Важливi питання  
17.01.2018 №6 

Що необхідно знати при купівлі земельної ділянки

Договір купівлі-продажу земельної ділянки укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації. Це передбачено статтею 657 Цивільного кодексу України. Будь-які розписки про отримання грошей не є підставою для продавця передати іншій особі у власність земельну ділянку.

Документи, необхідні для оформлення договору купівлі-продажу земельної ділянки, яка перебуває у власності фізичної особи:

- паспорт громадянина України;

- облікова картка платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб-платників податків;

- свідоцтво про реєстрацію шлюбу, якщо особа перебуває у шлюбі, свідоцтво про розірвання шлюбу, якщо особа розлучена, нотаріально посвідчена згода другого з подружжя на укладення даного договору;

- довіреність, якщо від імені фізичної особи діє представник;

- правовстановлювальний документ на земельну ділянку (Державний акт на право власності на земельну ділянку);

- довідка про відсутність (наявність) обмежень (обтяжень) за даними Державного земельного кадастру;

- довідка про відсутність (наявність) на земельній ділянці житлового будинку, інших будівель, споруд;

- звіт про експертно-грошову оцінку земельної ділянки (для договору дарування та оформлення спадщини звіт не потрібен),

- документ про сплату податку з доходів фізичних осіб відчужувачем (якщо земельна ділянка несільськогосподарського призначення була набута власником не шляхом приватизації);

- витяг з державного реєстру земель (поземельної книги) - надається територіальним органом Держкомзему та дійсний протягом 3-х місяців з моменту видачі, крім витягу для оформлення права на спадщину; Першочерговою умовою договору купівлі-продажу земельної ділянки є наявність кадастрового номера. У разі якщо кадастровий номер відсутній, то присвоєнням кадастрового номера займається територіальний орган Держкомзему. Відсутність кадастрового номера є підставою для відмови у посвідченні договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Після нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу земельної ділянки перехід права власності має бути зареєстрований у територіальному органі Держкомзему за місцем знаходження земельної ділянки.

Які проблеми можуть виникнути у нових власників земельних ділянок?

- фальшивий державний акт або те, що було видано декілька актів на одну ділянку;

- відсутня технічна документація чи проект відведення, або немає позитивного висновку експертизи землевпорядної документації;

- цільове призначення земельної ділянки не відповідає бажаному;

- куплена земельна ділянка у найближчому майбутньому буде відчужена для суспільних потреб або з мотивів суспільної необхідності;

- наявність обмежень (сервітут, інженерна інфраструктура, охоронні, санітарні, санітарно-захисні та ін. зони);

- межа ділянки не відповідає зазначеній у державному акті та ін.

Уникнути даних проблем можливо, якщо завчасно провести земельний аудит ділянки, яку ви бажаєте купити. Надання таких консультативних послуг регулюється Законом України "Про землеустрій".

________________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

06 листопада 2017 року (Розпоряджатися землями державного фонду країни дозволять органам місцевого самоврядування)

30 серпня 2017 року (Облік плати за землю, яку сплачує кооператив, що управляє будинком)

18 липня 2017 року (Визначений механізм доступу державних реєстраторів прав на нерухомість та користування останніми відомостями Держземкадастру)