МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

Затверджено
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
07.07.2017 N 5
77

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
14 серпня 2017 р. за N 990/30858

Порядок
взаємодії органів і підрозділів поліції під час організації та виконання
органами поліції охорони заходів з фізичної охорони об’єктів

І. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії територіальних органів і підрозділів Національної поліції України під час організації та виконання органами та підрозділами поліції охорони заходів з фізичної охорони об’єктів.

2. Дія цього Порядку поширюється на поліцейських і працівників поліції, які входять до складу нарядів (екіпажів) територіальних органів і підрозділів Національної поліції України та беруть безпосередню участь у протидії злочинності, забезпечують публічну безпеку та порядок, а саме:

1) головних управлінь Національної поліції в Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, областях, м. Києві (далі - ГУНП) та їх територіальних (відокремлених) підрозділів (далі - ВП ГУНП);

2) територіальних (відокремлених) підрозділів Департаменту патрульної поліції (далі - УПП ДПП);

3) управлінь та відділів поліції охорони (далі - УПО) та підпорядкованих їм підрозділів (далі - ПП УПО);

4) інших органів і підрозділів Національної поліції України, утворених відповідно до законодавства України.

3. Охорона об’єктів (майна), фізичних осіб, публічної безпеки та порядку органами та підрозділами поліції охорони забезпечується шляхом формування нарядів реагування (далі - НР), нарядів охорони об’єктів і публічної безпеки (далі - НОПБ), нарядів охорони вантажів і мобільних об’єктів (далі - НВМО), нарядів охорони фізичних осіб (далі - НОФО).

4. До реагування на повідомлення про вчинення правопорушень та ускладнення оперативної обстановки на об’єктах охорони залучаються сили та засоби органів і підрозділів Національної поліції України (далі - НПУ), що забезпечують публічну безпеку та порядок на території обслуговування.

5. Для налагодження оперативної взаємодії між нарядами поліції та екіпажами патрульної поліції керівництвом ГУНП, УПП ДПП, УПО та інших органів і підрозділів НПУ визначається порядок зв’язку при реагуванні на повідомлення про правопорушення.

6. З метою належної організації захисту особливо важливих об’єктів, охорона яких забезпечується озброєними поліцейськими та працівниками поліції охорони (далі - працівники поліції охорони), розробляються плани оборони цих об’єктів в мирний час, які затверджуються керівниками відповідних служб НПУ та погоджуються з іншими органами державної влади (у разі залучення).

7. Керівники ГУНП, УПП ДПП, УПО визначають періодичність та організовують проведення спільних оперативно-тактичних навчань в умовах, що максимально наближені до реальної обстановки.

ІІ. Взаємодія органів і підрозділів поліції під час реагування
на повідомлення про ускладнення оперативної обстановки

1. Оператор пункту (головного пункту) централізованого спостереження поліції охорони (далі - (Г)ПЦС) або черговий УПО, ПП УПО:

1) при надходженні з об'єктів тривожних сповіщень, що свідчать про порушення стану засобів сигналізації на них, передає наряду поліції охорони відповідну інформацію для реагування;

2) при надходженні повідомлень про правопорушення та інші події спецлінією "102" або з інших джерел, проведенні профілактичних заходів (спеціальних операцій), введенні оперативних планів інформує підпорядковані наряди поліції охорони;

3) передає до чергової служби ГУНП (ВП або сектору реагування патрульної поліції (далі - СРПП ВП ГУНП) інформацію для організації відповідного реагування (надання допомоги, направлення на місце події слідчо-оперативної групи, реєстрації інформації у встановленому порядку) про:

тривожні сповіщення, що надійшли з об’єктів, віднесених до І категорії криміногенного ризику;

тривожні сповіщення, що надійшли з об’єктів, охорона яких здійснюється озброєними працівниками поліції охорони у складі НОПБ, НВМО, НОФО;

виявлення несанкціонованого проникнення на об'єкт, що охороняється;

напад на об'єкт охорони або наряд поліції охорони, виявлені при виїзді наряду поліції охорони на місце спрацювання системи ручної тривожної сигналізації (відстеження рухомих об’єктів), інші ускладнення оперативної обстановки;

скоєні правопорушення при надходженні такої інформації на (Г)ПЦС (черговому УПО, ПП УПО).

2. Наряди реагування поліції охорони:

1) здійснюють виїзди за повідомленнями органів і підрозділів поліції охорони з об’єктів (приміщень), рухомих об’єктів, що знаходяться під охороною, проводять їх огляд, блокування, надають оперативну інформацію з місця події до (Г)ПЦС (черговому УПО, ПП УПО) для надання допомоги та виклику слідчо-оперативної групи (далі - СОГ);

2) за необхідності надають інформацію до чергової служби ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП) для організації відповідного реагування;

3) у разі виявлення правопорушення (ознак проникнення) організовують пошук правопорушників та їх затримання;

4) надають допомогу потерпілим, установлюють свідків (очевидців) і до прибуття СОГ забезпечують охорону місця події, обстановки, слідів, знарядь злочинів та інших речових доказів для збереження їх у первинному стані;

5) при виявленні ознаки загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, пожеж і небезпечних подій на об’єкті негайно інформують територіальний орган ДСНС, повідомляють чергового УПО, ПП УПО (Г)ПЦС, за наявності потерпілих вживають заходів щодо надання їм домедичної допомоги, організовують охорону майна, яке виноситься з об'єкта, що зруйнований або зайнявся;

6) при виявленні нападу на об'єкт, що охороняється НОПБ, НВМО, НОФО, або за інших ускладнень оперативної обстановки свої дії організовують згідно з планом оборони;

7) з урахуванням першочерговості виконання завдань, не допускаючи при цьому порушень договірних зобов’язань перед замовниками охоронних послуг:

забезпечують реагування на повідомлення про правопорушення та інші події, що надійшли спецлінією "102" або з інших джерел;

беруть участь в організації блокування територій або ділянок місцевості під час проведення на території обслуговування профілактичних заходів (оперативних планів, спеціальних операцій), при отриманні сповіщень про тривогу з об’єктів з майном фізичних та юридичних осіб, підключених до (Г)ПЦС, негайно (за погодженням з черговим УПО, ПП УПО, ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП)) залишають пост блокування та виїжджають на об’єкт, з якого надійшло сповіщення про тривогу, для встановлення причини спрацювання технічних засобів охорони;

8) після прибуття на об’єкт екіпажів патрульної поліції УПП ДПП і нарядів ГУНП (ВП ГУНП) старші нарядів (екіпажів) узгоджують свої дії.

3. Оперативний черговий ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП):

1) у разі отримання інформації про тривожне сповіщення, що надійшло з об’єктів І категорії криміногенного ризику:

орієнтує найближчий за адресою розташування об’єкта екіпаж УПП ДПП та/або наряд ГУНП (ВП ГУНП);

при встановленні факту проникнення на об'єкт, порушення блокування чи цілісності об'єкта а також ознак загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, пожеж та небезпечних подій або за інших ускладнень оперативної обстановки негайно направляє на місце події СОГ, за необхідності викликає швидку медичну допомогу, територіальний орган ДСНС, аварійні служби;

2) у разі отримання інформації про напад на об’єкт, охорона якого здійснюється озброєними працівниками поліції охорони:

негайно вводить в дію план оборони об'єкта;

орієнтує всі види нарядів (екіпажів) поліції про вчинення кримінальних та інших правопорушень, прикмети осіб, які їх учинили, об'єкти посягань, надає іншу необхідну інформацію;

направляє на об'єкт озброєну вогнепальною зброєю та екіпіровану засобами бронезахисту і спеціальними засобами групу підрозділу поліції особливого призначення ГУНП (ВП ГУНП), попередньо повідомивши її керівнику пароль для взаємного розпізнавання нарядів поліції, вручивши розроблені згідно з планом оборони картки із зазначенням шляхів під'їзду до об'єкта, місць блокування (поверховий план будівлі, викопіювання), порядку взаємодії з додатковими силами й заходів безпеки;

направляє на об’єкт СОГ;

у разі вчинення на об’єкт або наряд поліції охорони розбійного нападу з використанням зброї, захопленням заручників та інших позаштатних ситуацій відповідальними особами ГУНП (ВП ГУНП) у встановленому порядку вводяться в дію оперативні плани. Затримання озброєних осіб проводиться поліцією особливого призначення НПУ.

4. Екіпаж УПП ДПП у разі отримання інформації про вчинення правопорушення або необхідність надання допомоги:

1) прибуває на місце події з увімкненими або вимкненими проблисковими маячками залежно від обставин і характеру правопорушення, з’ясовує обстановку на місці події та невідкладно доповідає черговому ГУНП (за необхідності ВП або СРПП ВП ГУНП). Узгоджує свої дії з іншими задіяними екіпажами УПП ДПП;

2) уживає заходів щодо підтримання публічної безпеки та порядку, припинення правопорушення, виявлення і затримання осіб, які їх учинили, надає допомогу потерпілим, установлює свідків (очевидців), забезпечує охорону місця події, обстановки, слідів, знарядь злочинів та інших речових доказів для збереження їх у первинному стані до прибуття НР і СОГ, за необхідності здійснює організацію та регулювання дорожнього руху;

3) здійснює інші заходи відповідно до повноважень, визначених законодавством України;

4) з прибуттям на місце СОГ узгоджує свої подальші дії із безпосереднім керівником;

5) у випадку виявлення на об’єкті НР, який прибув за викликом раніше, за необхідності надає йому допомогу, узгоджуючи свої дії зі старшим наряду поліції охорони.

5. Група підрозділу поліції особливого призначення ГУНП (ВП ГУНП):

1) у разі отримання повідомлення про напад на об’єкт, охорона якого забезпечується озброєними працівниками поліції охорони, з’ясовує в черговій службі ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП) подвійний пароль для взаємного розпізнавання нарядів і доступу до охоронюваного приміщення, отримує витяг з плану оборони (план-картку) та поверховий план будівлі (викопіювання);

2) після прибуття на об’єкт з'ясовує обстановку та місцезнаходження додаткових сил і засобів, ставить завдання перед поліцейськими та розподіляє обов'язки, визначає місця розстановки та блокування об’єкта, організовує його огляд;

3) за відсутності зовнішніх ознак проникнення (нападу), дотримуючись заходів особистої безпеки, під прикриттям членів наряду (екіпажу) поліції за подвійним паролем входить на об’єкт і разом з працівником поліції охорони НОБП оглядає приміщення з метою встановлення причини надходження сповіщення про тривогу.

Відсутність умовної фрази у відгуку пароля (або необумовлений відгук) є сигналом про напад на об’єкт;

4) при виявленні на об'єкті фактів очевидних порушень публічної безпеки та порядку вживає заходів щодо припинення правопорушення та затримання осіб, підозрюваних у вчиненні правопорушення, застосовуючи вогнепальну зброю та спеціальні засоби відповідно до законодавства України;

5) у разі перебування наряду поліції охорони у зоні проведення спеціальної чи іншої операції керівник цих заходів чи інша уповноважена особа координує дії наряду поліції охорони, за можливості не допускаючи послаблення заходів охорони, про що старший наряду поліції охорони інформує безпосереднього керівника.

6. Наряд охорони об’єктів і публічної безпеки:

1) при надходженні сповіщення про тривогу:

уживає заходів щодо закриття (блокування) вхідних дверей на об’єкті, перевіряє засоби зв'язку, виходить в ефір і прослуховує переговори інших нарядів (екіпажів) поліції;

дотримуючись застережних заходів від раптового нападу та заходів особистої безпеки, у межах поста з'ясовує причину надходження сповіщення про тривогу, після чого діє залежно від конкретної ситуації, посиливши нагляд за матеріальними цінностями;

про виявлені на об'єкті факти очевидних порушень публічного порядку та безпеки негайно інформує (Г)ПЦС (чергового УПО, ПП УПО), вживає заходів щодо припинення правопорушення та затримання осіб, підозрюваних у скоєнні правопорушення, застосовуючи за наявності законних підстав вогнепальну зброю та спеціальні засоби;

2) при встановленні факту нападу на об’єкт або за інших ускладнень оперативної обстановки:

за допомогою ручної тривожної сигналізації або іншими доступними засобами негайно подає тривожне сповіщення на (Г)ПЦС, інформує чергову частину УПО (ПП УПО) та/або чергову службу ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП) і персонал об’єкта, припиняє роботу об’єкта, зачиняє (блокує) вхідні двері на об’єкті;

за можливості відбиває напад і вживає заходів до затримання осіб, підозрюваних у вчиненні правопорушення, застосовує вогнепальну зброю та спеціальні засоби відповідно до законодавства України;

з прибуттям групи підрозділу поліції особливого призначення ГУНП (ВП ГУНП) допускає її на об’єкт за подвійним паролем (словесним і цифровим) та з використанням умовної фрази, доповідає про обстановку і діє далі за розпорядженнями керівника спеціальної операції (старшого групи підрозділу поліції особливого призначення);

3) при виявленні ознак загрози або виникнення надзвичайної ситуації, небезпечної події:

негайно інформує територіальний орган ДСНС, посилює пильність та увагу на місці несення служби;

у разі необхідності та за наявності можливості до прибуття територіального органу ДСНС здійснює гасіння пожежі первинними засобами пожежогасіння;

уживає заходів з урятування людей, цінностей і майна. При евакуації персоналу, клієнтів і відвідувачів здійснює їх пропуск із дотриманням вимог установленого пропускного режиму;

допускає на об’єкт працівників територіального органу ДСНС, аварійних служб і медичний персонал швидкої медичної допомоги за погодженням з керівництвом об’єкта під особистим наглядом.

7. НОПБ, НВМО, НОФО у позаштатних ситуаціях вживають заходів, визначених у підпунктах 2, 3 пункту 6 цього розділу.

IІІ. Особливості розроблення та введення в дію планів оборони об’єктів,
охорона яких забезпечується озброєними працівниками поліції охорони

1. План оборони об’єктів, охорона яких забезпечується озброєними працівниками поліції охорони (далі - план оборони), призначений для координації дій та забезпечення належної взаємодії сил і засобів органів і підрозділів поліції під час виникнення загрози безпеці об’єкта, його персоналу, клієнтів і відвідувачів в мирний час.

2. Плани оборони розробляються для стаціонарних особливо важливих об’єктів, охорона майна яких відповідно до умов договорів, що мають сталий порядок обслуговування (понад три місяці), цілодобово здійснюється стаціонарними постами поліції охорони шляхом забезпечення пропускного та/або внутрішньооб’єктового режиму.

3. Дії за планом оборони запроваджуються в період охорони об’єкта постами (постом) поліції охорони під час безпосереднього виникнення загрози.

4. До основних видів загрози належать:

1) порушення публічної безпеки та порядку;

2) скоєння розбійного нападу чи інші ускладнення оперативної обстановки;

3) виникнення надзвичайних ситуацій, небезпечних подій або іншої позаштатної ситуації.

5. План оборони розробляється (коригується) уповноваженими особами органу (підрозділу) поліції охорони (робочою групою) та затверджується керівництвом ГУНП (ВП ГУНП).

У разі необхідності до розроблення (коригування) плану оборони у встановленому порядку залучаються представники заінтересованих підрозділів ГУНП (ВП ГУНП), УПП ДПП.

6. Перед початком розробки плану оборони члени робочої групи ознайомлюються з розташуванням об’єкта, проводять рекогносцировку прилеглої до нього місцевості, під час якої визначаються:

1) кількісний склад задіяних нарядів (екіпажів) поліції, які направляються на об’єкт оборони, їх озброєння, забезпечення транспортними засобами, засобами зв'язку, індивідуального захисту та спеціальними засобами;

2) основні й запасні маршрути руху нарядів (екіпажів) поліції для своєчасного їх прибуття на об’єкт оборони з різних напрямків у найкоротші строки;

3) місця зупинки транспортного засобу, розміщення поліцейських на прилеглій до об’єкта оборони території з урахуванням секторів обстрілу та завдань, визначених кожному наряду (екіпажу) поліції, порядок їх виконання;

4) організація управління нарядами поліції, введення додаткових сил, сигнали оповіщення й взаємне розпізнавання, способи і порядок установлення (підтримання) зв’язку між додатковими силами і нарядом поліції охорони, який безпосередньо охороняє об’єкт, а також інші заходи, що унеможливлюють випадкове застосування вогнепальної зброї та спеціальних засобів проти членів інших нарядів (екіпажів) поліції, персоналу, клієнтів, відвідувачів на об’єкті та осіб, які опинилися в зоні проведення спеціальної операції;

5) шляхи та способи проникнення групи підрозділу поліції особливого призначення ГУНП (ВП ГУНП) на територію або в різні приміщення на об’єкті з використанням головних й запасних входів, вікон, люків, вентиляційних шахт, горищ, підвалів та інших приміщень;

6) вірогідні місця для нападу (проникнення) на об’єкт оборони, шляхи відходу та місця укриття правопорушників, а також найбільш доцільні місця і способи їх блокування й затримання осіб, підозрюваних у скоєнні правопорушення;

7) організація поетапної оборони окремих приміщень за неможливості захисту всього об’єкта.

7. Вимоги до оформлення плану оборони:

1) план оборони оформляється на стандартних аркушах формату А4 та реєструється в канцелярії УПО (ПП УПО);

2) аркуші плану оборони повинні бути пронумеровані, прошнуровані, скріплені печаткою. Титульний аркуш повинен містити відомості про найменування органу (підрозділу) поліції охорони, номер поста чи маршруту охорони;

3) гриф обмеження доступу до інформації встановлюється згідно з вимогами законодавства України.

8. План оборони складається з трьох розділів (додаток 1):

1) у розділі І зазначаються випадки, в яких оперативний черговий ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП) запроваджує передбачені таким планом дії;

2) у розділі ІІ наводиться характеристика стану охорони об’єкта;

3) у розділі ІІІ описується порядок дій нарядів (екіпажів) поліції, працівників об’єкта та інших осіб (служб) під час виникнення основних видів загроз.

9. До плану оборони об’єкта долучаються:

1) план-картка розстановки сил і засобів органів Національної поліції України при надходженні сповіщення про тривогу з об’єкта охорони (далі - план-картка) (додаток 2), до якої входять:

схема розташування об’єкта охорони на місцевості із зазначенням під’їзних шляхів та розстановки нарядів, які за сповіщенням про тривогу прибувають на об’єкт охорони;

перелік обов'язків задіяних членів нарядів (екіпажів) поліції, інших суб’єктів і служб охоронної діяльності.

На зворотному боці плану-картки зазначається план розташування внутрішніх приміщень на об’єкті (поверховий план будівлі, викопіювання) та постів за видами охорони;

2) розрахунок сил і засобів поліцейських (працівників поліції охорони), що залучаються для оборони об’єкта;

3) список керівників і уповноважених (посадових) осіб об’єкта охорони із зазначенням їх місця проживання та контактних телефонів.

10. Плани оборони складаються у 2 примірниках.

Перший примірник плану оборони надсилається до ГУНП (ВП ГУНП) за територіальністю та додається до службової документації чергової служби ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП).

Другий примірник залишається в УПО (ПП УПО) та додається до літерної справи на охорону об’єкта або зберігається окремо в канцелярії.

11. Витяги з плану оборони зберігаються на постах поліції охорони та у керівника об’єкта оборони;

Витяги про порядок дій нарядів поліції охорони зберігаються у черговій частині УПО (ПП УПО або на (Г)ПЦС) та долучаються до службової документації нарядів реагування.

12. Для взаємного розпізнавання нарядів органів і підрозділів поліції на кожний день (добу) установлюються подвійні паролі (словесні та цифрові).

Розробка подвійних паролів і умовних фраз покладається на осіб УПО (ПП УПО), відповідальних за організацію фізичної охорони.

Подвійні паролі та умовні фрази на наступний місяць оформлюються до 25 числа поточного місяця та надсилаються до ГУНП (ВП ГУНП) згідно з вимогами нормативно-правових актів щодо охорони державної таємниці та інформації з обмеженим доступом, що є власністю держави, і зберігаються у чергових службах ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП).

Подвійний пароль повідомляється нарядам поліції охорони запискою під час проведення інструктажу.

ІV. Організація проведення практичних навчань
(навчальних тренуван
ь)

1. З метою навчання та набуття працівниками поліції охорони навичок кваліфікованих дій в умовах ускладненої оперативної обстановки та під час безпосереднього виникнення загрози на об’єктах охорони, забезпечення належної взаємодії між нарядами (екіпажами) поліції та ефективного управління черговими службами ГУНП (ВП або СРПП ВП ГУНП), УПО (ПП УПО) проводяться практичні навчання (навчальні тренування).

2. За формою проведення практичні навчання поділяють на:

1) усічені тренування (далі - УТ) - навчання працівників поліції охорони під час несення служби для набуття навичок тактичних дій НР при виїзді за тривожним сповіщенням, що надійшло на (Г)ПЦС з новоприйнятих під охорону об’єктів (квартир);

2) навчально-тренувальне заняття (далі - НТЗ) - навчання працівників поліції охорони, що проводяться поза графіком, у десятиденний строк після виставлення постів озброєної фізичної охорони в приміщеннях банків ("Сповіщення про тривогу з банку") та на об’єктах інших категорій;

3) оперативно-тактичні навчання (далі - ОТН) - відпрацювання на місцевості нарядами (екіпажами) територіальних органів і підрозділів поліції, вільними від несення служби за основними обов’язками, тривожних сповіщень та інших повідомлень про правопорушення чи виникнення загрози на об’єктах охорони.

3. УТ здійснюється згідно з графіком і відповідно до плану-завдання усічених тренувань з відпрацювання практичних дій нарядів реагування поліції охорони при надходженні сповіщення про тривогу з об'єктів (квартир), які охороняються, на (Г)ПЦС (додаток 3), затвердженого керівництвом УПО (ПП УПО).

УТ проводяться відповідальним УПО (ПП УПО), який заступає на добове чергування.

До УТ на районному рівні можуть залучатись сили і засоби ВП ГУНП (ГУНП) та УПП ДПП за погодженням з їх керівництвом.

У випадку надходження сповіщення про тривогу під час проведення УТ відповідальний за його проведення зупиняє навчання.

Підсумки тренування проводить відповідальний УПО (ПП УПО), про результати інформує рапортом керівника УПО (ПП УПО).

4. НТЗ проводяться керівним (командним) складом УПО (ПП УПО) відповідно до плану-завдання, затвердженого керівником УПО (ПП УПО).

Підсумки НТЗ підбиває відповідальний УПО (ПП УПО), про результати інформує рапортом керівництво УПО (ПП УПО).

5. Порядок і періодичність проведення ОТН на міському та районному рівні у взаємодії УПО, ГУНП, УПП ДПП установлюються та погоджуються керівництвом УПО (ПП УПО), ГУНП (ВП ГУНП), УПП ДПП шляхом видання організаційно-розпорядчого документа.

ОТН проводяться за такими напрямами:

тривожне сповіщення з об’єкта охорони;

тривожне сповіщення з квартири;

тривожне сповіщення на посту фізичної охорони (у приміщенні банку або на іншому об’єкті чи маршруті), оборона якого здійснюється відповідно до встановленого плану;

повідомлення спецлінією "102" чи з іншого джерела про правопорушення.

Керівником спільних навчань на районному рівні призначається заступник начальника за погодженням з керівництвом УПП ДПП і ВП ГУНП, а безпосередня організація (проведення) та документування етапів проведення ОТН покладаються на одного із командирів ПП УПО.

Матеріали проведення ОТН зберігаються у командира ПП УПО в наглядовій справі, надалі передаються на збереження до архівного підрозділу за місцем їх формування.

Підготовка до ОТН передбачає:

розробку тактичного задуму, плану-сценарію навчання, ввідних завдань;

підготовку керівників, учасників навчань, матеріально-технічного забезпечення, місця проведення навчання;

організацію зв’язку, використання засобів відео-, фотозйомки.

Тактичний задум наноситься на карту із зазначенням місця дислокації сил і засобів кожного окремого підрозділу, а також місця, де передбачається проведення запланованих навчань.

На основі тактичного задуму розробляється план-сценарій заходів з організації спільних оперативно-тактичних навчань (додаток 4) із зазначенням часу проведення всіх етапів та дії його учасників.

Для забезпечення підготовки навчань призначаються керівник, посередники, умовні злочинці (правопорушники), за необхідності створюється штаб.

Для проведення навчання слід підготувати такі організаційні матеріали:

графік проведення навчань на квартал, підписаний керівництвом УПО (ПП УПО), погоджений з ГУНП (ВП ГУПН) за компетенцією та УПП ДПП (у разі залучення);

організаційно-розпорядчий документ (готується на кожне ОТН), підписаний (або погоджений) керівниками заінтересованих органів і підрозділів поліції відповідно до графіка проведення навчань та компетенції;

план-сценарій навчань та контрольна картка проведення оперативно-тактичного навчання (додаток 5).

Навчання проводяться з отриманням вогнепальної зброї без набоїв. Для імітації ведення стрільби зі зброї можуть використовуватись холості набої, а для імітації вибуху - вибухові пакети.

На всіх етапах навчання використання вибухових речовин, холостих набоїв повинно суворо контролюватися досвідченим працівником вибухово-технічної служби.

Категорично забороняється вести прицільну стрільбу холостими набоями по живих цілях, будовах, легкозаймистих предметах і матеріалах, на небезпечній відстані, торкатися вибухових пакетів, які не здетонували.

Після закінчення навчань район його проведення необхідно ретельно оглянути та очистити від імітаційних засобів, які використовувались або не спрацювали, вилучити та здати на склад спеціальні засоби, що залишилися в учасників навчань.

Підсумки ОТН підбиває керівник, про що з використанням рапортів посередників звітним документом інформує начальника органу поліції, який призначив ОТН.

За результатами навчання зібрані фото- та відеоматеріали можуть бути використані у створенні навчального фільму для демонстрації поліцейським та працівникам поліції охорони, які не брали участь в ОТН.

Директор Департаменту формування політики щодо підконтрольних
Міністрові органів влади та моніторингу МВС В.Є. Боднар

Додаток 1
до Порядку взаємодії органів і підрозділів
поліції під час організації та виконання
органами поліції охорони заходів з фізичної
охорони об’єктів (пункт 8 розділу ІІІ)

План
оборони

План оборони (Додаток 1) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 2
до Порядку взаємодії органів і
підрозділів поліції під час організації
та виконання органами поліції
охорони заходів з фізичної охорони
об’єктів (підпункт 1 пункту 9 розділу ІІI)

Зразок

План-картка
розстановки сил і засобів органів Національної поліції України при
надходженні сповіщення про тривогу з об’єкта охорони

Схема
розташування приміщення банку на місцевості із зазначенням
під’їзних шляхів та розстановки задіяних нарядів

Зворотний бік плану-картки

План
розташування внутрішніх приміщень на об’єкті

План-картка, Схема, План (Додаток 2) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 3
до Порядку взаємодії органів і підрозділів
поліції під час організації та виконання
органами поліції охорони заходів з фізичної
охорони об’єктів (пункт 3 розділу ІV)

План-завдання
усічених тренувань з відпрацювання практичних дій нарядів
реагування поліції охорони при надходженні сповіщення про тривогу
з об'єктів (квартир), які охороняються, на (Г)ПЦС

План-завдання усічених тренувань з відпрацювання практичних дій нарядів реагування поліції охорони... (Додаток 3) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 4
до Порядку взаємодії органів і підрозділів
поліції під час організації та виконання
органами поліції охорони заходів з
фізичної охорони об’єктів (пункт 5 розділу ІV)

План-сценарій
заходів з організації спільних оперативно-тактичних навчань

План-сценарій заходів з організації спільних оперативно-тактичних навчань (Додаток 4) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".

Додаток 5
до Порядку взаємодії органів і підрозділів
поліції під час організації та виконання
органами поліції охорони заходів з фізичної
охорони об’єктів (пункт 5 розділу ІV)

Контрольна картка
проведення оперативно-тактичного навчання

Контрольна картка проведення оперативно-тактичного навчання (Додаток 5) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Накази".