МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ
31.03.2016 N 79

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
26 квітня 2016 р. за N 632/28762

Про затвердження Методики розроблення,
проведення моніторингу та оцінки результативності
реалізації регіональних стратегій розвитку та
планів заходів з їх реалізації

Відповідно до пункту 4 Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року N 932, та з метою встановлення єдиних вимог до розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, визначення організаційного механізму моніторингу та оцінки виконання завдань і досягнення індикаторів, встановлених у регіональних стратегіях та планах заходів з їх реалізації, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Методику розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації, що додається.

2. Департаменту з питань регіонального розвитку (Кучеренко О.В.) разом з Департаментом нормативно-правового регулювання (Вернигор Ю.Ю.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра В.А. Негода

Затверджено
Наказ Міністерства регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального
господарства України 31.03.2016 N 79

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
26 квітня 2016 р. за N 632/28762

Методика
розроблення, проведення моніторингу та оцінки
результативності реалізації регіональних
стратегій розвитку та планів
заходів з їх реалізації

І. Загальні положення

1. Ця Методика визначає склад та зміст, строки розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації.

2. Регіональна стратегія розвитку (далі - регіональна стратегія) є документом, що визначає тенденції та основні проблеми соціально-економічного розвитку Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, стратегічні та оперативні цілі, пріоритети розвитку регіону на відповідний період, основні завдання, етапи та механізми їх реалізації, систему моніторингу та оцінки результативності.

План заходів з реалізації регіональної стратегії (далі - план заходів) є інструментом реалізації регіональної стратегії, який передбачає заходи у середньостроковій перспективі (від трьох до чотирьох років) та у рамках передбачених регіональною стратегією завдань, відповідальних виконавців, строки виконання, обсяги і джерела фінансування з визначенням індикаторів результативності їх виконання, та є основою для розроблення інвестиційних програм (проектів), спрямованих на розвиток регіонів.

3. У цій Методиці терміни вживаються у таких значеннях:

головний розробник проектів регіональної стратегії та плану заходів з її реалізації (далі - головний розробник) - структурний підрозділ Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або агенція регіонального розвитку, інші установи, громадські організації (з якими укладено відповідний договір), метою (цілями) та напрямами діяльності яких є реалізація державної регіональної політики, які визначені рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідальними за підготовку регіональної стратегії та плану заходів;

експертна група з відбору технічних завдань на проекти регіонального розвитку (далі - експертна група) - група експертів, які мають практичний досвід з питань розроблення та впровадження проектів регіонального розвитку, до складу якої можуть входити представники структурних підрозділів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (за згодою їх керівників), а також представники асоціацій та інших об’єднань органів місцевого самоврядування, агенцій регіонального розвитку, громадських об’єднань, наукових установ, інших юридичних осіб (за згодою їх керівників) та фізичні особи (за згодою);

моніторингова група з проведення моніторингу і оцінки результативності реалізації регіональної стратегії і плану заходів (далі - моніторингова група) - група експертів, визначених рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідальними за проведення моніторингу і оцінки реалізації регіональної стратегії і плану заходів;

програма регіонального розвитку - комплекс взаємопов’язаних завдань та заходів довготривалого характеру, спрямованих на досягнення цілей, визначених регіональною стратегією, оформлений як додаток до плану заходів, що готується та затверджується у встановленому законодавством порядку та реалізується через проекти регіонального розвитку, об’єднані спільною метою та відібрані на конкурсній основі;

проект регіонального розвитку - комплекс взаємопов’язаних заходів для розв’язання окремих проблем регіонального розвитку, оформлений як документ за встановленою законодавством формою, яким визначаються спільні дії учасників проекту, а також ресурси, необхідні для досягнення цілей проекту протягом установлених строків.

Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Бюджетним кодексом України, Законом України "Про засади державної регіональної політики".

ІІ. Розроблення регіональних стратегій та
планів заходів

1. Регіональні стратегії і плани заходів розробляються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями після прийняття Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міськими радами відповідного рішення.

2. Для розроблення регіональної стратегії та плану заходів рішенням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

визначається головний розробник;

може утворюватися робоча група з розроблення проектів регіональної стратегії та плану заходів (далі - робоча група), до складу якої можуть входити представники структурних підрозділів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (за згодою їх керівників), а також представники органів місцевого самоврядування, асоціацій та інших об’єднань органів місцевого самоврядування, громадських організацій, інших юридичних осіб (за згодою їх керівників) та фізичні особи (за згодою).

3. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації:

повідомляють через засоби масової інформації та на своїх офіційних веб-сайтах про початок роботи над проектами регіональної стратегії і плану заходів, визначають строки і форму подання пропозицій;

організовують громадське обговорення проектів регіональної стратегії і плану заходів та проводять (за необхідності) консультації із суб’єктами регіонального розвитку та іншими заінтересованими сторонами для узгодження позицій;

оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах звіти про результати розгляду пропозицій суб’єктів регіонального розвитку та інших заінтересованих сторін до проектів регіональної стратегії і плану заходів.

4. Розроблення проекту регіональної стратегії починається не пізніше ніж за 15 місяців до завершення строку реалізації чинної регіональної стратегії.

5. Проект регіональної стратегії розробляється на період дії Державної стратегії регіонального розвитку України з урахуванням:

положень Державної стратегії регіонального розвитку України;

стратегій розвитку міст, селищ та сіл, першочергового розвитку депресивних територій, стратегічних пріоритетів розвитку об’єднаних територіальних громад та окремих районів відповідного регіону;

наявних результатів проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації діючої регіональної стратегії, що передбачає аналіз позитивних та негативних аспектів, які вплинули на досягнення цілей чинної регіональної стратегії.

6. Проект регіональної стратегії має включати:

вступ із коротким обґрунтуванням підстав для розроблення, інформацію про головного розробника;

аналітичну частину - детальний опис основних тенденцій соціально-економічного розвитку регіону та результати моніторингу і оцінки результативності виконання завдань діючої регіональної стратегії;

аналіз сильних і слабких сторін регіону, можливостей і загроз (SWOT-аналіз) та характеристику порівняльних переваг, викликів та ризиків перспективного розвитку регіону;

сценарії розвитку;

стратегічне бачення на відповідний період;

стратегічні цілі, пріоритети розвитку регіону на відповідний період;

оперативні цілі, що забезпечать досягнення стратегічних цілей;

основні завдання, етапи та механізми їх реалізації, зокрема:

інституційне та організаційне забезпечення реалізації регіональної стратегії;

фінансове забезпечення реалізації регіональної стратегії;

аналіз відповідності положень регіональної стратегії Державній стратегії регіонального розвитку України;

систему моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональної стратегії, у тому числі індикатори результативності реалізації її цілей та завдань.

7. Аналітична частина є основою для визначення конкурентних переваг, викликів та ризиків для регіону на відповідний період і має містити дані про:

географічне розташування, суміжні території;

ландшафтні особливості рельєфу, характеристику ґрунтів та гідрологію;

природно-ресурсний потенціал, кліматичні умови;

адміністративно-територіальний поділ та формування об'єднаних територіальних громад;

демографічну ситуацію, ринок праці;

інфраструктуру (транспортну, екологічну, енергетичну, промислову, зв’язку, соціальну);

планування території регіону чи його окремих частин;

особливості соціально-економічного розвитку в динаміці за останні п'ять років;

розвиток підприємницького середовища;

розвиток міст та сільських територій;

екологічну ситуацію;

фінансово-бюджетну ситуацію;

результати проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації діючої регіональної стратегії.

Основою для розроблення аналітичної частини є офіційні дані Держстату, інформаційні матеріали соціологічних опитувань тощо. Система показників, необхідних для проведення аналізу стану розвитку регіону, визначається головним розробником.

Для проведення аналізу стану розвитку регіонів пропонується використовувати показники, розраховані на 1 особу населення, а також проводити їх порівняння з відповідними показниками суміжних регіонів та регіонів з однаковим типом економіки за класифікацією, визначеною Державною стратегією регіонального розвитку України.

У процесі підготовки аналітичних матеріалів проекту регіональної стратегії використовуються картографічні, ілюстраційні та інші матеріали, зокрема економіко-географічні карти та схеми, кадастрові карти, схеми та креслення, фотоматеріали території.

Аналітичні матеріали проекту регіональної стратегії готуються як щодо регіону, так і щодо його окремих частин (мікрорегіонів), що відрізняються специфікою проблем соціально-економічного розвитку. На підставі таких матеріалів визначаються основні тенденції у економічній, соціальній та екологічній сферах регіону за останні 5 років.

8. Характеристика порівняльних переваг, викликів та ризиків перспективного розвитку регіону здійснюється на основі оцінки стартових умов регіонального розвитку шляхом SWOT-аналізу.

Складовими SWOT-аналізу є:

сильні сторони - наявні внутрішні позитивні фактори або ресурси регіону, які можуть бути використані для формування конкурентних переваг;

слабкі сторони - наявні внутрішні негативні фактори регіону, які заважають його розвитку та можуть бути визначені як протилежності сильним чи як відсутність деяких сильних сторін;

можливості - позитивні фактори зовнішнього впливу (наявні або найбільш ймовірні), які можна використати для розвитку регіону;

загрози - негативні фактори зовнішнього впливу (наявні або найбільш ймовірні), які перешкоджають розвитку регіону.

SWOT-аналіз здійснюється за формою згідно з додатком 1 до цієї Методики.

На основі SWOT-аналізу проводиться виявлення логічних взаємозв’язків між внутрішніми (сильні та слабкі сторони) та зовнішніми (можливості та загрози) факторами, які мають стратегічне значення для розвитку регіону. Саме ці взаємозв’язки дозволяють сформулювати порівняльні переваги, виклики і ризики, які є основою формулювання стратегічних та оперативних цілей розвитку регіону на довгострокову перспективу.

9. Визначення порівняльних переваг, викликів та ризиків здійснюється за формою згідно з додатком 2 до цієї Методики.

10. Сценарій розвитку є описом послідовності подій від теперішнього до майбутнього стану розвитку регіону, що ґрунтується на припущеннях, які стосуються формування комбінацій сильних та слабких сторін, можливостей та загроз.

Необхідною умовою успішності планування, крім об’єктивного аналізу ситуації у регіоні, є найбільш вірогідні прогнози, побудовані на статистично зафіксованих тенденціях і кількісних показниках, з урахуванням особливостей функціонування тих секторів і сфер економіки регіону, які є найбільш вагомими для цієї території. Це можливо здійснити на підставі демографічного та економічного прогнозів розвитку регіону, а також шляхом обговорення з громадськістю.

Опрацьовується кілька варіантів сценаріїв розвитку: базовий, оптимістичний та песимістичний. Альтернативні базовому сценарії необхідні для подальшого перегляду, корекції (у разі потреби) цілей регіональної стратегії та стратегічного бачення.

11. Стратегічне бачення являє собою відображення (узагальнення) найбільш загальних та тривалих уявлень про майбутнє розвитку регіону та життя його населення.

12. На основі визначених порівняльних переваг, викликів і ризиків, а також стратегічного бачення формуються стратегічні, оперативні цілі та завдання регіональної стратегії.

13. Стратегічні цілі розвитку регіону - описані у формальному вигляді орієнтири, яких бажано досягти в довгостроковому періоді.

Для визначення стратегічних цілей розвитку регіону використовується комплексний підхід, тобто створюється система цілей, яка має відображати потреби регіону, відповідати стратегічному баченню, досягнення яких сприятиме комплексному розв’язанню кількох проблем розвитку.

З урахуванням принципу реалістичності кількість стратегічних цілей не може бути більше п’яти.

Визначення стратегічних цілей здійснюється з урахуванням принципу збалансованого еколого-економічного та людського розвитку.

Кожна стратегічна ціль включає оперативні цілі, які містять конкретні завдання.

14. Для кожної з передбачених оперативних цілей визначаються:

обґрунтування вибору оперативної цілі;

опис завдань, які передбачаються для її досягнення;

система індикаторів (критеріїв) досягнення оперативної цілі.

15. Основні завдання мають відповідати стратегічним та оперативним цілям і спрямовуватися на розв’язання основних проблем та використання можливостей, визначених у аналітичній частині регіональної стратегії.

16. Аналіз відповідності положень регіональної стратегії Державній стратегії регіонального розвитку України здійснюється шляхом порівняння їх стратегічних та оперативних цілей.

17. Проект регіональної стратегії подається на затвердження Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам не пізніше ніж через 6 місяців після затвердження Державної стратегії регіонального розвитку України.

18. План заходів розробляється строком на три роки (перший етап) та наступні чотири роки (другий етап) періоду дії регіональної стратегії відповідно до цілей і завдань регіональної стратегії та з урахуванням припущень щодо доступності відповідних фінансових ресурсів для його реалізації.

19. Розроблення проекту плану заходів на три роки періоду дії регіональної стратегії (перший етап) починається не пізніше ніж через місяць після затвердження регіональної стратегії і подається на затвердження Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам не пізніше ніж через 5 місяців після затвердження регіональних стратегій.

20. Розроблення проекту плану заходів на наступні чотири роки періоду дії регіональної стратегії (другий етап) починається не пізніше ніж за 15 місяців до завершення першого етапу і подається на затвердження Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам не пізніше ніж за 12 місяців до завершення строку реалізації першого етапу.

21. План заходів має включати:

вступ з коротким описом підстав, методики та процесу підготовки плану заходів;

інформацію про головного розробника та інституційне забезпечення реалізації плану заходів;

програми регіонального розвитку, які спрямовані на реалізацію передбачених регіональною стратегією завдань, конкретизовані в технічних завданнях на проекти регіонального розвитку, з визначенням орієнтовних обсягів і джерел їх фінансування, відповідальних виконавців та строків виконання;

перелік технічних завдань на проекти регіонального розвитку, структурованих за програмами регіонального розвитку;

систему моніторингу та оцінки результативності реалізації плану заходів, що містить перелік щорічних індикаторів (кількісних та/або якісних), які характеризують результативність реалізації програм регіонального розвитку та проектів регіонального розвитку, що реалізуються в рамках цих програм.

22. Програма регіонального розвитку (далі - програма) розробляється за такою структурою:

опис актуальних проблем або потреб, які відповідають тематиці програми та вирішення яких здійснюватиметься через реалізацію проектів регіонального розвитку, включених до неї;

перелік технічних завдань на проекти регіонального розвитку, включених до програми, з визначенням територіального спрямування кожного проекту, строку його впровадження, джерел фінансування та індикаторів (показників) оцінки ефективності його реалізації;

очікувані результати реалізації програми;

орієнтовний фінансовий план (прогноз потреб у фінансуванні проектів регіонального розвитку, включених до програми) згідно з додатком 3 до цієї Методики;

опис передумов для ефективного впровадження проектів регіонального розвитку та ризиків, які можуть загрожувати успішному виконанню програми.

23. Технічне завдання на проект регіонального розвитку готується за формою технічного завдання на інвестиційну програму і проект регіонального розвитку, що може реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 24 квітня 2015 року N 80, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2015 року за N 488/26933.

24. Відбір технічних завдань на проекти регіонального розвитку для включення їх у перелік технічних завдань передбачає такі етапи:

створення експертних груп;

розміщення у засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій повідомлення про початок збору експертними групами пропозицій щодо технічних завдань на проекти регіонального розвитку, яке містить вимоги щодо оформлення пропозицій, строки та способи їх подання;

аналіз, систематизація та попередній відбір експертними групами пропозицій щодо технічних завдань на проекти регіонального розвитку для включення їх у перелік технічних завдань відповідно до завдань регіональної стратегії та тематики програм;

проведення експертними групами громадського обговорення пропозицій щодо технічних завдань на проекти регіонального розвитку, які пропонуються для включення у перелік технічних завдань та консультацій (за необхідності) із суб’єктами регіонального розвитку та іншими заінтересованими сторонами для узгодження позицій;

подання експертними групами на розгляд головному розробнику або робочій групі у разі її створення узгодженого переліку технічних завдань на проекти регіонального розвитку, структурованого відповідно до завдань регіональної стратегії та тематики програм, для включення їх у план заходів.

ІІІ. Проведення моніторингу та оцінки
результативності реалізації регіональних
стратегій та планів заходів

1. Результати реалізації регіональних стратегій визначаються на підставі проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації планів заходів.

Основними завданнями під час проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації планів заходів є визначення стану їх виконання через відстеження стану та оцінювання результативності виконання програм і проектів регіонального розвитку та їх впливу на соціально-економічний розвиток регіонів.

2. Проведення моніторингу і оцінки результативності реалізації регіональних стратегій та планів заходів здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями на основі звітів відповідальних за виконання проектів регіонального розвитку, визначених планом заходів (далі - відповідальні за виконання).

3. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у разі необхідності можуть:

створити моніторингові групи та визначити склад та порядок їх роботи;

визначити порядок внесення, перевірки та оприлюднення результатів проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональної стратегії і плану заходів на своїх офіційних веб-сайтах.

4. Проведення моніторингу і оцінки результативності реалізації регіональних стратегій та планів заходів включає:

підготовку щокварталу звіту про результати реалізації проектів регіонального розвитку, визначених планом заходів, за відповідний період (далі - оперативний звіт) за формою згідно з додатком 1 до Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року N 932 (далі - Порядок);

підготовку щороку підсумкового звіту про результати проведення моніторингу виконання плану заходів за відповідний період (далі - підсумковий звіт) за формою згідно з додатком 2 до Порядку та звіту з оцінки результативності реалізації регіональної стратегії та плану заходів з її реалізації (далі - звіт з оцінки результативності).

5. Відповідальні за виконання щокварталу до 05 числа другого місяця, що настає за звітним періодом, подають Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям оперативні звіти.

6. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації проводять аналіз стану виконання плану заходів (з порівняльною оцінкою ступеня відхилення фактичних значень індикаторів результативності від їх прогнозованих значень) та до 20 числа другого місяця, що настає за звітним періодом, готують і оприлюднюють на своєму офіційному веб-сайті узагальнений звіт про виконання плану заходів за відповідний період.

7. Підсумковий звіт складається на основі даних оперативних звітів та порівняння фактичних значень індикаторів (показників) оцінки результативності виконання планів заходів з їх прогнозованим значенням.

8. Звіт з оцінки результативності складається на основі даних звіту про результати моніторингу і передбачає оцінку досягнення цілей регіональних стратегій розвитку шляхом порівняння фактичних значень індикаторів (показників) оцінки результативності виконання плану заходів з їх прогнозованим значенням у відповідному періоді.

Звіт з оцінки результативності має включати:

опис проектів регіонального розвитку, які включені до програм, з оцінкою їх впливу на соціально-економічний розвиток регіону;

аналітичний звіт щодо:

стану фінансування проектів регіонального розвитку з описом запланованих та фактичних джерел і обсягів фінансування у відповідному періоді;

результатів реалізації проектів регіонального розвитку та порівняння фактичних значень індикаторів (показників) оцінки результативності реалізації плану заходів з їх прогнозованим значенням у відповідному періоді;

проблемних питань, зовнішніх та внутрішніх факторів, що мали вплив на виконання плану заходів (з поясненням причини виникнення проблемних питань та пропозицій щодо шляхів їх вирішення);

висновки та пропозиції щодо:

впливу реалізації проектів регіонального розвитку на динаміку основних показників соціально-економічного розвитку регіону;

доцільності продовження виконання проектів регіонального розвитку;

включення додаткових проектів регіонального розвитку;

уточнення індикаторів (показників) оцінки результативності реалізації плану заходів, обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, строків виконання.

9. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації:

подають в установленому порядку до 25 числа другого місяця року, що настає за звітним, підсумкові звіти та звіти з оцінки результативності на затвердження Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам;

оприлюднюють затверджені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами підсумкові звіти та звіти з оцінки результативності на своїх офіційних веб-сайтах;

подають копії затверджених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами підсумкових звітів та звітів з оцінки результативності Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

10. Оцінка досягнення цілей та пріоритетів, визначених регіональною стратегією, проводиться за результатами виконання першого та другого етапів її реалізації не пізніше ніж через три місяці після завершення відповідного етапу.

Проведення оцінки досягнення цілей та пріоритетів, визначених регіональною стратегією, здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями шляхом відстеження, вимірювання і порівняння фактичних результатів з індикаторами досягнення цілей та пріоритетів, визначених регіональною стратегією.

11. Узагальнена оцінка результативності реалізації регіональної стратегії проводиться Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями не пізніше ніж через 6 місяців після завершення строку її реалізації з поданням відповідного звіту на затвердження Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам.

12. Затверджені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами звіти за результатами узагальненої оцінки результативності реалізації регіональної стратегії розміщуються на офіційних веб-сайтах Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

13. Внесення змін до регіональної стратегії та плану заходів здійснюється відповідно до Закону України "Про засади державної регіональної політики".

Директор Департаменту з питань
регіонального розвитку О.В. Кучеренко

Додаток 1
до Методики розроблення, проведення моніторингу
та оцінки результативності реалізації регіональних
стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації
(пункт 8 розділу ІІ)

SWOT-АНАЛІЗ
сильних, слабких сторін регіону, можливостей і загроз

Сильні сторони  Слабкі сторони 
   
Можливості  Загрози 
   

Додаток 2
до Методики розроблення, проведення моніторингу
та оцінки результативності реалізації регіональних
стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації
(пункт 9 розділу ІІ)

Порівняльні переваги,
виклики та ризики

ПЕРЕВАГИ

ВИКЛИКИ

РИЗИКИ

Додаток 3
до Методики розроблення, проведення моніторингу
та оцінки результативності реалізації регіональних
стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації
(пункт 22 розділу ІІ)

Орієнтовний фінансовий план
(прогноз потреб у фінансуванні проектів
регіонального розвитку, включених до програми)

Назва проекту  Вартість, тис. грн 
1-й рік  2-й рік  3-й рік  4-й рік  Разом 
           
           
           
           
Всього