ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
28.03.2016 N 6-1

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 квітня 2016 р. за N 607/28737

Про затвердження Порядку отримання з
Державного реєстру фізичних осіб - платників податків даних
про заробітну плату (дохід) для призначення пенсії у разі
втрати документів про її нарахування та виплату

(Назва із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду
N 10-2 від 22.05.2017)

(Із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду
N 10-2 від 22.05.20
17)

Відповідно до пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року N 280, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 липня 2006 року N 919 "Про затвердження Порядку визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату" та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами законодавства, правління Пенсійного фонду України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків даних про заробітну плату (дохід) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, що додається.

(Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 18 жовтня 2006 року N 15-1 "Про затвердження Порядку отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів даних про заробітну плату (дохід) для обчислення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату", зареєстровану у Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2006 року за N 1169/13043.

3. Юридичному управлінню Пенсійного фонду України (Рябцева Т.Б.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови правління Пенсійного фонду України Шамбіра М.І.

Голова правління О. Зарудний

Затверджено
Наказ Міністерства соціальної політики України,
Міністерства фінансів України
28.03.2016 N 305/3
92

Постанова правління Пенсійного фонду України
28.03.2016 N 6-1

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
20 квітня 2016 р. за N 607/28737

Порядок
отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників
податків даних про заробітну плату (дохід) для призначення
пенсії у разі втрати документів про її нарахування та
виплату

(У тексті Порядку слово "ДРФО" замінено словами "Державний реєстр"
у відповідних відмінках згідно з Постановою Пенсійного фонду
N 10-2 від 22.05.2017)

I. Загальні положення

1. Цим Порядком визначається механізм обміну інформацією на центральному рівні між Державною фіскальною службою України та Пенсійним фондом України, а також порядок складання та подання Пенсійним фондом України запитів на отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр) щодо надання даних про заробітну плату (дохід) за період з 01 січня 1998 року до 01 липня 2000 року (за наявності) для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату.

2. Суб’єктами інформаційного обміну відповідно до цього Порядку є Державна фіскальна служба України та Пенсійний фонд України.

3. Структура, формат відомостей, що наведені в розділі III цього Порядку, форма журналу обліку запитів і відповідей, вимоги до захисту інформації та механізм взаємодії інформаційних систем визначаються спільно Пенсійним фондом України і ДФС та оформляються протоколами обміну інформацією, підготовленими відповідно до цього Порядку.

II. Регламент обміну інформацією між
Пенсійним фондом України та ДФС

(Назва розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

1. Пенсійний фонд України подає запити до ДФС, а ДФС надає відповіді на запити Пенсійному фонду України виключно в електронній формі за допомогою телекомунікаційних каналів конфіденційного зв’язку в спеціальній телекомунікаційній системі (мережі) органів виконавчої влади Національної системи конфіденційного зв’язку відповідно до Закону України "Про Національну систему конфіденційного зв’язку" та Порядку надання послуг конфіденційного зв’язку органам державної влади та органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам та організаціям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року N 1519.

2. Пенсійний фонд України і ДФС реєструють запити та відповіді на запити у журналах обліку запитів і відповідей на запити.

3. Уповноважені особи органу, який надає запит або відповідь (далі - уповноважені особи), визначаються відповідними наказами Пенсійного фонду України та ДФС. Перелік уповноважених осіб із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові та посад подається суб’єктами інформаційних відносин один до одного у письмовій формі за підписом керівника відповідного органу.

4. У разі виникнення обставин, які унеможливлюють виконання положень цього Порядку, суб’єкти інформаційного обміну зобов’язані інформувати про це один одного протягом двох робочих днів з дати виникнення таких обставин.

III. Порядок формування запиту

1. Пенсійний фонд України протягом п’яти робочих днів з дати одержання повідомлення або звернення про отримання даних про заробітну плату (дохід) фізичних осіб для призначення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату формує запит і подає його до ДФС. Запит формується у разі виникнення потреби, але не частіше ніж один раз на день, та може містити інформацію щодо однієї або декількох фізичних осіб.

2. Запит обов’язково має містити такі відомості:

реєстраційний номер і дата (число, місяць, рік) запиту;

реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). Для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті, зазначається також реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру, який використовувався для обліку доходів, отриманих у період, визначений у пункті 1 розділу I цього Порядку;

(Абзац третій пункту 2 розділу III в редакції Постанови Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи;

період, за який необхідно отримати дані про заробітну плату для призначення пенсії (щокварталу, починаючи з 01 січня 1998 року, але не пізніше ніж 01 липня 2000 року);

реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім’я по батькові відповідальної особи, яка сформувала запит.

(Абзац шостий пункту 2 розділу III в редакції Постанови Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

3. Запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Пенсійним фондом України і ДФС відповідно до пункту 3 розділу I цього Порядку.

IV. Порядок надання відповідей на запити

1. ДФС надає відповідь на запит Пенсійного фонду України не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дати отримання такого запиту.

2. Відповідь на запит обов’язково має містити такі відомості:

реєстраційний номер (відповідає номеру запиту, на який надається відповідь) і дата (число, місяць, рік) відповіді на запит;

період, за який надається інформація;

реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

(Абзац четвертий пункту 2 розділу IV в редакції Постанови Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи;

сума нарахованого кожній окремій фізичній особі доходу в розрізі джерел та ознак доходу (за наявності відомостей у Державному реєстрі) відповідно до чинного на дату подання довідки про суми виплачених доходів і утриманих з них податків та інших обов’язкових платежів фізичних осіб юридичними особами усіх форм власності та фізичними особами - суб’єктами підприємницької діяльності (ф. N 8ДР), порядку її заповнення та подання юридичними особами усіх форм власності і фізичними особами - суб’єктами підприємницької діяльності;

дати прийняття на роботу та звільнення з роботи фізичної особи.

3. Відповідь на запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Пенсійним фондом України і ДФС відповідно до пункту 3 розділу I цього Порядку.

4. Інформація з Державного реєстру про доходи окремої фізичної особи не надається, якщо:

інформація щодо джерел та сум отриманих доходів за вказаний період відсутня у Державному реєстрі;

у запиті вказано недійсний (помилковий) реєстраційний номер облікової картки платника податків або фізична особа з указаними в запиті серією (за наявності) та номером паспорта не перебуває на обліку в Державному реєстрі;

(Абзац третій пункту 4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

реєстраційний номер облікової картки платника податків закрито або фізичну особу з указаними в запиті серією (за наявності) та номером паспорта знято з обліку в Державному реєстрі;

(Абзац четвертий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

незаповнені або некоректно заповнені поля;

реквізити, зазначені у файлі-запиті, зокрема реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта, прізвище, ім’я, по батькові, не відповідають інформації, наявній у Державному реєстрі;

(Абзац шостий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

неправильно вказано період, за який запитується інформація;

файл-запит містить більше одного запису щодо однієї фізичної особи;

з указаними в запиті серією (за наявності) та номером паспорта фізичної особи не зазначено реєстраційного номера облікової картки платника податків із Державного реєстру, який використовувався такою особою для обліку отриманих доходів у період, визначений у пункті 1 розділу І цього Порядку;

(Абзац дев'ятий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

фізична особа з указаними в запиті серією (за наявності) та номером паспорта і реєстраційним номером облікової картки платника податків із Державного реєстру в період, визначений у пункті 1 розділу І цього Порядку, на обліку не перебувала;

(Абзац десятий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

відповідальна особа, яка сформувала запит, за вказаними в запиті реєстраційним номером облікової картки платника податків або серією (за наявності) та номером паспорта на обліку в Державному реєстрі не перебуває.

(Абзац одинадцятий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

5. Відповідь, що надійшла від ДФС до Пенсійного фонду України, перевіряється на відповідність встановленому формату на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML). Якщо відповідь, що надійшла від ДФС до Пенсійного фонду України, не пройшла перевірку цілісності та відповідності структурі, затвердженій протоколом, Пенсійний фонд України в електронній формі інформує про це ДФС. ДФС протягом одного робочого дня, що настає після дня отримання відповідного повідомлення від Пенсійного фонду України, зобов’язана надати коректно сформовану відповідь замість раніше наданої.

(Пункт 5 розділу IV в редакції Постанови Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

6. Запит вважається неприйнятим та не обробляється, якщо такий запит не пройшов перевірку на відповідність встановленому формату на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) або якщо запит надіслано повторно. Про це ДФС протягом одного робочого дня в електронній формі інформує Пенсійний фонд України. Пенсійний фонд України протягом одного робочого дня, що настає після дня отримання відповідного повідомлення від ДФС, надає коректно сформований файл замість раніше наданого.

(Пункт 6 розділу IV в редакції Постанови Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

V. Захист інформації при інформаційному обміні

1. При обміні інформацією згідно з цим Порядком суб’єкти інформаційного обміну проводять організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації відповідно до вимог чинного законодавства.

2. Інформація, що передається, обробляється з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних" і використовується Пенсійним фондом України виключно з метою призначення пенсії у разі втрати документів про нарахування та виплату заробітної плати (доходу), не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.

(Пункт 2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 10-2 від 22.05.2017)

Заступник директора Департаменту пенсійного
забезпечення - начальник відділу солідарної та
спеціальних пенсійних систем Міністерства
соціальної політики України Т.В. Матюх

В. о. заступника начальника Управління організації
обміну та аналізу інформації - начальник відділу
нормативного та організаційного забезпечення
міжвідомчої взаємодії, обробки та систематизації інформації
Міністерства фінансів України І.Л. Лінецький

Директор Департаменту інформаційно-аналітичних систем
та електронних реєстрів Пенсійного фонду України О.М. Малецький