КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IV сесія VIII скликання

РІШЕННЯ
20.04.2017 N 223/2445

Про затвердження Правил
розміщення рекламних засобів у місті Києві

(Зміни в текст не внесені. Додатков див.
Рішення Київської міської ради
N 291/2513 від 18.05.20
17)

Відповідно до законів України "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про благоустрій населених пунктів", "Про автомобільні дороги", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про рекламу" Київська міська рада вирішила:

1. Затвердити:

1.1. Правила розміщення рекламних засобів у місті Києві згідно з додатком 1 до цього рішення.

1.2. Зонування розміщення рекламних засобів у місті Києві згідно з додатком 2 до цього рішення.

1.3. Класифікатор типових рекламних засобів згідно з додатком 3 до цього рішення.

2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) здійснити організаційно-правові заходи, пов'язані з реалізацією пункту 1 цього рішення:

2.1. Затвердити Порядок розміщення зовнішньої реклами в місті Києві, реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва та розміщення реклами в ліфтах житлових будинків комунальної власності територіальної громади міста Києва.

2.2. Затвердити зміни до статутів комунальної корпорації "Київавтодор", комунального підприємства "Київпастранс", комунального підприємства "Київський метрополітен", комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в частині підпорядкування зазначених підприємств в питаннях розміщення реклами на транспорті комунальної власності міста Києва Управлінню з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Затвердити порядок оплати та визначення розміру плати за тимчасове користування місцями для розташування рекламних засобів зовнішньої реклами, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва, за розміщення реклами на транспорті комунальної власності міста Києва, а також за розміщення реклами в ліфтах житлових будинків комунальної власності міста Києва.

2.4. До 31 грудня 2017 року організувати розробку та затвердити Схеми розміщення наземних рекламних засобів по всій території міста Києва, протягом місяця з дати прийняття цього рішення утворити робочу групу з питань розробки та реалізації схем розміщення наземних рекламних засобів та затвердити її склад і положення про її діяльність.

2.5. Привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього рішення.

3. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 26 січня 2012 року N 20/7357 "Про затвердження Концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві".

4. Рішення Київської міської ради від 22 вересня 2011 року N 37/6253 "Про затвердження Порядку розміщення реклами в м. Києві" застосовується в частині, що не суперечить цьому рішенню, та втрачає чинність з моменту затвердження виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Києві, реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва та розміщення реклами в ліфтах житлових будинків комунальної власності територіальної громади міста Києва.

5. При прийнятті рішень щодо надання та продовження строку дії дозволів на право розміщення зовнішньої реклами, надання та продовження погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності керуватись вимогами Правил розміщення рекламних засобів в місті Києві, Зонуванням розміщення рекламних засобів в місті Києві та Класифікатором типових рекламних засобів, затверджених цим рішенням.

6. Встановити, що дозволи на розміщення реклами в місті Києві та погодження на розміщення реклами на транспорті комунальної власності, видані до набрання чинності цим рішенням, є чинними до закінчення строку їх дії.

7. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення в газеті Київської міської ради "Хрещатик".

8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань транспорту, зв'язку та реклами та постійну комісію Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування.

Київський міський голова В. Кличко

Додаток 1
до рішення Київської міської ради
20.04.2017 N 223/2445

Правила
розміщення рекламних засобів у місті Києві

I. Загальні положення

1.1. Засоби та обладнання зовнішньої реклами та реклами на транспорті (далі - РЗ) є помітними елементами (частинами) об'єктів благоустрою населеного пункту, упорядкування розміщення яких передбачає відповідні соціально-економічні та організаційно-правові заходи з метою раціонального використання території, належного її утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

1.2. Правила розміщення рекламних засобів в місті Києві (далі - Правила) розроблені з урахуванням практичного досвіду роботи з учасниками ринку реклами та спрямовані на формування рекламно-інформаційного простору в місті Києві, в якому рекламні засоби як складова частина системи візуальних комунікацій та навколишнє середовище об'єднані в єдиний гармонійний ансамбль.

1.3. Ці Правила регулюють правові відносини між виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) та фізичними і юридичними (незалежно від форми власності та підпорядкованості) особами, що виникають у процесі розміщення засобів зовнішньої реклами та реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади на території м. Києва, та визначає вимоги щодо їх розміщення, вимоги до проектування рекламних засобів, визначення місць встановлення рекламних засобів, їх експлуатації та обслуговування.

Вимоги цих Правил не поширюються на випадки розміщення найменування, знаків для товарів і послуг осіб, які надають матеріальну, фінансову, технічну, організаційну та іншу підтримку під час проведення фестивалів, конкурсів, спортивних змагань, святкових та інших культурно-масових заходів, організація проведення яких відбувається на підставі розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Ці правила не поширюються на випадки розміщення вивісок та табличок з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що регламентується окремим рішенням Київської міської ради.

1.4. Рекламні засоби мають встановлюватись, експлуатуватись та обслуговуватись з дотриманням законів України "Про благоустрій населених пунктів", "Про автомобільні дороги", "Про дорожній рух", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про рекламу", Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 N 2067, інших обов'язкових до виконання нормативно-правових актів, рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), вимог Зонування розміщення рекламних засобів у місті Києві, Класифікатора типових рекламних засобів, а також цих Правил.

На територіях, будинках і спорудах рекламні засоби розміщуються за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів.

1.5. У разі затвердження Схем розміщення рекламних засобів на території міста Києва наземні РЗ мають розміщуватися відповідно до таких схем.

1.6. РЗ не мають створювати перешкод для експлуатації та ремонту будівель і споруд, на чи біля яких вони розташовуються.

1.7. Рекламний засіб (як зовнішньої реклами, так і реклами на транспорті комунальної власності) має маркуватися на каркасі або окремій табличці, розміщеній на каркасі РЗ (а у випадку відсутності спеціальної конструкції - на поверхні РЗ), та містити найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, телефон, номер дозволу та термін його дії.

Рекламні матеріали на транспорті комунальної власності, які розміщуються не на спеціальних рекламних засобах, мають маркуватись із зазначенням рекламорозповсюджувача, номера погодження та терміну його дії.

Реклама, яка розміщується на РЗ, повинна відповідати вимогам законодавства, що визначає порядок застосування мов в Україні.

Текст реклами наводиться державною мовою. У випадку використання у рекламному сюжеті написів іноземною мовою вони мають супроводжуватись перекладом чи транслітерацією державною мовою рівновеликим шрифтом.

Зареєстровані в установленому законом порядку знаки для товарів і послуг наводяться у рекламі у тому вигляді, в якому їм надана правова охорона в Україні відповідно до закону.

1.8. Фундаментний блок наземного РЗ має бути заглиблений до рівня ґрунту з відновленням твердого покриття, трав'яного покриву (газону) та виконанням робіт з відновлення благоустрою території, де розміщений РЗ.

1.9. Забороняється розповсюдження реклами через радіотрансляційні мережі або інші звукові пристрої, в тому числі через мережі сповіщення пасажирів у транспортних засобах громадського користування, на станціях метрополітену, вокзалах, в портах та аеропортах, за винятком розповсюдження соціальної реклами.

1.10. Реклама на транспорті на внутрішніх поверхнях споруд та рухомому складі має відповідати вимогам безпеки, правилам руху та експлуатації, що стосуються відповідного виду транспорту.

Розміщення (нанесення) реклами на внутрішніх поверхнях майна та рухомому складі, а також монтаж та демонтаж РЗ та інженерних комунікацій для розміщення реклами на транспорті здійснюється балансоутримувачем або спеціалізованими підприємствами та організаціями, які забезпечують технічне обслуговування цих споруд, згідно з проектом, розробленим проектними організаціями, що виконують проектно-інженерне супроводження відповідного майна згідно з технічними умовами підприємства транспорту, що забезпечують повну відповідальність за дотримання ними вимог безпеки, правил руху та експлуатації.

1.11. Власник (законний користувач) рекламних засобів при їх встановленні та експлуатації:

1.11.1. Виконує роботи з розташування РЗ без пошкодження архітектурних деталей, конструктивних елементів будинків (будівель) та споруд, підземних та наземних комунікацій, елементів благоустрою та з поновленням фітодизайну прилеглої ділянки.

1.11.2. Забезпечує відповідність РЗ дозволу, погодженню, державним стандартам, нормам і правилам конструктивної міцності, електротехнічної, експлуатаційної та пожежної безпеки, несе відповідальність за будь-які порушення норм безпеки, несправності та аварійні ситуації, що виникають з його вини, та має за власний рахунок усувати всі дефекти, що виникають у процесі експлуатації РЗ.

1.11.3. Відповідає за безпеку при проведенні робіт з монтажу та демонтажу РЗ, експлуатацію і утримання РЗ у належному санітарно-технічному стані.

Підключення РЗ до інженерних мереж має здійснюватися відповідно до законодавства з дотриманням умов і правил технічної експлуатації відповідних мереж.

Рекламні засоби, які розміщені в охоронних зонах інженерних мереж, у випадку виникнення аварійної ситуації демонтуються балансоутримувачами або власником рекламних засобів на вимогу виконавця робіт по усуненню аварії без відшкодування збитків.

1.11.4. Виконує роботи з технічного обслуговування РЗ із застосуванням приладдя, яке забезпечуватиме збереження зелених насаджень, або власними силами та засобами проводить роботи з відновлення таких насаджень.

Роботи з технічного обслуговування РЗ виконуються із обов'язковим відновленням об'єктів благоустрою (у разі їх пошкодження) протягом 24 годин після закінчення цих робіт.

1.12. Особи, винні в порушенні цих вимог, притягаються до адміністративної відповідальності за статтями 152 та 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

II. Зонування розміщення рекламних засобів у місті Києві
із заборонами та обмеженнями щодо формату
рекламних засобів

2.1. Завданнями зонування розміщення рекламних засобів в місті Києві є:

- раціональне використання території, її належне утримання, створення сприятливого та безпечного для життєдіяльності людини довкілля;

- врахування типології елементів міського середовища, архітектурних, функціонально-планувальних та історико-культурних чинників;

- зменшення формату рекламних засобів у напрямку від околиць до центральної частини міста;

- визначення територій та об'єктів, на яких розміщення рекламних засобів не допускається.

2.2. Зонування розміщення рекламних засобів у місті Києві складається з текстової та графічної частин, містить обмеження щодо формату рекламних засобів від меншого (форматна зона 0 (нульова) до більшого (форматна зона 4).

Розмежування зон здійснюється по лініях забудови, червоних лініях, елементах ландшафту (водні об'єкти, зелені насадження тощо).

Вимоги зонування застосовуються до наземних та інших рекламних засобів, розміщених на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, елементах вуличного обладнання або відведеній території на відкритій місцевості в межах (на площі) територій форматних зон.

Вимоги зонування зовнішньої реклами застосовуються і до розміщення реклами на об'єктах та обладнанні транспорту комунальної власності територіальної громади міста Києва (крім випадків її розміщення на/в рухомому складі).

У випадку виникнення розбіжностей щодо визначення на місцевості меж різних форматних зон (у межах однієї вулиці, площі, бульвару, провулку, узвозу і т. п.) застосовуються вимоги зони меншого формату.

2.3. Зонування розміщення рекламних засобів містить перелік зон їх розміщення в м. Києві, форматний поділ рекламних засобів відповідно до площі однієї поверхні рекламного засобу, перелік об'єктів, вулиць, проспектів, площ, бульварів тощо (вулично-шляхову мережу, мости, шляхопроводи тощо), що визначають межі зон розміщення зовнішньої реклами.

2.4. Розміщення РЗ на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення в усіх форматних зонах заборонено, окрім РЗ027 відповідно до Класифікатора типових рекламних засобів.

2.5. Для реалізації напрямів Правил визначений поділ для наземних рекламних засобів відповідно до площі однієї рекламної поверхні РЗ, що буде розміщуватись відповідно до Зонування розміщення рекламних засобів у місті Києві:

малий формат - до 2,16 кв. м включно;

середній формат - понад 2,16 кв. м і до 8,0 кв. м включно;

великий формат - понад 8,0 кв. м і до 32,0 кв. м включно;

надвеликий формат - понад 32,0 кв. м і до 75,0 кв. м включно.

З метою забезпечення відстаней між конструкціями встановлюються мінімально допустимі зони розташування РЗ.

Зоною розташування наземного рекламного засобу є простір навколо центру опорних стійок (опірної стійки, основи) рекламного засобу встановленого радіусу.

Зони розташування наземних рекламних засобів у відповідності до форматного поділу складають:

- малий формат - радіусом 20 м;

- середній формат - радіусом 35 м;

- великий формат - радіусом 50 м;

- надвеликий формат - радіусом 75 м.

Зони розташування наземних РЗ не можуть накладатись одна на одну, крім випадків накладення зон розташування РЗ малого формату при їх розміщенні на бульварних частинах вулиць. При цьому відстані між такими РЗ, розміщеними вздовж проїзних частин, мають відповідати величині встановленого радіусу.

У зонах розташування наземного рекламного засобу розміщується тільки один наземний рекламний засіб.

III. Класифікатор типових рекламних засобів

3.1. Класифікатор типових рекламних засобів (далі - Класифікатор) містить перелік обов'язкових вимог до спеціальних тимчасових конструкцій, їх видів (типів) та рекомендовані приклади дизайнерського рішення конструктивів таких РЗ, які можуть розміщуватися на території міста Києва, основні технічні характеристики, загальні вимоги до розміщення та експлуатації кожної конструкції.

РЗ повинні встановлюватись, експлуатуватись та обслуговуватись із дотриманням вимог чинних нормативно-правових актів та цих Правил.

3.2. Типові РЗ в Класифікаторі є базовими зразковими моделями, можуть мати окремі фірмові відмінності: колір, декоративні елементи тощо.

IV. Схеми розміщення рекламоносіїв на території міста та
експлуатаційні вимоги до їх розміщення

4.1. Схема розміщення рекламних засобів на території міста Києва (далі - Схема) - це затверджені розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) текстові та графічні матеріали, що визначають території міста, на яких зазначено граничну кількість місць для розміщення наземних рекламних засобів, місця їх встановлення, типи рекламних засобів згідно з Класифікатором, формат та архітип кожного РЗ, розміщення яких допускається у межах відповідної території (вулиці, проспекту, бульвару тощо).

4.2. Схеми розробляються з дотриманням таких вимог:

- врахування характеру архітектури навколишньої забудови, ергономічних, містобудівних особливостей міського простору, наявності архітектурних та історичних пам'яток, специфіки природного ландшафту та щільності населення з метою створення гармонійного рекламно-інформаційного середовища міста;

- урахування розташованих на підставі дозволів рекламних засобів, місце розташування яких не потребує внесення змін до Схеми;

- урахування Класифікатора;

- дотримання експлуатаційних вимог до розміщення рекламних засобів, закріплених у нормативних актах;

- зменшення кількості місць розташування рекламних засобів у відповідності до встановлених вимог та обмежень.

4.3. Розробка Схем (змін у Схеми) здійснюється Робочим органом, а у разі необхідності - залученою у визначений чинним законодавством спосіб організацією у порядку, наведеному у пунктах 4.4 - 4.10 цих Правил.

4.4. Для розробки Схеми визначений або утворений виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) відділ, управління, інший виконавчий орган, уповноважений виконувати покладені на нього функції у сфері розміщення зовнішньої реклами (далі - Робочий орган), визначає або передає проектній організації (у разі залучення) необхідні вихідні дані для розробки Схеми.

4.5. Робочий орган або організація, визначена відповідно до п. 4.4 цього Порядку, розробляє проект Схеми. При цьому зазначений проект має передбачати граничну кількість та площі рекламних засобів, які можуть бути розміщені на відповідній вулиці, відповідати встановленим вимогам та обмеженням, а також відповідати рішенням Київської міської ради та розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4.6. У разі залучення сторонньої організації розроблений проект Схеми передається до Робочого органу.

4.7. Робочий орган у разі відсутності зауважень здійснює погодження Схеми. За необхідності організація доопрацьовує Схему на підставі відповідних зауважень.

4.8. Погоджена Робочим органом Схема передається на затвердження до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4.9. Після затвердження Схема підлягає обов'язковому включенню до складу відповідного паспорта вулиці, який затверджується у встановленому порядку (у разі його розробки).

4.10. З метою створення сприятливих умов для впровадження Схем вони можуть погоджуватись Робочим органом з усіма необхідними особами (підприємствами, установами, організаціями), з якими погоджується розміщення рекламних засобів.

V. Саморегулювання ринку зовнішньої реклами та
громадський контроль

5.1. Основною формою здійснення громадського контролю за реалізацією Правил є участь громадян, громадських спілок, представників галузевих громадських об'єднань та учасників ринку зовнішньої реклами у комісіях та робочих групах з метою узгодження позицій і фіксації розбіжностей в разі їх виникнення. Такий контроль може відбуватись також шляхом підписання меморандумів, протоколів та інших угод з виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією).

5.2. З метою прозорості регулювання розміщення зовнішньої реклами та реклами на транспорті комунальної власності в місті до процесу вироблення та прийняття необхідних для розвитку галузі рішень залучаються представники галузевих громадських об'єднань, власники рекламних засобів та інші учасники ринку реклами.

Київський міський голова В. Кличко

Додаток 2
до рішення Київської міської ради
20.04.2017 N 223/2445

Зонування розміщення рекламних засобів у місті Києві
(текстова частина)

У цьому Зонуванні розміщення рекламних засобів у місті Києві термін "Транспортна розв'язка" має таке значення:

Транспортна розв'язка - це комплекс штучних споруд всіх видів, що включає проїзні частини, узбіччя, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, розподільні смуги та клумби (смуги зелених насаджень), острівці безпеки, укоси, насипи і виїмки, підпірні стінки, шумозахисні пристрої, технічні та резервні смуги, мости, шляхопроводи, естакади, тунелі, призначені для надземно-підземного пропуску транспорту та пішоходів, на перехресті автомобільних шляхів сполучення, що забезпечує безперебійний рух пішоходів і транспорту на одному і більше рівнях. Територія транспортної розв'язки включає місця перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному і більше рівнях, межами якої є зовнішні краї проїзних частин, їх заокруглень, зовнішні краї спусків, підйомів та віражів.

N з/п  Зона розміщення об'єкта зовнішньої реклами  Допустимий формат рекламних засобів  Перелік об'єктів, вулиць, проспектів, площ, бульварів тощо (вулично-шляхова мережа) 
Форматна зона 0 (нульова)  Допустиме розміщення таких типів РЗ:
- Конструкція на даху будівель (будинків) із відтворенням знаку для товарів та послуг (власних назв) готелів, торгово-розважальних та офісних центрів (РЗ008);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі) та/або будівельних риштуваннях (РЗ015) - реклама розміщується на 20 % загальної площі одного РЗ на одному фасаді;
- Спеціальна рекламна конструкція на фасаді будинку (будівлі), споруди (РЗ016) площею до 3,0 кв. м Для конструкцій із відтворенням знаку для товарів та послуг (власних назв) готелів, торгових, торгово-розважальних та офісних центрів обмеження формату не застосовуються;
- Спеціальна рекламна конструкція, що розміщується під кутом до фасаду будинку (будівлі) (РЗ017) - площею не більше 0,5 кв. м;
- Художньо-просторова композиція (зелені насадження, фітокомпозиції тощо), яка використовується як рекламоносій (РЗ020);
- Афішна (інформаційна) тумба (РЗ021).
Розміщення інших типів РЗ не допускається 
Визначена межами:
- Контрактова площа від вул. Петра Сагайдачного до перетину з вул. Межигірською;
- вул. Межигірська від перетину з Контрактовою площею до перетину з вул. Спаською;
- вул. Спаська від перетину з вул. Межигірською до перетину з вул. Костянтинівською;
- вул. Костянтинівська від перетину з вул. Спаською до перетину з Контрактовою площею;
- Контрактова площа;
- вул. Володимирська від перетину з вул. Десятинною до перетину з вул. Великою Житомирською;
- вул. Велика Житомирська від перетину з вул. Володимирською до перетину з вул. Стрілецькою;
- вул. Стрілецька від перетину з вул. Великою Житомирською до перетину з провулком Георгіївським;
- провулок Георгіївський;
- вул. Рейтарська від перетину з провулком Георгіївським до перетину з вул. Золотоворітською;
- вул. Золотоворітська;
- вул. Ярославів вал від перетину з вул. Золотоворітською до перетину з вул. Миколи Лисенка;
- вул. Миколи Лисенка;
- вул. Богдана Хмельницького від перетину з вул. Миколи Лисенка до перетину з вул. Володимирською;
- вул. Володимирська від перетину з вулицею Богдана Хмельницького до Володимирського проїзду;
- Володимирський проїзд;
- Михайлівська площа;
- вул. Десятинна від Михайлівської площі до перетину з вулицею Володимирською;
- вул. Івана Франка від перетину з Ботанічною площею до перетину з бульваром Тараса Шевченка;
- бульвар Тараса Шевченка (парна сторона) від перетину з вул. Івана Франка до перетину з вул. Леонтовича;
- вул. Леонтовича від перетину з бульваром Тараса Шевченка до перетину з Ботанічною площею;
- Ботанічна площа;
- зона архітектурно-історичного заповідника, об'єкта Всесвітньої Спадщини UNESCO Києво-Печерська лавра;
- Національний історико-меморіальний заповідник "Бабин Яр";
- Ботанічний сад ім. академіка Олександра Фоміна;
- Центральний ботанічний сад Національної академії наук України ім. Миколи Гришка
А також вулиці, дороги, бульвари, узвози, провулки:
- Набережне шосе від мосту Патона до перетину з Дніпровським узвозом;
- Набережне шосе від перетину з Дніпровським узвозом до Поштової площі (парна сторона);
- вул. Лаврська;
- Андріївський узвіз;
- вул. Володимирська (від перетину з вул. Богдана Хмельницького до перетину з вул. Льва Толстого);
- вул. Басейна (бульварна частина);
- вул. Олени Теліги від перетину з вул. Кирилівською до перетину з вул. Дорогожицькою (парна сторона);
- Оболонська набережна;
- Алея Героїв Небесної Сотні;
- вул. Банкова;
- вул. Ольгинська;
- Музейний провулок;
- вул. Михайла Грушевського від перетину з Петрівською алеєю до Маріїнського парку
Площі та майдани:
- Майдан Незалежності;
- Контрактова площа;
- Поштова площа;
- площа Івана Франка;
- Європейська площа;
- Арсенальна площа;
- Бессарабська площа (пішохідна частина навколо Бессарабського ринку);
- площа Перемоги (центральна клумба);
- площа Льва Толстого (зелена клумба);
- Львівська площа (зелена клумба);
- площа Слави;
- площа Героїв Великої Вітчизняної війни
Всі парки, сквери, урочища, заповідники, острови, території транспортних розв'язок 
Форматна зона 1  Допустиме розміщення таких типів РЗ:
- Тумба, що стоїть окремо (РЗ006);
- Конструкція на даху будівлі (будинку) (РЗ008);
- Телевізійний екран на фасаді будинку (РЗ010);
- Медіафасад (РЗ011);
- Графічна (лазерна) проекційна установка; об'ємно-просторова (голографічна) проекційна установка (РЗ012);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі) та/або будівельних риштуваннях (РЗ015) - реклама розміщується на 40 % загальної площі одного РЗ на одному фасаді;
- Спеціальна рекламна конструкція на фасаді будинку (будівлі), споруди (РЗ016);
- Спеціальна рекламна конструкція, що розміщується під кутом до фасаду будинку (будівлі), споруди (РЗ017) - площею не більше 1,0 кв. м;
- Художньо-просторова композиція (зелені насадження, фітокомпозиції тощо), яка використовується як рекламоносій (РЗ020);
- Афішна (інформаційна) тумба (РЗ021);
- Пневмостенд, повітряна куля, які використовуються як рекламні носії (РЗ022);
- Об'ємно-просторова конструкція індивідуального дизайнерського рішення, що стоїть окремо (РЗ024);
- Зупинковий комплекс (павільйон) - не більше 2-х поверхонь розміром 2,16 кв. м (РЗ026)
Інші РЗ, площа однієї рекламної поверхні якого не перевищує 2,16 кв. м включно, що буде розміщений відповідно до зонування розміщення зовнішньої реклами в місті Києві 
Визначена межами:
- вул. Оленівська від Набережно-Лугової до перетину з вул. Кирилівською;
- вул. Кирилівська (від перетину з вул. Оленівською до перетину з вул. Щекавицькою);
- вул. Щекавицька (від перетину з вул. Кирилівською до перетину з пров. Ярославським);
провулок Ярославський;
- вул. Житньоторзька (від провулку Ярославського до перетину з вул. Нижній вал);
- вул. Нижній вал (від перетину з вул. Житньоторзькою до Вознесенського узвозу);
- Вознесенський узвіз;
- вул. Січових Стрільців (від перетину з Вознесенським узвозом до перетину з вул. Обсерваторною);
- вул. Обсерваторна (від перетину з вул. Січових Стрільців до вул. Володимира Винниченка);
- вул. Володимира Винниченка;
- вул. Павлівська (від вул. Володимира Винниченка до перетину з вул. Золотоустівською);
- вул. Золотоустівська від перетину з вул. Павлівською до перетину з вул. Бульварно-Кудрявською;
- вул. Бульварно-Кудрявська (від перетину з вул. Золотоустівською до площі Перемоги);
- площа Перемоги;
- вул. Павла Пестеля;
- вул. Старовокзальна;
- вул. Жилянська (від перетину з вул. Старовокзальною до перетину з вул. Симона Петлюри);
- вул. Симона Петлюри (від перетину з вул. Жилянською до площі Вокзальної);
- площа Вокзальна;
- вул. Вокзальна;
- вул. Льва Толстого (від перетину з вул. Вокзальною до перетину з вул. Гайдара);
- вул. Гайдара;
- вул. Іллі Еренбурга (від перетину з вул. Гайдара до перетину з вул. Василя Яна);
- вул. Василя Яна;
- вул. Тарасівська (від перетину з вул. Василя Яна до перетину з вул. Короленківською);
- вул. Короленківська (від перетину з вул. Тарасівською до перетину з вул. Володимирською);
- вул. Володимирська (від вул. Короленківської до перетину з вул. Жилянською);
- вул. Жилянська (від перетину з
вул. Володимирською до перетину з вул. Шота Руставелі);
- вул. Шота Руставелі (від перетину з вул. Жилянською до перетину з вул. Саксаганського);
- вул. Саксаганського (від перетину з вул. Шота Руставелі до вул. Еспланадної);
- вул. Еспланадна;
- вул. Басейна (від перетину з вул. Еспланадною до бульвару Лесі Українки);
- бульвар Лесі Українки (від вул. Басейної до перетину з вул. Генерала Алмазова);
- вул. Генерала Алмазова;
- вул. Московська (від перетину з вул. Генерала Алмазова до перетину з вул. Омельяновича-Павленка);
- вул. Омельяновича-Павленка;
- алея Героїв Крут;
- Паркова дорога;
- Петрівська алея;
- вул. Михайла Грушевського, від перетину з Петрівською алеєю до Європейської площі;
- Володимирський узвіз;
- Боричів узвіз від перетину з Володимирським узвозом до вул. Набережно-Хрещатицької;
- вул. Набережно-Хрещатицька;
- вул. Набережно-Лугова від вул. Набережно-Хрещатицької до перетину з вул. Оленівською
А також вулиці, дороги, бульвари, узвози, провулки:
- Русанівська набережна;
- вул. Прирічна;
- Подільський узвіз;
- вул. Фізкультури;
- вул. Народного ополчення (розподільча смуга);
- бульвар Академіка Вернадського (бульварна частина);
- вул. Ванди Василевської (розподільча смуга);
- бульвар Вацлава Гавела (бульварна частина);
- Русанівський бульвар (бульварна частина);
- бульвар Ігоря Шамо (бульварна частина);
- бульвар Праці (бульварна частина);
- бульвар Верховної Ради (бульварна частина);
- бульвар Марії Приймаченко (бульварна частина);
- Дніпровський узвіз;
- Дніпровський проїзд;
- вул. Цитадельна;
- вул. Лейпцизька;
- вул. Добровольчих батальйонів;
- вул. Редутна;
- Редутний провулок 
Форматна зона 2  Допустиме розміщення таких типів РЗ:
- Конструкція на даху будівлі (будинку) (РЗ008);
- Щит на фасаді будинку (будівлі), споруди (РЗ009);
- Телевізійний екран на фасаді будинку (РЗ010);
- Медіафасад (РЗ011);
- Графічна (лазерна) проекційна установка; об'ємно-просторова (голографічна) проекційна установка (РЗ012);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди (РЗ014);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі) та/або будівельних риштуваннях (РЗ015)
- реклама розміщується на 100 % загальної площі одного РЗ на одному фасаді;
- Спеціальна рекламна конструкція на фасаді будинку (будівлі), споруді (РЗ016);
- Художньо-просторова композиція (зелені насадження, фітокомпозиції тощо), яка використовується як рекламоносій (РЗ020);
- Пневмостенд, повітряна куля, які використовуються як рекламні носії (РЗ022);
- Об'ємно-просторова конструкція індивідуального дизайнерського рішення, що стоїть окремо (РЗ024);
- Зупинковий комплекс та/або павільйон (РЗ026);
Конструкція на естакаді, мості, шляхопроводі (РЗ028)
Інші РЗ, площа однієї рекламної поверхні якого не перевищує 8 кв. м включно, що буде розміщений відповідно до зонування розміщення зовнішньої реклами в місті Києві 
Визначена межами:
- вул. Олени Теліги від перетину з вул. Новокостянтинівською до перетину з вул. Кирилівською;
- вул. Олени Теліги (від перетину з вул. Кирилівською до перетину з вул. Дорогожицькою (непарна сторона);
- вул. Олени Теліги від перетину з вул. Дорогожицькою до вул. Олександра Довженка,
- вул. Олександра Довженка;
- вул. Вадима Гетьмана;
- бульвар Чоколівський;
- просп. Валерія Лобановського;
- бульвар Дружби народів;
- Набережне шосе від заїзду на Дніпровський узвіз до Поштової площі (непарна сторона);
- вул. Набережно-Хрещатицька;
- вул. Набережно-Лугова;
- вул. Межигірська (від перетину з вул. Набережно-Луговою до перетину з вул. Новокостянтинівською);
- вул. Новокостянтинівська (від перетину з вул. Межигірською до перетину з вул. Олени Теліги)
А також вулиці, проспекти, дороги:
- просп. Голосіївський (від Голосіївської площі до перетину з вул. Васильківською);
- вул. Кіквідзе;
- Дніпровська набережна;
- просп. Соборності (від перетину з Дніпровською набережною до вул. Березняківської);
- вул. Ентузіастів 
Форматна зона 3  Допустиме розміщення таких типів РЗ:
- Конструкція на даху будівлі (будинку) (РЗ008),
- Телевізійний екран на фасаді будинку (РЗ010);
- Медіафасад (РЗ011);
- Графічна (лазерна) проекційна установка; об'ємно-просторова (голографічна) проекційна установка (РЗ012);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди (РЗ014),
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі) та/або будівельних риштуваннях (РЗ015);
- Художньо-просторова композиція (зелені насадження, фітокомпозиції тощо), яка використовується як рекламоносій (РЗ020);
- Пневмостенд, повітряна куля, які використовуються як рекламні носії (РЗ022)
Інші РЗ, площа однієї рекламної поверхні якого не перевищує 32 кв. м включно, що буде розміщений відповідно до зонування розміщення зовнішньої реклами в місті Києві 
Включає території міста Києва, які не увійшли до 0, 1, 2 та 4 форматних зон 
Форматна зона 4  Допустиме розміщення таких типів РЗ:
- Конструкція на даху будівлі (будинку) (РЗ008);
- Телевізійний екран на фасаді будинку (РЗ010);
- Медіафасад (РЗ011);
- Графічна (лазерна) проекційна установка; об'ємно-просторова (голографічна) проекційна установка (РЗ012);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди (РЗ014);
- Банер, панно на фасаді будинку (будівлі) та/або будівельних риштуваннях (РЗ015);
- Художньо-просторова композиція (зелені насадження, фітокомпозиції тощо), яка використовується як рекламоносій (РЗ020);
- Пневмостенд, повітряна куля, які використовуються як рекламні носії (РЗ022);
Інші РЗ, площа однієї рекламної поверхні якого не перевищує 75 кв. м включно, що буде розміщений відповідно до зонування розміщення зовнішньої реклами в місті Києві 
Включає територію вздовж магістральних вулиць, проспектів, шосе, а саме:
- просп. Миколи Бажана;
- Бориспільського шосе;
- Броварського просп. (від перетину з просп. Визволителів до межі міста);
- вул. Братиславської;
- вул. Богатирської;
- Кільцевої дороги;
- вул. Міської;
- просп. Академіка Палладіна;
- Кільцевої дороги;
- просп. Академіка Глушкова (від виїзду з вул. Васильківської до межі міста);
- просп. Генерала Ватутіна;
- просп. Степана Бандери;
- вул. Полярної;
- просп. Перемоги (від перетину з просп. Академіка Палладіна до Брест-Литовського шосе);
- Брест-Литовського шосе;
- Гостомельського шосе;
- вул. Академіка Заболотного;
- Столичного шосе;
- Дніпропетровського шосе;
- вул. Промислової 

Зонування розміщення рекламних засобів в місті Києві
(графічна частина)

Зонування розміщення рекламних засобів в місті Києві (графічна частина) (Додаток 2) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".

Київський міський голова В. Кличко

Додаток 3
до рішення Київської міської ради
20.04.2017 N 223/2445

Класифікатор типових рекламних засобів

У цьому Класифікаторі типових рекламних засобів терміни вживаються у такому значенні:

Скролінг - рекламоносій, рекламна площина якого кріпиться до спеціальних барабанів та дистанційних кронштейнів, за допомогою яких змінюється рекламний сюжет.

Призматрон - рекламоносій, рекламна площина якого складається з тригранних сегментів, за допомогою яких послідовно змінюється рекламний сюжет.

Беклайт - рекламоносій, рекламна площина якого виготовляється на просвічуваній банерній тканині, яка прикріплена за допомогою системи натягу.

Суцільний щит - рекламоносій, рекламна площина якого складається із суцільної металевої поверхні, змонтованої безпосередньо на металокаркасі.

Лайтбокс - рекламна конструкція, що складається з короба та просвічуваної лицевої поверхні, на яку різними засобами наносять візуальну інформацію (друк, аплікація, гравірування тощо).

Таблиця (Вид (тип) рекламного засобу,
Приклад конструктивного та дизайнерського рішення)

Київський міський голова В. Кличко

Додаток
до Класифікатора типових рекламних засобів

(додатка 3
до рішення Київської міської ради
20.04.2017 N 223/2445)

Графічний довідник
щодо розміщення спеціальних рекламних конструкцій на
фасаді будинку (будівлі) (РЗ016) та спеціальних рекламних
конструкцій, що розміщуються під кутом до
фасаду будинку (будівлі) (РЗ017)

Таблиця..., Графічний довідник... (Додаток 3) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Рішення".