Документ втратив чиннiсть!

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 13 грудня 2006 р. N 1722
Київ

(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів України
N 281 від 14 травня 2015
р.)

Про затвердження Положення
про Національне космічне агентство
України

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 101 від 27.02.2008
N 664 від 23.07.2008 )

( Положення про Державне космічне агентство України див. в
Указі Президента
N 442/2011 від 08.04.20
11 )

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Положення про Національне космічне агентство України, що додається.

2. Ця постанова набирає чинності з 20 грудня 2006 року.

Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 грудня 2006 р. N 1722

Положення
про Національне космічне агентство України

1. Національне космічне агентство України (НКАУ) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері космічної діяльності та несе відповідальність за стан її розвитку. ( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 664 від 23.07.2008 )

Діяльність НКАУ спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

2. НКАУ у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.

НКАУ організовує у межах своїх повноважень виконання актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства і вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.

3. Основними завданнями НКАУ є:

1) розроблення пропозицій щодо:

формування державної політики у галузі дослідження і використання космічного простору в мирних цілях та в інтересах безпеки держави;

удосконалення механізму державного регулювання та управління у сфері космічної діяльності;

підвищення рівня обороноздатності держави та національної безпеки з використанням космічних засобів;

2) виконання Загальнодержавної космічної програми;

3) розвиток співробітництва України з іншими державами та міжнародними організаціями у сфері космічної діяльності.

4. НКАУ відповідно до покладених на нього завдань:

1) розробляє разом з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади та Національною академією наук проекти Загальнодержавної космічної програми, а також інших державних цільових програм;

2) бере участь у розробленні проектів Державної програми економічного та соціального розвитку та Державного бюджету України;

3) забезпечує проведення науково-дослідних робіт з вивчення та використання космічного простору, науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт з проектування, виготовлення та випробування космічної техніки, зокрема в рамках міжнародних проектів;

4) готує в межах своїх повноважень пропозиції щодо:

удосконалення системи оподаткування, ціноутворення і кредитування;

комерціалізації космічної діяльності;

безпеки космічної діяльності;

5) бере участь у межах своїх повноважень у формуванні та реалізації інвестиційної, антимонопольної та регуляторної політики, складанні макроекономічних і міжгалузевих балансів;

6) здійснює координацію діяльності підприємств, установ і організацій космічної та суміжних галузей;

7) забезпечує разом з іншими центральними органами виконавчої влади експлуатацію космічної техніки, її належний технічний стан та вдосконалення;

8) організовує і координує роботу, пов'язану із запуском космічних апаратів різного призначення та керуванням їх польотом;

9) забезпечує в межах своїх повноважень приймання, збирання, опрацювання та зберігання інформації, що надходить з космічних засобів;

10) організовує відбір кандидатур та підготовку космонавтів;

11) проводить у встановленому законодавством порядку ліцензування космічної діяльності;

12) здійснює в межах своїх повноважень технічне регулювання та управління якістю у сфері космічної діяльності;

13) організовує роботу із створення та функціонування Системи сертифікації космічної техніки України;

14) бере участь у проведенні робіт з міжнародної стандартизації космічної техніки;

15) проводить реєстрацію космічних апаратів України;

16) забезпечує суб'єктів космічної діяльності нормативною документацією;

17) здійснює в межах своїх повноважень функції з управління майном підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, та корпоративними правами держави;

18) забезпечує капітальне будівництво технічних споруд для потреб космічної галузі, а також житлових будинків для її працівників;

19) здійснює контроль за використанням бюджетних коштів і кредитів, залучених під гарантію Кабінету Міністрів України, підприємствами, установами і організаціями, що належать до сфери його управління;

20) сприяє запровадженню нових високоефективних форм підготовки та перепідготовки кадрів для космічної галузі;

21) організовує спеціалізовані виставкові заходи з космічної тематики, бере участь у міжнародних авіакосмічних салонах, виставках, конференціях, семінарах;

22) проводить соціологічні дослідження з питань, що належать до його компетенції, та інформує громадськість через засоби масової інформації про основні події, які відбуваються у сфері космічної діяльності;

23) створює галузеву інформаційно-аналітичну систему і забезпечує її функціонування;

24) вживає заходів до подальшої активізації зовнішньоекономічного співробітництва України з іншими державами у сфері космічної діяльності;

25) бере участь у розробленні проектів міжнародних договорів України з питань, що належать до його компетенції, забезпечує дотримання і виконання зобов'язань, визначених міжнародними договорами України;

26) здійснює координацію зовнішньоекономічної діяльності в рамках угод щодо співробітництва в дослідженні та використанні космічного простору в мирних цілях, зокрема таких, що стосуються виконання на комерційній основі міжнародних космічних програм і проектів;

27) для забезпечення національної безпеки України:

вживає заходів до оперативного виявлення джерел небезпеки;

сприяє в межах своїх повноважень досягненню належного рівня надійності та ефективності систем державного управління в особливий період;

здійснює разом з іншими центральними органами виконавчої влади в межах своїх повноважень державний нагляд за дотриманням вимог безпеки космічної діяльності, військово-технічне співробітництво та заходи експортного контролю відповідно до міжнародних договорів України;

формує і організовує разом з Міноборони виконання замовлень на роботи, пов'язані із створенням і застосуванням космічної техніки подвійного використання, а також забезпечує функціонування і розвиток об'єктів наземної та космічної інфраструктури;

28) здійснює керівництво Національним центром управління та випробувань космічних засобів;

29) сприяє діяльності Національного центру аерокосмічної освіти молоді;

30) утворює, реорганізує та ліквідує представництва генерального замовника - Національного космічного агентства України на підприємствах, в установах і організаціях космічної галузі, здійснює управління їх діяльністю;

31) здійснює контроль за сейсмічною обстановкою та іншими геофізичними явищами, про результати інформує уповноважені органи;

32) організовує роботу щодо обміну геофізичною інформацією з міжнародними центрами даних;

33) забезпечує створення та експлуатацію космічного сегмента супутникових систем зв'язку та мовлення, контролю космічного простору і аналізу космічної обстановки, координатно-часового та навігаційного забезпечення;

34) представляє відповідно до законодавства інтереси держави в міжнародних організаціях, діяльність яких пов'язана з дослідженням і використанням космічного простору, експлуатацією супутникових систем;

35) забезпечує впровадження супутникових телекомунікаційних технологій для:

створення супутникових мереж зв'язку із забезпеченням доступу органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій до глобальних міжнародних інформаційних мереж;

розгортання супутникових розподільних мереж радіомовлення та телебачення;

36) здійснює згідно із законодавством закупівлю за державні кошти продукції, виконання робіт і надання послуг;

37) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;

38) здійснює реєстрацію договорів (контрактів) щодо міжнародної передачі товарів і послуг у сфері космічної діяльності;

39) забезпечує згідно із законодавством страхування під час провадження космічної діяльності;

40) реалізує в межах своїх повноважень державну політику у сфері охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю держави;

41) забезпечує виконання робіт, пов'язаних з використанням ракет-носіїв, створених на базі ракетних комплексів, які виводяться з експлуатації у зв'язку з вичерпанням ресурсу або підлягають ліквідації відповідно до міжнародних договорів;

42) забезпечує створення на базі конверсійних потужностей високотехнологічного виробництва цивільного призначення з використанням новітніх технологій і залученням національних та іноземних інвестицій;

43) веде Державний реєстр унікальних об'єктів космічної діяльності, здійснює державний нагляд за їх станом;

44) створює сприятливі умови для функціонування суб'єктів господарювання всіх форм власності в космічній галузі;

45) розробляє комплекс заходів щодо структурної перебудови космічної галузі та забезпечує їх проведення;

46) забезпечує ефективне використання науково-технічного і виробничого потенціалу космічної галузі та створює умови для впровадження космічних технологій у виробництво конкурентоспроможної продукції для потреб внутрішнього та зовнішнього ринку;

47) здійснює моніторинг діяльності та інформаційно-аналітичне забезпечення підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, на внутрішньому і зовнішньому ринку;

48) організовує розроблення та здійснення природоохоронних заходів у сфері космічної діяльності;

49) забезпечує утилізацію твердого ракетного палива та бере разом з іншими центральними органами виконавчої влади участь в утилізації звичайних видів боєприпасів, рідинних компонентів ракетного палива бойових ракет, не придатних для подальшого зберігання та використання;

50) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики у сфері охорони праці та пожежної безпеки, підвищення рівня промислової безпеки на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;

51) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики у сфері енергетичної безпеки та енергозбереження на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;

52) виконує інші функції відповідно до покладених на нього завдань.

5. НКАУ має право:

1) залучати спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до його компетенції;

2) отримувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;

4) самостійно або за участю спеціалістів інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій здійснювати контроль за використанням бюджетних коштів;

5) утворювати експертні ради та організовувати проведення комплексної експертизи проектів програм у сфері космічної діяльності;

6) засновувати в установленому порядку друковані засоби масової інформації.

6. НКАУ взаємодіє під час виконання покладених на нього завдань з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами іноземних держав та міжнародними організаціями.

7. НКАУ в межах своїх повноважень та відповідно до законодавства видає накази, організовує та контролює їх виконання.

Рішення Агентства, прийняті в межах його повноважень, обов'язкові для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності, громадянами.

НКАУ в разі потреби може видавати разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади спільні нормативні акти.

Нормативно-правові акти Агентства підлягають реєстрації в порядку, встановленому законодавством.

8. НКАУ очолює Генеральний директор, якого призначає на посаду і звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.

Генеральний директор має заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади в установленому порядку Кабінетом Міністрів України.

Розподіл обов'язків між своїми заступниками здійснює Генеральний директор. ( Абзац третій пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 101 від 27.02.2008 )

Генеральний директор НКАУ:

здійснює керівництво Агентством, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на НКАУ завдань, визначає ступінь відповідальності своїх заступників, керівників структурних підрозділів;

приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління НКАУ;

приймає рішення щодо розподілу бюджетних коштів, головним розпорядником яких є НКАУ;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників Агентства; ( Абзац восьмий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 101 від 27.02.2008 )

укладає та розриває за погодженням з Віце-прем'єр-міністром України відповідно до законодавства контракти з керівниками підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління НКАУ;

затверджує кошторис витрат для утримання установ, які фінансуються з державного бюджету;

затверджує статути підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Агентства, організовує контроль за їх дотриманням;

призначає на посаду, переміщує по службі відряджених до Агентства військовослужбовців, а також вносить подання до Міноборони про присвоєння їм у встановленому порядку чергових військових звань;

здійснює відповідно до законодавства інші повноваження.

9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції НКАУ, обговорення найважливіших напрямів його діяльності та розвитку космічної галузі в Агентстві утворюється колегія у складі Генерального директора (голова колегії), його заступників, інших керівних працівників Агентства, керівників підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Агентства, а також представників органів виконавчої влади, установ, громадських організацій, науковців та інших осіб за їх згодою.

Членів колегії затверджує та увільняє Генеральний директор НКАУ.

Організаційною формою роботи колегії є засідання. Періодичність проведення засідань колегії визначається Генеральним директором.

Рішення колегії проводяться в життя наказами НКАУ.

10. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо визначення основних напрямів розвитку науки і техніки, обговорення найважливіших програм та інших питань у НКАУ можуть утворюватися науково-технічна рада з числа вчених і висококваліфікованих фахівців, інші дорадчі та консультативні органи.

Склад таких органів і положення про них затверджує Генеральний директор НКАУ.

11. Граничну чисельність працівників НКАУ затверджує Кабінет Міністрів України.

Структуру Агентства затверджує його Генеральний директор за погодженням з Віце-прем'єр-міністром України.

Штатний розпис і кошторис НКАУ затверджує його Генеральний директор за погодженням з Мінфіном.

12. НКАУ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.