Документ втратив чиннiсть!

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 16 грудня 2004 р. N 1691
Київ

(Постанова втратила чинність на підставі Постанови
Кабінету Міністрів України
N 704 від 22 червня 2011
р.)

Про затвердження Державної програми забезпечення
сталого розвитку регіону видобування та первинної
переробки уранової сировини на 2006-2030 роки

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Державну програму забезпечення сталого розвитку регіону видобування та первинної переробки уранової сировини на 2006-2030 роки (далі - Програма), що додається.

2. Дніпропетровській та Кіровоградській облдержадміністраціям, Міністерству фінансів і Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції під час складання проектів державного бюджету та Державної програми економічного і соціального розвитку України передбачати починаючи з 2006 року кошти для виконання Програми.

3. Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції разом з Дніпропетровською та Кіровоградською обласними державними адміністраціями подавати щороку до 1 квітня Кабінетові Міністрів України узагальнені матеріали про стан виконання Програми.

Виконуючий обов'язки Прем'єр-міністра України М.АЗАРОВ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2004 р. N 1691

Державна програма
забезпечення сталого розвитку регіону
видобування та первинної переробки
уранової сировини на 2006-2030 роки

Загальна частина

Сталий розвиток регіону видобування та первинної переробки уранової сировини (далі - регіон) передбачає створення повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі його соціально, економічно та екологічно збалансованого розвитку шляхом раціонального використання ресурсів (природних, трудових, виробничих, науково-технічних, інтелектуальних тощо), технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної, екологічної інфраструктури, поліпшення умов проживання, відпочинку та оздоровлення, збереження і збагачення біологічного різноманіття та культурної спадщини.

Регіон включає мм. Жовті Води і Дніпродзержинськ, Дніпропетровський, Криворізький, П'ятихатський та Софіївський райони Дніпропетровської області, а також мм. Кіровоград і Мала Виска, Кіровоградський, Маловисківський та Петрівський райони Кіровоградської області.

Об'єктами видобування та первинної переробки уранової сировини є шахти, рудники, кар'єри, геологорозвідувальні підземні виробки, комплекси підземного вилуговування, гідрометалургійні заводи, збагачувальні фабрики, хвостові господарства, транспортні підприємства.

Соціально-економічне становище
та екологічна ситуація в регіоні

Дніпропетровська та Кіровоградська області мають потужний промисловий потенціал, однак ряд факторів не дають змоги досягти бажаного соціально-економічного ефекту.

Промисловий вміст урану в рудних тілах, розташованих на більшій частині території Дніпропетровської та Кіровоградської областей, обумовив будівництво та функціонування уранодобувних і переробних підприємств.

Протягом тривалого часу ядерно-паливний комплекс цих областей забезпечує значну частину загального виробництва електроенергії в Україні (понад 40 відсотків). Разом з тим ядерне паливо для атомних електростанцій України постачається з Росії. При цьому майже 30 відсотків природного урану та 100 відсотків цирконієвого концентрату, необхідних для виготовлення зазначеного палива, виробляються в Україні, а кінцеві елементи, необхідні для забезпечення виробничого циклу атомних електростанцій - в Росії та Казахстані.

Зменшення попиту на уранову сировину, необхідність перепрофілювання та реструктуризації інших промислових підприємств негативно впливають на соціально-економічний розвиток регіону. Протягом останніх десятиріч накопичилося багато проблем, які потребують невідкладного розв'язання. Це призвело до погіршення демографічної ситуації в регіоні, стану зайнятості, посилення процесів депопуляції населення, скорочення його чисельності, зниження рівня життя населення, а також певною мірою зумовило занепад агропромислового виробництва.

Значна частина інженерних мереж і комунікацій потребує реконструкції. Ситуація ускладнюється, оскільки всі види планово-запобіжного ремонту через відсутність коштів виконуються несвоєчасно і в недостатньому обсязі.

Через нестачу коштів державного і місцевих бюджетів майже припинено розроблення та коригування генеральних планів розвитку населених пунктів регіону, що є основою для вирішення питань забезпечення раціонального використання територій.

У регіоні склалася незадовільна радіологічна та екологічна ситуація, що негативно впливає на навколишнє природне середовище і здоров'я населення. Це зумовлено тим, що на території регіону протягом більш як 50 років провадять свою діяльність Східний гірничо-збагачувальний комбінат, ВО "Придніпровський хімічний завод" та інші підприємства.

Особливу екологічну небезпеку становлять місця складування (хвостосховища) рідких низькоактивних відходів переробки уранових руд, які забруднюють підземні води, приземні шари атмосфери і ґрунту.

Зазначені та інші чинники призвели до значної деградації земельних ресурсів регіону, високого рівня забруднення атмосферного повітря, підземних і поверхневих вод, нагромадження значної кількості небезпечних, у тому числі токсичних, відходів виробництва та відходів переробки уранових руд. Наслідком тривалої дії цих факторів стало погіршення стану здоров'я населення, зменшення народжуваності, збільшення смертності.

Мета і основні завдання, строки виконання

Мета Програми - забезпечення повноцінного життєвого середовища для населення регіону шляхом раціонального використання ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної, екологічної інфраструктури.

Основними завданнями Програми є:

розбудова соціальної інфраструктури населених пунктів регіону, створення умов для повноцінного розвитку особистості, поліпшення демографічної ситуації;

удосконалення виробничої інфраструктури із забезпеченням її економічної ефективності і соціальним спрямуванням, створенням належних умов для розвитку підприємств усіх форм власності для продуктивної зайнятості населення, відновлення кадрового та наукового потенціалу, достатньої кількості робочих місць;

планування забудови населених пунктів регіону з урахуванням його екологічних особливостей;

забезпечення населення регіону житлом з дотриманням соціальних стандартів, санітарно-гігієнічних умов і норм радіаційної безпеки;

удосконалення транспортної та інженерної інфраструктури в регіоні;

охорона, відновлення та раціональне використання пам'яток культурної спадщини;

поліпшення санітарно-гігієнічного та екологічного стану населених пунктів регіону, створення безпечних умов для життя і здоров'я людини;

раціональне використання мінерально-сировинних, земельних, водних, рекреаційних та інших природних ресурсів, створення умов для їх відновлення;

забезпечення захисту населення від несприятливих природних явищ, запобігання виникненню техногенних аварій та ліквідація їх наслідків;

проведення наукових досліджень, які сприятимуть вирішенню соціально-економічних, екологічних, медико-біологічних та інших питань забезпечення сталого розвитку регіону;

створення регіональної інформаційної системи, систем екологічного та радіаційного моніторингу;

проведення моніторингу сталого розвитку регіону.

Програма виконуватиметься у три етапи.

На першому етапі (2006-2011 роки) розв'язуватимуться першочергові екологічні, економічні та соціальні проблеми, які перешкоджають сталому розвитку регіону. Передбачається здійснити комплекс заходів щодо поліпшення стану навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів, реконструкції матеріально-технічної бази соціальної сфери та поступового збільшення обсягів будівництва, а також подолати бідність як соціальне явище.

На другому етапі (2012-2016 роки) продовжуватиметься здійснення заходів з підтримки розвитку житлово-комунального господарства, соціальної інфраструктури до досягнення оптимальних нормативів забезпечення населення, розв'язання екологічних проблем, що сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості регіону, збільшенню обсягів інвестування у виробничу сферу як із зовнішніх, так і внутрішніх джерел.

На третьому етапі (2017-2030 роки) здійснюватимуться структурні та функціональні перетворення в економіці, екологізація суспільно-економічних відносин, технологічне оновлення виробництва.

Організаційне та фінансове забезпечення

Організацію, моніторинг і контроль за виконанням Програми здійснюють Дніпропетровська та Кіровоградська облдержадміністрації, загальну координацію та методичне забезпечення - Мінекономіки.

Для виконання Програми створюється економічний механізм, який забезпечить ефективне управління соціально-економічним розвитком на державному, регіональному та місцевому рівнях.

На державному рівні формуються елементи економічного механізму для всіх міст регіону як частини господарського комплексу і системи розселення, забезпечується вдосконалення законодавчої бази для проведення експериментів у сфері управління господарськими комплексами.

На регіональному та місцевому рівнях розробляються програми соціально-економічного та екологічного розвитку, коригуються генеральні плани, розробляються і затверджуються місцеві правила забудови, забезпечується взаємодія державних, комунальних та приватних підприємств у вирішенні питань, пов'язаних з розвитком територій, надається підтримка розвитку підприємництва, реалізуються повноваження органів місцевого самоврядування щодо формування власних доходів.

Для забезпечення сталого розвитку регіону необхідно здійснити заходи згідно з додатком 1, які фінансуватимуться за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел.

Орієнтовний обсяг коштів, необхідних для здійснення заходів, передбачених цією Програмою, становить 3789 млн. гривень, які розподіляються за територіями, що входять до регіону, і строками згідно з додатком 2.

Заходи Програми узгоджені з програмами розвитку підприємств ядерно-енергетичного комплексу в регіоні, соціально-економічними і екологічними програмами.

Наукове забезпечення виконання Програми здійснюється науковими установами Національної академії наук.

Для виконання Програми необхідно провести наукові дослідження за такими основними напрямами:

розроблення заходів з розвитку підприємництва в регіоні, мікрокредитування малого підприємництва, налагодження ефективних шляхів взаємодії великих підприємств і суб'єктів малого підприємництва;

дослідження стану матеріальних, фінансових, трудових, природних та інших ресурсів регіону;

виконання науково-дослідних, пошуково-розвідувальних і проектних робіт з оптимізації забудови територій міст регіону з урахуванням ландшафтних, історичних, архітектурних, екологічних та інших особливостей;

проведення експертних оцінок стану соціальної інфраструктури, житлово-комунального і транспортного господарства міст регіону;

розроблення проектів нормативних актів з питань збереження, раціонального використання та відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки міст регіону.

Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу:

досягти сталого розвитку економіки та соціальної сфери регіону, збільшити ресурсні можливості території;

максимально використати місцеві природні, трудові, виробничі, науково-технічні, інтелектуальні та інші ресурси;

залучити кошти державного та місцевих бюджетів, фізичних і юридичних осіб для здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку регіону та забезпечити їх ефективне використання, значно скоротити централізовані державні видатки.

Міжнародне співробітництво в рамках
виконання Програми

Міжнародні організації можуть залучатися до:

розроблення спільних програм оцінок впливу сховищ відходів уранового виробництва на навколишнє природне середовище;

проведення моніторингу надходження радіонуклідів у навколишнє природне середовище;

моделювання впливу сховищ відходів уранового виробництва на навколишнє природне середовище та населення в надзвичайних ситуаціях;

дослідження природних матеріалів для створення бар'єрів у місцях зберігання відходів уранового виробництва;

виведення з експлуатації уранових об'єктів, консервації, рекультивації сховищ відходів уранового виробництва, санації забруднених територій, дезактивації будівель і споруд.

Додаток 1
до Програми

Заходи
щодо забезпечення сталого розвитку регіону
видобування та первинної переробки
уранової сировини

                                                    (тис. гривень)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Найменування заходу|Відповідальні|Орієнтовний | У тому числі
|за виконання | обсяг |--------------------------------------------------------------------
| |фінансування| I етап |II етап |III етап
| | |-------------------------------------------------| |
| | |2006 рік |2007 рік |2008 рік |2009 - | усього | |
| | | | | |2011 роки| | |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Житлове облдержадмі- 411542 21172 24948 26409 87890 160419 123037 128086
будівництво ністрації
Дніпропетровська Мінекономіки 145534 10972 11625 12086 24395 59078 40123 46333
область - усього Мінпа-
ливенерго

у тому числі:

державний бюджет 122707 9129 9648 9977 20183 48937 31510 42260

місцеві бюджети 9961 674 759 838 1291 3562 2389 4010

інші джерела 12866 1169 1218 1271 2921 6579 6224 63

Кіровоградська 266008 10200 13323 14323 63495 101341 82914 81753
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 63608 9600 12273 12123 14945 48941 7914 6753

місцеві бюджети 6900 400 550 700 750 2400 2000 2500

інші джерела 195500 200 500 1500 47800 50000 73000 72500

2. Будівництво -"- 540380,5 66337 82687 67755,5 71348 288127,5 115000 137253
(реконструкція)
об'єктів охорони
здоров'я, освіти та
культури

Дніпропетровська 357587,5 48613 58807 48664,5 49610 205694,5 86560 65333
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 331959,5 46819 56830 46407,5 45889 195945,5 79611 56403

місцеві бюджети 22944 1564 1726 1974 3102 8366 5721 8857

інші джерела 2684 230 251 283 619 1383 1228 73

Кіровоградська 182793 17724 23880 19091 21738 82433 28440 71920
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 153061,3 15962,3 22080 16862 18011 72915,3 17558 62588

місцеві бюджети 7231,7 733,7 772 802 1500 3807,7 2424 1000

інші джерела 22500 1028 1028 1427 2227 5710 8458 8332

3. Будівництво облдержадмі- 969673,9 87289 108299 107709 139121,9 442418,9 261343 265912
(реконструкція) ністрації
систем житлово- Мінекономіки
комунального Мінпа-
господарства ливенерго
Держжитло-
комунгосп

Дніпропетровська 724836,9 55933 73809 80471 113968,9 324181,9 220143 180512
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 693093,9 53562 71154 77462 108953,9 311131,9 210789 171173

місцеві бюджети 24013 1676 1931 2225 3190 9022 5878 9113

інші джерела 7730 695 724 784 1825 4028 3476 226

Кіровоградська 244837 31356 34490 27238 25153 118237 41200 85400
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 229937 30756 33490 26238 24203 114687 39300 75950

місцеві бюджети 13500 500 800 800 900 3000 1500 9000

інші джерела 1400 100 200 200 50 550 400 450

4. Екологічне облдержадмі- 329232 44353 58048 32286 55490 190177 59913 79142
оздоровлення ністрації
території та Мінекономіки
моніторингові Мінпа-
обстеження ливенерго
Мінеко-
ресурсів

Дніпропетровська 180343 13174 14083 14031 39530 80818 43753 55772
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 174517 12700 13599 13506 38514 78319 41776 54422

місцеві бюджети 3243 238 249 273 433 1193 800 1250

інші джерела 2583 236 235 252 583 1306 1177 100

Кіровоградська 148889 31179 43965 18255 15960 109359 16160 23370
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 142164 30929 43515 17755 15110 107309 15460 19395

місцеві бюджети 2150 250 300 350 600 1500 200 450

інші джерела 4575 150 150 250 550 500 3525

5. Будівництво      облдержадмі-      144139,3    8862      8012      5409     30927     53210    50560     40369,3
підприємств ністрації
зв'язку, торгівлі Мінекономіки
та побутового Мінпа-
обслуговування ливенерго
населення Мінтранс-
зв'язку

Дніпропетровська 70380,3 8842 7393 5189 10727 32151 19960 18269,3
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 59900,3 3753 6848 4664 9728 24993 17999 16908,3

місцеві бюджети 3096 204 256 259 387 1106 740 1250

інші джерела 7384 4885 289 266 612 6052 1221 111

Кіровоградська 73759 20 619 220 20200 21059 30600 22100
область - усього

у тому числі:

державний бюджет

місцеві бюджети

інші джерела 73759 20 619 220 20200 21059 30600 22100

6. Компенсаційні облдержадмі- 1330823,5 46600,1 57792,6 57208 159696 321296,8 318761,5 690765,2
виплати населенню, ністрації
яке проживає в Мінекономіки
регіоні видобутку Мінпа-
та переробки ливенерго
уранової сировини Мінпраці

Дніпропетровська 534347,5 18960,1 20566,6 22350 62591 124467,8 144157,5 265722,2
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 530831,5 18766,1 20362,6 22108 62184 123420,8 142427,5 264983,2

місцеві бюджети 2481 133 146 181 391 851 970 660

інші джерела 1035 61 58 61 16 196 760 79

Кіровоградська 796476 27640 37226 34858 97105 196829 174604 425043
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 796476 27640 37226 34858 97105 196829 174604 425043

місцеві бюджети

інші джерела

7. Забезпечення     облдержадмі-       63214,5    2206,5    2266      2323      6323     13118,5  15403     34693
санаторно- ністрації
курортними Мінекономіки
путівками Мінпа-
інвалідів, які ливенерго
проживають у Мінпраці
регіонах видобутку
та переробки
уранової сировини

Дніпропетровська 63151,5 2202,5 2262 2318 6314 13096,5 15386 34669
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 62116,5 2137,5 2192 2242 6185 12756,5 15081 34279

місцеві бюджети 905 60 65 71 114 310 280 315

інші джерела 130 5 5 5 15 30 25 75

Кіровоградська 63 4 4 5 9 22 17 24
область - усього

у тому числі:

державний бюджет 63 4 4 5 9 22 17 24

місцеві бюджети

інші джерела

8. Оздоровлення та Мінпа- в обсягах, визначених у державних, регіональних та місцевих програмах
відновлення ливенерго
функціонування облдержадмі-
підприємств ядерно- ністрації
енергетичного
комплексу, розвиток
соціально
орієнтованих
галузей
промисловості
регіону
3789005,7 276819,6 342052,6 299099,5 550795,9 1468767,7 944017,5 1376220,5

Дніпропетровська 2076180,7 158696,6 188545,6 185109,5 307135,9 839487,7 570082,5 666610,5
область - усього

у тому числі:

державний бюджет                     1975125,7  146866,6  180633,6  176366,5  291636,9  795503,7 539193,5  640428,5

місцеві бюджети                        66643      4549      5132      5821      8908     24410    16778     25455

інші джерела                           34412      7281      2780      2922      6591     19574    14111       727

Кіровоградська                       1712825    118123    153507    113990    243660    629280   373935    709610
область - усього

у тому числі:

державний бюджет                     1385309,3  114891,3  148588    107841    169383    540703,3 254853    589753

місцеві бюджети                        29781,7    1883,7    2422      2652      3750     10707,7   6124     12950

інші джерела                          297734      1348      2497      3497     70527     77869   112958    106907

Додаток 2
до Програми

Орієнтовні витрати
на забезпечення сталого розвитку регіону
видобування та первинної переробки
уранової сировини

                                                    (тис. гривень)
--------------------------------------------------------------------------------------------
  Область, місто,  | Орієнтовні |                     У тому числі за роками
      район        |  витрати   |-----------------------------------------------------------
                   |            |  2006   |  2007   |  2008   |  2009 - |  2012 - | 2017 -
                   |            |         |         |         |  2011   |  2016   | 2030
--------------------------------------------------------------------------------------------
Дніпропетровська       2076180,7  158696,6  188545,6  185109,5  307135,9  570082,5  666610,5
область - усього

у тому числі:

державний бюджет       1975125,7  146866,6  180633,6  176366,5  291636,9  539193,5  640428,5

місцеві бюджети          66643      4549      5132      5821      8908     16778     25455

інші джерела             34412      7281      2780      2922      6591     14111       727

м. Жовті Води -         981616,7   71006,6   94170,6   83679,5  109359,9  182387,5  441012,5
усього

у тому числі:

державний бюджет        976341,7   66241,6   94020,6   83479,5  109199,9  182387,5  441012,5

місцеві бюджети            630       120       150       200       160

інші джерела              4645      4645

м. Дніпро-              428043     27937     31682     35943     53769    103625    175087
дзержинськ - усього

у тому числі:

державний бюджет        366896     23944     27157     30807     46088     88823    150077

місцеві бюджети          61147      3993      4525      5136      7681     14802     25010

інші джерела

Дніпропетровський        45529      4374      4375      4280      3500      4000     25000
район - усього

у тому числі:

державний бюджет         45411      4338      4339      4245      3489      4000     25000

місцеві бюджети            118        36        36        35        11

інші джерела

Криворізький            299891     26609     28116     29538     67890    135415     12323
район - усього

у тому числі:

державний бюджет        284290     25228     26659     28008     64444    128445     11506

місцеві бюджети            600        50        50        50        50       200       200

інші джерела             15001      1331      1407      1480      3396      6770       617

П'ятихатський           184849     16378     17299     18281     41866     83444      7581
район - усього

у тому числі:

державний бюджет        171665     15214     16065     16989     38877     77034      7486

місцеві бюджети           1734       149       161       160       394       775        95

інші джерела             11450      1015      1073      1132      2595      5635

Софіївський район -     136252     12392     12903     13388     30751     61211      5607
усього

у тому числі:

державний бюджет        130522     11901     12393     12838     29539     58504      5347

місцеві бюджети           2414       201       210       240       612      1001       150

інші джерела              3316       290       300       310       600      1706       110

Кіровоградська         1712825    118123    153507    313990    243660    373935    709610
область - усього

у тому числі:

державний бюджет       1385309,3  114891,3  148588    107841    169383    254853    589753

місцеві бюджети          29781,7    1883,7    2422      2652      3750      6124     12950

інші джерела            297734      1348      2497      3497     70527    112958    106907

м. Кіровоград -        1191229     96069    107955     80095    153230    218550    535330
усього

у тому числі:

державний бюджет       1164505     94619    106155     77945    150030    212726    523030

місцеві бюджети          23300      1300      1500      1750      2550      4800     11400

інші джерела              3424       150       300       400       650      1024       900

Мала Виска разом        413800      9300      8300      7350     77750    148000    163100
з Маловисківським
районом - усього

у тому числі:

державний бюджет        116625      8072      6422      3873      7023     35042     56193

місцеві бюджети           3424        50       200       400       850      1024       900

інші джерела            293751      1178      1678      3077     69877    111934    106007

Кіровоградський          55442       200     24572     14436      6370      3728      6136
район

у тому числі:

державний бюджет         53919       175     23776     14259      6195      3578      5936

місцеві бюджети           1024        25       297       177       175       150       200

інші джерела               499                 499

Петрівський район -      52354     12554     12680     12109      6310      3657      5044
усього

з них:

державного бюджету       50260,3   12025,3   12235     11764      6135      3507      4594

місцевих бюджетів         2033,7     508,7     425       325       175       150       450

інші джерела                60        20        20        20

Разом                  3789005,7  276819,6  342052     29999,5  550795,9  944017,5 1376220,5

у тому числі:

державний бюджет       3360435    261757,9  329221,6  284207,5  461019,9  794046,5 1230181,5

місцеві бюджети          96424,7    6432,7    7554      8473     12658     22902     38405

інші джерела            332146      8629      5277      6419     77118    127069    107634