Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 1 березня 2017 р. N 115
Київ

Про затвердження Державної цільової
соціальної програми розвитку фізичної
культури і спорту на період до 2020 року

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Державну цільову соціальну програму розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року (далі - Програма), що додається.

2. Міністерствам і місцевим органам виконавчої влади забезпечити виконання Програми в межах коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах на відповідний бюджетний період, а також за рахунок інших джерел.

3. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади подавати щороку до 1 лютого Міністерству молоді та спорту інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 1 березня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі.

Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2017 р. N 115

Державна
цільова соціальна програма розвитку фізичної
культури і спорту на період до 2020 року

Мета Програми

Метою Програми є визначення провідної ролі фізичної культури і спорту як важливого фактору здорового способу життя, профілактики захворювань, формування гуманістичних цінностей, створення умов для всебічного гармонійного розвитку людини, сприяння досягненню фізичної та духовної досконалості людини, виявлення резервних можливостей організму, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного іміджу держави у світовому співтоваристві.

Шляхи і способи розв’язання проблеми

Розвиток фізичної культури і спорту може бути забезпечений за такими варіантами.

Перший варіант передбачає збереження традиційної системи розвитку фізичної культури і спорту, відсутність системного підходу щодо розв’язання нагальних проблем організації дозвілля населення і підготовки національних збірних команд, що не дасть позитивного результату і сприятиме загостренню кризової ситуації в Україні.

Другий варіант, що передбачає здійснення організаційно-практичних заходів щодо створення автономної системи управління сферою фізичної культури і спорту, в якій відсутня координуюча функція з боку держави, а керівництво здійснюється органами, відповідальними за забезпечення розвитку олімпійського руху, із залученням фінансових ресурсів приватного сектору, сприятиме зменшенню фінансових ресурсів державного та місцевих бюджетів для забезпечення розвитку сфери фізичної культури і спорту.

Третій, оптимальний варіант передбачає поєднання зусиль органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства для проведення реформи у сфері фізичної культури і спорту з метою приведення її у відповідність з європейськими вимогами і стандартами шляхом визначення як основи європейської моделі реформування відносин між органами державної влади та громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості, підвищення рівня публічності та прозорості діяльності Мінмолодьспорту, автономності спортивних федерацій, визначення принципів пріоритетності видів спорту, вдосконалення національного антидопінгового законодавства, що сприятиме створенню умов для заняття фізичною культурою і спортом.

Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведені в додатку 1.

Завдання і заходи

Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть можливість:

підвищувати щороку рівень охоплення населення руховою активністю на 1-2 відсотки;

створити умови для соціальної адаптації та реабілітації інвалідів і осіб з обмеженими фізичними можливостями;

підвищити рівень готовності молоді до служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів, правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних службах з метою захисту суверенітету та незалежності держави;

підвищити рівень заінтересованості дітей та молоді до соціальних, профілактичних акцій, спрямованих на мотивацію свідомого ставлення до власного здоров’я;

підвищити рівень поінформованості та обізнаності різних груп населення щодо формування здорового способу життя і профілактики негативних явищ серед дітей та молоді;

забезпечити надання якісних фізкультурно-спортивних послуг спортивними клубами та фізкультурно-оздоровчими закладами, які функціонують відповідно до встановлених стандартів;

залучити до 13 відсотків дітей та молоді віком від 6 до 18 років до занять у дитячо-юнацьких спортивних школах, створити умови для розвитку резервного спорту та ефективного поповнення складу національних збірних команд;

забезпечити збереження провідних позицій українських спортсменів у міжнародних змаганнях різного рівня для піднесення авторитету держави у світовому спортивному співтоваристві;

забезпечити збереження та створення розгалуженої мережі сучасних спортивних споруд (спортивні зали, плавальні басейни, спортивні майданчики тощо), які відповідають національним та міжнародним стандартам, зокрема із залученням коштів інвесторів;

забезпечити підвищення рівня професійних знань, фахового рівня та вміння працювати в нових соціально-економічних умовах, а також здійснення контролю за станом здоров’я, профілактикою травматизму, захворювань та якістю наданих медичних послуг.

Очікувані результати виконання Програми наведені в додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Видатки на виконання Програми здійснюються за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел.

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 25 186 605,4 тис. гривень, у тому числі 8 668 054,9 тис. - за рахунок коштів державного бюджету, 13 651 515,3 тис. - місцевих бюджетів, 2 867 035,3 тис. гривень - за рахунок інших джерел.

Обсяг видатків, необхідних для виконання Програми, визначається щороку з урахуванням можливостей державного та місцевих бюджетів під час формування їх показників.

Додаток 1
до Програми

Паспорт
Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної
культури і спорту на період до 2020 року

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 р. N 1320 (Офіційний вісник України, 2015 р., N 102, ст. 3529).

2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 р. N 115.

3. Державний замовник - Мінмолодьспорт.

4. Керівник Програми - Міністр молоді та спорту.

5. Виконавці заходів Програми - Мінмолодьспорт, МОН, МВС, Міноборони, обласні та Київська міська держадміністрації, громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості (за згодою).

6. Строк виконання - 2017-2020 роки.

7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування

Джерела фінансування  Обсяг фінансування,
тис. гривень 
У тому числі за роками 
2017  2018  2019  2020 
Державний бюджет  8 668 054,9  2 182 625  1 980 450,3  1 995 992,7  2 508 986,9 
Місцеві бюджети  13 651 515,3  2 983 585,1  3 277 919,4  3 565 381,6  3 824 629,2 
Інші джерела  2 867 035,3  533 276,3  743 852  694 236,7  895 670,2 
Усього  25 186 605,4  5 699 486,4  6 002 221,7  6 255 611  7 229 286,3 

Додаток 2
до Програми

Завдання і заходи
з виконання Державної цільової соціальної програми
розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року

Завдання і заходи з виконання Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року (Додаток 2) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".

Додаток 3
до Програми

Очікувані результати
виконання Державної цільової соціальної програми розвитку
фізичної культури і спорту на період до 2020 року

Найменування завдання  Найменування показників виконання завдання  Одиниця виміру  Значення показника 
усього  2017  2018  2019  2020 
1. Внесення змін до законодавства в частині реформування відносин між органами державної влади і громадськими організаціями фізкультурно-спортивної спрямованості відповідно до європейських стандартів  кількість розроблених нормативно-правових актів, спрямованих на створення умов для занять фізичною культурою і спортом  одиниць  20 
2. Створення умов для забезпечення оптимальної рухової активності різних груп населення для зміцнення здоров’я з урахуванням інтересів, здібностей та індивідуальних особливостей кожного  кількість заходів  -"-  35004  8270  8539  8810  9385 
кількість фізкультурно-спортивних товариств  -"-  59  59  59  59  59 
кількість проведених заходів, у яких беруть участь ветерани  -"-  5278  1206  1266  1368  1438 
кількість проведених заходів, у яких беруть участь особи з інвалідністю  -"-  4581  1028  1125  1182  1246 
  кількість всеукраїнських спартакіад, спортивних змагань  -"-  24 
  кількість регіональних спартакіад, спортивних змагань  -"-  4675  1116  1153  1187  1219 
  кількість центрів (клубів)  одиниць  203  37  43  57  66 
  кількість заходів  -"-  2562  606  631  651  674 
  кількість спортивних споруд, облаштованих засобами безперешкодного доступу до них осіб з інвалідністю та ветеранів спорту  -"-  383  278  310  344  383 
  кількість інструкторів з фізичної культури на підприємствах, в установах, організаціях  осіб  527  127  140  147  113 
  чисельність населення залученого до щорічного оцінювання  відсотків  13  10  11  13 
3. Створення умов для підвищення ефективності фізичної підготовки у Збройних Силах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів, та правоохоронних органах  кількість учасників фізкультурно-спортивних заходів  осіб  164789  38613  39335  42138  44703 
кількість заходів  одиниць  1330  309  324  340  357 
4. Популяризація здорового способу життя та подолання суспільної байдужості до здоров’я населення  кількість виданих підручників, посібників, навчальних програм  -"-  537  132  132  135  138 
  кількість інформаційних матеріалів  -"-  502  106  117  133  146 
  кількість осіб, які взяли участь у фізкультурно-оздоровчих заходах  осіб  3985  935  975  1015  1060 
  кількість телевізійних та радіотрансляцій щодо висвітлення позитивного впливу здорового способу життя на здоров’я людини  одиниць  10114  2461  2524  2551  2578 
5. Забезпечення функціонування та удосконалення мережі закладів фізичної культури і спорту  кількість спортивних клубів  -"-  2104  1975  2018  2062  2104 
кількість дитячо-юнацьких спортивних шкіл  -"-  1298  1292  1293  1297  1298 
кількість спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю  -"-  16  16  16  16  16 
  кількість шкіл вищої спортивної майстерності  -"-  34  34  34  34  34 
  кількість центрів олімпійської підготовки  -"-  18  16  17  17  18 
  кількість центрів студентського спорту вищих навчальних закладів  -"-  25  12  19  25 
  кількість фізкультурно-оздоровчих закладів  -"-  2425  2425  2425  2425  2425 
  кількість центрів фізичного здоров’я населення  -"-  279  207  226  264  279 
  кількість центрів фізичної культури і спорту інвалідів  -"-  53  43  50  51  53 
6. Забезпечення відбору осіб,
які мають високий рівень підготовленості та здатні під час проведення спортивних заходів витримувати значні фізичні та психологічні навантаження, для подальшого залучення їх до резервного спорту 
кількість вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, яких залучено до участі у змаганнях  осіб  1673219  371786  544306  376116  381011 
кількість учнів та студентів, яких залучено до участі у змаганнях  -"-  1806675  430772  454238  457722  463943 
кількість учнів та студентів  -"-  248000  56000  60000  64000  68000 
  кількість учасників Всеукраїнської спартакіади "Повір у себе” серед дітей з інвалідністю  -"-  20124  4742  4864  5160  5358 
  кількість вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл, які беруть участь у спеціалізованих змінах під час відпочинку в дитячих закладах  -"-  157667  21545  22590  23840  89692 
  кількість осіб, включених до штатних спортивних команд резервного спорту  -"-  1818  436  448  461  473 
7. Підтримка та розвиток олімпійського, неолімпійського, паралімпійського та дефлімпійського руху  кількість штатних одиниць команди національних збірних команд з олімпійських та неолімпійських видів спорту  одиниць  1700  1700  1700  1700  1700 
  кількість штатних одиниць команди національних збірних команд з видів спорту інвалідів  -"-  599  599  599  599  599 
  кількість учасників  осіб  742825  154493  197996  227946  162390 
  -"-  -"-  531681  131757  130988  133863  135073 
  -"-  -"-  102127  22299  24295  26542  28991 
  -"-  -"-  222863  54590  55414  56131  56728 
  -"-  -"-  21060  5460  5265  5070  5265 
  -"-  -"-  19851  4880  4931  4990  5050 
  -"-  -"-  3391  816  769  39  1767 
  кількість осіб, які отримали грошові винагороди  -"-  19694  4826  4776  4855  5237 
  кількість телевізійних та радіотрансляцій  одиниць  2933  707  739  741  746 
  кількість спортсменів та тренерів, які отримали допомогу для вирішення соціально-побутових питань  осіб  289  58  64  70  97 
  кількість спортсменів збірних команд  -"-  12128  12128  12128  12128  12128 
  кількість заходів  одиниць  828  192  202  211  223 
  -"-  -"-  388  90  93  100  105 
  -"-  -"-  44  11  11  11  11 
  кількість установ  -"- 
  кількість укладених угод (договорів)  -"-  40  10  10  10  10 
               
8. Розбудова спортивної інфраструктури, у тому числі шляхом будівництва та модернізації спортивних споруд із залученням коштів інвесторів  кількість закладів  одиниць  741  170  179  187  205 
кількість облаштованих багатофункціональних спортивних майданчиків із синтетичним покриттям та тренажерним обладнанням  -"-  1144  259  276  292  317 
  кількість нових плавальних басейнів  -"- 
9. Надання якісних фізкультурно-спортивних послуг  кількість фахівців, які пройшли перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію  осіб  4599  1110  1154  1155  1180 
  кількість проведених конференцій, конгресів, семінарів, навчань  одиниць  120  26  30  31  33 
  кількість проведених методичних досліджень  -"-  12 
  кількість придбаного обладнання  -"-  38  27 
  кількість узятих допінг-проб  -"-  1314  1314  1314  1314  1314