Юрист консультує

Оскарження результатів податкових перевірок за участю представника бізнес-омбудсмена

З недавніх часів законодавством України дозволено бізнесу розглядати скарги на рішення органів ДФС за участю представників бізнес-омбудсмена.
Таке право передбачено Порядком оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України21.10.2015р. N 916 (далі - Порядок).
В п.5 першого розділу зазначено, що розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні контролюючим органом відбувається на підставі клопотання платника податків – скаржника, податкового агента або його уповноважених представників (у тому числі адвокатів), за участі уповноваженого представника Ради бізнес-омбудсмена.
Пунктами 56.2. та 56.3 ст.56 Податкового Кодексу України зазначено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Офіс омбудсмена в Україні було започатковано у грудні 2014 року. Омбудсмен – посадова особа, яка не залежить від уряду та будь-яких політичних партій.
Бізнес-омбудсмен розглядає скарги щодо можливого вчинення корупційних діянь або інших порушень законних інтересів суб’єктів підприємництва внаслідок дій або бездіяльності, (включаючи рішення) з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, що перебувають у сфері їх управління, та їхніх посадових осіб.
Подаючи скаргу платник податків подає відповідне клопотання в якому просить податковий орган визвати представника бізнес-омбудсмена для його участі в розгляді скарги. Але, раджу додатково звертатись офіційним листом до бізнес-омбудсмена.
Для чого треба запрошувати таких осіб? Рада Бізнес Омбудсмена діє на підставі Меморандуму про взаєморозуміння щодо підтримання української антикорупційної ініціативи від 12 травня 2014 р., укладеним між Кабінетом Міністрів України, Європейським банком реконструкції та розвитку, Організацією економічного співробітництва та розвитку, Американською торгівельною палатою в Україні, Європейською Бізнес Асоціацією, Федерацією роботодавців України, Торгово-промисловою палатою України та Українським союзом промисловців і підприємців. Вона має значний авторитет, а присутність представника матиме позитивний вплив на неупереджений розгляд скарги представниками податкового органу.
За даними звітів Ради Бізнес Омбудсмена періодично скасовуються рішення податкового органу на сотні мільйонів гривень. Тому, раджу всім платникам податків використовувати своє право та звертатись до Ради Бізнес Омбудсмена за допомогою, якщо вважатимуть, що висновки податкової, при перевірці, є надуманими та порушують їх права та діюче законодавство.

Ярослав Новіков адвокат АО «BSB Partners»

 office@novikov-legal.com.ua

+38 (067) 25 444 25