Документ : Екологічний контроль при переміщенні товарів та предметів через кордон


Екологічний контроль при переміщенні товарів та предметів через кордон

Якщо ви вирішили щось перемістити через митницю (або імпортувати, або експортувати), знайте, що вам, можливо, доведеться мати справу одночасно не лише з митниками та прикордонниками, а й з працівниками служб екологічного, фітосанітарного і ветеринарного контролю, служби міжнародних автомобільних перевезень. Усі ці служби взаємодіють на кордоні.

У цій добірці йтиметься про екологічний контроль.

Перед тим як щось переміщувати, з'ясуйте, чи цей товар є об'єктом екологічного контролю і чи взагалі його можна провезти.

Окремі особливості є в проходженні екоконтролю транспортними засобами. Збираючись за кордон, перевірте, чи ваше авто має допустимі значення рівня димності та вмісту оксиду вуглецю й вуглеводнів.

Якщо виявиться, що такі показники вашого авто перевищують граничні величини, через кордон вас не пропустять. Ускладнена процедура екоконтролю з переміщення брухту металів та відходів.

Детальніше про це у добірці.

Для чого проводиться екоконтроль

Екологічний контроль на кордоні проводиться з метою дотримання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та господарювання, громадянами, а також іноземними юридичними та фізичними особами і особами без громадянства, які перетинають кордон України, вимог природоохоронного законодавства України.

Екологічний контроль у пунктах пропуску через державний кордон України проводиться відповідно до Указу Президента України від 16 грудня 1993 р. N 596/93 "Про Комплексну програму розбудови державного кордону України" та п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 1995 р. N 198 "Про здійснення екологічного контролю у пунктах пропуску через державний кордон".

Здійснення функцій контролю покладено на Державну екологічну інспекцію на кордоні Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та екологічні інспекції Азовського та Чорного морів.

Об'єкти екологічного контролю

Об'єктами екоконтролю є:

1. Транспортні засоби, у тому числі автомобілі, літаки, судна самохідні та несамохідні, військові кораблі.

2. Вантажі, які містять промислову сировину, відходи виробництва, хімічні сполуки, токсичні хімічні, радіоактивні та інші небезпечні для навколишнього природного середовища і здоров'я людей речовини, пестициди і агрохімікати.

3. Всі види риб, дикі тварини і рослини, зоологічні, ботанічні, мінералогічні колекції, мисливські трофеї, що перетинають державний кордон на залізничних станціях, автошляхах, в морських, річкових і повітряних портах.

4. Заборонені знаряддя і засоби відлову і добування об'єктів тваринного світу.

Розмір зборів за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг під час здіснення екологічного контролю вантажів і транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон затверджено постановою КМУ від 22 січня 1996 р. N 113.

Обов'язки та права працівників екоконтролю

До службових обов'язків працівників екологічного контролю на кордоні входить:

- перевірка документів, транспортних засобів, огляд підконтрольних вантажів, сировини, продуктів тваринного походження, рослин, що імпортуються, експортуються чи перевозяться в суміжні держави транзитом;

- контроль на предмет незаконного переміщення або транзиту вантажів, які містять промислову сировину, відходи виробництва, хімічні сполуки, токсичні хімічні, радіоактивні та інші небезпечні для навколишнього природного середовища і здоров'я людей речовини, пестицидів і агрохімікатів. а також забрудненого баласту на суднах;

- контроль за виконанням зобов'язань України щодо міжнародної торгівлі видами дикої флори та фауни, які знаходяться під загрозою зникнення;

- протидія незаконному вивезенню з території України об'єктів рослинного та тваринного світу, занесених до Червоної книги України, мисливських трофеїв, зоологічних, ботанічних, мінералогічних колекцій, а також рослинних ресурсів, на збір та заготівлю яких необхідно спеціальний дозвіл;

- контроль за перевезенням продуктів, які виготовлені з видів тварин, що охороняються (кити, тюлені та інші);

- контроль дотримання екологічних вимог при перевезенні тварин і рослин, сировини і продуктів тваринного походження всіма вантажовідправниками і вантажоодержувачами;

- контроль проведення санітарної обробки і дезінфекції транспортних засобів, причалів, платформ і місць, де здійснюється відвантаження або розвантаження тварин, продукції і сировини тваринного походження, всіх видів відходів;

- контроль за вивезенням та ввезенням;

- м'яса диких тварин, окремих частин тварин (роги, шкури, ікла тощо) без спеціального дозволу, що підтверджує законність добування (ліцензія, відстрілочна картка тощо);

- заборонених знарядь і засобів для волову, відстрілу об'єктів тваринного світу;

- контроль за додержанням екологічних норм та правил транспортними засобами, в тому числі літаками, суднами, військовими кораблями, що перетинають пункти пропуску через державний кордон України.

- нарахування зборів за виконання робіт з надання послуг при здійсненні екологічного контролю в пунктах пропуску через державний кордон, розмір та порядок використання яких встановлює Кабінет Міністрів України.

Державні інспектори служби екологічного контролю мають право:

- перевіряти документи та оглядати всі підконтрольні об'єкти, вантажі, транспорт, особисті речі пасажирів;

- вимагати від посадових осіб міністерств, відомств, підприємств, установ та організацій, громадян, іноземних фізичних і юридичних осіб необхідні довідкові та інформаційні матеріали, пояснення для визначення екологічного стану вантажів, відходів та інших речовин, що перевозяться через прикордонні пункти;

- припиняти або тимчасово забороняти перевезення вантажів, які підлягають екологічному контролю та використання яких регулюється відповідними міжнародними угодами України, при відсутності дозволу органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України до його одержання;

- забороняти до усунення виявлених недоліків використання місць і засобів навантаження чи розвантаження вантажів, транспортних засобів (у т. ч. плавзасобів) у випадках виявлення їх незадовільного екологічного стану чи наявності загрози згубної дії на здоров'я людей і навколишнє природне середовище України;

- забороняти ввезення на територію України відходів, хімічних елементів, матеріалів та речовин, сполук, що належать до категорії небезпечних;

- проводити експрес-аналіз речовин та матеріалів з метою встановлення їх належності до токсичних, радіоактивних речовин, відходів та вмісту забрудненого баласту і стічних вод суден;

- накладати на посадових осіб, а також громадян, винних у порушенні законодавства про охорону навколишнього природного середовища, адміністративні стягнення у вигляді штрафу, якщо ці порушення не тягнуть кримінальної відповідальності, згідно з чинним законодавством України (розміри штрафів наведені нижче);

- давати обов'язкові для виконання приписи в межах своєї компетенції організаціям, установам, підприємствам, громадянам - власникам вантажів;

- передавати правоохоронним органам матеріали про факти порушення, за які передбачено кримінальну відповідальність у галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.

Як проходять екоконтроль автотранспортні засоби

Автотранспортні засоби перевіряються на предмет дотримання вимог щодо:

- зовнішнього вигляду та чистоти;

- підтікання пально-мастильних матеріалів, які можуть забруднювати навколишнє середовище, та охолоджувальних речовин (холодильне обладнання і кондиціонери);

- вмісту окису вуглецю та вуглеводнів, рівня димності у відпрацьованих газах двигунів;

- радіаційного стану.

Рівень димності визначається для автомобілів з дизельними двигунами на двох режимах роботи:

- вільного прискорення (від мінімальних до максимальних обертів);

-максимальної частоти обертання при повністю натиснутій педалі подачі пального.

Рівень димності не може перевищувати показників, визначених у ГОСТ 21393-75.

Табл. 1

Вимоги щодо показників рівня димності.

Режим вимірювання димності

         +---------------------------------+
¦ Режим вимірювання ¦ Димність ¦
¦ димності ¦ у %, але ¦
¦ ¦ не більше¦
+----------------------+----------¦
¦ Вільне прискорення ¦ ¦
¦ дизельного двигуна ¦ ¦
+----------------------¦ 40 ¦
¦ без наддуву ¦ ¦
+----------------------+----------¦
¦ з наддувом ¦ 50 ¦
+----------------------+----------¦
¦ Максимальні оберти ¦ 15 ¦
+---------------------------------+

Для автомобілів з іскровим запалюванням (карбюраторних двигунів) визначаються показники токсичності відпрацьованих газів. Контроль вмісту оксиду вуглецю і вуглеводнів у відпрацьованих газах визначається при роботі двигуна на двох режимах, встановлених заводом-виготовлювачем: мінімальному та підвищеному, згідно з вимогами ГОСТ 17.2.2.03-87.

Табл. 2
Допустимі показники вмісту оксиду вуглецю
та вуглеводнів

                  +------------------------------------------+
¦ ¦ ¦ Гранично ¦
¦ ¦ ¦ допустимий ¦
¦ ¦ Гранично ¦ вміст вуг- ¦
¦ ¦ допусти- ¦ леводнів ¦
¦ Частота ¦ мий вміст +---------------¦
¦ обертів ¦ оксиду ¦ Для двигунів з¦
¦ двигуна ¦ вуглецю, ¦ кількістю ци- ¦
¦ ¦ об'ємна ¦ ліндрів (млн- ¦
¦ ¦ частка,% ¦ 1 частка біна-¦
¦ ¦ ¦ рної газової ¦
¦ ¦ ¦ суміші ¦
+------------+-------------+---------------¦
¦ ¦ ¦ до ¦більше ¦
¦ ¦ ¦ 4-х ¦ 4-х ¦
+------------+-------------+------+--------¦
¦ міні- ¦ 1,5 ¦ 1200 ¦ 3000 ¦
¦ мальна ¦ ¦ ¦ ¦
+------------+-------------+------+--------¦
¦ підви- ¦ 2,0 ¦ 600 ¦ 1000 ¦
¦ щена ¦ ¦ ¦ ¦
+------------------------------------------+

Якщо граничні величини, подані у вишевикладених таблицях, перевищено, то транспортний засіб вважається несправним і екологічно небезпечним і пропуску через кордон не підлягає. Позитивні результати проведення перевірки є підставою для безперешкодного пропуск через кордон, а також для справляння екологічного збору. Рівень забруднення (в межах визначених норм) не впливає на величину екологічного збору.

Вимоги до автотранспортного засобу

Технічні характеристики транспортного засобу мають відповідати даним підприємства - виготовлювача, а при транспортуванні небезпечних вантажів додатково відповідати таким вимогам:

- наявність свідоцтва про допущення до перевезення певного роду вантажів;

- не має бути механічних пошкоджень кузова та покриття, що контактує з вантажем чи убезпечує його при транспортуванні навалом;

- криті брезентом кузови повинні бути вогнетривкими та водостійкими;

- кузови типу "фургон" повинні мати замкові та пломбувальні пристрої;

- причіп повинен бути обладнаний спеціальним гальмівним пристроєм, що автоматично спрацьовує на випадок розриву зчепа;

- має бути як мінімум один опломбований вогнегасник місткістю не менше 5 літрів.

Екоконтроль вантажів

До екологічного контролю при перевезенні через кордон вантажів подаються такі документи:

- декларація на вантаж - при експорті (при імпорті - за наявності);

- контракт;

- вантажна накладна (фактураспецифікація, рахунок-специфікація, рахунок-проформа, рахунок-фактура, СМК - міжнародна накладна, ін.);

- сертифікат (якщо товар підлягає сертифікації в Україні);

- дозвіл на переміщення небезпечних вантажів відповідно до режимів переміщення (ввезення, вивезення, транзиту);

- сертифікат походження або інший документ торгово-промислової палати, що засвідчує походження товару;

- фітосанітарний сертифікат (подається при перевезенні деревини).

При перевезенні небезпечного вантажу водій (експедитор) додатково зобов'язаний мати при собі:

- шляховий лист з написом у верхній частині лицьового боку "Небезпечний вантаж";

- затверджений маршрут (при 1, 3,6,7 класі небезпечності вантажу);

- лист безпеки (згідно з директивою ГС 91/155/ЕГС), свідоцтво про допуск транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів, свідоцтво про допуск водія до такого типу перевезень;

- сертифікат до транспортної накладної на небезпечний вантаж;

- аварійну картку системи інформації про небезпеку;

- відмітку на документах про проходження вантажем екологічного контролю в країні імпорту;

- письмову інструкцію, складену підприємством - виготовлювачем (відправником) на випадок інциденту щодо організації заходів безпеки.

Примітка. При перевезенні небезпечних вантажів екіпаж автотранспортного засобу має складатись з 2-х водіїв.

Вимоги до маркування небезпечних вантажів

Маркування тари і автотранспорту наноситься. відповідно до "Інструкції про забезпечення безпеки перевезень небезпечних вантажів автомобільним транспортом", затвердженої наказом МВС СРСР N 181 від 23.09.85 р.

Всі транспортні засоби і вантажі повинні мати маркування, яке попереджує про характер вантажу, мати найменування товару, серійний номер ООН, класифікаційний шифр, а упаковка також додатково мати інформацію про верх та наявність крихкої тари. На транспортний засіб з обох боків прикріплюється інформаційна таблиця зі знаками небезпеки.

Особливості контролю об'єктів рослинного і тваринного світу

Видача дозволів на переміщення через митницю флори і фауни провадиться уповноваженими до цього організаціями.

Табл. 3

Видача дозволів на переміщення підконтрольних об'єктів флори та фауни

+---------------------------------------------------------------------------+
¦ Підконтрольний об'єкт ¦ Хто дає дозвіл ¦
+----------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 1 ¦Немисливські види диких тварин. ¦Мінекобезпеки чи¦
¦ ¦ ¦ його органи ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 2 ¦Природні ресурси, добуті (набуті) в межах територій ¦ ¦
¦ ¦та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодер- ¦ -"- ¦
¦ ¦жавного значення. ¦ ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 3 ¦Види тварин та рослин, занесені до Червоної книги, ¦ ¦
¦ ¦або такі, що є під загрозою знищення. Види, що ¦ ¦
¦ ¦підлягають особливій охороні згідно з Міжнародною ¦ -"- ¦
¦ ¦конвенцією про торгівлю видами дикої флори та фауни ¦ ¦
¦ ¦і знаходяться під загрозою зникнення (СІТЕС). ¦ ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 4 ¦Рослинна сировина, лікарські, технічні, харчові та ¦ ¦
¦ ¦інші корисні групи рослин, природні ресурси яких ¦ -"- ¦
¦ ¦обмежені. ¦ ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 5 ¦Природні ресурси місцевого значення: гриби, ягоди, ¦ -"- ¦
¦ ¦дикорослі плоди, квіти (наприклад, крокуси, конвалії).¦ ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 6 ¦Зоологічні колекції (живі колекції зоопарків, зооса- ¦ ¦
¦ ¦дів, океанаріумів, а також у вигляді опудал, препара- ¦ -"- ¦
¦ ¦тів, частин і залишків тварин), гербарії рослинного ¦ ¦
¦ ¦світу. ¦ ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 7 ¦Лісові ресурси державного значення (деревини від рубок¦Мінлісгосп Укра-¦
¦ ¦головного користування, ни або користувачі живиці ¦їни або користу-¦
¦ ¦тощо), ¦вачі мисливських¦
¦ ¦ ¦ угідь* ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 8 ¦Мисливські види тварин: ведмеді, єнотовидні собаки, ¦ ¦
¦ ¦куниці лісові та кам'яні, норки американські, тхори ¦ -"- ¦
¦ ¦лісові, бобри, ондатри, лисиці, зайці-русаки, кролі ¦ ¦
¦ ¦дикі, мисливські птахи. ¦ ¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦ 9 ¦Природні ресурси місцевого значення (якщо вони не ¦Місцеві ради на-¦
¦ ¦віднесені до ресурсів загальнодержавного значення). ¦родних депута- ¦
¦ ¦ ¦тів, за погод- ¦
¦ ¦ ¦женням з органа-¦
¦ ¦ ¦ми Мінекобезпеки¦
+---+------------------------------------------------------+----------------¦
¦10 ¦Рибні ресурси та об'єкти водного промислу, віднесені ¦Мінрибгосп ¦
¦ ¦до ресурсів загальнодержавного значення. ¦ України ¦
+---+-----------------------------------------------------------------------¦
¦ ¦* - до користувачів мисливських угідь належать Мінлісгосп України, ¦
¦ ¦Всеукраїнське товариство мисливців та рибалок (у т. ч. збройних сил), ¦
¦ ¦товариство мисливців та рибалок "Динамо". ¦
+---------------------------------------------------------------------------+

У випадку переміщення тварин та рослин з порушенням правил вони вилучаються інспекторами екоконтролю. За неможливості повернути такі об'єкти в природне середовище вони реалізуються за договірними цінами зоопаркам, природним паркам, заповідникам. Вилучене м'ясо, риба, продукти життєдіяльності (мед, віск тощо) реалізуються заготівельним чи торговельним організаціям. Нереалізовані вилучені матеріали за домовленістю можуть передаватись на зберігання на склади митних органів або знищуються за участю представника митниці.

Особливості вивезення брухту чорних та кольорових металів

Контроль брухту чорних та кольорових металів здійснюється згідно з "Порядком здійснення екологічного контролю експортних партій брухту чорних і кольорових металів підрозділами Державної екологічної інспекції Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки", визначеним постановою КМУ N 999 від 02.07.98 р.

Згідно з цим порядком екологічному контролю підлягає кожна експортна партія брухту. Партією вважається вантаж, що направляється одночасно на адресу одного отримувача, у складі однієї відправки від одного відправника.

Контроль проводиться у два етапи - в період формування транспортних партій брухту в місцях його накопичення і в пункті пропуску через державний кордон України.

Контроль транспортних партій брухту в місцях його накопичення здійснюється на підставі заявки експортера. Заявка подається за 15 днів до початку відвантаження експортної партії. У цей період проводиться перевірка супроводжувальних документів, а саме:

контракту;

дозволу Мінекобезпеки на транскордонне перевезення брухту;

ліцензії на збирання, заготівлю, переробку, купівлю і продаж брухту виданої в установленому порядку;

сертифіката походження брухту;

перевірка відповідності складу вантажу зазначеній документації;

заміри рівнів радіаційного випромінювання, а також наявність хімічного та іншого забруднення поверхні металобрухту;

у разі неоохідності, з метою виявлення характерута походження забруднення, виконуються додаткові хімічні чи радіохімічні дослідження.

Заміри рівнів радіаційного випромінювання проводяться державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища або представником організації, яка має дозвіл територіального органу Мінекобезпеки на проведення таких вимірювань. Результати обстеження оформляються протоколом. У разі необхідності в присутності власника вантажу або особи, яка його представляє, проводиться відбирання зразків для проведення хіміко-аналітичних, радіохімічних досліджень.

На основі протоколів, при відсутності порушень природоохоронного законодавства, оформляється Сертифікат екологічного контролю у двох примірниках, які підписуються посадовою особою, призначеною керівником територіального органу Мінекобезпеки. Перший примірник Сертифіката видається заявнику для пред'явлення під час проходження екологічного контролю на кордоні, другий залишається в територіальному органі Мінекобезпеки, що його видав.

У випадку якщо дослідження покажуть перевищення допустимих норм радіаційного випромінювання або недопустимий рівень хімічного забруднення, яке у визначені строки не може бути усунене, державний інспектор приймає рішення щодо заборони переміщення даної партії брухту.

Контроль у пункті пропуску через державний кордон України включає:

перевірку наявності та достовірності супроводжувальних та дозвільних документів;

візуальний огляд вантажуі транспортного засобу;

перевірку відповідності вигляду і властивостей вантажу змісту супроводжувальних документів;

проведення контрольних замірів радіаційного випромінювання вантажу і транспортного засобу.

Розміри зборів за здійснення екологічного контролю експортних партій металобрухту:

Табл. 4
Розміри зборів за здійснення екологічного контролю
експортних партій металобрухту

Затверджено постановою КМУ від 22 січня 1996 р. N 113
у додатку 6 до Порядку справляння та використання зборів за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг під час
здійснення екологічного контролю в пунктах пропуску через девжавний кордон

+---------------------------------------------------------------------------+
¦ Вид контролю та найменування робіт ¦ Одиниця ¦ Розміри ¦
¦ ¦ виміру ¦зборів, грн.¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ 1. Брухт чорних металів ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ У період формування транспортних партій ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ ¦ залежно ¦ ¦
¦ Радіаційний контроль ¦ від ¦ 200 ¦
¦ ¦ розмірів¦ ¦
¦ ¦ партії ¦ ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ Аналітичний контроль ¦ -"- ¦ 350 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ Надання сертифіката екологічного контролю ¦ -"- ¦ 300 ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ У пункті пропуску через державний кордон ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ до 5 тонн ¦ партій ¦ 100 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 5-30 тонн ¦ -"- ¦ 200 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 30-75 тонн ¦ -"- ¦ 350 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 75-500 тонн ¦ -"- ¦ 500 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 500-2500 тонн ¦ -"- ¦ 1000 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 2500-10000 тонн ¦ -"- ¦ 2500 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ понад 10000 тонн ¦ -"- ¦ 5000 ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ 2. Брухт кольорових, інших металів та металокераміки ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ У період формування транспортних партій ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ ¦ залежно ¦ ¦
¦ Радіаційний контроль ¦ від ¦ 350 ¦
¦ ¦ розмірів¦ ¦
¦ ¦ партії ¦ ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ Аналітичний контроль ¦ -"- ¦ 500 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ Надання сертифіката екологічного контролю ¦ -"- ¦ 600 ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ У пункті пропуску через державний кордон ¦
+---------------------------------------------------------------------------¦
¦ до 5 тонн ¦ партій ¦ 800 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 5-30 тонн ¦ -"- ¦ 1600 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 30-75 тонн ¦ -"- ¦ 2800 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 75-500 тонн ¦ -"- ¦ 4000 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 500-2500 тонн ¦ -"- ¦ 8000 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ 2500-10000 тонн ¦ -"- ¦ 20000 ¦
+----------------------------------------------------+---------+------------¦
¦ понад 10000 тонн ¦ -"- ¦ 40000 ¦
¦ ¦ ¦ ¦
+---------------------------------------------------------------------------+

Як переміщуються відходи

Експорт відходів

Порядок переміщення відходів регламентується Постановою КМУ N 1016 від 12.09.97 р. "Про впорядкування контролю за транскордонним перевезенням відходів і їх утилізацією/видаленням". Відходи відповідно до небезпечності поділяються на відходи Жовтого та Червоного переліків. Визначення належності відходів до одного з вищезазначених переліків провадиться на підставі наказу Мінекобезпеки України від 10.10.97 р. N 164.

Експортер, який має намір вивозити відходи, включені до Жовтого переліку, звертається до Мінекобезпеки з офіційним листом щонайменше за 20 днів, а до Червоного переліку - щонайменше за 70 днів до запланованої дати їх першого перевезення і подає необхідну кількість заповнених бланків повідомлення (примірники, призначені для компетентних органів країн імпорт і транзиту, заповнюються мовою, прийнятною для цих країн) та додатково:

для відходів, включених до Червоного і до Жовтого переліків:

а) відомості про походження і склад відходів, а у разі потреби (на запит Мінекобезпеки) - протокол аналізу;

б) відомості про особу, що відповідає за утилізацію чи видалення (опис способу утилізації чи видалення, потужність і місцезнаходження установки, термін дії дозволу на її експлуатацію);

в) опис шляху транспортування відходів;

г) контракт між експортером і особою, що відповідає за утилізацію чи видалення, в якому зазначено методи екологічно безпечного поводження з відходами і який має містити такі відомості (для відходів, включених до Червоного переліку):

- визначення відповідальності сторін за будь-які несприятливі наслідки в результаті подання неправильних відомостей, неправильного поводження з відходами, аварій або інших непередбачених подій, у тому числі за здійснення альтернативних заходів з утилізації/видалення відходів екологічно безпечним способом або реекспорт відходів у разі неможливості виконання первісних умов контракту;

- зобов'язання особи, що відповідає за утилізацію/видалення, про підтвердження отримання відходів протягом трьох робочих днів (тобто надсилання експортеру та компетентним органам заінтересованих країн копії відповідно заповненого документа про перевезення);

- зобов'язання особи, що відповідає за утилізацію/видалення, про підтвердження закінчення операцій з утилізації/видалення відходів протягом 180 днів після отримання відходів (тобто надсилання експортерута компетентним органам заінтересованих країн копії відповідно заповненого документа про перевезення);

Дозвіл на багаторазовий експорт відходів може видаватися уразі наявності письмової згоди заінтересованих країн щонайбільше на один рік, якщо відходи:

а) мають однакові фізичні та хімічні властивості;

б) регулярно поставляються одній і тій же особі, відповідальній за видалення/стилізацію. через одні й ті ж митниці на виїзді з України і на в'їзді у країну імпорту;

в) перевозяться транзитом через одні й ті ж митниці на в'їзді в країну та виїзді з країни (країн) транзиту.

Імпорт відходів

Відходи можуть імпортуватися тільки з метою стилізації або (якщо це товари, які були в ужитку і задекларовані як відходи у країні експорту) з метою використання їх як товару за прямим призначенням, за умови наявності письмової згоди (дозволу) Мінекобезпеки.

Заборонено імпорт відходів з метою видалення.

Для розгляд питання про надання дозволу на імпорт відходів до Мінекобезпеки завчасно подаються оригінал повідомлення країни експорту (якщо перевезення відходів, що імпортуються, не підлягає такому контролю в країні експорту, зобов'язання повідомника бере на себе особа, що відповідає за утилізацію, а у випадках використання відходів як товару за прямим призначенням - імпортер).

Дозвіл на багаторазовий імпорт відходів з метою утилізації може надаватися одній і тій же особі, відповідальній за утилізацію, за умови письмової згоди заінтересованих країн щонайбільше на один рік, якщо відходи:

- мають однакові фізичні та хімічні властивості;

- регулярно поставляються одній і тій же особі, відповідальній за утилізацію, через одні й ті ж митниці на виїзді з країни експорту і на в'їзді в Україну;

- перевозяться транзитом через одні й ті ж митниці на в'їзді в країну та виїзді з країни транзиту.

Мінекобезпеки може прийняти рішення про видачу загального дозволу наперед (до одержання повідомлення і контракту) щонайбільше на один рік на деякі види відходів, на які є стандарти чи затверджені в установленому порядку технічні умови і які є для України цінною сировиною. У таких випадках повідомлення і контракт повинні подаватися до Мінекобезпеки не пізніше ніж за сім днів до відвантаження відходів.

У загальному дозволі, що видається наперед, зазначається назва підприємства, яке здійснює утилізацію відходів, його адреса, технологія, що використовується, види відходів, наякі поширюється виданий дозвіл, термін його дії. Загальний дозвіл може бути подовжений на новий термін до одного року.

Особа, відповідальна за утилізацію імпортованих відходів, включених до Червоного переліку повинна інформувати Мінекобезпеки, його місцевий орган, компетентний орган країни експорту та експортера після отримання кожної поставки про факт отримання і про відповідність поставлених відходів інформації, що міститься у повідомленні. Протягом трьох робочих днів після отримання відходів надсилає названим адресатам копії документа про перевезення.

Транзит відходів

Транзит відходів через територію України не може здійснюватися без попередньої письмової згоди Мінекобезпеки. Мінекобезпеки має право відмовити в будь-якому транзиті відходів через територію України, з обгрунтуванням причин такої відмови.

Заборонено переміщення:

1. Підконтрольних об'єктів, якщо вони переміщуються з порушенням екологічних та радіологічних норм і вимог, а також таких, що переміщуються з порушенням встановленого порядку чи без сплати екологічного збору.

2. Заборонених до ввезення окремих категорій небезпечних відходів, визначених постановою КМУ N 1016 від 12.09.97 р.

До груп небезпечних відходів згідно з цією постановою належать:

1. Медичні відходи, отримані в результаті лікувального догляду за пацієнтами в лікарнях, поліклініках та клініках.

2. Відходи виробництва та переробки фармацевтичної продукції.

3. Непотрібні фармацевтичні товари, ліки та препарати.

4. Відходи виробництва, виготовлення і застосування біоцидів та фітофармацевтичних препаратів.

5. Відходи виробництва, виготовлення і застосування хімічних речовин для просочування деревини.

6. Відходи виробництва, виготовлення і застосування органічних розчинників.

7. Відходи термічної обробки та карбідизації, які містять ціаніди.

8. Непотрібні мінеральні масла, не придатні для використання за призначенням.

9. Відходи у вигляді сумішей та емульсій масла/вода, вуглеводні/вода.

10. Відходи, речовини та вироби, що містять поліхлорований біфеніл (ПХБ) та/або поліхлорований терфеніл (ПХТ) та/або полібромований біфеніл (ПББ), у тому числі будь-які полібромовані аналоги цих сполук чи ті, що складаються з них або забруднені ними в концентрації 50 мг/кг чи більше.

11. Відходи у вигляді смолистих осадів (крім асфальтових в'яжучих), що утворюються під час рафінування, перегонки чи будь-якої піролітичної обробки органічних матеріалів.

12. Відходи виробництва, виготовлення і застосування чорнила, барвників, пігментів, фарб, лаків, оліфи.

13. Відходи виробництва, виготовлення і застосування смол, латексів, пластифікаторів, клеїв/зв'язуючих матеріалів.

14. Непотрібні хімічні речовини, отримані під час проведення науково-дослідних робіт чи навчального процесу, природу яких ще не виявлено та/або які є новими, а їх вплив на людину та/або довкілля невідомий.

15. Відходи вибухонебезпечного характеру, що не підпадають під інше законодавство.

16. Відходи виробництва, одержання і застосування фотохімікатів чи матеріалів для обробки фотоматеріалів.

17. Відходи поверхневої обробки металів і пластмас, за винятком металевої стружки, забрудненої маслами.

18. Залишки від операцій з видалення промислових відходів.

19. Залишки в результаті спалювання побутових відходів.

20. Шлам гальванічний.

21. Розчини після травлення металів.

22. Шлами бензину, що містять свинець.

23. Відпрацьовані триетиламінові каталізатори для тверднення ливарних формувальних сумішей.

24. Дріб'язок (шрот) - легка фракція, що утворюється від подрібнення автомобілів.

25. Свиняча гноївка (фекалії).

26. Каналізаційний мул.

Відходи, що містять:

27. Карбоніли металів.

28. Неорганічні сполуки фтору, за винятком фториду кальцію.

29. Неорганічні ціаніди.

30. Пероксиди, крім пероксиду водню.

31. Рідкі теплоносії.

32. Гідравлічні рідини.

33. Гальмові рідини.

34. Антифризи.

35. Розчини кислот чи кислоти у твердому стані.

36. Розчини основ чи основи у твердому стані.

37. Азбест (пил та волокна).

38. Органічні сполучи фосфору.

39. Органічні ціаніди.

40. Феноли; фенольні сполуки, включаючи хлорфеноли.

41. Ефіри.

42. Хлорфторвуглеводні.

43. Галони.

44. Поверхнево-активні речовини (ПАР).

45. Галогеновані органічні розчинники.

46. Органічні розчинники, за винятком галогенованих розчинників.

47. Будь-які матеріали типу поліхлорованого дибензофурану.

48. Будь-які матеріали типу поліхлорованого дибензо-п-діоксину.

49. Шлами антидетонаційних присадок з доданням свинцю.

50. Галогенорганічні сполуки, крім речовин, зазначених у цьому переліку

Радіаційний контроль

Радіаційний контроль громадян, вантажів, транспортних засобів здійснюється на підставі ЗУ "Про державний кордону", ЗУ "Про використання ядерної енергії і радіаційну безпеку", ЗУ "Про ЗУ "Про охорону навколишнього природного середовища", постанови КМУ N 198/95 "Про здійснення екологічного контролю у пунктах пропуску через державний кордон".

Радіаційний контроль проводиться стаціонарними та переносними дозиметричними приладами на предмет перевищення встановлених рівнів радіаційного випромінювання. У випадку несанкціонованого переміщення радіаційно-небезпечного об'єкта чи порушенння вимог екологічних нормативів він не підлягає пропуску і затримується.

При переміщенні вантажів через морські пункти пропуску радіаційний конроль може проводитись перед навантаженням судна.

Розмір та порядок справляння екологічного збору на кордоні

На виконання Указу Президента України від 20.07.98 р. N 799/98 "Про впорядкування справляння зборів у пунктах пропуску через державний кордон України", що набрав чинності з 20.08.98 р., справляння за єдиним платіжним документом всіх видів зборів на кордоні (до затвердження Кабінетом Міністрів України єдиного Порядку) провадиться відповідно до встановленого Держмитслужбою "Порядку застосування єдиного платіжного документа при справлянні з фізичних та юридичних осіб зборів за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг з екологічного контролю вантажів і транспортних засобів, зборів за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг під час здійснення державного ветеринарного контролю, збору за проїзд автомобільними дорогами України транспортними засобами іноземних власників, плати за інспектування підкарантинних матеріалів у пунктах пропуску через державний кордон України", що надійшов у митниці листом N 13/ 1-1900-ЕП від 19.08.98 р. Згідно з цим нормативним актом, справляння зборів у пунктах пропуску через державний кордон України здійснюється митними органами за єдиним платіжним документом, яким є уніфікована митна квитанція МД-1. Уніфікована митна квитанція МД-I є бланком суворої звітності.

Розрахунок при нарахуванні зборів за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг з екологічного контролю вантажів і транспортних засобів, здійснюють органи екологічного контролю у розмірах та у порядку, визначених постановою КМУ від 22.01.96 р. N 113 у редакції із змінами, внесеними постановою КМУ від 28.06.97 р. N 704 (див. додатки 1, 2), та постановою КМУ від 02.07.98 р. N 999 від 25.08.98 р. у частині експорту брухту (див. додаток 3). Щодо експорту брухту до Республіки Молдова необхідно враховувати, що такі збори справляються у порядку, який діяв до запровадження збільшених ставок (див. додаток 1 "Промислова сировина та окремі види продукції" на підставі п. 1 постанови КМУ N 1625 від 08.10.98 р.

При справлянні мита, інших платежів, а також митних зборів та зборів за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг з відповідного виду контролю вантажів і транспортних засобів, митні органи заповнюють дві уніфіковані митні квитанції МД-1. Окремо на податки (мито, податок на додану вартість), що підлягають перерахуванню до державного бюджету, і окремо на збори (митні збори, збори за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг з екологічного контролю (інших видів контролю) вантажів і транспортних засобів тощо).Для переміщення через митний кордон України вантажів, а також транспортних засобів, що потребують здійснення екологічного контролю, вантажовласник зобов'язаний у встановленому порядку отримати дозвіл на ввезення цих вантажів і транспортних засобів на митну територію України. Про надання такого дозволу на товаросупровідних документах, що належать вантажовласнику (товарно-транспортній накладній, інвойсі, провізній відомості тощо), свідчить відмітка встановленого зразка та зазначається сума збору, належного до сплати за виконання робіт, пов'язаних з наданням послуг. Відмітка засвідчується печаткою та підписом інспектора екологічної служби.

Товаросупровідні документи з відмітками вантажовласник подає до митного органу, в якому здійснює митне оформлення. Інспектор митного органу на підставі поданих товаросупровідних документів заповнює у двох примірниках уніфіковану квитанцію МД-1 на сплату збору за виконання робіт. Другий примірник уніфікованої квитанції МД-1 видається на руки вантажовласнику для сплати цих зборів.

Збори сплачуються вантажовласником безпосередньо на кордоні через виносне робоче місце уповноваженого банку на підставі другого примірника уніфікованої квитанції МД-1. Після сплати збору касир банку повертає вантажовласнику його примірник уніфікованої квитанції МД-1 з відміткою банку "Сплачено" та підписом касира.

Примірник уніфікованої квитанції МД-1 з відміткою банку про сплату вантажовласник пред'являє інспектору митного органу, на підставі чого інспектором митного органу ставиться особиста номерна печатка на власний підпис на цьому примірнику квитанції МД-1.

Підтвердженням завершення митного оформлення, що дає підстави для перетину митного кордону, є наявність відтиску особистої номерної печатки на примірнику уніфікованої квитанції МД-1, що належить вантажовласнику. У випадках коли заповнюється ВМД (наприклад, при транзиті), наявність відтиску особистої номерної печатки на квитанції МД-1 є також обов'язковою, причому цей відтиск повинен відповідати відтиску особистої номерної печатки, проставленому на ВМД.

Постановою N 113 (п.3) встановлено, шо для "оперативного вирішення питань, пов'язаних з проходженням особливо великих партій (понад 100 тонн) вантажів, що підлягають екологічному контролю в пунктах пропуску через державний кордон, власнику вантажу, вантажовідправнику, вантажоодержувачу або транспортно-експедиційній організації необхідно за 30 днів до перетину кордону здійснити попередню оплату робіт, пов'язаних з наданням послуг, у Державному комітеті охорони навколишнього природного середовища та природних ресурсів Автономної Республіки Крим, управліннях екологічної безпеки в областях, містах Києві та Севастополі чи державних інспекціях охорони Чорного і Азовського морів, яким підпорядковані зазначені пункти".

Довідка : У зв'язку з тим, що не у всіх пунктах перетину кордону є представники екологічної служби, постановою КМУ N 704 від 28.06.97 р. визначено перелік митних переходів, де є такі структурні одиниці. Окрім вищезгаданого переліку пунктів пропуску, постановою затверджено і часовий режим їх роботи.

Відповідальність за порушення екологічного законодавства

+---------------------------------------------------------------------------+
¦ Харакер порушення ¦Стаття АК¦ Суб'єкт ¦ Розмір ¦
¦ ¦ ¦порушення ¦стягнення,¦
¦ ¦ ¦ ¦ н.м.д.г. ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Забруднення і засмічення територіальних і ¦ ¦ ¦ ¦
¦внутрішніх морських вод внаслідок скидів із¦ ¦на поса- ¦ від 35 ¦
¦суден, здійснених без дозволу спеціально ¦ 59-1 ¦ дових ¦ до 70 ¦
¦уповноважених на те державних органів або з¦ ¦ осіб ¦ ¦
¦порушенням встановлених правил ¦ ¦ ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Проведення вантажних та розвантажувальних ¦ ¦ ¦ ¦
¦робіт, що можуть призвести до забруднення ¦ ¦на поса- ¦ ¦
¦територіальних і внутрішніх морських вод, ¦ ¦ дових ¦ від 20 ¦
¦без дозволу органів державного контролю в ¦ 59-1 ¦ осіб ¦ до 40 ¦
¦галузі охорони навколишнього природного ¦ ¦ ¦ ¦
¦середовища, якщо одержання такого дозволу ¦ ¦ ¦ ¦
¦передбачено законодавством України ¦ ¦ ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Неповідомлення адміністрації найближчого ¦ ¦ ¦ ¦
¦порту України про проведене внаслідок край-¦ ¦ ¦ ¦
¦ньої необхідності без належного на те доз- ¦ ¦на поса- ¦ від 40 ¦
¦волу скидання у море шкідливих речовин з ¦ ¦ дових ¦ до 70 ¦
¦судна або іншого плавучого засобу, повітря-¦ 59-1 ¦ осіб ¦ ¦
¦ного судна, платформи чи іншої штучно спо- ¦ ¦ ¦ ¦
¦рудженої у морі конструкції, а у випадках ¦ ¦ ¦ ¦
¦скидання з метою поховання - і органу, який¦ ¦ ¦ ¦
¦видає дозволи на таке скидання, одразу ¦ ¦ ¦ ¦
¦після здійснення або в ході здійснення ¦ ¦ ¦ ¦
¦такого скидання ¦ ¦ ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Невиконання капітаном або іншими особами ¦ ¦ ¦ ¦
¦командного складу судна чи іншого плавучого¦ ¦ ¦ ¦
¦засобу передбачених чинним законодавством ¦ ¦ ¦ ¦
¦обов'язків щодо реєстрації в суднових доку-¦ ¦на капі- ¦ ¦
¦ментах операцій з речовинами, шкідливими ¦ ¦ тана ¦ ¦
¦для здоров'я людей або для живих ресурсів ¦ 62 ¦ або осіб ¦ від 5 ¦
¦моря чи сумішами, які містять такі речовини¦ ¦командного¦ до 8 ¦
¦понад установлені норми, внесення зазначе- ¦ ¦ складу ¦ ¦
¦ними особами до суднових документів непра- ¦ ¦ ¦ ¦
¦вильних записів про ці операції або неза- ¦ ¦ ¦ ¦
¦конна відмова пред'явити такі документи ¦ ¦ ¦ ¦
¦відповідним посадовим особам ¦ ¦ ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Випуск в експлуатацію автомобілів, літаків,¦ ¦ ¦ ¦
¦суден та інших пересувних засобів і устано-¦ ¦на поса- ¦ від 3 ¦
¦вок, у яких вміст забруднюючих речовин у ¦ 80 ¦ дових ¦ до 5 ¦
¦викидах, а також рівень шуму, утворюваного ¦ ¦ осіб ¦ ¦
¦ними під час роботи, перевищують установ- ¦ ¦ ¦ ¦
¦лені нормативи ¦ ¦ ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Експлуатація автомотоіранспортних та інших ¦ ¦ ¦ ¦
¦пересувних засобів і установок,у яких вміст¦ ¦ ¦ ¦
¦забруднюючих речовин у викидах, а також рі-¦ ¦на гро- ¦ від 2 ¦
¦вень шуму, утворюваного ними підчас роботи,¦ 81 ¦ мадян ¦ до 4 ¦
¦перевищують установлені нормативи, тягне за¦ ¦ ¦ ¦
¦собою накладення штрафу від двох до чоти- ¦ ¦ ¦ ¦
¦рьох неоподатковуваних мінімумів доходів ¦ ¦ ¦ ¦
¦громадян ¦ ¦ ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Порушення правил складування, зберігання, ¦ ¦на грома- ¦ від 1 ¦
¦розміщення, транспортування, утилізації, ¦ ¦ дян ¦ до 5 ¦
¦ліквідації та використання промислових і ¦ 82 +----------+----------¦
¦побутових відходів ¦ ¦на поса- ¦ від 5 ¦
¦ ¦ ¦ дових ¦ до 8 ¦
¦ ¦ ¦ осіб ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Порушення правил застосування, зберігання, ¦ ¦на грома- ¦ від 3 ¦
¦транспортування, знешкодження, ліквідації ¦ 83 ¦ дян ¦ до 7 ¦
¦та поховання пестицидів і агрохімікатів, ¦ +----------+----------¦
¦токсичних хімічних речовин та інших ¦ ¦на поса- ¦ від 7 ¦
¦ ¦ ¦ дових ¦ до 10 ¦
¦ ¦ ¦ осіб ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦ ¦ ¦ ¦від 3 до ¦
¦ ¦ ¦ ¦5 з кон- ¦
¦ ¦ ¦на грома- ¦фіскацією ¦
¦Незаконне вивезення з України або ввезення ¦ ¦ дян ¦цих об'єк-¦
¦на її територію об'єктів тваринного і рос- ¦ ¦ ¦тів або ¦
¦линного світу, в тому числі зоологічних і ¦ ¦ ¦без такої ¦
¦ботанічних колекцій (застосовується, якщо у¦ 88 +----------+----------¦
¦пункті пропуску немає підрозділів служби ¦ ¦ ¦від 5 до ¦
¦фіто- чи ветеринарної служби) ¦ ¦на поса- ¦7 з кон- ¦
¦ ¦ ¦ дових ¦фіскацією ¦
¦ ¦ ¦ осіб ¦цих об'єк-¦
¦ ¦ ¦ ¦тів або ¦
¦ ¦ ¦ ¦без такої ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦ ¦ ¦ ¦від 5 до ¦
¦ ¦ ¦ ¦10 з кон- ¦
¦Незаконне вивезення з України або ввезення ¦ ¦на грома- ¦фіскацією ¦
¦на її територію тварин і рослин, занесених ¦ ¦ дян ¦цих об'єк-¦
¦до Червоної книги України або охорона і ви-¦ ¦ ¦тів або ¦
¦користання яких регулюється відповідними ¦ ¦ ¦без такої ¦
¦міжнародними договорами України (застосову-¦ 88 +----------+----------¦
¦ється якщо у пункті пропуску немає підроз- ¦ ¦ ¦від 7 до ¦
¦ділів служби фіто- чи ветеринарної служби) ¦ ¦на поса- ¦12 з кон- ¦
¦ ¦ ¦ дових ¦фіскацією ¦
¦ ¦ ¦ осіб ¦цих об'єк-¦
¦ ¦ ¦ ¦тів або ¦
¦ ¦ ¦ ¦без такої ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Невиконаня правил і норм екологічної безпе-¦ ¦на грома- ¦від 5 до 8¦
¦ки у процесі виробництва, зберігання, тран-¦ ¦ дян ¦ ¦
¦спортування, використання, знешкодження, ¦ 90-1 +----------+----------¦
¦ліквідації, поховання мікроорганізмів, біо-¦ ¦на поса- ¦від 7 ¦
¦логічно активних речовин та інших продуктів¦ ¦ дових ¦ до 10 ¦
¦ ¦ ¦ осіб ¦ ¦
+-------------------------------------------+---------+----------+----------¦
¦Невиконання законних розпоряджень чи припи-¦ ¦на гро- ¦від 3 до 5¦
¦сів інших законних вимог посадових осіб ор-¦ ¦ мадян ¦ ¦
¦ганів, які здійснюють державний контроль у ¦ +----------+----------¦
¦галузі охорони навколишнього природного се-¦ ¦на поса- ¦від 5 ¦
¦редовища використання природних ресурсів, ¦ 188-5 ¦ дових ¦ до 15 ¦
¦радіаційної та ядерної безпеки або охорону ¦ ¦ осіб ¦ ¦
¦природних ресурсів, ненадання їм необхідної¦ ¦ ¦ ¦
¦інформації або надання неправдивої інформа-¦ ¦ ¦ ¦
¦ції, вчинення інших перешкод для виконання ¦ ¦ ¦ ¦
¦покладених на них обов'язків ¦ ¦ ¦ ¦
+---------------------------------------------------------------------------+



Вход в систему
Логин
Пароль 
Новый пользователь
Забыл пароль?

Стан бази
Середа, 24.04.2024
В базi 549581 документ

 Огляд останніх надходжень
Актуальні консультації
Списання автомобіля: від «а» до «я»
Штатний розпис професійно-технічного навчального закладу за новими вимогами
Новые группы 5 и 6 плательщиков ЕН: воплощение в жизнь
Электронные деньги и расчеты карточками: правила игры для субъектов хозяйствования
Вакцинация работников предприятия против гриппа, или Я уколов не боюсь: если надо уколюсь!
Бланки та звітність
Податкова звiтнiсть
Фiнансова звiтнiсть
Вiдрахування у фонди
Форми документiв
Довiдковi матерiали
Ставка єдиного податку
Граничні норми добових витрат
Облiкова ставка НБУ
Iндекси iнфляцiї (2017 р.)
Розмiр мiнiмальної заробiтної плати
Розмір мінімальної пенсії
Розмiр прожиткового мiнiмуму
Розмiр податкової соцiальної пiльги.
Розмiри мiнiмального та максимального єдиного внеску для пiдприємцiв
Максимальний розмiр заробiтної плати, з якої сплачується єдиний соцiальний внесок
Кориснi посилання
Увага! важлива інформація
  21.03.2018  

Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
Постанова Кабінету Міністрів України N 180 від 07 лютого 2018 р.

Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту
Постанова Кабінету Міністрів України N 181 від 07 лютого 2018 р.

  19.03.2018  

Про затвердження Змін до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України
Наказ Міністерства фінансів України N 110 від 05.02.2018 р.

Про затвердження Реєстру референтних цін (цін відшкодування) на препарати інсуліну станом на 01 лютого 2018 року
Наказ Міністерства охорони здоров'я України N 453 від 07.03.2018 р.

  15.03.2018  

Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю
Закон України N 2275-VIII від 6 лютого 2018 року

[Архив новостей]

2005-2017 © ПАРУС