ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

ЛИСТ
30.09.2009 N 6986/12-09

Щодо окремих питань присвоєння рангів
посадовим особам місцевого самоврядування

(Витяг)

Головним управлінням державної служби України у межах повноважень розглянуто <...> лист <...> щодо надання роз'яснення стосовно окремих питань присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування.

Повідомляємо, що питання присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування визначено і регулюється відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" ( 2493-14 ). Положенням про ранги державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.96 р. N 658, наказом Головдержслужби України від 31.03.2006 р. N 106 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 р. N 658 "Про затвердження Положення про ранги державних службовців" та наказом Головдержслужби України від 28.03.2005 р. N 72 "Про присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування відповідно до статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Відповідно до статті 15 вказаного Закону ( 2493-14 ) при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвоюються ранги у межах відповідної категорії посад.

Ранги, які відповідають посадам першої та другої категорій, а також ранги сільським, селищним, міським головам, головам районних, районних у містах рад присвоюються рішенням відповідної ради в межах відповідної категорії посад.

Ранги присвоюються відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи.

Ранги присвоюються одночасно з обранням (прийняттям) на службу в органи місцевого самоврядування або обранням (призначенням) на вищу посаду. Особам, які призначаються на посади з випробувальним строком, ранги присвоюються після його закінчення, за результатами роботи. Особам, які призначені на посади і мають ранги посадових осіб місцевого самоврядування або ранги державного службовця, присвоєні за попереднім місцем роботи, надбавка за ранг у період випробувального строку виплачуться відповідно до цих рангів.

Черговий ранг присвоюється за умови, якщо посадова особа успішно відпрацювала на займаній посаді не менше ніж два роки.

За виконання особливо відповідальних завдань посадовій особі місцевого самоврядування може бути присвоєно черговий ранг достроково у межах відповідної категорії посад.

За сумлінну працю при виході на пенсію посадовій особі місцевого самоврядування може бути присвоєно черговий ранг поза межами відповідної категорії посад.

Черговий ранг не може бути присвоєний посадовій особі місцевого самоврядування, до якої протягом останнього року застосовувалися дисциплінарні стягнення, а також у період проведення службового розслідування або перебування під слідством.

Затримка у присвоєнні чергового рангу до одного року може застосовуватися до посадової особи як захід дисциплінарного впливу.

Ранг не може бути присвоєний особі, яка припинила службу в органах місцевого самоврядування.

Якщо посадова особа місцевого самоврядування обрана чи призначена на посаду нижчої категорії або залишила службу в органі місцевого самоврядування, за нею зберігається присвоєний ранг.

Посадова особа місцевого самоврядування може бути позбавлена присвоєного відповідно до цього Закону ( 2493-14 ) рангу лише за вироком суду.

Присвоєння, зміна, позбавлення рангу за вироком суду оформляється наказом чи розпорядженням керівника державного органу, про що робиться відповідний запис у трудовій книжці державного службовця (посадової особи місцевого самоврядування).

Ураховуючи викладене, черговий ранг посадовій особі місцевого самоврядування може не присвоюватися, якщо:

- до неї протягом останнього року застосовувалися дисциплінарні стягнення;

- щодо неї проводиться службове розслідування;

- вона перебуває під слідством;

- до неї застосовано такий захід дисциплінарного впливу, як затримка у присвоєнні чергового рангу до одного року;

- вона припинила службу в органах місцевого самоврядування.

Статтею 55 Конституції України ( 254к/96-ВР ) визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кодекс адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) визначає повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства.

Статтею 17 вказаного Кодексу ( 2747-15 ) визначена компетенція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ, зокрема, вона стосується спорів фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Таким чином, якщо селищна рада прийняла рішення про відмову селищному голові у присвоєнні йому чергового рангу і таке рішення, на його думку, суперечить чинному законодавству, то він у порядку адміністративного судочинства може звернутися до суду із заявою про оскарження цього рішення - правового акта індивідуальної дії.

<...>

Перший заступник Начальника Головдержслужби В.Ткач