Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

НАКАЗ
15.07.2015 N 104

Про затвердження Типового положення
про територіальні управління Державної судової
адміністрації України в Автономній Республіці Крим,
областях, містах Києві та Севастополі

Відповідно до частини п'ятої статті 150, частини шостої статті 151 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та Положення про Державну судову адміністрацію України, затвердженого рішенням Ради суддів України від 22 жовтня 2010 р. N 12 (у редакції рішення Ради суддів України від 04 червня 2015 р. N 50), наказую:

1. Затвердити Типове положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що додається.

2. Начальнику управління організаційного забезпечення діяльності Державної судової адміністрації України Т. Парубченко довести зміст цього наказу в день його видання до відома керівників самостійних структурних підрозділів Державної судової адміністрації України та начальників територіальних управлінь Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

3. В. о. начальника Прес-центру судової влади (на правах відділу) Н. Оленченко розмістити текст цього наказу в день його видання на офіційному веб-порталі "Судова влада України" у розділі "Нормативно-правова база".

4. Начальникам територіальних управлінь Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі цього Типового положення розробити власні положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України та направити у строк до 24.07.2015 до ДСА України на затвердження.

5. З дня видання цього наказу визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної судової адміністрації України від 05 квітня 2011 року N 82 "Про затвердження Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України".

6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Голова З. Холоднюк

Затверджено
Наказ
Державної судової
адміністрації України
15.07.2015 N 104

Типове положення
про територіальні управління
Державної судової адміністрації України в
Автономній Республіці Крим, областях,
містах Києві та Севастополі

1. Територіальні управління Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - територіальні управління) є територіальними органами Державної судової адміністрації України (далі - ДСА України) та їй підпорядковуються.

Територіальні управління утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

2. Територіальні управління у своїй діяльності керуються Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями з'їзду суддів України та Ради суддів України, Положенням про ДСА України, наказами ДСА України, рішеннями колегії ДСА України, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.

3. Основним завданням територіальних управлінь є організаційне та фінансове забезпечення діяльності місцевих загальних судів, з метою створення належних умов для діяльності судів, суддів цих судів та забезпечення роботи органів суддівського самоврядування.

Організаційне забезпечення становлять заходи матеріально-технічного, кадрового, інформаційного, організаційно-технічного характеру, ведення судової статистики, діловодства та архіву суду.

4. Повноваження територіальних управлінь:

4.1 забезпечують належні умови діяльності місцевих загальних судів у межах повноважень, визначених законом;

4.2 забезпечують у межах повноважень, визначених законом, незалежність, недоторканність та безпеку суддів у взаємодії з органами суддівського самоврядування, судами, правоохоронними органами;

4.3 здійснюють функції розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності територіальних управлінь та місцевих загальних судів;

4.4 забезпечують організацію роботи щодо надання матеріалів для формування пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України відповідно до потреб місцевих загальних судів;

4.5 узагальнюють потреби місцевих загальних судів у матеріально-технічному забезпеченні та здійснюють забезпечення в межах бюджетних асигнувань;

4.6 організовують та фінансують будівництво і ремонт будинків та приміщень місцевих загальних судів, їх технічне оснащення та укладають відповідні договори, відповідно до вимог законодавства;

4.7 організовують комп'ютеризацію місцевих загальних судів для здійснення судочинства, діловодства, інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності та забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу в судах;

4.8 забезпечують місцеві загальні суди необхідними технічними засобами фіксування судового процесу в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на фінансування відповідних судів;

4.9 забезпечують місцеві загальні суди та суддів цих судів символами судової влади (Державний Прапор України, зображення Державного Герба України), мантіями та суддівськими нагрудними знаками;

4.10 організовують роботу з ведення судової статистики, діловодства та архіву у місцевих загальних судах;

4.11 контролюють стан діловодства, зокрема, процеси, що забезпечують документування управлінської інформації і організацію роботи зі службовими документами в місцевих загальних судах;

4.12 здійснюють у межах повноважень, визначених законом та цим Положенням, соціальне забезпечення суддів, у тому числі суддів у відставці, а також працівників апаратів місцевих загальних судів;

4.13 беруть участь у межах повноважень, визначених законом та цим Положенням, у здійсненні заходів щодо забезпечення медичного обслуговування і санаторно-курортного лікування суддів місцевих загальних судів, працівників апаратів місцевих загальних судів та працівників територіальних управлінь;

4.14 звертаються до відповідної місцевої (обласної) ради з поданням щодо затвердження списку присяжних, здійснюють виплати передбачені законодавством народним засідателям, присяжним в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на фінансування відповідних судів;

4.15 у межах повноважень, визначених законом та цим Положенням, вживають заходів щодо створення належних умов для здійснення суддівського самоврядування;

4.16 взаємодіють з апеляційними судами з метою вдосконалення організаційного та фінансового забезпечення діяльності місцевих загальних судів;

4.17 взаємодіють з відповідними органами та установами, в тому числі інших держав, з метою вдосконалення організаційного та фінансового забезпечення діяльності місцевих загальних судів;

4.18 організують діяльність служби судових розпорядників у місцевих загальних судах;

4.19 координують діяльність керівників апаратів місцевих загальних судів, вивчають практику організації діяльності цих судів, розробляють і вносять у встановленому порядку пропозиції щодо її вдосконалення;

4.20 вивчають кадрові питання апаратів місцевих загальних судів, прогнозують у межах своїх повноважень потребу у спеціалістах, вносять пропозиції щодо замовлення на підготовку відповідних спеціалістів;

4.21 забезпечують необхідні умови для підвищення кваліфікації працівників апаратів місцевих загальних судів;

4.22 надають місцевим загальним судам методичну та практичну допомогу з питань організації обліково-статистичної роботи, діловодства, архіву, розгляду звернень громадян та проходження державної служби в апараті місцевого загальних суду;

4.23 забезпечують проходження здобувачами вищої освіти навчальної практики в місцевих загальних судах;

4.24 беруть участь в організації роботи зі створення бібліотек місцевих загальних судів та формуванні їх фондів;

4.25 здійснюють відповідно до законодавства ефективне використання та збереження об'єктів державної власності в місцевих загальних судах та територіальних управліннях;

4.26 здійснюють розгляд звернень громадян з питань, що належать до їх повноважень, виявляють причини і умови, що породжують заяви та скарги громадян, і вживають заходів до їх усунення;

4.27 забезпечують розгляд запитів на отримання публічної інформації, забезпечують доступ до публічної інформації;

4.28 у межах повноважень, визначених законом та цим Положенням, беруть участь у роботі з удосконалення законодавства, в розробці проектів нормативно-правових актів;

4.29 забезпечують здійснення представництва у встановленому законодавством порядку інтересів територіальних управлінь та ДСА України в судах, органах державної влади, на підприємствах, в установах, організаціях, ведуть претензійно-позовну роботу;

4.30 забезпечують в межах повноважень, визначених законом та цим Положенням, реалізацію державної політики у сфері охорони державної таємниці в територіальному управлінні ДСА України; забезпечують здійснення заходів з мобілізаційної підготовки;

4.31 забезпечують у межах повноважень, визначених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контролю за їх здійсненням в територіальних управліннях;

4.32 проводять конференції та семінари з питань, що належать до повноважень територіальних управлінь;

4.33 забезпечують відповідно до законодавства здійснення постійного контролю за правильністю та своєчасністю надходження до спеціального фонду Державного бюджету України судового збору;

4.34 здійснюють інші повноваження, визначені законом.

5. Територіальні управління мають право:

5.1 одержувати від судів, органів суддівського самоврядування, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств та організацій усіх форм власності, а також громадян та їх об'єднань необхідну інформацію, документи, матеріали, необхідні для виконання покладених на них завдань;

5.2 вживати заходів щодо контролю за станом діловодства, діяльності служби судових розпорядників та наявністю матеріальних цінностей, які обліковуються у місцевих загальних судах;

5.3 за результатами контрольних заходів ініціювати питання про усунення виявлених порушень та притягнення до відповідальності осіб, які допустили порушення;

5.4 залучати вчених, спеціалістів місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій усіх форм власності за погодженням з їх керівниками до розгляду питань, що належать до їх повноважень, визначених законом та цим Положенням.

5.5 утворювати в разі потреби за погодженням із Головою ДСА України та керівниками місцевих органів виконавчої влади комісії, робочі та експертні групи, залучати в межах своїх повноважень спеціалістів та скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до їх повноважень, визначених законом та цим Положенням.

6. Територіальне управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Головою ДСА України.

На посаду начальника територіального управління призначається особа, яка має вищу юридичну або економічну, або вищу освіту в галузі державного управління за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, стаж роботи за фахом в державній службі на керівних посадах чи стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років, або стаж роботи на посадах, які передбачають повноваження щодо виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не менше 7 років, або стаж роботи за фахом в інших сферах управління не менше 10 років.

Начальник територіального управління несе персональну відповідальність за виконання покладених на територіальне управління завдань.

Начальник територіального управління має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади Головою ДСА України.

На посаду заступника начальника територіального управління призначається особа, яка має вищу юридичну або економічну, або вищу освіту в галузі державного управління за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, стаж роботи за фахом в державній службі на керівних посадах чи стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше 3 років, або стаж роботи на посадах, які передбачають повноваження щодо виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не менше 5 років, або стаж роботи за фахом в інших сферах управління не менше 7 років.

На час відсутності начальника територіального управління його обов'язки виконує заступник начальника територіального управління.

У разі передбачуваної тимчасової відсутності з поважних причин (відрядження, відпустка тощо) начальника територіального управління або особи, яка виконує його обов'язки та одночасної тимчасової відсутності заступника начальника територіального управління тимчасове виконання обов'язків начальника територіального управління на період такої відсутності покладається на фактично працюючого керівника самостійного структурного підрозділу територіального управління за його (її) особистим визначенням (крім керівника бухгалтерської служби). Видання наказу територіального управління про покладання тимчасових обов'язків начальника територіального управління має бути здійснено до дня передбачуваної тимчасової відсутності.

У разі непередбачуваної тимчасової відсутності начальника територіального управління або особи, яка виконує його обов'язки з поважних причин (хвороба тощо), та одночасної тимчасової відсутності заступника начальника територіального управління обов'язки начальника територіального управління на період такої відсутності, покладаються на фактично працюючого керівника самостійного структурного підрозділу територіального управління, який має найбільший стаж роботи в територіальному управлінні (крім керівника бухгалтерської служби).

Посадові особи територіального управління є державними службовцями.

7. Повноваження начальника територіального управління:

7.1 керує діяльністю територіального управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань;

7.2 організовує роботу територіального управління та визначає функції заступника начальника та керівників структурних підрозділів, посадові обов'язки працівників територіального управління;

7.3 представляє територіальне управління в органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, інших державних органах, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності з питань, що належать до повноважень територіального управління;

7.4 у межах повноважень видає накази;

7.5 подає Голові ДСА України на затвердження структуру і штатний розпис територіального управління;

7.6 призначає на посади та звільняє з посад працівників територіального управління (крім заступника начальника територіального управляння) у порядку, визначеному законодавством про державну службу;

7.7 застосовує до працівників територіального управління (крім заступника начальника територіального управляння) заохочення або накладає дисциплінарні стягнення відповідно до закону;

7.8 за поданням голови місцевого суду призначає на посаду керівника апарату місцевого суду, заступника керівника апарату місцевого суду та звільняє їх з посади;

7.9 за поданням голови місцевого суду застосовує до керівників апарату суду, їх заступників заохочення або накладає дисциплінарні стягнення відповідно до закону;

7.10 присвоює керівнику апарату місцевого суду, його заступнику ранги державного службовця відповідно до законодавства про державну службу;

7.11 затверджує за погодженням з головою місцевого суду структуру та штатну чисельність апарату місцевого суду, в межах видатків на утримання відповідного суду;

7.12 присвоює ранги державним службовцям територіального управління;

7.13 затверджує положення про структурні підрозділи територіального управління;

7.14 затверджує річний план роботи територіального управління, заходи щодо реалізації основних напрямів та пріоритетних цілей його діяльності відповідно до покладеного завдання, у тому числі щодо організаційного та фінансового забезпечення діяльності місцевих загальних судів;

7.15 звітує Голові ДСА України про результати діяльності територіального управління;

7.16 здійснює інші передбачені законом повноваження.

8. Для погодженого вирішення питань, що належать до повноважень територіального управління, та обговорення основних напрямів його діяльності в територіальному управлінні може утворюватися колегія.

До складу колегії входять начальник територіального управління (голова колегії), його заступник, інші посадові особи територіального управління, а також керівники апаратів місцевих судів, яких визначає начальник територіального управління.

До складу колегії в установленому порядку (за згодою) можуть бути включені судді (в тому числі ті, які займають адміністративні посади) відповідних місцевих та апеляційних судів, працівники органів державної влади, місцевого самоврядування, члени громадських організацій та інші особи.

Склад колегії та положення про колегію затверджуються наказом територіального управління.

Рішення колегії вводяться в дію наказами територіального управління.

9. Територіальне управління є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс і рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Начальник юридичного управляння Є. Пристрома