Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 14 лютого 2018 р. N 110
Київ

Про затвердження Порядку та умов надання у 2018 році
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на
погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії,
послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води,
централізованого водопостачання та водовідведення,
постачання холодної води та водовідведення
(з використанням внутрішньобудинкових систем),
що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню,
бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання,
централізованого питного водопостачання та водовідведення,
які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися
та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування

Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України та статті 21 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок та умови надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, що додаються.

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2018 р. N 110

Порядок та умови
надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим
бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової
енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води,
централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води
та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем),
що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню,
бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання,
централізованого питного водопостачання та водовідведення,
які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або
погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування

1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (далі - субвенція).

Субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (далі - різниця між фактичною вартістю та тарифом), за рахунок джерел, зазначених у статті 21 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік", згідно з розподілом, наведеним у додатку 1.

Головним розпорядником субвенції та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінрегіон.

2. Перерахування субвенції здійснюється на суму різниці між фактичною вартістю та тарифом, що утворилася до 1 січня 2016 р. і не погашена на дату укладення договору про організацію взаєморозрахунків.

3. Підставою для проведення розрахунків з погашення різниці між фактичною вартістю та тарифом є договір про організацію взаєморозрахунків, який укладається підприємствами, що виробляли, транспортували та постачали теплову енергію, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги (далі - надавачі послуг), та іншими учасниками розрахунків з погашення заборгованості згідно з довідкою, що підтверджує наявність в учасників розрахунків кредиторської та/або дебіторської заборгованості (без урахування пені, штрафних і фінансових санкцій) на дату укладення такого договору. Примірний договір про організацію взаєморозрахунків наведений у додатку 2.

Кількість сторін зазначеного договору є необмеженою та визначається такою кількістю надавачів послуг та інших учасників розрахунків з погашення заборгованості, виконання договору якими забезпечить погашення різниці між фактичною вартістю та тарифом і надходження до державного бюджету коштів у повному обсязі.

Учасниками розрахунків є:

територіальні органи Казначейства;

структурні підрозділи з питань фінансів обласних, районних, Київської міської, районних у м. Києві держадміністрацій або структурні підрозділи з питань фінансів виконавчих органів міських (міст обласного значення) рад, сільських, селищних, міських рад, об’єднаних територіальних громад, що утворилися згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (далі - місцеві фінансові органи);

надавачі послуг та їх правонаступники;

суб’єкти господарювання, що здійснюють відведення та очищення стічних вод;

газодобувні підприємства, ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її філії, дочірні підприємства;

суб’єкти господарювання, що здійснюють транспортування, постачання та розподіл природного газу;

підприємства, що здійснюють передачу та постачання електричної енергії (далі - енергопостачальники);

державне підприємство "Енергоринок";

державне підприємство "НЕК "Укренерго";

енергогенеруючі компанії;

суб’єкти господарювання, що здійснюють постачання та/або споживання вугільної продукції;

державне підприємство "Вугілля України";

державне підприємство "Держвуглепостач";

вугледобувні підприємства.

Учасниками розрахунків можуть бути суб’єкти господарювання незалежно від форми власності.

Взаєморозрахунки можуть бути проведені між надавачами послуг.

Із суб’єктами господарювання, що здійснюють постачання природного газу, та енергопостачальниками, газодобувними або вугледобувними підприємствами проводяться розрахунки з погашення кредиторської заборгованості за спожиті енергоносії.

4. Обсяг різниці між фактичною вартістю та тарифом визначається відповідно до Типового положення про територіальні комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах, затвердженого наказом Мінрегіону від 15 березня 2017 р. N 53 (далі - Типове положення).

5. Учасники розрахунків підписують договори про організацію взаєморозрахунків або повертають їх надавачеві послуг разом із вмотивованою письмовою відмовою в їх підписанні у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з моменту їх отримання від надавача послуг.

6. Надавачі послуг подають до місцевого фінансового органу:

1) договір про організацію взаєморозрахунків;

2) копію протоколу засідання територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах, що діють відповідно до Типового положення;

3) розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах, оформлений суб’єктом господарювання згідно з додатком 1 до Типового положення;

4) розрахунок фактичної вартості виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, організаціям і установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, які надають населенню, організаціям і установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, теплову енергію, послуги з централізованого опалення, постачання гарячої води, водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) (далі - розрахунок фактичної вартості виробництва), засвідчений підписом керівника або іншої уповноваженої особи суб’єкта господарювання, скріплений печаткою (у разі наявності);

5) копії рішень органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення (затвердження) тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, водопостачання і водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги;

6) звіт про витрати на виробництво та фінансові показники діяльності надавачів послуг, підписаний керівником або іншою уповноваженою особою суб’єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності), зокрема:

за формою N 1С-теплопостачання - щодо надання послуг з теплопостачання;

за формою N 1С-водопостачання, водовідведення - щодо надання послуг з водопостачання та водовідведення;

за формами галузевої звітності, затвердженими НКРЕКП;

7) акти звіряння заборгованості, складені учасниками розрахунків, із зазначенням суми заборгованості за енергоносії, яка виникла на початок місяця, в якому підписується договір про організацію взаєморозрахунків;

8) довідку територіального органу ДФС про розмір податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з податку на прибуток підприємств (з урахуванням штрафних санкцій, пені та процентів, нарахованих на суму цього боргу) та частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до державного бюджету відповідно до закону (з урахуванням штрафних санкцій, пені та процентів, нарахованих на суму цього боргу);

9) довідку про розмір грошових зобов’язань із сплати дивідендів (доходу), нарахованих на акції (частки) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність, не сплачених на день видачі довідки, засвідчену підписами уповноваженої особи господарського товариства та керівника суб’єкта управління корпоративними правами держави, за формою згідно з додатком 3;

10) підписану керівником або іншою уповноваженою особою та головним бухгалтером (особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку) суб’єкта господарювання податкову декларацію з податку на прибуток підприємства разом з підтвердженням її прийняття територіальним органом ДФС;

11) розрахунок частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, підписаний керівником або іншою уповноваженою особою та головним бухгалтером (особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку) суб’єкта господарювання, разом з підтвердженням її прийняття територіальним органом ДФС.

7. Місцеві фінансові органи на підставі отриманих відповідно до пункту 6 цих Порядку та умов документів формують узагальнені реєстри договорів про організацію взаєморозрахунків, які надсилаються разом з копіями договорів про організацію взаєморозрахунків структурним підрозділам з питань фінансів обласних, Київської міської держадміністрацій для їх узагальнення та подання щомісяця до 13 і 22 числа Мінрегіону зведеного реєстру таких договорів разом з їх копіями, а Казначейству і його територіальним органам, в яких відкриті рахунки учасників розрахунків, - договори про організацію взаєморозрахунків.

8. Казначейство перевіряє договори про організацію взаєморозрахунків та подає щомісяця до 14 і 24 числа Мінфіну та Мінрегіону інформацію про зобов’язання, що підлягають відшкодуванню за рахунок субвенції, в розрізі надавачів послуг.

Мінрегіон узагальнює подані відповідно до пункту 7 цих Порядку та умов документи, формує узагальнений реєстр договорів про організацію взаєморозрахунків та подає його щомісяця до 15 і 25 числа Мінфіну.

Мінфін на підставі поданої Казначейством інформації та поданого Мінрегіоном узагальненого реєстру договорів про організацію взаєморозрахунків приймає рішення про перерахування субвенції згідно з розподілом, яке доводиться до відома Казначейства.

9. Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. N 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 96, ст. 3399; 2015 р., N 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном.

Розрахунки з погашення заборгованості за рахунок джерел, визначених пунктами 8 і 9 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік", проводяться шляхом залучення коштів з єдиного казначейського рахунка.

10. Обласні, Київська міська держадміністрації розподіляють субвенцію між бюджетами районів, районів у м. Києві, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад на підставі проектів договорів про організацію взаєморозрахунків, а також можуть приймати рішення про централізоване перерахування субвенції без розподілу її між зазначеними бюджетами за згодою відповідних місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

11. Для проведення розрахунків з погашення заборгованості їх учасники (крім державного підприємства "Енергоринок" та енергопостачальників, які розраховуються за електричну енергію) відкривають рахунки в територіальних органах Казначейства.

12. Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в територіальних органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.

13. Складення та подання бюджетної і фінансової звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим і ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

14. Казначейство щомісяця до 5 числа подає Мінрегіону інформацію щодо договорів про організацію взаєморозрахунків, видатки за якими здійснено у місяці, що передував звітному.

15. Роз’яснення щодо застосування цих Порядку та умов надаються Мінрегіоном.

Додаток 1
до Порядку та умов

Розподіл
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на
погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії,
послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води,
централізованого водопостачання та водовідведення,
постачання холодної води та водовідведення
(з використанням внутрішньобудинкових систем),
що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню,
бюджетним установам і організаціям та/або
іншим підприємствам теплопостачання,
централізованого питного водопостачання та водовідведення,
які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або
погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування

(тис. гривень)

Найменування
місцевого бюджету 
Субвенція із спеціального фонду державного бюджету місцевим бюджетам 
Обласний бюджет:   
Вінницької області  19 821 
Волинської області  6 195 
Дніпропетровської області  41 542 
Донецької області  107 855 
Житомирської області  18 786 
Закарпатської області  1 956 
Запорізької області  2 796 
Івано-Франківської області  24 899 
Київської області  27 600 
Кіровоградської області  17 989 
Луганської області  21 261 
Львівської області  47 492 
Миколаївської області  26 085 
Одеської області  123 758 
Полтавської області  74 358 
Рівненської області  32 722 
Сумської області  23 292 
Тернопільської області  3 171 
Харківської області  109 450 
Херсонської області  23 294 
Хмельницької області  17 403 
Черкаської області  28 014 
Чернівецької області  2 416 
Чернігівської області  8 501 
Міський бюджет м. Києва  189 344 
___________
Усього 
1 000 000 

Додаток 2
до Порядку та умов

Примірний договір
про організацію взаєморозрахунків

Примірний договір про організацію взаєморозрахунків (Додаток 2) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".

Додаток 3
до Порядку та умов

Довідка
про розмір дивідендів (доходу), нарахованих на
акції (частки) господарського товариства

Довідка про розмір дивідендів (доходу), нарахованих на акції (частки) господарського товариства (Додаток 3) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".