їх відстрочку.

4. Протягом 10 календарних днів з моменту підписання договору купівлі-продажу (безоплатної передачі) майна радгоспу орган приватизації повідомляє про це органи, які здійснюють державну реєстрацію підприємств і організацій.

5. Договір купівлі-продажу є підставою для здійснення передбачених планом приватизації платежів і внесення коштів у банківську установу на обумовлений договором рахунок як оплату за придбане майно радгоспу.

6. Товариство покупців здійснює розрахунки за придбане майно відповідно до Положення про порядок розрахунків за придбані об'єкти приватизації, затвердженого Національним банком України 30 жовтня 1992 р. і наказом Фонду державного майна України від 2 листопада 1992 р. N 467.

При цьому термін здійснення платежів за майно радгоспу, що приватизується, приватизаційними майновими сертифікатами, а також житловими чеками не може перевищувати 6 місяців. Якщо договором купівлі-продажу передбачається здійснення розрахунків за об'єкт приватизації з розстрочкою платежів, то перший платіж здійснюється покупцем приватизаційними майновими та компенсаційними сертифікатами, а також житловими чеками протягом вказаних 6 місяців.

7. За результатами здійснення платежів між товариством покупців і органом приватизації складається акт приймання-передачі майна приватизованого радгоспу.

Зразкові форми договорів купівлі-продажу (безоплатної передачі) наведені в додатках 2-5:

Розділ 7. Створення колективного
сільськогосподарського підприємства

1. Члени товариства покупців проводять установчі збори колективного сільськогосподарського підприємства. При цьому колективним внеском в статутний фонд колективного сільськогосподарського підприємства, що створюється, є придбане товариством покупців майно колишнього радгоспу.

2. Членами колективного сільськогосподарського підприємства, що створюється після приватизації радгоспу, відповідно до своїх особистих внесків можуть бути й інші громадяни згідно з Законом України "Про колективне сільськогосподарське підприємство".

3. Статут колективного сільськогосподарського підприємства затверджується на установчих зборах цього підприємства.

4. Державна реєстрація колективного сільськогосподарського підприємства проводиться відповідно до Положення про порядок державної реєстрації колективного сільськогосподарського підприємства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 червня 1992 р. N 344.

5. До моменту державної реєстрації колективного сільськогосподарського підприємства здійснення повноважень правління цього підприємства покладається на колишнього керівника радгоспу.

6. Колективне сільськогосподарське підприємство, яке створене після завершення процесу приватизації радгоспу, є правонаступником його майнових прав і зобов'язань відповідно до умов договору між продавцем і покупцем та законодавства України.

7. Визначення розміру майнових паїв членів колективного сільськогосподарського підприємства щодо безоплатно переданого його пайового фонду майна радгоспу здійснюється відповідно до трудової участі працівників цього радгоспу та прирівняних до них осіб за рішенням загальних зборів (зборів уповноважених) членів цього колективного сільськогосподарського підприємства.

Розділ 8. Особливості приватизації радгоспів
за погодженням з Кабінетом Міністрів України

1. В проекті плану приватизації радгоспів, що приватизуються за погодженням з Кабінетом міністрів України, визначається пакет акцій, що тимчасово залишається у державній власності. В першу чергу комісією з приватизації (комісією по підготовці до приватизації) визначається розмір зазначеного пакета і надання пільг працівникам радгоспу, що приватизується, та прирівняним до них особам, зазначеним в пункті 9 розділу 4 цього Положення, здійснюється виходячи з розміру вказаного пакета.

2. Розмір пакета акцій, що тимчасово залишається у державній власності при приватизації майна:

сільськогосподарських підприємств, які спеціалізуються на вирощуванні багаторічних насаджень (хміль, ефіроолійні та лікарські рослини тощо), дорівнює вартості зазначених багаторічних насаджень, але не може бути меншим 25 відсотків розміру статутного фонду;

дослідних господарств, експериментальних виробництв і інших підприємств, підпорядкованих навчальним та науково-дослідним установам, повинен становити ле менше 51 відсотка розміру статутного фонду.

3. Проект плану приватизації погоджується органом приватизації відповідно до Порядку погодження з Кабінетом Міністрів України умов приватизації окремих об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 1994 р. N 598.

4. Орган приватизації затверджує план приватизації радгоспу, приватизація якого здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України, у 10-денний термін після одержання проекту цього плану, погодженого з Кабінетом Міністрів України.

Розділ 9. Особливості приватизації радгоспів,
створених на базі міжгосподарських підприємств

1. В проекті плану приватизації радгоспу, створеного на базі міжгосподарських підприємств, визначається пакет акцій, що підлягає безоплатній передачі колгоспам та іншим недержавним сільськогосподарським підприємствам - засновникам радгоспу, що приватизується.

2. Розмір зазначеного в пункті 1 цього розділу пакета акцій визначається комісією з приватизації (комісією по підготовці до приватизації) при розробці плану приватизації. З цією метою комісія з приватизації (по підготовці до приватизацій:

здійснює оцінку вартості майна радгоспу як цілісного майнового комплексу, відповідно до Методики оцінки вартості об'єктів приватизації, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 15 серпня 1996 р. N 961:

здійснює оцінку вартості основних фондів цього радгоспу, придбаних (введених у дію) за рахунок бюджетних коштів, відповідно до Методики оцінки вартості основних фондів, придбаних (введених у дію) за рахунок бюджетних коштів у радгоспах та інших державних сільськогосподарських підприємствах, організованих на базі колгоспів та заснованих ними міжгосподарських сільськогосподарських підприємств без викупу державою їх майна, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 21 червня 1995 р. N 447:

розраховує розмір пакета акцій, що підлягають безоплатній передачі колгоспам та іншим сільськогосподарським підприємствам - засновникам радгоспу, що приватизується. Сумарна номінальна вартість таких акцій дорівнює різниці між вартістю цілісного майнового комплексу радгоспу та вартістю його основних фондів, придбаних (введених у дію) за рахунок бюджетних коштів.

3. Комісія з приватизації (комісія по підготовці до приватизації) визначає в проекті плану приватизації розподіл акцій в межах визначеного пакета серед колгоспів та інших сільськогосподарських підприємств, виходячи із їх внесків до статутного фонду міжгосподарського підприємства, на базі якого створений радгосп, що приватизується, відповідно до Порядку визначення часток (акцій, паїв), що належать державі у майні міжгосподарських підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 21 червня 1996 р. N 714.

4. Акції, сумарна номінальна вартість яких дорівнює вартості основних фондів радгоспу, придбаних (введених в дію) за рахунок бюджетних коштів, підлягають реалізації працівникам радгоспу та прирівняним до них особам з урахуванням пільг, зазначених у пункті 9 розділу 4 цього Положення.

Розділ 10. Особливості приватизації орендних
підприємств, створених на базі радгоспів

1. Приватизація орендного підприємства, створеного на базі радгоспів, здійснюється виключно шляхом перетворення його у відкрите акціонерне товариство, засновником якого разом з органом приватизації відповідно до свого внеску до статутного фонду цього товариства виступає організація орендарів. У разі, якщо сума вартості майна є недостатньою для формування статутного фонду акціонерного товариства, орендне підприємство приватизується шляхом викупу майна членами трудового колективу підприємства за приватизаційні майнові сертифікати, а також житлові чеки.

2. В проекті плану приватизації визначається пакет акцій, що належить організації орендарів.

Розмір цього пакета визначається комісією з приватизації при розробці плану приватизації. З цією метою комісія з приватизації:

організує проведення повної інвентаризації майна радгоспу відповідно до пункту 2 розділу 4 цього Положення;

здійснює оцінку вартості майна орендного підприємства, створеного на базі радгоспу, як цілісного майнового комплексу, відповідно до Методики оцінки вартості об'єктів приватизації, затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 15 серпня 1996 р. N 961;

здійснює оцінку вартості орендованого майна радгоспу;

визначає розмір пакета акцій, що належить організації орендарів. Сумарна номінальна вартість таких акцій дорівнює різниці між вартістю цілісного майнового комплекту майна орендного підприємства, створеного на базі радгоспу, та вартістю орендованого майна радгоспу.

3. Акції, що належать державі, підлягають реалізації працівникам радгоспу та прирівняним до них особам з урахуванням пільг, зазначених у пункті 9 розділу 4 цього Положення.

Члени організації орендарів, які не є працівниками радгоспу або прирівняними до них особами, мають право на пільгове придбання акцій, що належать державі, відповідно до статті 25 Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств".

4. Якщо орендне підприємство, яке створено на базі майна радгоспу, підлягає приватизації за погодженням з Кабінетом Міністрів України, то в плані приватизації визначається пакет акцій, що тимчасово залишається у державній власності.

Цей пакет акцій формується за рахунок акцій, що належать державі.

5. Комісія з приватизації разом з проектами документів, зазначених у пункті 10 розділу 4 цього Положення, розробляє також проект рішення про створення акціонерного товариства (установчого договору акціонерного товариства).