документiв в базi
538253
Подiлитися 
Актуальні новини вiд   < 15.01.2018  >

Як швидко та правильно ліквідувати ФОП?! Куди звертатись? Які документи потрібні та скільки це коштує?

Розберемо поетапно тему ліквідації (закриття) фізичної особи-підприємця (далі за текстом - ФОП).

На початку, для реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, в залежності від місцевості, необхідно звернутись до уповноважених органів. Останніми можуть бути: виконавчі органи місцевих рад, а також міські, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями); нотаріуси; акредитовані суб'єкти.

Саму процедуру реєстрації припинення підприємницької діяльності для осіб, які переселилися з території проведення антитерористичної операції в період її проведення, здійснює державний реєстратор за адресою їх тимчасового проживання.

А для внутрішньо переміщеної особи, припинення підприємницької діяльності здійснюється за заявою такої особи та спрощеною процедурою за місцем проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Процесуально, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться:

- на підставі документів, які подаються заявником для державної реєстрації;

- на підставі судових рішень, які набули законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі;

- на підставі рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку.

Документи для держреєстрації можна подавати як у паперовому так і у електронному вигляді.

Якщо ви вирішили подавати документи у паперовій формі, то вони подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Краще оформлювати цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

В разі подачі у електронній формі - документи подаються заявником через портал електронних сервісів.

При останньому варіанті, для подачі заяви, вам треба пройти реєстрацію на сайті та здійснити дії, що вказані на сайті. Посилання на останній наведене нижче.

https://online.minjust.gov.ua/registration-fiz 

За законодавчими нормами електронна заява формується з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру.

Далі, заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.

Тепер, пройдемось по переліку документів необхідних для подачі:

- заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за рішенням особи (форма 12);

- ксерокопія свідоцтва про смерть, судове рішення про визнання особи безвісно відсутньою (у разі припинення у зв’язку зі смертю);

- паспорт громадянина України або інший документ, який підтверджує особу;

- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником).

Плата за проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця не передбачена.

На законодавчому рівні передбачений строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб-підприємців. Такий строк не повинен перевищувати 24 годин після надходження документів. Винятком є вихідні та святкові дні.

Після проведення реєстрації ліквідації ФОП, необхідно здійснити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та в установлені строки подати до органу Державної фіскальної служби податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Звертаємо увагу, що контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи-платника податків за наявності підстав та враховуючи строки давності, передбачені Податковим кодексом України.

А вже після зазначеного ФОП має подати сам за себе звіт із зазначенням типу форми "ліквідаційна", де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

І обов'язково треба закрити рахунок у банку, якщо він був відкритий.

________________________________________________

СХОЖІ НОВИНИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД:

31 травня 2017 року (Повна ліквідація підприємства і як наслідок - вивільнення працівників.)

05 квітня 2017 року (Чи потрібно ФОП - платнику ЄП окремо зніматися з єдиного податку при ліквідації підприємницької діяльності?)